Miten helkatissa teillä on ritsikkakoot 80 jotain?
Ktaselin tuon koko gallupin ja hämmästyin. Normaalipainoiset ihmiset, joiden vaatekoko on 38 tai jopa 36 tai 34 ilmoittavat rintaliivikokonsa olevan 80jotakin. Siis miten tuo on mahdollista? Ihan oikeastiko teidän rinnanympäryksenne rinnan alta on n. 82-85 cm?
Ihan oman mukavuutenne (ja ulkonäönkin) tähden suosittelisin, että te, jotka käytätte koon 38 vaatteita (tai pienempiaä) jakäytätte esimerkiksi rintsikoissa kokoa 80C ottaisitte mittanauhan käteen ja mittaisitte sen rinnanaluksenne. Jos tulos sitten on esimerkiksi 76 cm, painuisitte rintaliivikauppaan sovittamaan rintaliivejä koko 70E. Tai jos se on 79 cm, niin sovittakaa niitä 75D kokoisia. Huomaatte eron ja nykyiset rintsikkanne löytävät pian tiensä kaapin peträlle ja sieltä seuraavassa siivouksessa roskiin.
Kommentit (71)
Olen 167cm ja painan 48kg.
Silti rinnanympäryr on 80. kuppi koko on a
Ihmiset on erillaisia katsos.
En tiedä mitoituksista mutta käytän sekä trikoopaitoja että muita. Katsoin just uteliaisuudesta koot vaatekomerostani, Sandin paidat näytti olevan kokoa 36 (silkkitoppeja, kauluspaitoja), muut pääasiassa 38
Useammin 38 mutta joistakin merkeistä menee 36. Alaosat on 34-36
Eikä koon 36-38 paidat ole yleensä mitoitettu rinnanympärykselle, joka on max 90 cm? Käytätkö venyviä trikoopaitoja vai miten tämä on mahdollista?
koska mulla ry on jotakuinkin 89 cm ja koko 36 on usein turhan tiukka rinnan kohdalta. Mutta ehkä se selittyy sillä, että käytän aika paljon vanhoja vaatteita?
Joistain menee tuo 38. Rintaliivit on 85B. Liiviliikkeestä olen ostanut rintaliivini ja siellä on koko mitattu. Uskoisin olevan siis ihan oikea :)
Olen 175/69, vaatekoko 38-40 ja rintaliivit 80B. Laitan aina hakasen uloimpaan neppariin kiinni. Pitäiskä näiden kiristää makkarat esiin vai?
Ostaessa liivien pitäisi olla sellaiset, että kun ne laittaa uloimmasta hakasesta kiinni, ne tuntuvat napakoilta. Pari sormea pitää saada laitettua alle ja tietysti mitään selvästi näkyvää isoa muhkuraa ei saa syntyä, mutta napakat niiden pitää olla. Jos liivit nousevat selästä, ne ovat ympärysmitaltaan jo todella paljon liian suuret. Jos laskee olkaimet hartioilta, pitäisi liivien siitä huolimatta pysyä paikoillaan. Jos valahtavat, on koko väärä. Jos ympärysmitta ei ole napakka, liivit eivät käytännössä tue rintoja ollenkaan.
kunnes aloin laihduttaa, ja "kylkiluukehikkoni" on nyt 10 cm kapeampi.
Mulla on raskaudet leventäneet rintakehää eli ihan yksinkertaisesti kylkiluukehikko on kasvanut 75:stä oikeastaan 85:een, mutta 80-85 kokoiset liivit, merkistä riippuen, käy.
Eivätkä kehtaa pyytää apua/eivät osta asiantuntijakaupoista.
Pitkä olen 175 cm ja ehkä tuo pituus korreloi melkolailla rintakehän leveyteen. Läskiä ei näin alipainoisella ole.
Pitkä olen 175 cm ja ehkä tuo pituus korreloi melkolailla rintakehän leveyteen. Läskiä ei näin alipainoisella ole.
rinnat ovat tosi pienet. Rintojen alta mitta on 83 senttiä. Olen laiha ja leveäharteinen. Rintakehäni on ilmeisesti sen 10 senttiä laajempi kuin "normaali".
Istuvia vaatteita on kyllä hankala löytää, varsinkin mekkoja, kun alaosa on pieni. Yläosa kirraa aina vaikka tissejä ei käytännössä edes ole. BMI on noin 20.
että suomalaisnaiset sitkeästi käyttävät vääränkokoisia liivejä. Selityksiä sit on vaikka millä mitalla, miten ne väärän kokoiset on niin mukavat päällä jne.
Muakin asia joskus ärsytti ihan suunnattomasti, on vaan pitänyt koittaa hyväksyä asia ja yrittää olla ärsyyntymättä, koska asialle en mitään voi. Ei näihin järkipuhe auta.
Jos vaatekoko on 36/38 ja rintaliivikoko 80Jotain, niin silloin joko vaatteet ovat vääränkokoiset tai rintaliivit. Mutta omapa on asiansa, näyttäköön typeriltä.
Luulet tosissasi että kaiki on jotenkin samasta muotista. Mulla on pienet tissit ja leveä rintakehä mutta kapeat hartiat ja vyötärökin tosi kapea. Mitenkään en voisi käytää koon 40 paitoja, koska ne olisi telttoja päälläni.
Mulla on ihan liiviliikkeessä katsottu oikeaksi kooksi 85B ja BMI:ni vaihdellut välillä 16,5 - 18.
että suomalaisnaiset sitkeästi käyttävät vääränkokoisia liivejä. Selityksiä sit on vaikka millä mitalla, miten ne väärän kokoiset on niin mukavat päällä jne.
Muakin asia joskus ärsytti ihan suunnattomasti, on vaan pitänyt koittaa hyväksyä asia ja yrittää olla ärsyyntymättä, koska asialle en mitään voi. Ei näihin järkipuhe auta.
Jos vaatekoko on 36/38 ja rintaliivikoko 80Jotain, niin silloin joko vaatteet ovat vääränkokoiset tai rintaliivit. Mutta omapa on asiansa, näyttäköön typeriltä.
liian isolla ympärysmitalla olevia liivejä, niin ainoastaan niitä myös myydään.
Minulle esimerkiksi sopivat mainiosti Triumphin liivit ja niitä on laaja valikoima malleja tarjolla lähimmässä Prismassa. Hinnat ovat n. 20-25 % halvemmat kuin erikoisliikkeessä samalla tuotteella. Ainoa vain, että esimerkiksi minun käyttämääni kokoa 70E ei löydy Prismasta, vaikka sitä kyllä valmistetaan ja erikoisliikkeestä voin sen käydä hakemassa kalliimmalla hinnalla.
Kyse ei ole edes siitä, että isoja kuppikokoja ei olisi. Niitä kyllä löytyy sieltä Prismastakin, kunhan rinnanympärys vain on sen 80 tai enemmän, mutta rinnanympärystä 70 ei ollenkaan tai korkeintaan kupilla A ja B.
Esimerkiksi juuri Triumphin parhaat urheilurintsikat olisivat Prismassa n. 15 euroa halvemmat kuin pikkuliikkeessä, mutta siellä ei ole 70 kokoja kuin muistaakseni A. Esimerkiksi 80E kyllä löytyisi.
Muakin asia joskus ärsytti ihan suunnattomasti, on vaan pitänyt koittaa hyväksyä asia ja yrittää olla ärsyyntymättä, koska asialle en mitään voi. Ei näihin järkipuhe auta.Jos vaatekoko on 36/38 ja rintaliivikoko 80Jotain, niin silloin joko vaatteet ovat vääränkokoiset tai rintaliivit. Mutta omapa on asiansa, näyttäköön typeriltä.
ulkonäöllisesti. Mulla on aina ollut alapää ja yläpää eri kokoiset,eikä siinä mitään ongelmia ole, kun ostaa tyköistuvia vaatteita. Tai teettää.
sopiva. Minä ainakin näyttäisin helkkarin typerältä rintsikoissa joissa ympärys on 70 tai 75, kun rinnanympärys alta on reilu 95 cm. Ja mahdoton läski en ole, ylipainoinen kyllä, bmi 28.
Eli meitä on monen mallisia, ja itse vedän kyllä varmaan pohjat (huiput) rinnanympärykselläni, ainakin painoon suhteutettuna.
Ihan koska tahansa vaihtaisin paikkaa kymmenen kiloa painavamman kanssa, jolla on kilot kertyneet peräpäähän, yläpuolen sijaan.
Minulle esimerkiksi sopivat mainiosti Triumphin liivit ja niitä on laaja valikoima malleja tarjolla lähimmässä Prismassa. Hinnat ovat n. 20-25 % halvemmat kuin erikoisliikkeessä samalla tuotteella. Ainoa vain, että esimerkiksi minun käyttämääni kokoa 70E ei löydy Prismasta, vaikka sitä kyllä valmistetaan ja erikoisliikkeestä voin sen käydä hakemassa kalliimmalla hinnalla.
Kyse ei ole edes siitä, että isoja kuppikokoja ei olisi. Niitä kyllä löytyy sieltä Prismastakin, kunhan rinnanympärys vain on sen 80 tai enemmän, mutta rinnanympärystä 70 ei ollenkaan tai korkeintaan kupilla A ja B.
Esimerkiksi juuri Triumphin parhaat urheilurintsikat olisivat Prismassa n. 15 euroa halvemmat kuin pikkuliikkeessä, mutta siellä ei ole 70 kokoja kuin muistaakseni A. Esimerkiksi 80E kyllä löytyisi.
Muakin asia joskus ärsytti ihan suunnattomasti, on vaan pitänyt koittaa hyväksyä asia ja yrittää olla ärsyyntymättä, koska asialle en mitään voi. Ei näihin järkipuhe auta.Jos vaatekoko on 36/38 ja rintaliivikoko 80Jotain, niin silloin joko vaatteet ovat vääränkokoiset tai rintaliivit. Mutta omapa on asiansa, näyttäköön typeriltä.
Eipä löydy mun kokoa tavallisista kaupoista, juuri siksi kun mammat ostaa vääränkokoisia. Kokoni on 70F, mikä ei ole edes mikään harvinainen koko, tai siis ei olisi, jos sen kokoiset ostaisivat sen kokoisia liivejä. Itsekin jouduin köyhempänä ostamaan niitä vääriä kokoja, koska ei ollut varaa ostaa kalliita liiviliikkeistä. Onneksi nykyään mulla on varaa, eron huomaa todellakin enkä tajua miten olen joskus voinut käyttää niin väärän kokoisia liivejä.
168cm ja 58kg ja käytän 70-75 b/c. 80 ku kerran kokeilin niin pyöri ihan ympäri tosta vaan :D Suurin osa paidoista (riippuu kyllä merkistä) on 36/38 on jopa xl :) housuissa 34/36 mun lantio on olematon, ei edes synnytykset oo sitä leventäny.. :(
Mittailevat sieltä täältä ja antavat sitten vääränkokoisia liivejä? Eikä edes yhdessä vaan kaikissa liikkeissä? Vai oisko sittenkin niin että meitä on kovin eri mallisia? Terv. 4, 170/58 vaatekoko 36/38 ja liivit A80
eli läski. Pituutta 163cm ja painoa 95kg. Rintsikat on kokoa 85D. 80 ei saa edes kiinni ja 90 ei pysy paikoillaan kun on liian löysä. (on tarkastettu koko liikkeessä)