Oletko kokeillut/käyttänyt huumeita?
Mitä? Minkä ikäisenä? Kokeilitko kerran vai käytitkö pitkään? Miten pääsit irti?
Kommentit (70)
Etsimään siis. Että lähtisi etsimään.
Itse suosittelen kaikkia kokeilemaan. Aikuisia ihmisiä siis. Sittenpähän tietää mistä puhuu.
Kokeilin kannabista 18-vuotiaana ja kyllähän se kaduttaa, ihan siksi koska kokeilu oli vaan niin turha. Olin kokeilun jälkeen todella ahdistunut ja vainoharhainen, siinä se. Tietääpähän nyt ainakin pysyä kaukana ihan kaikista aineista.
Kannabista poltin joka viikonloppu, joskus myös viikolla. Tupakoin joka päivä, alkoholia käytin myös joka viikonloppu. Ekstaasia kokeilin muutaman kerran + subua. Nykyään olen uskossa Jeesukseen Kristukseen enkä koe enää tarvetta saada ''päätä sekaisin'' tai muuta vastaavaa. Huumeet pilaa ihmisen elämän, älä kokeile t 19 vuotias tyttö
Kylläpä löytyy huumeitten kannattajia.. Kannabisko muka täysin vaaraton. Lukekaa KK kuolemankauppias ja sitten uusiksi nämä puheet. En ole uskovainen, enkä hihhuli, mutta en hyväksy huumeita millään lailla. Alkoholi kohtuukäytössä ei ole sama kuin polttaisi pilveä.
vasta oli dokumentti kannabiksesta ja ei se ole mitenkään "turvallista" kuten annetaan ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2010 klo 16:04"]kannabista olen poltellut pari-kolme kertaa parikymmentä vuotta sitten.
[/quote]
Samoin, eikä se oikein miltään tuntunut. Lähimuisti kyllä häiriintyi jo muutamasta kerrasta. Yksilöllistä kai miten vaikuttaa. En suosittele.
Kaveri poltteli kannabists nuorena ja sairastui skitsofreniaan. En voi olla ajattelematta, että noilla asioilla on joku yhteys.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:28"]
Alkoholi kohtuukäytössä ei ole sama kuin polttaisi pilveä. [/quote]
Ei niin, alkoholi on nimittäin haitallisempaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:47"]
Kaveri poltteli kannabists nuorena ja sairastui skitsofreniaan. En voi olla ajattelematta, että noilla asioilla on joku yhteys.
[/quote]
Kaverisi olisi erittäin todennäköisesti sairastunut joka tapauksessa. Kannabis voi aikaistaa skitsofrenian ja muiden psykoottisten tilojen puhkeamista, mutta ei aiheuta niitä.
Polttelin satunnaisesti (1-6 kertaa vuodessa) pilveä opiskeluaikoina. Ihan jees, mutta ei se niin ihmeellistä ollut että jaksaisin vaivautua hankkimaan. Eikä yllättäen ollut vaikea lopettaa, jotenkin se vaan jäi pikkuhiljaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:28"]
Kylläpä löytyy huumeitten kannattajia.. Kannabisko muka täysin vaaraton. Lukekaa KK kuolemankauppias ja sitten uusiksi nämä puheet. En ole uskovainen, enkä hihhuli, mutta en hyväksy huumeita millään lailla. Alkoholi kohtuukäytössä ei ole sama kuin polttaisi pilveä.
vasta oli dokumentti kannabiksesta ja ei se ole mitenkään "turvallista" kuten annetaan ymmärtää.
[/quote]
Jotenkin ristiriitaista kannattaa sitten kuitenkin yhtä huumetta, joka on ehkä laillinen mutta sitäkin vaarallisempi. Pää sieltä pusikosta pois. Ei se, että jokin on laillinen tee asiasta hyvää ja turvallista.
Pilveä olen polttanut (kukkaa, lehteä, hassista..), amfetamiinia, kokaiinia, mdma:ta, ekstaasia, bentsoja.. Kaikenlaista. Piri kuuluu lähes joka viikonloppu juhlimiseen, essot kerran parissa kuussa. Myös sieniä ja lsd:tä tullut kokeiltua.
Jättäkää nyt ne pilvet ja alkoholit tästä keskustelusta.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 20:08"]
Jättäkää nyt ne pilvet ja alkoholit tästä keskustelusta.
[/quote]
Alkoholia ei ainakaan voi sivuuttaa. Etenkin viinoista tulee niin vahva trippi kuin olla ja voi. Muisti menee ja tekee hirmu tai hyviä töitä toisen persoonan ottaessa vallaan vartalosta.
Kaikki vetää viinaa ja pilveä. Ei kovin kiinnostavia keskustelunaiheita.
Tarjolla on aina ollut kaikenlaista. 19 vuotiaana poltin ekan kerran pilveä ja oli hauskaa. Kokeilin viellä 3 kertaa 20 vuotiaana, niistä tuli vaan pöhnä ja totesin turhaksi aineeksi.
20 vuotiaana kokeilin kerran myös popperia. Tiesin, että sen myynti oli suomessa kiellettyä, mutta käyttö ei. Siitä tuli n. Minuutin kahden kestävä hauska olo.
Nyt 24 vuotiaana mietin, että kokeilut oli ihan turhia ja harmittaa, että kokeilin. Jos jotain muuttaisin elämässäni niin nuo kokeilut, jotta voisin ylpeänä kertoa, etten ole koskenut huumeisiin.
Ihailen ihmisiä, jotka ei tarjolla oleviin huumeisiin ole koskeneet!
Olen polttanut kannabista ehkä runsaammin elämäni aikana, kuin mitä olen juonut alkoa. Kokeilin pilveä muutamaan otteeseen joskus teininä, ja työelämään päästyäni poltin hyvänyönsavut iltaisin, ehkä vuoden päivät putkeen. Sitten käyttö harveni, ehkäpä 1krt / kk. Nykyään vain satunnaisesti. Aina se ganja on ollut puoleensavetävämpi kuin alko.
Kokeillut n. 4 krt LSD:tä, 3 krt psilosybiinisieniä. Sienistä olen tavallaan saanut enemmän irti, lsd-tripit tuntuneet "pinnallisemmilta", ei huonolla tavalla, vaan olen saanut nauttia niiden aikana ennen kaikkea hienoista aistikokemuksista. Sienitripeistäni en edes yritä selittää.
Olen käyttänyt. Kannabista, sieniä, mdma:ta, vauhtia ja kokkelia. Noista kannabis on ehkä minulle epämieluisin, en jaksa jumitusta vaan tykkään nopeista. Käyttökertoja kannabiksella huomattavasti enemmän kuin muilla. Nykyään jäänyt vähemmälle kun on perhettä (moneen vuoteen ei muuta kuin hatsi tai pari).
Ja ei, en jäänyt koukkuun, ei tullut mainittavia haittavaikutuksia. Nykyään vakityö ja ylemmän keskiluokan tulotaso.
48 vielä jäi ilokaasu mainitsematta, siis synnärin ulkopuolella :-)
Olen kokeillut parikymppisenä. Kannabista, ekstaasia ja amfetamiinia, pari-kolme kertaa kutakin sorttia. Aika lailla surkeita kaikki, fiilikset lähinnä ahdistavia ja muistot unenomaisia. En tosiaankaan ymmärrä kuka käyttää ja vielä maksaa tuollaisesta paskasta, puhumattakaan että jää koukkuun tuollaiseen sontaan.
Alkoholin vaikutuksen alaisena sata kertaa mukavampaa ja tiedät tasan tarkkaan milloin vaikutus loppuu ja millainen oli siitä seuraa. En kadu kokeilujani, tiedänpähän mistä mm. työssäni puhun, mitä en elämääni halua ja että huumeet on oikeesti aika luusereiden touhua :P
Sellainen juttu, että yksikään aine ei kouluta siten, että av-mamma kokeiltuaan lähtisi sitä jostain. Ei edes heroiini. Itse asiassa suurin osa huumeista vaatii paljon käyttöä, ennen kuin niihin syntyy jonkinlainen riippuvuus ja sekin yleensä on psyykkinen.
Päihderiippuvaisilla on ongelmia, joita he hoitavat päihteillä. Ongelmia siis, jotka olivat olemassa jo ennen päihderiippuvuuttakin. Tietenkin päihteet yleensä pahentavat ja vaikeuttavat asioita.