TAMMIKUU ON TOIVOA TÄYNNÄ:)
Tässä uusi pino meille joilla ei onni ollut matkassa Joulukuun pinossa.
Kolmonen olisi siis toiveissa, mut ei tunnu nyt millään tärppäävän. Meillä ennestään 12v. tyttö ja 7v. poika. Kovasti sitä pientä vielä haluttaisiin.
Pikku3 kp1/28-30 yk10
Kommentit (219)
Täällä näyttää olevan useampikin piinailija. Mulla nyt kp 27/28. Tosin eka kierto menossa pillereiden lopetuksen jälkeen. Mutta pupuiltu on sen verran ahkerasti että toivottavasti saisi positiivisen raskaustestin tehdä jo huomenna.
Mitään erityisiä oireita ei ole, valkovuotoa ei juuri lainkaan, rinnat ei ole kipeät. Mutta onko huimaus r.oire? Nyt on pari päivää huimannut kun lähtee liikkeelle. Toki huimausta on joskus nuorempana ollut kovastikin aamuisin, mutta nyt ei moniin vuosiin enää ennen kuin nyt.
Alavatsalla välillä tuntuu nippailuja, lähinnä liikkeissä. Ja toissa päivänä oli ripuli ja maha älyttömän kipeä koko illan.
Puhalletaanpas plussatuulia kovasti kaikille piinailijoille!! :) Toivottavasti plussaamme kaikki piinailijat.
PS. Ai niin, onko kellään tietoa kuinka herkkä tuo neuvolan tekemä testi on? Minulla kun on yksi sellainen ja ajattelin sen tehdä ekana pois, ehkä huomenna aamupissasta, niin on ainakin luotettavampi.
tosin odotukset ei vaan ole mitenkään erityisen korkealla. Vatsaa kipristelee siihen malliin kuin täti olis justiinsa tulossa.Rinnoissa ei mitään muutoksia.Ainoa "oire" mikä vois olla on vilu ja väsymys ja että mitenkään pahoja pms-oireita ei nyt viime päivinä ole ollut. Sitähän tietenkin ryhtyy ajattelemaan että jospa sittenkin...annan itselleni luvan testaukseen perjantai aamuna. Katsotaan sitten.Plussaonnea kaikille piinailijoille ja haaveilijoille!!
Kiitos Zoey selostuksestasi. Suurimmat syyt miksi mä testiä kovin haluaisin olisi juuri tuo, että koko ajan tekisi mieli testailla, mutta tikut tulevat tosi kalliiksi. Mutta katsotaan nyt tämä kierto loppuun...
Kiva Mintsi, että kohta saat tehdä testin, helpottuu piina. :) Itsellä on vielä niin monta päivää, että saa testailla, on NIIN malttamaton. Syy siihen on varmaan suurimmaksi osaksi eilinen päivä ja viime yö. Mä oon yön valvonut ja maannut kippurassa, sillä ne pienet vihlaisut muuttuivat yöllä toistuviksi ja vähemmän pieneksi vihlaisuiksi. Nyt mä sitten olen sairaana huolesta, mutta myös odotuksesta. Jos ne ovat olleet oviskipuja ja eilen pupuiltiin niin loistavaa! Jos ne taas on jotakin muuta, niin himputti. Tänään tuli kunnon limat, mutta johtunevatko sitten eilisestä pupuilusta vai mistä, kuka tietää, mutta siis kp 16/mitään käsitystä, viimeksi 23...
Tein tänä aamuna neuvolasta saadun raskaustein aamupissasta ja negaahan sieltä näytti. =(
Nyt siis 28/28. Alavatsalla kyllä tuntuu menkkamaista "möyrintää". mutta vielä ei ole täti tullut kylään.
Mies kyllä kannusti että jos nyt ei tärppää niin seuraavassa kierrossa sitten. Halasi minua ja lohdutti, vaikka oli hänkin pettynyt.
Ei saa silti lannistua tästä, tämähän oli vasta eka yritys. Ja ehkä ne menkat ei alakaan ja olen onnellisesti raskaana. =) Pitäkään peukkuja positiiviselle raskaustestille!!!
negaa näytti ainakin vielä... nyt kp 28/28?. ehkä testaan loppuviikosta uudelleen.
Voi harmi.
Ihanaa kuitenkin, että sulla on mies noin rohkaisevana mukana, ja selvästi niin että molemmat toivotte raskautta yhdessä.
Mulla sama tilanne, muistetaan olla kiitollisia siitä. :)
Mä oon testannut eilen ja lauantaina negan. Mulla ei vielä sinänsä varmaa, kun menossa KP 23/22-27. Raskausolo mulla on kuitenkin koko ajan (ilman noita testejä olisin ihan varma asiasta), ja kun menkkoja ei kuulu, niin olen hitusen toiveikas.
Kyllähän säkin testasit vähän liian aikaisin, kun ei kerran myöhässä ole vielä. Joten toivotaan parasta. :)
Heippa!
Vieläkö mahtuu mukaan? :) Laskeskelin, että jos niin upean uskomaton tuuri kävis, niin la ois jossain tammikuun loppupuolella.
Täällä olis 24-vuotias tuore esikoiskuumeilija. Tää ois eka kierto ilman e-pillereitä, joten tuntuu ehkä uskomattomalta ja vähän naurettavaltakin liittyä mukaan, mutta ainahan sitä toivoa saa.
Nyt ois menossa kp 19 ja jos omiin tuntemuksiin on luottaminen, niin ovis ois ollu tossa lauantaina. Tunsin äkäisen vihlaisun oikealla puolella, minkä jälkeen oli tähän tiistaiaamuun asti pientä ja vähän isompaakin jomotusta alavatsalla. Pupuiltu ollaan hyvinkin ahkerasti, että siitä ei ainakaan pitäis olla kiinni! :)
Ehkä tässä ollaan vähän liian toiveikkaana, et jo heti ekasta kerrasta tärppäis, mutta eipä se ota, jos ei annakaan!
Mahdollista kiinnittymisvuotoa TAI EDES JOTAIN oireita odotellessa.
zoey, eksäkin testannut ihan liian aikasin, jos la. oli kp20/27?? Mulla siis tänään jo 28/28. ennen on sanottu, et kun menkat 2 viikkoa myöhässä, raskaustesti vasta näyttää positiivisen tuloksen jos on raskaana. Yllättävän aikaisin täältä palstoilta saa lukea että ihmiset testaa. onko täälä oikeasti niin malttamatonta porukkaa? Mulla kun ei ollu edes mikään kova hinku jo testata, mutta mies halusi jo et tekisin, joten tehtyä tuli. Nyt sovimme, että testaan pe tai la. aamuna, jos menkat ei ole sitä ennen alkaneet.
Lisäksi mies innoissan kovasti jos olisin jo raskaana, suukottelee mun masua ja toivottaa masuasukin tervetulleeksi. :) Suloista!
izzie123, tervetuloa mukaan kuumeilemaan. =) Täälläkin eka luomukierto e-pillereiden lopetuksen jälkeen. Ja pupuiltiin kovasti oviksen aikoihin. Nyt jännääillään vielä loppuviikkoon ennen kuin haen apteekista testin ja teen toivottavasti positiivisen raskaustestin.
Siispä plussatuulia kovasti kaikille!!! :)
Mintsi, siis se mun eka testipäivä oli KP 22 / 22-27, odotin 22 päivän kiertoa joten siksi käytännössä vain yhtä päivää liian aikasin testasin.
Nyt tänään KP 25 tein uuden testin, tällä kertaa clearblue viikkonäytöllisen, jonka olis pitänyt näyttää 86% varmasti raskaus tänään, laskien ton pisimmän kierron mukaan (KP25/27). Nega taas.
Tosin pahoin pelkään että KP25 on vaihtumassa KP1:ksi.
Ja joo, kyllä olen malttamaton ihminen. :)
En tiedä noista vanhoista testeistä, mut kyllähän nykyään kaikki testit lupaa että heti kun on päivänkin myöhässä, antaisi luotettavan tuloksen. En sit tiedä minkä verran noihin clearblue digitalin prosentteihin voi luottaa, mut kai ne on kuitenkin markkinoiden herkimpiä testejä?
Siis toi mun paketti sanoo, että 4 pv ennen menkkoja 55%, 3 päivää ennen 86%, 2 päivää ennen 97% ja 1 päivä ennen 98% ja alkamispäivänä 99% varmasti näyttää jos on raskaana.
Meillä nyt yk5, yk6 alkamassa jos nyt ei tärpännyt. Roikun kuitenkin tammikuisissa kunnes saan omalta keholta varmistuksen asiasta. Todennäköisesti suurin ongelma raskautumisen viivästymisessä on oma stressi siitä ettei homma onnistu. :/ ja nyt 5 kierron jälkeen aletaan olla jo tilastollisen raskautumisnopeuden huonommalla puolella. Höh.
Masennus iskee. Tosin niin se tekee aina keväisin.
Täällä kans tänä aamuna testattu nega... Päiviä vasta kp26/28-30 eli toivoa vielä on. Mulla on netistä tilattuja Onestep testejä. Mutta täytyy odottaa vielä jospa sieltä tulis vielä ihana yllätys. Plussatuulia kaikille!!!
Viltsu
Vaikka niin kovasti päätin, että testaan vasta perjantaina pomppasin kuitenkin sängystä klo 5.20 ylös ja tein clearbluen dg testin.Noin minuutin kuluttua näyttöön ilmestyi "gravid-raskaana". Olin aivan ihmeissäni kun nyt oli jotenkin tunne etten ole raskaana...tai sitten tuo minun rauhoittuminen olikin oire raskaudesta! Ja muutenkin nuo vatsakivut ja tunne että täti tulee just:)Tuntuu että tämä on unta..toivottavasti kaikki menis hyvin. Aion salassa tämän jonkin aikaa pitää, paitsi mieheltäni jota kävin silloin heti testin tehtyäni säikyttelemässä. Mutta nyt kuulostellaan ja odotellaan.Nyt siis kp 28/28-30.Plussaonnea testaajille!
Oi, onnea kovasti plussasta! :)
Ja muille kuumeilijoille tsemppiä. Kyl se tärppää ku jaksaa olla kärsivällinen, ehkä jopa tässä kierrossa! Pidän peukkuja pystyssä.
Mä oon kehitellyt itelleni vaikka mitä ihme tuntemuksia, vaikka menossa tosiaan vasta se kp 20. Varmaan kaikki ilmavaivatkin yhdistän heti siihen, et nyt on jotain kiinnittymisoireita ilmoilla :D Huh huh.. Viikon päästä alkaa oleen jo jännät paikat.
- Izzie123, kp20/?, yk1
Onneksi olkoon Zipuli. Ihana kuulla plussauutisia. =) Nyt vain tarrasukkia pienokaiselle mukaan. Monesko yritys Zipulilla oli menossa?
Zoey, älä masennu. vielä ehdit plussata. on vielä aikaista testailla... Pidän peukkuja plussalle.
Kyllä täälläkin piinaillaan ja odotetaan perjantai aamua, jotta uskaltaisi taas testata. :)
Pitkiä herkoja piinailijoille ja plussatuulia kovasti!!! :)
Täällä vaihtunut jo tuhruksi. Tuhru + aamun nega varmaan enteilee kunnon vuotoa, joten tää siirtyykin seuraavaksi helmikuisiin.
Kiitos kaikille rohkaisevista sanoista ja vertaistuesta. Ja onnea tärppiin niille, joilla vielä on mahdollisuuksia. :)
Kiitos onnitteluista:)
Mintsi:kyselit monesko yk menossa, alkuun meillä ei ole ollut niin aktiivista yritystä mutta aktiivista kait noin puoli vuotta. Mutta kyllä alkoi sitten jo hermostuttamaan kun aloin jo ajattelemaan että nyt on joku vialla, kun ei mitään tapahdu ja kun gynekin sanoi syksyllä että munasarjat toimii hyvin, mutta ilmeisesti hetki ei vaan ollut oikea.Esikoista odottaessa olin nimittäin heti raskaana.Liekö kuparikierukalla ollut osuutta asiaan, pidin sitä sen 5 vuotta. Ja tällä kierrolla se ovisbongailukin meni ihan läskiksi, eli luovutin kp 17 cb:n tikutuksen, eli mietin, että koskahan se ovis oikein sitten on ollut kun nyt kuitenkin vasta kp 28 ja selvä plussa.Tein muuten neuroottisena vielä onni raskaustestin, kun aloin epäillä josko siinä cb testissä olisikin ollut joku häiriö, onneksi myös onni näytti plussaa.Eli uskottava se kait nyt on että raskaana ollaan. Paitsi tietenkin nyt hermoilen kaikki kohdunulkoiset ym. raskaudet mutta yritän nyt nauttia tilanteesta pienistä peloista huolimatta:)
Ihanaa saada plussa uutisia :)
Tervetuloa uusille :)
ON:Itse päätin etten ala itselleni mitään "oireita" kehittelemään vaan annan mennä kierron omalla painollaan, mut... helpommin sanottu kuin tehty;) Rinnat aristavat ja hajut tuntuvat tosi voimakkailta.
Sit ois vielä viikonloppuna aikuisten juhlat, ilman lapsia ja mietin et jos nyt ois tärpänny niin kyllähän siitä alkoholista täytyisi kieltäytyä. Aattelin varmuuden vuoksi tehdä lauantai (kp25) aamuna testin, että voi sit rauhallisin mielin juhlia :)
Mikähän olisi herkin testi? CB:n digitestiä itse mietin.
manssu kp21/25?(ennen kierukkaa)
Manssu: Kiitos onnitteluista:)
cb testi on kaikkein herkin ainakin noista apteekin testeistä ja jos testaa aikaisemmin niin kannattaa tehdä testi aamupissasta. Netissä on myytävänä kans varhaistestaukseen tarkoitettuja testejä mutta ainakin tuo cb testi on helppo hankkia. Niin ja noista oireista, eihän kukaan voi olla niin kylmäpäinen ettei vois olla tarkkailematta itseään.Jos kovasti toivoo raskautta niin tottakai sitä miettii, että mikä vois olla oire raskaudesta. Siinähän ei ole mitään pahaa:)Minusta ainakin on ihana asia kun vauva on toivottu ja odotettu. Ja ei ne "oireet" aina kuvittelua ole, ihan hyvin voivat viitata siihen että on raskautunut. Nyt ei muuta kuin plussaonnea! Ja testailijat kirjoittakaa tänne miten kävi, jännitän teidän puolestanne!
Täälä ei sitten maltettu odottaa huomiseen, vaan tehtiin apteekin raskaustesti. No negahan sieltä tuli kera haamuviivan. Haamuviiva oli tosiaankin todella hailakan värinen. Miehen mukaan se on ehkä vain haamuviiva sen takia että tuohon kohtaan se pitäisi sitten tulla. kuka tietää...? Molemmat petyttiin, mutta jos menkat alkaa niin uutta yritystä vain kehiin ja sitten osteaan myös ovistikkuja.
Sunnuntaina seuraava raskaustesti, jos menkat ei ala sitä ennen. Pidetään peukkuja että haamuviivan paikalla on kunnon viiva! :)
Aurinkoisia plussatuulia!
Minulla on kokemusta apteekin raskaustestin haamusta... Haamu täytti juuri 4vuotta :) Eli kakkosesta tein apteekin testillä tooosi haalean viivan... meinasin testin jo heittää roskiin kun luulin sen olevan nega, mut sitten valo osu testiin sopivassa kulmassa ja haalea viivahan siinä oli. Silloin en osannu edes ajatella testin olevan virheellinen vaan varasin ajan neuvolaan ja raskaanahan sitä oltiin :)
Muutoinkin tuosta apteekin testistä oon kuullu et siinä ei vääriä haamuja pitäisi näkyä.
Toivoahan on niin kauan kunnes menkat alkavat :) Joten pidän täällä peukkuja pystyssä.
Minttuliina, täällä olis kokemuksia Donnasta. Se on vähän hankala tulkittava, se mitä olet syönyt, mihin vuorokaudenaikaan testaat yms vaikuttaa paljon tuloksiin. Olen saanut sillä oviksen esille, mutta välillä se näyttää virheellisiäkin ovis-tuloksia. Tiedä sitten onko mulla elimistön suolatasapaino rikki vai mistä on kyse. Testihän perustuu siihen, että kun kehossa on estrogeenitasot korkealla (kuten oviksen tai raskauden aikana), on kehossa myös enemmän suoloja jotka muodostaa kiteitä kuivuneeseen sylkinäytteeseen.
Testi sanoo että näytteen pitää antaa kuivua n. 10min. Mä oon havainnut että vähintään joku 40-60min tarvitsee. Kiteet lisääntyy näytteessä kunnes se on ihan rutikuiva.
Edellä sanotusta huolimatta oon tykännyt donnasta. Pari parasta puolta siinä on; ensinnäkin mulla on koko aika sellanen olo että haluan testailla ja tehdä jotain raskautumisen eteen. Donna on siihen hyvä koska sen kanssa voi jatkuvasti näperrellä, tulkita ja tulee pidemmän päälle halvemmaksi kuin puikkotestit. Toisekseen, ja tää on tosi hyvä puoli: mieskin tykkää donnasta, koska ymmärtää sen toimintaperiaatteen ja sen sen silmissä tieteellinen ja tekninen härpäke. Tuntuu että ton donnan olemassaolo on tehnyt paljon enempi yhteiseksi tän yrittämisen. Liuskatestit syystäkin lähinnä karkoitti miehen ("yäk, onks tää märkä, voiks tähän koskee").
Mies kutsuu donnaa "seksiputkiloksi", ja tulkitsee näytteitä vähän mielensä mukaan ("kyllä täällä ehkä jotain näkyy, ehkä pitäis varmuuden vuoksi kuitenkin"). :)
Ja sit vähän omaa juttua:
Toi donna on nyt näyttänyt koko loppukuun tosi vahvoja ovis-kuvioita. Hmm. :) Mä elättelen toiveita, että se näyttäis raskauden samaan tapaan kuin puikko-ovistestit, mutta saa nähdä. :) Maha ollut eilen ja tänään menkkajomotus-kipeä, mistä en oikein tiedä mitä ajatella. Tuntuu ihan että menkat alkaa, mutta tota jomotusta ei oo kyllä viime kierroissa ollut. Ääääh... tahtoo tuloksia! Noh, eilen aamulla jo testasinkin negan, mutta se oli KP 21/22-27. Oon joo superkärsimätön... mut ku toi donna pakotti testaamaan.