Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voimia pysyä selvinpäin? Olen raskaana

Vierailija
03.04.2010 |

Olen "toipuva alkoholisti" niinkuin sanotaan ja selvänä ollut nelisen kuukautta yhtä retkahdusta lukuunottamatta. Nyt tuntuu että on niin vaikeeta, olen romahtamispisteessä ja yksin. Välitän vauvasta mutta on niin paha olo itsellä että tuntuu etten kestä enää. Mitä helvettiä voin tehdä?!! :'(

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi sinulle paras paikka, tarvit tukea vielä pitkään.

Vierailija
2/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita johonkin kriisipuhelimeen, niitä on puhelinluettelon etusivuilla (tarkoitettu kaikenlaisissa ongelmissa kamppaileville ihmisille). Pidempiaikaisia projekteja ovat a) päätös, mitä teet miehesi suhteet (et voi hyväksyä hänen ryyppäämistään sinun syyksesi) b) ystävä- ja tukiverkoston kasvattaminen (helpommin sanottu kuin tehty, mutta laajenna elinpiiriäsi, ota yhteyttä entisiin raittiisiin ystäviisi, aa-kerhon ystävät, etsi niin löydät) c) onko sinulla ketään mahdollista sukulaista, joka voisi kuunnella sinua ja tukea vanhemmuuttasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat suojella lastasi ota lastensuojelu avuksesi. Jos et onnistu suojelemaan lastasi anna lastensuojelun tehdä se. Jos haluat parasta lapsellesi mieti mitä itse lapsena olisit halunnut tai mitä et ainakaan olisi halunnut.

Totuus on, että nyt olet äiti jo syntymättömälle lapselle ja silloin miehesi on vasta sijalla kolme.

Vierailija
4/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että olet pystynyt olemaan nyt juomatta. Koska en ole elänyt samanlaisessa tilanteessa kuin sinä, mun on tosi vaikea ymmärtämällä ymmärtää minkälaista aikaa käyt nyt läpi. Elämässäsi on varmasti monta vaikeaa asiaa näin lukemani perusteella, mutta hyvä että olet nyt selvin päin.

Tuntuuu vähän hölmöltä "neuvoa" sinua, mutta yritän nyt kuitenkin. Keskity siihen että olet raitis tämän hetken ja ole kiitollinen siitä. Sun ei tarvitse kamppailla maailman koko viinamäärää vastaan - olet NYT raittiina. Älä pelkää "kohta"- hetkeä saati huomista.

Hoitoalan ihmisenä neuvoisin sua kertomaan tilanteestasi terkkarille. Päihteiden kanssa kaippailevia äitejä käy neuvolan asiakkaana ympäri Suomen, et varmasti ole mikään kummajainen eikä lastasi varmasti ensimmäisenä oteta huostaan.

Päinvastoin; asiat todennköisesti kohentuvat ja elämäntilanteesi paranee kun saat ulkopuolista tukea.

Toivon sinulle kaikkea hyvää; kyllä asiat järjestyy.

Vierailija
5/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itselläni oli vaukeuksi raskaana ollessa syömishäiriön kanssa.

Olen sairastanut anoreksian+bulimian ja jostakin syystä raskaus meinasi laukaista sairauden uudelleen. Mutta onneksi uskalsin hakea apua!

Myönnettäköön että muutamia kertoja tuli ahmittua ja oksennettua.:/

Tiedätkö muuten saako raskaana ollessa käyttää esim.antabusta?

Mulla voimia raskaana ollessa antoi halu nujertaa sairaus, vihasin niin paljon "sisällä kummitelevaa mörköä" ja vauvan kehityksen seuraus.

Voimia sulle ap!!!

Vierailija
6/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti voit edes hiukan paremmin.

Vierailija
7/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos taas vastauksistanne.

Ystäväni lähti juuri, oli koko päivän kanssani. Käytiin kävelyllä, syömässä ja maalattiin vauvan sänky. :) Helpompi on tosiaan olla kun on seuraa, yksinäisyys taas pakottaa miettimään miestä ja että missähän se tälläkin hetkellä huitelee ja missä kunnossa.. No, yritän ajatella jotain muuta mutta vaikeaahan se on.

Tällä hetkellä ei onneksi juomishimot ole päällimmäisenä, enemmänkin se viha miestä kohtaan. Ehkä mä olen tässä pikkuhiljaa kasvanut ajatukseen että pilatkoon oman elämänsä mutta jättäkööt minut ja lapsen sen ulkopuolelle.. Toivon vain voimia pysyä ajatuksessani, olen niin heikko hänen edessään.

Vaikka nyt tuntuu paremmalta, tiedän että tarvitsen apua tähän selviytymiseen. Soitan kyllä arkena neuvolaan, tai menen suoraan a klinikalle, tai en tiedä kumpi olisi oikea paikka.. Tuntuu vaikealta soittaa neuvolaan kun tosiaan se neuvola täti vaihtui enkä ole tätä uutta kertaakaan tavannut tai jutellut.. Mutta katsotaan nyt mihin päädyn sitten..

Kiitos tuestanne!

ap

Vierailija
8/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä on varmasti monia(minä mukaan lukien) jotka haluaisivat ihan konkreettisesti auttaa sinua =)

Voimia!

Vierailija
9/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos muuttaisit ensikotiin, tai hankkisit asunnon itsellesi?

Luultavasti sinun olisi helpompaa päästä kiinni päihteettömään elämään ilman miestäsi. Ensikodissa saisit varmaankin välitöntä keskusteluapua pahoina hetkinä.

Vierailija
10/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mutta on vaikeaa ottaa mitään konkreettista apua vastaan vierailta ihmisiltä..Ja muutenkaan tässä tilanateessa ei jaks alkaa tutustumaan uusiin ihmisiin. Mutta kiitos silti kauniista ajatuksesta. Vinkit on kyllä edelleen tervetulleita!

-ap

Vierailija
11/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein, että lapsi joutuu kärsimään siitä mitä vanhemmat toilailevat! Harkitsisin aborttia, jos et pysty ajattelemaan lapsesi parasta!

Vierailija
12/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein, että lapsi joutuu kärsimään siitä mitä vanhemmat toilailevat! Harkitsisin aborttia, jos et pysty ajattelemaan lapsesi parasta!

Haenkin heti rautahenkarin komerosta.

-ap

Vierailija
13/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taas järki paljon päätä pakota siellä..

Vierailija
14/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kamalaa, joten rakasta vauvaasi älä tee sille mitään pahaa!

Vierailija
15/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit sinuun kohdistuneesta väkivallasta. Tiedätkö, väkivalta murentaa ihmisen itsetunnon ja itsearvostuksen. Sinä pärjäät kyllä elämässä, kun saat tukea ja pääset elämään pelotta, tavallista, päihteetöntä elämää.

Muistathan, että sinulla (ja vauvallasi) on luovuttamaton ihmisarvo, jota kukaan ei saa polkea maahan.

Hieno juttu, että näit kaveriasi. Kerroitko hänelle, missä menet ajatuksissasi? Kuten olet huomannut tästä ketjusta: monet ihmiset ovat myötätuntoisia ja haluavat auttaa, jos vain saavat siihen mahdollisuuden.

Ota nyt kaikki apu vastaan kaksin käsin!

Vierailija
16/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Jätä tällaiset lohkaisut omaan arvoonsa. Hänkin varmaan luuli auttavansa sinua.

Vauvallesi silityksiä!

Aah onneksi Sinä tulit ja pelastit! Haenkin heti rautahenkarin komerosta. -ap

Vierailija
17/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä tosiaan näin vajaata porukkaa??

Vierailija
18/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessakin oli jonkinlainen ensikotimahdollisuus. Tuttu tyttö asui siellä raskauden aikana ja vauvan kanssa jonkin aikaa.

Vierailija
19/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä että kannattaisi jättää miehesi koska ei hänen seura sulle hyvää tee, itse toivut alkoholismista ja miehesi retkahtelee niin vaikeampaa vielä sulle. eli kannattaisi mahd.pian muuttaa erilleen ja sitten rakentaa itsellesi ja vauvallesi tulevaisuutta, vaikkakin yksin se voi tuntua kamalalta.

yksinäiseltä.

mutta muuten sun koko raskausaika menee stressissä kun seuraat miehes toilailuja ja itse taistelet viinaa vastaan.

toiv. vauvallesi ei käynyt mitään kun retkahdit 8 viikolla.

jos käy niin että vaan retkahdat usein vielä niin ihan oikeesti vauvalla ei ole enää hyvät lähtökohdat maailmaan.

miten olet ajatellut vaikka pystyisit tämän raskauden ollakin juomatta niin kun vauva syntyy, oletko niitä äitejä jotka juo vauvan läsnäollessa, jopa lähtee baariin ja jättää vauvan yksin,? voisitko kuvitella että viinan himo oisi niin suuri että tällästä "iltalehti" lööppiä kohdallesi tulisi?

jos pelkäät että näin käy niin pitäisi ennalta jo tajuta ettet pysty luottaa itseäsi vauvan huoltajaksi, silloinhan sinulla ei ole mikään enää estämässä juomista kun vauva on syntynyt, ja jos ei estä nyttenkään kun vauvasi saa suoraan viinaa omaan pieneen kehoonsa.

jos et lasta halua niin tee päätös pian. eikä niin kuin olikohan toka uusimmas seiskassa kerrottiin fas-lapsesta joka oli aikuinen ja kärsinyt äitinsä juomisesta, ei edes asunut biologisen äidin luona , asui siis kasvatti vanhempien luona mutta kärsii seuraukset silti.

mieti siis ennalta mihin haluat pystyä ja toimi sen mukaan. jos haluat apua,haet sitä, ja etsit paikan mistä saat, ja heivaa ukkos pihalle. johan se ois vaarallinen jos on väkivaltanen, voi satuttaa sinua kun olet raskaana tai vauvaa kun on syntynyt.

lisäksi vauva tarvitsee raittiin äidin ja isän myös.vaikka ottaisittekin niin vauvalla pitää olla aina hoitaja.

vaikkakin alkoholistahan eisaa ikinä enää edes kohtuukäyttäjää, joten nolla linja vaan!

Vierailija
20/87 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä on sinulle pelkkää harmia. Sanoit olevasi läheisriippuvainen, mutta vakuutan että sinä kyllä pärjäät jos otat apua vastaan! Hankkiudu ensikotiin, siellä sinun ei tarvitse olla yksin. Tuo mies tulee tuhoamaan sinun ja lapsesi elämän jos jäät tuohon tilanteeseen.

Pysy raittiina, tiedän miten vaikeaa se on, mutta nyt tarvitaan tahtoa ja tukea, sekä etäisyyttä juoppoukkoosi. Itsekin olen riippuvuuden kanssa taistellut raskausaikana, joskin ihan toisenlaisen riippuvuuden, ja minä selvisin, joten sinäkin tulet selviämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi