Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ultrafemme (Naiseuteni pinta -dokkari Ylellä)

Vierailija
23.02.2024 |

Oletteko katsoneet tuon dokkarin? Mitä mietteitä se herätti ja kehen sen henkilöistä samaistuitte?

Minä olen aika lailla samanoloinen kuin Ulrika, paitsi etten ole fiftari kuten hän - enkä burleskitähti, ex-tanssija kuitenkin.

Minulle ultrafemmeys on superluonnollista, olen ihan pikkutytöstä asti ollut hyvin feminiininen ja tehnyt feminiinisiä juttuja ajattelematta asiaa sen enempää. Samaten vanheneminen on tuntunut aika luonnolliselta ja olen sinut kehoni ja kasvojeni kanssa. 

Mielenkiintoinen dokkari, joka konkretisoitui, miten eri tavoin feminiinisyyteen voi suhtautua.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kukaan ole katsonut tätä? Ap

Vierailija
2/20 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ultramale. Mutta se ei olekaan hienoa, vaan ylen mukaan toksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks siitäkin dokkari? Ap

Vierailija
4/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen se ultramale on? Ap

Vierailija
5/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ultramariini. Perseeni on lehden etusivulla.

Vierailija
6/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollo

Vierailija
7/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut, mutta en voi sietää nykyajassa tätä, että kaikki persoonallisuuden piirteet täytyy "sanoittaa" (toinen sana jota en voi sietää) ja laittaa lokeroihin. Siis ei voi vaan tykätä jostain asioista, vaan niille pitää keksiä jokin uusi termi tai lyhenne, jonka voi laittaa profiilitekstiin.

Vierailija
8/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut, mutta en voi sietää nykyajassa tätä, että kaikki persoonallisuuden piirteet täytyy "sanoittaa" (toinen sana jota en voi sietää) ja laittaa lokeroihin. Siis ei voi vaan tykätä jostain asioista, vaan niille pitää keksiä jokin uusi termi tai lyhenne, jonka voi laittaa profiilitekstiin.

Jos tarkoitat sanaa ultrafemme, niin se vain vilahti ohjelmassa Ulrikan suusta, poimin sen täkyksi. Femme on vanha sana, alun alkaen se viittasi erittäin feminiiniseen lesbonaiseen eli femmeen, butchin naisystävään. Mutta burleskin yhteydessä sillä voi olla muu merkitys, en tiedä. Siinäkin tapauksessa se lienee vanha nimitys, sillä burleskihan on vanhaa.

Millaisia muita nimiä sinä tarkoitat ja miksi ne häiritsevät? Liittyvätkö häiritsevät nimitykset ulkonäköön, sukupuoleen ja seksuaalisuuteen vai muuhunkin? Ihmiset ovat ehkä kautta aikojen halunneet käyttää nimityksiä, joilla hahmottavat omaa paikkaansa ja olemustaan. Ap

Vierailija
9/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, aika hauska. Ap

Vierailija
10/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kaikki osat. Mielestäni on hyvä dekkari, kiitos vinkistä. Itse en oikein samaistunut keneenkään, vaan ennemmin joihinkin ajatuksiin jokaisessa henkilössä. 

Olen nelikymppinen, enkä ole koskaan ollut näin tyytyväinen ulkonäkööni. Olen ollut aina nätti, kuitenkin parikymppisenä näin vain vikoja itsessäni. Nyt, vaikka keho on niistä ajoista ikääntynyt, näen sen oikein kauniina. Ns virheet eivät haittaa, olen hyvä tälläisenä.

Koen itseni myös naisellisemmaksi kuin nuorempana. Mentaalisesti. Se varmaan on elämänkokemuksen tuomaa viisautta. Näkemys ja kokemus naisena olosta on muuttunut nuoruusiän kapeammasta ymmärryksestä.

Upeaa siinä, että ikää tulee lisää, on sisäinen kasvu ja kehitys. Se on paljon tärkeämpää, kuin ulkonäkö ja yhteiskunnan vaatimukset.

Vierailija
11/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femme on lesbojen käyttämä termi. 

Vierailija
12/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burleski eli läskien, mt-ongelmaisten maalaisnaisten voimaantumisriitti. 

Vierailija
13/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo burleskitrendi mennyt jo vuosia sitten? Sen jälkeen tuli tankotanssi ja vaikka mitä. 

Vierailija
14/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sana naisellinen ei käy? Mitä vikaa siinä?

Vierailija
15/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo burleskitrendi mennyt jo vuosia sitten? Sen jälkeen tuli tankotanssi ja vaikka mitä. 

Pitääkö sitä nyt sitten aina tehdä vain trendikkäitä asioita? Sitä paitsi ohjelma ei käsitellyt aihetta burleski.

Vierailija
16/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Femme on lesbojen käyttämä termi. 

Niin, minäkin törmäsin siihen ekaa kertaa lesbopiireissä. Mutta luulen, että myös burleskitermi. Ap

Vierailija
17/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sana naisellinen ei käy? Mitä vikaa siinä?

Ei mitään vikaa, feminiininen kuvastaa tyyliä, naisellisuus biologista puolta. Nainen on nainen, vaikka olisi maskuliininen (kuten butch). Ap

Vierailija
18/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burleski eli läskien, mt-ongelmaisten maalaisnaisten voimaantumisriitti. 

Ei se ainakaan historiallisesti ole ollut sitä. En ole nähnyt Ulrikan tanssivan, mutta ainakin ohjelmassa näytti hyvältä. Suurin osa burleskitanssijoista ei osaa yhtään tanssia, minkä takia tunnen oloni epämukavaksi katsoessa. Yhden shown olen nähnyt. Se on jotain muuta ensisijaisesti kuin tanssia. Ainakin nämä Suomen esitykset? Ap

Vierailija
19/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks siitäkin dokkari? Ap

Ei tietenkään koska tasa arvo

Vierailija
20/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kaikki osat. Mielestäni on hyvä dekkari, kiitos vinkistä. Itse en oikein samaistunut keneenkään, vaan ennemmin joihinkin ajatuksiin jokaisessa henkilössä. 

Olen nelikymppinen, enkä ole koskaan ollut näin tyytyväinen ulkonäkööni. Olen ollut aina nätti, kuitenkin parikymppisenä näin vain vikoja itsessäni. Nyt, vaikka keho on niistä ajoista ikääntynyt, näen sen oikein kauniina. Ns virheet eivät haittaa, olen hyvä tälläisenä.

Koen itseni myös naisellisemmaksi kuin nuorempana. Mentaalisesti. Se varmaan on elämänkokemuksen tuomaa viisautta. Näkemys ja kokemus naisena olosta on muuttunut nuoruusiän kapeammasta ymmärryksestä.

Upeaa siinä, että ikää tulee lisää, on sisäinen kasvu ja kehitys. Se on paljon tärkeämpää, kuin ulkonäkö ja yhteiskunnan vaatimukset.

Hieno kommentti, josta tunnistan paljon. Parikymppisenä oli minullakin pieni notkahdus elämässä, mutta muulloin olen tuntenut iloa ja tyytyväisyyttä naiseudestani, joka on vain lisääntynyt iän myötä. Nyt olen jo 56. Ap