Miten helkatissa teillä on ritsikkakoot 80 jotain?
Ktaselin tuon koko gallupin ja hämmästyin. Normaalipainoiset ihmiset, joiden vaatekoko on 38 tai jopa 36 tai 34 ilmoittavat rintaliivikokonsa olevan 80jotakin. Siis miten tuo on mahdollista? Ihan oikeastiko teidän rinnanympäryksenne rinnan alta on n. 82-85 cm?
Ihan oman mukavuutenne (ja ulkonäönkin) tähden suosittelisin, että te, jotka käytätte koon 38 vaatteita (tai pienempiaä) jakäytätte esimerkiksi rintsikoissa kokoa 80C ottaisitte mittanauhan käteen ja mittaisitte sen rinnanaluksenne. Jos tulos sitten on esimerkiksi 76 cm, painuisitte rintaliivikauppaan sovittamaan rintaliivejä koko 70E. Tai jos se on 79 cm, niin sovittakaa niitä 75D kokoisia. Huomaatte eron ja nykyiset rintsikkanne löytävät pian tiensä kaapin peträlle ja sieltä seuraavassa siivouksessa roskiin.
Kommentit (71)
Alle mahtuu vaikka kuinka monta sormea. Mutta kuinka voisin tottua kireimpiin? Nämäkin ahdistaa..
ja mene ruttuun. Napakasti istuvia ei edes huomaa, liian isot seilaavat sinne tänne ja tuntuvat pahoilta. Näin ainakin minulla, kun laihdutuksen vuoksi välillä käytin ympärysmitaltaan liian isoja liivejä, kun en raaskinut ostaa uusia lyhyttä käyttöä varten vaan odotin, että pääsin tavoitteeseeni painoni suhteen.
Alle mahtuu vaikka kuinka monta sormea. Mutta kuinka voisin tottua kireimpiin? Nämäkin ahdistaa..
Olen 167cm pitkä ja painan 49kg, rinnanympärys on 74cm. Rintaliivit minulla on kokoa 70F, joskus ympärysmitta jopa 65.
Käytin pitkään ihan väärää kokoa (75-80 B-C) ja rintsikat oli jatkuvasti niskassa ja tissit tursusi ulos. Kävin rintaliiviliikkeessä ja kunnollisen mittauksen jälkeen liivit istuu yhtä hyvin kuin oma iho.
Opin myös liikkeessä käydessäni sen että hakaset pitää saada nipin napin uloimpaan hakasriviin kiinni, muut kaksi hakasriviä on sitä varten kun rintsikat käytössä venyvät. Ennen siis laitoin siihen sisimpään riviin.
Mutta eikö kireissä selkämakkarat paista sitten kireiden liivien yli? Vaikka sellaisia ei pitäisi ollakaan, mutta joillakin näkee.
itsellä oli aiemmin 75c, ja kun aloin urheilla, niin muuttui 80b, sillä rasvaa paloi pois rinnoista ja siipilihakset, selkälihakset kasvoivat ja näin ollen rinnanympärys kasvoi, että näin.. nykyään en kyllä edes oikeaa kokoa tiedä, kun raskauden jälkeen olen ihan eri mittasuhteissa, mutta käyttänyt vanhoja mitälie kokoa liivejä, kun ei raaski uusia ostaa.. :O Ja ei, ei ne istu sitten yhtään.. :D
mistäs ne liivit muuten sillon on vääränkokoset, kun kaarituki painaa kainaloon?
liian isolla ympärysmitalla olevia liivejä, niin ainoastaan niitä myös myydään.
Minulle esimerkiksi sopivat mainiosti Triumphin liivit ja niitä on laaja valikoima malleja tarjolla lähimmässä Prismassa. Hinnat ovat n. 20-25 % halvemmat kuin erikoisliikkeessä samalla tuotteella. Ainoa vain, että esimerkiksi minun käyttämääni kokoa 70E ei löydy Prismasta, vaikka sitä kyllä valmistetaan ja erikoisliikkeestä voin sen käydä hakemassa kalliimmalla hinnalla.
Kyse ei ole edes siitä, että isoja kuppikokoja ei olisi. Niitä kyllä löytyy sieltä Prismastakin, kunhan rinnanympärys vain on sen 80 tai enemmän, mutta rinnanympärystä 70 ei ollenkaan tai korkeintaan kupilla A ja B.
Esimerkiksi juuri Triumphin parhaat urheilurintsikat olisivat Prismassa n. 15 euroa halvemmat kuin pikkuliikkeessä, mutta siellä ei ole 70 kokoja kuin muistaakseni A. Esimerkiksi 80E kyllä löytyisi.
Muakin asia joskus ärsytti ihan suunnattomasti, on vaan pitänyt koittaa hyväksyä asia ja yrittää olla ärsyyntymättä, koska asialle en mitään voi. Ei näihin järkipuhe auta.Jos vaatekoko on 36/38 ja rintaliivikoko 80Jotain, niin silloin joko vaatteet ovat vääränkokoiset tai rintaliivit. Mutta omapa on asiansa, näyttäköön typeriltä.
Eipä löydy mun kokoa tavallisista kaupoista, juuri siksi kun mammat ostaa vääränkokoisia. Kokoni on 70F, mikä ei ole edes mikään harvinainen koko, tai siis ei olisi, jos sen kokoiset ostaisivat sen kokoisia liivejä. Itsekin jouduin köyhempänä ostamaan niitä vääriä kokoja, koska ei ollut varaa ostaa kalliita liiviliikkeistä. Onneksi nykyään mulla on varaa, eron huomaa todellakin enkä tajua miten olen joskus voinut käyttää niin väärän kokoisia liivejä.
Varsinkaan nyt raskaana ollessa en haluaisi ostaa kalliita liivejä, kun viime raskaudessakin kuppi koko kasvoi jatkuvasti ja sain ostaa joka toinen kk uudet liivit.
Ja minulla siis todellakaan ei ole edes harvinaisen kokoiset tissit, samanlaiset löytyy joka toiselta kaveriltanikin saunassa, silti niillä on niitä ihan väärän kokoisia liivejä.
Terv 48.
se on 104 cm. Kuppikokoni on hädin tuskin B. Ylipainoa on kyllä 25 kiloa... :))))
mulla on paidan koko 38 ja rinnanympärys 83cm. Liivit siis 85A
Olen 162cm pitkä ja painan 63kg.
Vaatekokoni on 36/38 tai M.
Rintani ovat pienet mutta selän ympärykseni on melko suuri nuoruuden uinti ja kuntosaliharjoittelun takia... Moni jakku esim. vetää selästä pahasti vaikka muuten istuisikin...
Mutta on minulla myös liivejä joissa koko esim. 75C tms... koot vaihtelee paljonkin liivikohtaisesti. Jossain esim. 80B ja jossain 75C.
Sinuna kokeilisin liiveissä ympärysmittaa 80.
85 on liian iso, jos rinnanympärys on 83cm.
85 on liian iso, jos rinnanympärys on 83cm.mulla on paidan koko 38 ja rinnanympärys 83cm. Liivit siis 85A
ja koko 80 hankaa ja puristaa.
85 on liian iso, jos rinnanympärys on 83cm.
tulee sama viesti monta kertaa kun aluksi ei meinannut lähteä...
Oma rinnanympärykseni on rinnan alta 74cm, kuppikoko A-B, mutta välillä se A75 vaan on parempi. 70-ympäryksen liiveissä kun ne kupitkin ovat lähempänä toisiaan, jolloin liivit hankaavat inhottavasti ja kaarituet painavat kainaloita.
Sekä ihmisiä että rintaliivejä on erilaisia, vaikka toki olenkin sitä mieltä, että aloittajalla on ihan oikeassa siitä, että suomalaisnaisen keskimääräinen rintaliivikoko ei luultavasti ole 80-sarjaa, vaikka se joillekin on juuri oikea. Siroja ja/tai lyhyenpuoleisia kanssasisaria on kuitenkin aika lailla.
Olen itse 176 pitkä ja pituuteni nähden kapea: ympärysmitta liiveissä on yleensä 65. Mistähän sellaiset mua 20-30 cm lyhyemmät sirot naiset löytää liivinsä kun mullakin on vaihtoehdot välillä vähissä..
Mulla ainakin äiti joskus aikoinaan auttoi ensimmäisten liivien ostossa ja olen sitten luullut että kokoni on tuo 75B mitä silloin valittiin. Kun mulla ei todellakaan kovin isot rinnat ole niin en ole (aiemmin) tajunnut että mulla vois olla isompi kuppikoko. Toki myös rintojen muoto vaikuttaa (mulla ainakin muuttunut lapsien myötä). Ja onhan rintaliivitkin eri mallisia eri valmistajilla ja välillä on tuntunut ettei niistä kivoista mitkö löytää sovi mikään koko..
Olen itse 176 pitkä ja pituuteni nähden kapea: ympärysmitta liiveissä on yleensä 65. Mistähän sellaiset mua 20-30 cm lyhyemmät sirot naiset löytää liivinsä kun mullakin on vaihtoehdot välillä vähissä..
Itse käytän Changea (löytyy mm. Kampista)
ihan riippumatta painosta. Erityisen ylipainoinen en tosin ole ollutkaan, pahimmillaan BMI 25, mutta ei mun rintakehänympärys ole mihinkään muuttunut lihomisen myötä.
Nuorena tyttönä olin tosi hoikka mutta sama rintakehän ympärys.
Ei kai ne läskit rintojen alle kerry!
muuten olen kokoa 40-42. Rintaliivit 90 DD tai E. Rinnatkin ovat "leveät", alkavat tavallaan kainaloista et senkin takia tuo 90.
ja uskoin että se on oikea koko mulle. Kerran kun kyselin liikkeessä löytyykö mun kokoa, myyjä kiepautti mittanauhan ympärilleni ja sanoi että ehei, käytät ihan väärää kokoa! Nykyisin olen samoissa mitoissa, mutta kokoni on 75D. Olen 178 pitkä ja 70kg painava mutta rinnanalusympärykseni on 76cm.
Ei ole vielä raskaus päässyt levittämään rintakehää ;-)