Mistä voimia pysyä selvinpäin? Olen raskaana
Olen "toipuva alkoholisti" niinkuin sanotaan ja selvänä ollut nelisen kuukautta yhtä retkahdusta lukuunottamatta. Nyt tuntuu että on niin vaikeeta, olen romahtamispisteessä ja yksin. Välitän vauvasta mutta on niin paha olo itsellä että tuntuu etten kestä enää. Mitä helvettiä voin tehdä?!! :'(
Kommentit (87)
Miten tämä päivä on mennyt?
Millä mielellä odotat huomista?
Käytä isoja kirjaimia lauseen alussa ja kappalevälejä. Ei tällaista pötköä jaksa lukea. Jos siis haluat, että joku lukee kirjoituksiasi.
siltä että kannattaisi jättää miehesi koska ei hänen seura sulle hyvää tee, itse toivut alkoholismista ja miehesi retkahtelee niin vaikeampaa vielä sulle. eli kannattaisi mahd.pian muuttaa erilleen ja sitten rakentaa itsellesi ja vauvallesi tulevaisuutta, vaikkakin yksin se voi tuntua kamalalta. yksinäiseltä. mutta muuten sun koko raskausaika menee stressissä kun seuraat miehes toilailuja ja itse taistelet viinaa vastaan. toiv. vauvallesi ei käynyt mitään kun retkahdit 8 viikolla. jos käy niin että vaan retkahdat usein vielä niin ihan oikeesti vauvalla ei ole enää hyvät lähtökohdat maailmaan. miten olet ajatellut vaikka pystyisit tämän raskauden ollakin juomatta niin kun vauva syntyy, oletko niitä äitejä jotka juo vauvan läsnäollessa, jopa lähtee baariin ja jättää vauvan yksin,? voisitko kuvitella että viinan himo oisi niin suuri että tällästä "iltalehti" lööppiä kohdallesi tulisi? jos pelkäät että näin käy niin pitäisi ennalta jo tajuta ettet pysty luottaa itseäsi vauvan huoltajaksi, silloinhan sinulla ei ole mikään enää estämässä juomista kun vauva on syntynyt, ja jos ei estä nyttenkään kun vauvasi saa suoraan viinaa omaan pieneen kehoonsa. jos et lasta halua niin tee päätös pian. eikä niin kuin olikohan toka uusimmas seiskassa kerrottiin fas-lapsesta joka oli aikuinen ja kärsinyt äitinsä juomisesta, ei edes asunut biologisen äidin luona , asui siis kasvatti vanhempien luona mutta kärsii seuraukset silti. mieti siis ennalta mihin haluat pystyä ja toimi sen mukaan. jos haluat apua,haet sitä, ja etsit paikan mistä saat, ja heivaa ukkos pihalle. johan se ois vaarallinen jos on väkivaltanen, voi satuttaa sinua kun olet raskaana tai vauvaa kun on syntynyt. lisäksi vauva tarvitsee raittiin äidin ja isän myös.vaikka ottaisittekin niin vauvalla pitää olla aina hoitaja. vaikkakin alkoholistahan eisaa ikinä enää edes kohtuukäyttäjää, joten nolla linja vaan!
ja kerro että nyt on tuollainen tilanne. Pyydät että he auttavat sinua. =) He pitävät huolen ettet retkahda.
sinulla on vielä pahempi olo. Onko sinulla ketään ystävää tai tuttavaa jonka luokse voisit mennä? Elokuviin tai kokoille? Jonnekki vain pois kotoa.
Löytyisikö joku hyvä kirja? kävelylenkki?
Voi kun osaisin auttaa sinua
ystävyyssuhteesi, jotka ovat sinun puolellasi. Hienoa, että soiti kaverillesi!
Oletko muistanut syödä tänään? Vauva tarvitsee hyviä rakennusaineita itselleen ja sinä myös.
Keskity perusasioihin: nukkumiseen, syömiseen, peseytymiseen. Ulkoile ja liiku, tapaa "hyviä" ihmisiä, vaikka ei huvittaisi. Juttele vauvallesi ja kerro, mitä hyvää aiot tehdä ja olet tehnyt teidän tulevaisuutta varten. Käy vaikka jostain kirpputorilta ostamassa masuvauvalle pieniä vaatteita ja kerro hänelle, miten aiot pukea hänet niihin, syöttää häntä ja pitää sylissä.