Paljonko osastonsihteerit sairaalassa tienaavat
jos pääsyvaatimuksena on yo merkonomi tai tradenomi
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaako HUS toimistosihteerejä oppisopimuksella, jos on jo valmis lähihoitaja, mutta eri suuntautumisvaihtoehto? Asiakaspalvelu- ja tietohallintahan on mahdollista tehdä oppisopimuksella.
Mitäs järkeä tuossa olisi?
Itse olen lähihoitaja ja suuntautunut lapsiin ja sairaalassa osastonsihteerinä.
Miten sä sinne pääsit? Oliko perehdytystä?
Tein pätevästi osastonsihteerin töitä monessa yksikössä yo.kirjoitusten jälkeen.
Siinä mitään koulutusta tarvita.
Hyviä hermoja ja tarkkuutta. Luonnekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Tein pätevästi osastonsihteerin töitä monessa yksikössä yo.kirjoitusten jälkeen.
Siinä mitään koulutusta tarvita.
Hyviä hermoja ja tarkkuutta. Luonnekysymys.
Taidanpa hakea. Ei enää paskanhajua tai väkivaltaa.
Viisi vuotta osastonsihteerinä erikoissairaanhoidossa, palkka ikälisineen 2134 e. Itse olen koulutukseltani tradenomi mutta meilläpäin on kirjavaa koulutusta sihteereillä, osa maistereita, osa lähihoitajia. Sanoisin, että käytännön työ opettaa eniten. Oikeinkirjoitustaito on kyllä aika oleellinen, talon uusista sihteereistä huomaa, että esim. yhdyssanat ovat erittäin hankalia joillekin. Nyt varsinkin kun potilaat pääsevät lukemaan tekstit KanTa-arkistosta niin mielestäni aika noloa laittaa sinne huonolaatuista tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaako HUS toimistosihteerejä oppisopimuksella, jos on jo valmis lähihoitaja, mutta eri suuntautumisvaihtoehto? Asiakaspalvelu- ja tietohallintahan on mahdollista tehdä oppisopimuksella.
Tähän olisi mukava kuulla vastaus!
Nostetaan, kun tämä vaihtoehto on alkanut kiinnostaa itseäkin.
Jos HUSiin pääsee lähihoitajakoulutuksella osastosihteeriksi, vaikka suuntautuminen olisi lapset ja nuoret, niin miten sinne sitten haetaan kokeilemaan? Soitetaan rekryyn?
Vierailija kirjoitti:
eli lähihoitajan taidot on tekemään labrat ym. Pääsykokeet on lähihoitajaopintoihin. Ei sitä koulutusta mihinkään ole hukattu, nimike vain on muuttunut ja koulutusta uudistettu. Itse olen yo-merkonomi + lähihoitaja aspasta. Olen osastonsihteeri yliopistosairaalassa.
Meidän sairaalan yh sanoi, että sillä koulutuksella ei ole meille asiaa. Siinä valmistuu koko koulutuksen aikana 7-8 ammattiin.Vaikultemaksi jää, että rääpäsy sieltä ja rääpäsy täältä. Sitä ei pidetä yhtäluotettavana kuin ennen vanhaista kunnanlääkärin vastaanottoavuastajaa, joka alkoi 1966 vuonna.
Lähihoitajia ei liiemmin arvosteta kansan suussa vielä pitkään aikaan, jos ei entistä apuhoitajatakaan. Ihmisten mieleen tulee, että he kantavat vain alausastioita, oksennsukuppeja, lääkkeisiin ei saa koskea, siis ( keltalätkäinen eli nimineulainen) ei ole koulutusoikeutta.
Mitään päteviä ja kovin "viisaita" ei saa ylempien kuullen puhua, huom. sairaalan hierarkia ja pyrogratia. Tämän tasoille ei kunnolla ylemmät suostu vastaamaankaan kuin epäsuorasti tai kielteisesti. Sairaanhoitajan puhe on vaian pätevää lääkärille.
Näyttävät korkeemman mahtinsa ylemmyyden tunteensa, joka ei ole vieläkään se imango hävinnyt "sisarhento valkoinen".
Merkonomi ei ole sen kummemmin mitään sairaalassa kuin "toimiston paperityttö". miehet voi sillä koulutuksella olla jopa pankinjohtajia.
ne jotka eivät työni merkitystä ymmärrä, jätän omaan arvoonsa
Niin kannattaakin. Silti lähäri on varmasti ikuisesti se ”perseenpesututkinto”.
Husin sivuilta löytyy Avoimet työpaikat, sieltä löytyy
Vierailija kirjoitti:
Koulutukseltani olen tradenomi eli ehkä vähän ylikoulutettu, valtaosahan on merkonomeja/lähihoitajia tms. Työ on kuitenkin mielenkiintoista ja ihan sopivan haasteellista tässä elämäntilanteessa, kun lapset ovat vielä pieniä :)
Ylikoulutettu tradenomi, buaahhaahh...:D
Vierailija kirjoitti:
Husin sivuilta löytyy Avoimet työpaikat, sieltä löytyy
? Siis löysin osastosihteerin duuneja, mutta en mitään mainintaa oppisopimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos HUSiin pääsee lähihoitajakoulutuksella osastosihteeriksi, vaikka suuntautuminen olisi lapset ja nuoret, niin miten sinne sitten haetaan kokeilemaan? Soitetaan rekryyn?
Osastosihteerin paikkoja koko ajan useampi auki HUSilla. Olen muutamia hakenut, mutta mulla ei ole mitään terveydenhuoltoalan koulutusta, joten luulen, että turha hakea. Olen siis pelkkä tradenomi.
Mulla on os.sihteerin työstä sellainen kuva, että työ on erittäin stressaavaa pienellä palkalla. Ja työilmapiiri riippuu täysin osastosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on os.sihteerin työstä sellainen kuva, että työ on erittäin stressaavaa pienellä palkalla. Ja työilmapiiri riippuu täysin osastosta.
Ei tässä olla ekaa kertaa pappia kyydissä. Terv. tyyppi, joka työskentelee dementikkojen kanssa ja haluaa vaihtaa potilastyöstä pois.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri tekee tuota työtä. Aluksi oli ison terveyskeskuksen aulassa ja se oli todella stressaavaa. Asiakkaat haukkui ja ja huusi hänelle, juopot ja narkkarit ei suostunut uskomaan puhetta yms.
Sai vaihdettua pienempään erikoissairaalaan ja viihtyy nyt muuten, mutta palkka on tosiaan tuo 1900 brutto.
Mutta ei stressiä. Enemmän kai tekee toimistotyötä, jonkin verran ottaa potilaita vastaan. Päivätyö arkena.
* aulassa = ilmottautumisluukulla
Mitäs järkeä tuossa olisi?
Itse olen lähihoitaja ja suuntautunut lapsiin ja sairaalassa osastonsihteerinä.