mikä tää veronpalautushomma oikeen on?
Kommentit (14)
tavallisille palkansaajille näin huhtikuussa? En ole kyllä itse vielä saanut...
viime viikolla piti ammatinharjoittajien ja heidän puolisoiden palauttaa yrityksen veroilmoitus ja henkilökohtainen veroehdotus mikäli siihen oli korjattavaa..
tavallisten pulliaisten veroehdotukset tulevat tämän kuun aikana ja niissä on toukokuulla palautuspäivä..
Tää on sitte oikeesti ainoa media mitä te seuraatte.. Jos verotuksesta puhutaan nii kannattaisko käydä vaikka vero.fi sivustolla tai muuten vaan nostaa pää sieltä vaipparoskisesta ja seurata vähän mitä ympärillä tapahtuu.. Joo, sori tuhmasti sanottu...
Veronpalautukset maksetaan aina joulukuun alussa, yleensä jokunen päivä ennen itsenäisyyspäivää. Riippuu miten viikonloppu ja pyhät sattuvat menemään.
nuori ettei ikinä ole saanut postia. vastais ensin niin tietää jaksaako vaivautua. ettei ainakaa provoilija luule että joku uskoo. nih.
Ja jotenkin mulla on sellanen olo et joulukuussa olis jo tullu jotain palautuksia ja luulin et tulee kerran vuodessa ni siks ihmettelen :/ ei oo provo, oon tyhmä.
mut ny tulee ilmoitus että kuinka paljon sillon joulukuussa saat palautuksia tai sit mätkyjä.
Jotenki mun aivot toimi niin et ne ymmärsi että tässä kuussa siis saisi veronpalautukset. hölmö minä. pahoittelen.
ap
tai jotkut voi vielä itse sen joutua tekemään.
eli lainat yms. vähennykset, matkakulu tms. ilmoita.
vielä sellasta että milloin se tieto sitten tulee,, kun tuntuu että osa on jo saanut postia?
ap (ja lopetan sitten hölmöt kysymykset..)
Siinä on päivämäärä mihin mennessä muutokset pitää tehdä. Jos et halua muuttaa mitään niin ei tarvitse tehdä mitään. Ehdotus kannattaa kumminkin aina tarkistaa, se on usein rahanarvoinen paperi.
Kaikille tulee nykyään esitäytetty veroilmoitus. Jos ei ole korjattavaa, siinä ilmoitettu palautettava tai maksettava summa on lopullinen ja ilmoitusta ei tarvitse palauttaa. Jos taas korjaa tietoja (esim. haluaa ilmoittaa matkakulut), saa syksyllä uuden päätöksen, josta näkee sitten lopullisen tilanteen. Veronpalautukset maksetaan joulukuun alussa niille, kenelle palautusta sitten tuleekaan.
tavallisille palkansaajille näin huhtikuussa? En ole kyllä itse vielä saanut...