Laihdutukseni este on innostuksen/motivaation puute. Mistä laihdutusopista pääsis hurmioon?
Tiedän kyllä mitä on terveellinen ruokavalio. Olen vuosia sitten laihduttanut 10kg ja kerron, että se oli käsittämättömän helppoa. Pysyi myös vuosia poissa.
Kyse oli vain ja ainoastaan motivoitumisesta ja innostumisesta. Silloin onnistuin painonvartijoissa. Nyttemmin se ei enää toimi, koska en mene samaan hurmaan toista kertaa. Se kaikki boostaus kuulostaa naurettavalta nyt.
Haluisin hirveästi laihduttaa taas tuon 10kg pois ja nyt etsin motivaatiota. Haluan päästä siihen uskoontulon kaltaiseen hurmokseen. Mistähän mä sen löytäisin. En sinänsä pidä vhh:ta fiksuna, mutta tiedän että sen harrastajat ovat usein hurmoksessa.
MISTÄ MÄ VOISIN INNOSTUA. Koska jos se onnistuu, niin kaikki on leikkiä sen jälkeen.
Kommentit (9)
Tavoitteeksi vaikka se, että peilissä näkyy seksikäs ja hyvän näköinen nainen.
Mulla ainakin suurin motivaatio oli se, että bikineissä kehtasin uimarannalle mennä, lapsia 3 ja ikää 37. ja voin kertoa että onnistuin :D
Olen nyt viikolla 3 ja on tosi koukuttavaa. Oikein odotan aina, mitä saan tänään juosta ja mitä huomenna. Hämmästyin itsekin, miten hauskaa tämä juokseminen on.
Olen nimittäin myös kilpailuhenkinen - joskaan en hyvä urheilussa, eli se kaataa vähän tätä juoksukouluehdotusta. Painonvartioissakin siis motivoi juurikin se kilpailullisuus.
eli puhe voi hyvinkin olla mulle se paras juttu tuloksien saamiseen. Siksi painonvartijatkin toimi, kun oli hyvä vetäjä.
Sen aiheuttamaan hyvään fiilikseen jää koukkuun! tehokasta liikunta ei laihdut varmasti ja keho kiinteytyy oikeista paikoista.
...sellasta zumbaa, jossa ois vaan huonoja tanssijoita. Mä kun en osaa tanssia, enkä myöskään halua. Siis tuskin olisin muita sen huonompi, mutten uskalla menettää kontrollia ja asettaa itseäni siten arvostelulle alttiiksi. Ts. luulla että osaisin tanssia. Itsetunto-ongelma tältä osin, siis liittyen omaan seksualisuuteen, kroppaan jne. Monessa muussa asiassa mulla on hyvä itsetunto.
Eli zumba vois olla jees, jos jostain syystä kokisin olevani siinä vahvoilla. Mummojen kanssa jos tanssisin esim ;)
Pistä veto pystyyn jonkin kaverin/työkaverin kanssa. Esim. jos ei laihdu x kg yhteisesti sovittuun päivään mennessä joutuu maksamaan esim. molempien leffaliput ja illalisen tms. Kivempi muutenkin jos on joku jonka kanssa purnata ja hehkuttaa laihduttamista.
Esim. Cambridge-kuuriin kuuluu pienryhmäkokoontumiset ja henkilökohtainen ohjaus ja 'valmennus'.