Jos perheessä on vain yksi lapsi niin tulee mieleen että
- lapsi oli vahinko
- vanhemmat pettyivät vanhemmutteen, ei ollutkaan kivaa ja tämän takia ei halua enempää lapsia
- lapsen hankkiminen oli virhe, ei olisi pitänyt tehdä sitä, nyt meni elämä ihan pilalle
- lapsi on riesa, ei enää mitään omia juttuja kerkeä tehdä
Jos se lapsi on niin ihana kuin väitetään niin tottahan sitä sitten lisääkin haluttaisiin!
Eli säälin kyllä ainoita lapsia vaikka joskus syynä onkin ettei vaan saada lisää vaikka haluttaisiin. Tai sitten on erottu ja ei oo ketään jonka kanssa uusi lapsi hankkia... No niitä yksinäisiä yh lapsia säälin vieläkin enemmän. Lapset on onnellisimpia laumassa.
Kommentit (128)
Meille olisi saanut tulla vaikka jalkapallojoukkue, mutta ei :(
Eka raskaus meni synnytykseen asti hyvin, mutta synnytksen jälkeen tilanne huononi. Minulta jousuttiin poiistamaan kohtu synnytyksen jälkeisten komplikaatioiden vuoksi ja en voi koskaan saada enää biologista lasta :´((((
Monikaan ei tätä tiedä kun ei jaksa selittää... Harmitta vaan kun kaikki kyselee kakkosta (ainokainen jo 4-vuotias). Vain lähisuku tietää ja läheisimmät ystävät.
Kun työkuviot helpottuu annan tilaa kodistani sijaislapsille.
jonka taustalla voi olla mitä tahansa fyysisiä tekijöitä tai sairauksia.
eikä muutenkaan ihmisten pitäisi udella toisiltaan niistä pikkukakkosista.
mitä se kenellekään kuuluu?
vastakysymykseksi voisi näille utelijoille sanoa;
no mikä on teidän lempiasento?
onneton palsta mama taas valittaa.
- lapsi oli vahinko - vanhemmat pettyivät vanhemmutteen, ei ollutkaan kivaa ja tämän takia ei halua enempää lapsia - lapsen hankkiminen oli virhe, ei olisi pitänyt tehdä sitä, nyt meni elämä ihan pilalle - lapsi on riesa, ei enää mitään omia juttuja kerkeä tehdä Jos se lapsi on niin ihana kuin väitetään niin tottahan sitä sitten lisääkin haluttaisiin!
No tällä samalla logiikalla voisi kysyä, että milloinkas sen lasten teon sitten saa lopettaa? Kuinka monta lasta on oltava, ettei kukaan ajattele, että tuossa on nyt vanhemmat pettyneet vanhemmuuteen eikä siksi halua lisää lapsia? Että jos on vain kaksi lasta, niin onko silloin petytty kahden lapsen vanhemmuuteen, eikä siksi haluttu lisää? Tai kolmen lapsen? Kun jos ne lapset on niin ihania kuin väitetään, niin tottahan sitten lisääkin haluttaisiin!
- vanhemmat pettyivät vanhemmutteen, ei ollutkaan kivaa ja tämän takia ei halua enempää lapsia
Hankitaan uusia lapsia, kun ollaan petytty niihin edellisiin...
Tosin voin olla puolueellinen, kun mulla on vain yksi lapsi. Olen aina halunnut lapsen, mutta en kovin useita. Tosin ekaakin tehtiin yli 3 vuotta, joten olin aika tyytyväinen yhteen.
Mulle yhden lapsen äitiys riittää.
Tykkään suklaasta, mutta syön sitäkin vain palan kaksi kerrallaan, en ahmi koko levyä. Tykkään matkustella, mutta ei mulle ole tärkeää mennä aina uuteen paikkaan tai käydä joka maassa. Kai se on sama lastenkin kanssa, yksikin hyväksi todettu riittää ja tuottaa minulle iloa ja onnea.
Meillä on yksi lapsi ja hyvä niin. Ja itsekkäistä syistä tähän on päädytty. Mutta lapsi ei ole vahinko eikä vanhemmuus ole ollut pettymys. Meillä on kivaa kolmisin, en haluaisi enää vauvaa sitä kuviota sotkemaan. Hauskaa on että teet yhden tai kymmenen aina sitä pitää jonkun arvostella tai ihmetellä. Toisille sopii pieni perhe ja toisille suuri, jokaisen oma asia miten haluaa elämänsä elää.
mulla tulee kyllä ekana mieleen että näinköhän on oma valinta vai eikö ole saanut enempää.
Meilläkin 1 syksyllä eskariin menevä. Ja enempää ei oo tullut. Onneksi on edes tämä lapsi. Häntäkin odoteltiin 7 v ja tuli hoitotauolla. En halua enää mennä hoitoihin.
Ei tuu siis mieleen, että on ollut niin hirveää, että ei oo halunnut enempää. Mäkin olisin 4 lapsen äiti, jos kaikki menisi niin kuin tahtoisi.
Ap:sta sen sijaan tulee mieleen melko yksinkertainen ihminen, joka yrittää päteä lapsien määrällään.
- lapsi oli vahinko
- lapsen hankkiminen oli virhe, ei olisi pitänyt tehdä sitä, nyt meni elämä ihan pilalle
- lapsi on riesa, ei enää mitään omia juttuja kerkeä tehdäJos se lapsi on niin ihana kuin väitetään niin tottahan sitä sitten lisääkin haluttaisiin!
Eli säälin kyllä ainoita lapsia vaikka joskus syynä onkin ettei vaan saada lisää vaikka haluttaisiin. Tai sitten on erottu ja ei oo ketään jonka kanssa uusi lapsi hankkia... No niitä yksinäisiä yh lapsia säälin vieläkin enemmän. Lapset on onnellisimpia laumassa.
- vanhemmat ovat vanhoillislestadiolaisia, eivätkä saa käyttää ehkäisyä
- vanhemmat ovat sosiaalipummeja, ja lypsävät yhteiskunnalta lisää rahaa tekemällä mahdollisimman paljon lapsia
- perheen äiti on kroonisesti vauvakuumeinen, ja avioeron ja seksilakon uhalla "taivuttelee" miestään aina uuteen lapseen
Näin ajattelen, valitettavasti.
Ap:sta sen sijaan tulee mieleen melko yksinkertainen ihminen, joka yrittää päteä lapsien määrällään.
Me emme kanssa pysty toista saamaan joten näillä korteilla on pelattava. Suurin miinus tuossa on se, että välillä törmää kammottavan tyhmiin ja suvaitsemattomiin ihmisiin ja joutuu kuulemaan heidän ajatuksiaan.
- lapsi oli vahinko - vanhemmat pettyivät vanhemmutteen, ei ollutkaan kivaa ja tämän takia ei halua enempää lapsia - lapsen hankkiminen oli virhe, ei olisi pitänyt tehdä sitä, nyt meni elämä ihan pilalle - lapsi on riesa, ei enää mitään omia juttuja kerkeä tehdä Jos se lapsi on niin ihana kuin väitetään niin tottahan sitä sitten lisääkin haluttaisiin! Eli säälin kyllä ainoita lapsia vaikka joskus syynä onkin ettei vaan saada lisää vaikka haluttaisiin. Tai sitten on erottu ja ei oo ketään jonka kanssa uusi lapsi hankkia... No niitä yksinäisiä yh lapsia säälin vieläkin enemmän. Lapset on onnellisimpia laumassa.
meni vaan vaarin joka kohdassa. Yrita uudelleen.
Saalin sinua.
Jotenkin toivoisin, ettei ketjun aloittaja yrittäisi uudelleen - kyvyistä kun ei voi puhua. Tai jos yrittääkin, niin mikään pakko ei ole rapaortoida siitä täällä...
on joillekin ihmisille HELVETIN PALJON!
Ja määrähän ei laatua korvaa1
Mä tajusin jo raskausaikana, että koska se oli niin spesiaalin ihanaa ja rakastin vauvaa jo mahassa, että se vaan on siinä. Siis se yksi ja ainoa oikea. Siihen asti olin aina halunnut kaksi lasta, eli sinäsnä oli pettymys, kun tajusin etten halua kuin yhden lapsen.
kun se eka lapsi ei ollut tarpeeksi hyvä, niin pakko tehdä toinen josko se olisi ihanampi. No, ei sekään ollut tarpeeksi hyvä, niin tehdäänpä sitten vielä kolmasn josko se olisi vanhemmille tarpeeksi hyvä lapsi... Et silleen, Toi on se totuus, aamen.
-vanhemmat pettyivät vanhemmutteen, ei ollutkaan kivaa ja tämän takia ei halua enempää lapsia
Nämä on syynä siihen, että mies on ainoa lapsi.
-lapsi oli vahinko
Tämä on syynä siihen että kaverini on aina lapsi.
-Tai sitten on erottu ja ei oo ketään jonka kanssa uusi lapsi hankkia..
Tämä on syynä siihen, että siskoni mies on ainoa lapsi.
- lapsi on riesa, ei enää mitään omia juttuja kerkeä tehdä
useamman ei
että toista lasta vain ei kuulu....
Meillä yksi lapsi, joka ei ollut vahinko. osittain totta tämä: "vanhemmat pettyivät vanhemmutteen, ei ollutkaan kivaa ja tämän takia ei halua enempää lapsia"
Mun hermot ei yksinkertaisesti riitä toiseen uhmaikäiseen. Nyt pystyn olemaan hyvä äiti, useampi lapsi jos olisin jatkuvasti hermostunut ja huutaisi, mitä en nyt tee.
Miksi tehdä lisää lapsia jos tietää ettei omat voimavarat riitä?
ja yhden lapsen kanssahan on nimenomaan enemmän aikaa tehdä omia juttuja kuin jos olisi iso perhe.
Meidän lapsi on meidän silmäterä ja parasta maailmassa, vaikka onkin super-raivostuttava uhmaikineen :)
Minulla lapsiluku jää yhteen. Olen 24 ja tämä asia ei ole minun päätettävissä.
Ilman kohtua on vaikeaa kantaa lasta.
Vittu olkoon provo, mutta tiedän että ap:n kaltaisia idiootteja on.