Jos perheessä on vain yksi lapsi niin tulee mieleen että
- lapsi oli vahinko
- vanhemmat pettyivät vanhemmutteen, ei ollutkaan kivaa ja tämän takia ei halua enempää lapsia
- lapsen hankkiminen oli virhe, ei olisi pitänyt tehdä sitä, nyt meni elämä ihan pilalle
- lapsi on riesa, ei enää mitään omia juttuja kerkeä tehdä
Jos se lapsi on niin ihana kuin väitetään niin tottahan sitä sitten lisääkin haluttaisiin!
Eli säälin kyllä ainoita lapsia vaikka joskus syynä onkin ettei vaan saada lisää vaikka haluttaisiin. Tai sitten on erottu ja ei oo ketään jonka kanssa uusi lapsi hankkia... No niitä yksinäisiä yh lapsia säälin vieläkin enemmän. Lapset on onnellisimpia laumassa.
Kommentit (128)
- lapsi oli vahinko
- vanhemmat pettyivät vanhemmutteen, ei ollutkaan kivaa ja tämän takia ei halua enempää lapsia
- lapsen hankkiminen oli virhe, ei olisi pitänyt tehdä sitä, nyt meni elämä ihan pilalle
- lapsi on riesa, ei enää mitään omia juttuja kerkeä tehdäJos se lapsi on niin ihana kuin väitetään niin tottahan sitä sitten lisääkin haluttaisiin!
Eli säälin kyllä ainoita lapsia vaikka joskus syynä onkin ettei vaan saada lisää vaikka haluttaisiin. Tai sitten on erottu ja ei oo ketään jonka kanssa uusi lapsi hankkia... No niitä yksinäisiä yh lapsia säälin vieläkin enemmän. Lapset on onnellisimpia laumassa.
Minä säälin sinua, jolla on niin tylsää, että pitää miettiä moisia!
- vahinko on tapahtunut useamman kerran
- ei osata käyttää ehkäisyä
- vanhemmilla ei ole omaa elämää, vaan pitää täyttää kaikki aika lapsilla
- äidillä ei ole työpaikkaa, joten on oltava paljon lapsia, jotta ei vaikuta luuserilta
Mutta kyllä niitä kovasti hiotaan ja treenataan sisarusten kanssa päivittäin, sitä et kai voi kiistää =)
Ihan yhtä paljon myös esim. omien vanhempien kanssa..eihän ainoa lapsi missään sosiaalisessa tyhjiössä kuitenkaan elä :D
että mieheni, ainoa lapsi, on paljon sosiaalisempi ja joviaalimpi kuin minä, perheen 5. lapsi. Luonnekysymys, jos ei se ainoa lapsi sitten ole kellarissa lukkojen takana kasvatettu.
1.Sain ensimmäisen vasta 35 vuotiaana joten toisen saantiin ei ole fyysisesti paljon mahdollisuuksia.
2.Minulla on varaa kasvattaa vain yksi lapsi omilla rahoillani.Olen itse tehnyt matalapalkka-alalla töitä yli 20 vuotta ja harmittaa miten jotkut elättää lapsensa verorahoilla joten haluan itse pärjätä ottaen vain sen lakisääteisen lapsilisän yhteiskunnalta.
Meillä 1 lapsi koska yksinkertaisesti mä rakastan rauhaa niiin paljon, että pää ei kestäis toista. Rakastan myös ainokaistani niin paljon, etten usko että voin rakastaa ketään yhtä paljon. miksi hankkisin toisen jos en ole varman jaksanko? Ei ainakaan ennen, kuin tuo esikoinen on koulussa.
Oon itte suurperheestä ja se meno on kaikkea muuta kuin kivaa. Tosi stressaavaa lapsellekin.
"ratkaisuja" tai voihan olla että elämä vaan menee omalla pinollaan...
- lapsi oli vahinko
- lapsi on riesa, ei enää mitään omia juttuja kerkeä tehdäJos se lapsi on niin ihana kuin väitetään niin tottahan sitä sitten lisääkin haluttaisiin!
Niin lapsien tekoa ei voi lopettaa, koska muutenhan joku voi luulla, että se viimeinen oli se viimeisin niitti. Voi sitä reppanaa, joka on kuopus ja katkaisi vanhempien lasten tuottamisputken omalla kelpaamattomuudellaan.
haista sanonko mikä !!!!
me saatiin vuosien yrittämän jälkeen yksi terve lapsi, ja nyt ollaan 5 vuotta ilman ehkäisyä oltu, eikä luoja oo suonu enempää lapsia...
et sä voi alkaa vetämään omia johtopäätöksiä yksilapsisista perheistä kun et tiedä minkälaisen tuskien taipaleen jotkut ovat käyneet saadakseen edes yhden lapsosen !!!
Että jos joku vaikka tekeekin sen lapsen vahingossa tai sen enempiä ei haluta, niin mitäpä se sinulle kuuluu. Ei se kuitenkaan tarkoita, että sitä ainokaista tarvitsee sääliä. Kyllä sitä lasta rakastetaan ihan yhtä paljon, jos ei jopa enemmän, koska ei ole muita jakamassa huomiota.
on joillekin ihmisille HELVETIN PALJON!
Lapseni isä on kuollut ja siksi minulla on vain yksi lapsi. Että oletpa ihanan ajattelevainen ja tahdikas. Aamen!
Me olisimme todella halunneet enemmän lapsia, mutta saimme lapsen vasta hoidoilla kuuden vuoden odotuksen jälkeen. Osa on tietysti sitämieltä, että me emme edes ansaitse lasta, kun emme sitä omin avuin saaneet.
...että perheessä on vaan yksi lapsi. Ainakin mulle.
Ihme tyyppejä täällä, heti muka-syvä-analysoimassa toisten elämäntilannetta, ja tietysti negaation kautta : )
- lapsi oli vahinko Ei ollut - vanhemmat pettyivät vanhemmutteen, ei ollutkaan kivaa ja tämän takia ei halua enempää lapsia Ei, on juuri sellaista kun oltiin ajateltukin - lapsen hankkiminen oli virhe, ei olisi pitänyt tehdä sitä, nyt meni elämä ihan pilalle Ei, lapsi on iahna mutta yksi riittää silti. En minä halua syödä kokonaista kakkuakaan, tai hankkia kymmentä koiraa vaikka tykkäänn sekä koirista että kakuista (ja lapsista) - lapsi on riesa, ei enää mitään omia juttuja kerkeä tehdä Ei, hyvin ehtii. Ainakin paremmin jos lapsia olisi tusina :)
Naulan kantaan. Ihan naurettava tuo aloitus. Kaikki eivät halua S-kaupan mainosperhettä, jossa on äiti, isä, tyttö ja poika ja koira. Miten tyhmä ap voi olla?
että rakastan lastani niin paljon, että en tahdo että hän joutuisi jakamaan vanhemmiltaan saamaansa rakkautta, enkä tahdo itsekään jakaa äidinrakkauttani useammalle lapselle.
ehkä aloitus oli todella tyhmä provo, ehkä ei, mutta näin ajattelevia ihmisiä valitettavasti on olemassa. On se kumma, että naiset eivät kestä muiden naisten tekemiä ratkaisuja jos ne ovat erilaisia kuin omansa.
Tämä on yksi erittäin tärkeä syy siihen miksi tasa-arvo ei Suomessakaan (ja varsinkaan Suomessa) ole mahdollista. Naiset puukottavat AINA toisiaan selkään. Ja pettävät toisensa. Tämä on erittäin surullista.
Jos sinä olet tehnyt tietyt ratkaisut elämässäsi ja olet tyytyväinen, anna muiden tehdä omansa.
Voisihan joku yksilapsinen sanoa sinulle, että tässä maailmassa on MORAALITONTA ja epäeettistä tehdä useampi kuin yksi lapsi, että elämäsi on pelkkää ahdistavaa perhehelvettiä, johon ei mahdu muuta kuin lapset, että olet katkera marttyyri ja kiillotat täällä palstalla sädekehääsi.
On se kumma jos äitiyttä mitataan vain lapsiluvulla ja sillä kuinka kauan hoidat kaikkia kotona.
Eräs ystäväni sanoi, että halusi kolmannen lapsen
(on siis nyt raskaana), koska halusi yhden lapsen josta voi nauttia!!!
Eka oli kuulemma niin vaikea ja kaikki oli uutta, tokan kanssa painoi työjutut päälle ja esikoinen oli mustasukkainen. Nyt on kuulemma ihanaa kun asiat ovat siinä jamassa, ettei töihin ole kiire ja esikoinen menee kouluun.
Jes. Siinähän sitä on hyviä syitä tehdä lisää lapsia.
Sisarusta ei ole tullut useamman vuoden yrittämisen jälkeen... :(
Niin ei ole tyytyväinen aiempiin. Mulle riittää yksi hyvä mies ja yksi ihana lapsi.
lapsimääriä noin antaumuksella!
Omasta lähipiiristä en kyllä mitenkään arvioisi, että yhden lapsen vanhemmat olisi jotenkin huonoja vanhempia. Pikemminkin niissä kodeissa tosissaan panostetaan lapseen: lapsi harrastaa, hänen kanssaan ollaan ja seurustellaan, ei koskaan huudeta tai meuhkata vaan asiat selitetään opastaen jne. Monilapsisissa perheissä se kaaos on, kun lapset kulkee likaisissa vaatteissa ja äiti kiljuu aamusta iltaan.
Onhan tuo toki luonnollistakin. Olimme pitkään yksi lapsinen perhe, kun kakkosta ei kuulunut. Ja olemme olleet mahdottoman hyvät vanhemmat tälle vanhemmalle ja koti kaikin puolin tasapainoinen. Me on tehty esikoisen kanssa kaikkea, ikinä ei ole huudettu ja koti on aina siisti mutta virikkeellinen. Se oli niin helppoa. Esikoisen ollessa 7-vuotias tärppäsi ja nyt meillä on 1- ja 2- vuotiaat + 9-vuotias esikoinen. Ja koti on kaaos verrattuna esikoisen lapsuuteen. Tunnen oloni paljon huonommaksi äidiksi kuin esikoisen kanssa. Ei vaan ehdi panostaa...