Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sai hurjan tilin

Vierailija
15.04.2010 |

Mieheni on tavallinen rivi-myyjä. Äsken se hihhuloi nettipankissa käytyään, että hurjaa, tilille oli tullut palkkaa yli 5000€, brutto 6900€. Oli heti suunnittelemassa auton remppaa, vaikka rahareikiä on muitakin.



Pyysin nähdä e-palkasta tilinauhan, siellä oli tosiaan tuollainen summa. Kysyin mikä tämä thaimaa-päiväraha on, ei ole ollut thaimaassa. Sanoi ettei tiedä, vain pomo kävi thaimaassa.



Mulla on epäilys että niiden palkkalaskenta on sekoillut ja nuo veloitetaan takaisin. MIes ei kuitenkaan usko, katselee läppärillä juuri autojen varaosia netistä eikä halua kuunnella sanaakaan maksuvirheestä, ei aio edes selvittää asiaa, vaan tuhlata rahat saman tien.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tyhmempikin tajuaa, että jotku kellot pitäis soida, jos tilille tulee viis tonnia! Sehän on kaks-kaks ja puoli kertaa enemmän ku normaalisti! Aivan taatusti kukaan ei usko sitä selitystä, että "en huomannu" tai "en kattonu tilille"... Satasen tai kahden heitto palkassa selittyis noin, mutta ei monta tonnia.

Ja Thaimaan päiväraha ikävä kyllä on Thaimaan päiväraha; siellä olis pitänyt sitten olla myös, että sitä saisi.

Nyt ap pakotat sen miehen soittamaan palkanlaskijalle tai siirrät itse salaa jonnekin sen summan, mitä nyt tuli ylimääräistä, että on mistä maksaa takaisin, kun se päivä tulee. Tai että pärjäätte, jos seuraavana palkkapäivänä tuleekin pelkkä kuitti, ei rahoja...

Vierailija
2/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei muka huomannu, varsinki jos tilailee kaikkea ja "ylimääräiset" rahat on viikossa kahdessa tuhlattu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tavallinen rivi-myyjä. Äsken se hihhuloi nettipankissa käytyään, että hurjaa, tilille oli tullut palkkaa yli 5000€, brutto 6900€. asiaa, vaan tuhlata rahat saman tien.

Mitä hurjaa tuossa on? Mä saan samanlaisen tilin joka kuukausi. Ihan normi palkka tällä alalla. Plus bonarit tietty siihen päälle.

Vierailija
4/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi sanoa ettei ole tilille katsonut. Ei ole työntekijän vika että palkanlaskennassa mokataan.

Siis.... luuletko ihan oikeasti että nuo vahingossa tilille tulleet rahat saisi pitää?

Ei voi olla totta!

Vierailija
5/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutsä köyhä käymään töissä?



Otan osaa.

Vierailija
6/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tavallinen rivi-myyjä. Äsken se hihhuloi nettipankissa käytyään, että hurjaa, tilille oli tullut palkkaa yli 5000€, brutto 6900€. asiaa, vaan tuhlata rahat saman tien.

Mitä hurjaa tuossa on? Mä saan samanlaisen tilin joka kuukausi. Ihan normi palkka tällä alalla. Plus bonarit tietty siihen päälle.

Jos ei ole sen vertaa ymmärrystä normaalista elämästä ja yhteiskunnasta, ettei tajua 7000 e:n bruttotulojen olevan huimasti enemmän kuin keskitasoa, niin oletkohan ihan palkkasi ansainnut? Vai oisko nyt vaan ollut tarve leveillä tai provoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-mies sai ihan oikeasti kerran vuodessa 10 000-15000€ bonuksia, koskaan rahat eivät tilillä pysyneet kuukautta kauempaa.

Vierailija
8/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pistä talteen mieheltä piiloon. Ei ole sitten niin kamala hätä kun vaaditaan takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten minä joudun selvittelemään (yhteiset rahat) kun mies on kerennyt tuhlaamaan kaiken.



On sitten kautta linjan samanlainen, ei vain raha-asioissa. Välillä hyvin, hyvin vaikeaa muistaa että on vaimo eikä äiti, kun miehen tekemisiä pitää paapoa kuin lapsella.



ps. Isäni oli vuosia sitten riemuinnut äidilleni kuinka hänellä olikin tilillä rahaa vaikka äitini oli moittinut isän tuhlanneen yli varojen. Äiti pyysi nähdä tiliotteen ja kysyi tiesikö isä mikä se viiva luvun edessä oli... Ikävää ilkeilyä vaimolta, mutta sen jälkeen ei mennyt tili enää miinukselle. Isäni oli tosissaan luullut että luku kertoi paljonko tilillä oli rahaa vaikka kertoi paljonko oli luoton puolella...

Vierailija
10/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menihän siitä tietysti veroakin.

Meillä tulee bonukset 3 kk välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kerro, että hänelle on erheellisesti jonkun toisen thaikkulan päiväraha laitettu ja sitten ryhtyy käyttämään niitä rahoja. ainakin jos pankkitilille ilmestyy yllättäen joku miljoonasumma ja jos sitä rupeaa käyttämään niin kyllä aikamoiset rapsut tulee

Vierailija
12/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veloitetaan takaisin seuraavista palkoista ja pahimmassa tapauksessa petossyyte kun tuhlannut rahat jotka ei tahvolle kuulu.

Mieheni on tavallinen rivi-myyjä. Äsken se hihhuloi nettipankissa käytyään, että hurjaa, tilille oli tullut palkkaa yli 5000€, brutto 6900€. Oli heti suunnittelemassa auton remppaa, vaikka rahareikiä on muitakin. Pyysin nähdä e-palkasta tilinauhan, siellä oli tosiaan tuollainen summa. Kysyin mikä tämä thaimaa-päiväraha on, ei ole ollut thaimaassa. Sanoi ettei tiedä, vain pomo kävi thaimaassa. Mulla on epäilys että niiden palkkalaskenta on sekoillut ja nuo veloitetaan takaisin. MIes ei kuitenkaan usko, katselee läppärillä juuri autojen varaosia netistä eikä halua kuunnella sanaakaan maksuvirheestä, ei aio edes selvittää asiaa, vaan tuhlata rahat saman tien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvin olla bonuksia. Meillä maksetaan bonukset huhtikuussa. Kannattais ehkä kuitenkin tarkistaa..

Vierailija
14/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan mennyt palkanlaskijalla nimet sekaisin ja miehesi saanut pomon palkana ja pomo miehesi. Pomo varmaan älähtää asiasta.

Tietysti ne rahat veloitetaan takaisin tai vähennetään seuraavasta tilistä.



Äh, tuli mieleen nuoruusvuosien avomies, joka tuhlasi aina rahansa ilman huolta houomisesta. Yleensä ilmoitti vuokranmaksupäivänä, ettei hänellä enää ole rahaa =o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIEHESI EI OLE OLLUT THAIMAASSA, ei hän voi saada sieltä palkkaa! Pyydä häntä tarkistuttamaan palkkansa, työnantaja voi ottaa väärin maksetut rahat takaisin heti seuraavasta tilistä, näin olisi helpompaa, että hän palauttaisi väärin maksetut rahat itse.

Vierailija
16/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen voi olla niin naiivi että luulee rahaa jotenkin välillä tippuvan taivaasta.

Vierailija
17/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voiko joku olla oikeasti noin tyhmä?



Ihan kun ei ymmärtäisi, että se pomo alkaa aika pian kyselemään niiden päivärahojensa peään ja siiten palkanlaskennassa ymmärretään, että ne on maskettu väärälle tilille. Siinä on ihan turha alkaa selvittämään, että käytetty on, että ei oo mun vika.



JOs tämä on totta niin oikeeasti:HERÄTÄ se miehesi todellisuuteen. Älä nyt ainakaan anna käyttää niitä rahoja, ellei teillä ole jossain oikeasti varoja, joita tuhlata. Kärsit siitä sitten sinäkin.

Vierailija
18/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi sanoa ettei ole tilille katsonut. Ei ole työntekijän vika että palkanlaskennassa mokataan.

Vierailija
19/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on velvollinen seuraamaan tilinsä suuruutta, vastaako maksuperusteita. Työnantaja on myös oikeutettu korjaamaan väärinmaksettuja palkkoja peräti 5 vuotta. Työntekijä, joka on saanut huomattavan paljon liikaa palkaa väärinperustein voidaan periä tarvittaessa ulosottottoteitse.

Vierailija
20/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavalla...? Miten tyhmiä ihmiset (esim 13 ja ap:n mies) oikein voi olla? Totta hitossa se peritään takaisin, pomo on jo soittanut palkanlaskentaan ja kysynyt missä hänen päivärahat on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän