Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sai hurjan tilin

Vierailija
15.04.2010 |

Mieheni on tavallinen rivi-myyjä. Äsken se hihhuloi nettipankissa käytyään, että hurjaa, tilille oli tullut palkkaa yli 5000€, brutto 6900€. Oli heti suunnittelemassa auton remppaa, vaikka rahareikiä on muitakin.



Pyysin nähdä e-palkasta tilinauhan, siellä oli tosiaan tuollainen summa. Kysyin mikä tämä thaimaa-päiväraha on, ei ole ollut thaimaassa. Sanoi ettei tiedä, vain pomo kävi thaimaassa.



Mulla on epäilys että niiden palkkalaskenta on sekoillut ja nuo veloitetaan takaisin. MIes ei kuitenkaan usko, katselee läppärillä juuri autojen varaosia netistä eikä halua kuunnella sanaakaan maksuvirheestä, ei aio edes selvittää asiaa, vaan tuhlata rahat saman tien.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavalla...? Miten tyhmiä ihmiset (esim 13 ja ap:n mies) oikein voi olla? Totta hitossa se peritään takaisin, pomo on jo soittanut palkanlaskentaan ja kysynyt missä hänen päivärahat on.

kokemusta. Minulle oli epähuomiossa maksettu liikaa, en sitä ollut itse edes huomannut. Enkä kyllä ehtinytkään niitä kuluttaa. Mutta tiedänpähän vain että minulle sanottiin ettei ollut minun moka. Ja ei syytettä. Tietenkin ne piti takaisin päin siirtää.

Vierailija
22/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et rahoja kuluta tai jos maksat ne suosiolla takaisin. Tarkoitinkin juuri sitä, että takaisin ne pitää 100% varmuudella maksaa, ja on turha väittää, ettei ole katsonut tilille... jos tulee tuhansia ylimääräistä, niin harvalla "rivimyyjällä" on sellaiset tulot, ettei sitä huomaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mieheni saa joka kk isoja tilijä niin ei tarvitse kaikkea aina heti törsätä. Omituista käytöstä, että kaikki pitää heti pistää menemään.

Vierailija
24/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ei ole työntekijän vika jos palkkis sössii. Rahat kuitenkin peritään takaisin joko palkasta tai pyydetään palauttamaan työnantajan tilille, joten ei kandee tuhlata pomon thaimaanpäivärahoja ellei halua kärvistellä paria seuraavaa kuukautta...

Ei ne sitä voi mistään syyttää.

Ihan hyvin voi sanoa ettei ole tilille katsonut. Ei ole työntekijän vika että palkanlaskennassa mokataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi