Mies sai hurjan tilin
Mieheni on tavallinen rivi-myyjä. Äsken se hihhuloi nettipankissa käytyään, että hurjaa, tilille oli tullut palkkaa yli 5000€, brutto 6900€. Oli heti suunnittelemassa auton remppaa, vaikka rahareikiä on muitakin.
Pyysin nähdä e-palkasta tilinauhan, siellä oli tosiaan tuollainen summa. Kysyin mikä tämä thaimaa-päiväraha on, ei ole ollut thaimaassa. Sanoi ettei tiedä, vain pomo kävi thaimaassa.
Mulla on epäilys että niiden palkkalaskenta on sekoillut ja nuo veloitetaan takaisin. MIes ei kuitenkaan usko, katselee läppärillä juuri autojen varaosia netistä eikä halua kuunnella sanaakaan maksuvirheestä, ei aio edes selvittää asiaa, vaan tuhlata rahat saman tien.
Kommentit (24)
et rahoja kuluta tai jos maksat ne suosiolla takaisin. Tarkoitinkin juuri sitä, että takaisin ne pitää 100% varmuudella maksaa, ja on turha väittää, ettei ole katsonut tilille... jos tulee tuhansia ylimääräistä, niin harvalla "rivimyyjällä" on sellaiset tulot, ettei sitä huomaa...
Onneksi mieheni saa joka kk isoja tilijä niin ei tarvitse kaikkea aina heti törsätä. Omituista käytöstä, että kaikki pitää heti pistää menemään.
Niinpä, ei ole työntekijän vika jos palkkis sössii. Rahat kuitenkin peritään takaisin joko palkasta tai pyydetään palauttamaan työnantajan tilille, joten ei kandee tuhlata pomon thaimaanpäivärahoja ellei halua kärvistellä paria seuraavaa kuukautta...
Ei ne sitä voi mistään syyttää.
Ihan hyvin voi sanoa ettei ole tilille katsonut. Ei ole työntekijän vika että palkanlaskennassa mokataan.
kokemusta. Minulle oli epähuomiossa maksettu liikaa, en sitä ollut itse edes huomannut. Enkä kyllä ehtinytkään niitä kuluttaa. Mutta tiedänpähän vain että minulle sanottiin ettei ollut minun moka. Ja ei syytettä. Tietenkin ne piti takaisin päin siirtää.