Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotatko lasten yökyläkavereilta "vastavuoroisuutta"?

Vierailija
21.03.2010 |

Asia ei ole vielä meillä ihan ajankohtainen, mutta lueskelin tuossa yhtä ketjua ja siitä tuli mieleeni että jos otatte lapsenne kaverin yökylään niin odotatteko että myös hänen perheensä ottaa välistä teidän lapsenne yökylään?

Itse nimittäin en todellakaan aio ottaa meille mitään vieraita kakaroita aikanaan yökylään, mutta mikäli lapsi pyytää päästä johonkin ja sieltä luvataan niin jos paikka on ok niin voin luvata. Nyt vaan mietin että tarkoittaako se teidän mielestänne että lupaudun ottamaan myös teidän kakaran meille??

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset toki haluaa niin, välillä toisen luona, sitten toisen.

Vierailija
2/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa hyväksikäytöltä tuommonen että oma lapsi kyllä tuupataan yökylään mutta itse ei viitsitä nähdä vaivaa ottaa vieras lapsi omaan kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut jo ennen omien lapsien saamista, että meillä pörrää lapsia. Pidän siitä. En ollenkaan odota, että jonkun täytyisi hoitaa minun lapsiani jos minä hoidan hänen.

Ruokavieraiden suhteen ehkä vähän "pidän lukua". Eli jos vaikka joku pariskunta on käynyt meillä jo kolme kertaa syömässä emmekä me ole olleet heillä kuin kahvilla, en minäkään kutsu heitä enää syömään. Ei sekään nyt vakava juttu ole, mutta siinä suhteessa toivon jonkinlaista vastavuoroisuutta. Toki esim kerrostalossa asuvat ystävät ymmärrettävästi tykkääävät kesäisin tulla grillaamaan, mutta jos käyvät usein, älyävät tuoda itse myös grillattavaa, että on ihan tasapuolista siinä mielessä.

Vierailija
4/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on lapsi, vierailla kakarat. Onko lapsesi paras kaverikin vieras kakara?

Totta kai yökyläilevät vastavuoroisesti.

Vierailija
5/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos joku kaveri kyläilee/yökyläilee meillä niin minusta kuuluisi normaaleihin tapoihin, että edes joskus myös lapseni kyläilisi heillä.

Vierailija
6/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa hyväksikäytöltä tuommonen että oma lapsi kyllä tuupataan yökylään mutta itse ei viitsitä nähdä vaivaa ottaa vieras lapsi omaan kotiin.

vaan antaa luvan jos antaa, kun kysytään. Ja samoin siltä äidiltä kysytään jonka luokse ollaan menossa. Miksei hän sanoisi ei jos ei se hänelle ilman vastapalveluksia kelpaa?

Vierailija
7/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on lapsi, vierailla kakarat. Onko lapsesi paras kaverikin vieras kakara? Totta kai yökyläilevät vastavuoroisesti.

puhun vain niin. Kutsun lapsia kakaroiksi, naisia akoiksi, miehiä ukoiksi. AP

Vierailija
8/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voi olla että teidän lapsen yökyläkutsut vähenee huomattavasti muutaman kerran jälkeen.

Meillä otan mielelläni lasten kavereita yökylään, mutta kieltämättä ajan myötä ajautunut eniten niihin keiden vanhempien kanssa on jotain vastavuoroisuuttakin. En odota että se on joka toinen kerta tai välttämättä yökyläilyä, se voi olla jotain muuta kyläilyä tai puuhaa mihin lapsi otetaan mukaan.

Esim. Naapurin äiti ehdotti itse aikoinaan että voisi ottaa meidän ekaluokkalaisen heille iltapäivähoitoon. Erityisen mielelläni otan vuorostaan heidän lapsen meidän mukaan luistelemaan, uimahalliin, uimarannalle, yökylään tai päiväretkelle. Meidän lapsi on ollut heidän mukanaan elokuvissa ja heillä yökylässä.

Vierailija
9/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä yökyläilijöistä, erään kaverin luokse lastani ruinataan yökylään "x:lle kaveriksi". Olen välillä päästänyt.

Mutta jos keksin pienenkin tekosyyn, ettei meille voi tulla yökylään, käytän sitä tilanteissa, jolloin tuon x:n vanhemmat tuputtavat lasta meille yöksi.

Vierailija
10/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä vieraan lapsen ottamisessa yökylään on niin vastenmielistä? Kertokaapa mulle kun en ymmärrä.

Vierailija
11/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin aika vastavuoroisesti mennään. Meillä kolme lasta, niin vuoroja joutuu muutenkin jakelemaan. Kaikilla ei voi olla samana viikonloppuna kaveri meillä kylässä. Ei kyllä lasketa noita kertoja, että meneekö tasan. Meillä monesti viikonloppuna ja lomilla on lasten kavereita yötä, eikä se mua haittaa tai rasita. Ja meillä myös ne lasten kaverit on lapsia, ei mitään vieraita kakaroita :)

Vierailija
12/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vain omista lapsistani, en tykkää lasten metelistä, ei huvita säätää petipaikkoja, ei kiinnosta pyykätä ylimääräisiä lakanoita, rasittaa se säätäminen illan ajan, kun kakarat ei ala nukkumaan, rasittaa se kun vieras kakara herää viikonloppuisinkin seitsemältä kun me muut nukuttais kymmeneen asti.

Vierailija
13/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei ole vielä meillä ihan ajankohtainen, mutta lueskelin tuossa yhtä ketjua ja siitä tuli mieleeni että jos otatte lapsenne kaverin yökylään niin odotatteko että myös hänen perheensä ottaa välistä teidän lapsenne yökylään? Itse nimittäin en todellakaan aio ottaa meille mitään vieraita kakaroita aikanaan yökylään, mutta mikäli lapsi pyytää päästä johonkin ja sieltä luvataan niin jos paikka on ok niin voin luvata. Nyt vaan mietin että tarkoittaako se teidän mielestänne että lupaudun ottamaan myös teidän kakaran meille??

jos et ole valmis ottamaan muita lapsia teille , et tietenkää anna omasikaan mennä kylään.

Vastavuoroisuus kuuluu ihan normi käytötapoihin.

Ihme, että joku joutuu asiaa edes miettimään.

Vierailija
14/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni otan sellaisia lapsia meille yövieraaksi, jonka kotiin myös omani ovat tervetulleita.

Vierailija
15/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastasi kovin montaa kertaa pyydetään yhtään mihinkään. Äkkiäkös ihmiset oppivat sun asenteesi.

Mä en oikeasti tajua tätä ihmisen itsekkyyden määrää... ihanko oikeasti haluat, että muut ihmiset ajattelevat sinun lapsestasi noin kuin sinä ajattelet muiden lapsista? Miksi kuvittelet omasi olevan yhtään sen kummoisempi kuin meidän kakaran? Kun ei se ole. Lapset on lapsia ja suurin osa aika mainioita tyyppejä. Vaikka kuinka haluaisit demonisoida muiden lapset ja siten nostaa omaasi ylöspäin, lapsesi se siitä vain lopulta kärsii. Katos jos äiti on tyhmä ja epäsosiaalinen, sitä vähintäänkin lapset joutuvat häpeämään.

Tiedän sen, kun omani oli just sun kaltaisesi. Itse en moista ristiä lapsilleni onneksi siirrä, vaan heillä on kiva äiti, joka tykkää heidän kavereistaan, ja meille saa tulla yöksikin.

Vierailija
16/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vain omista lapsistani, en tykkää lasten metelistä, ei huvita säätää petipaikkoja, ei kiinnosta pyykätä ylimääräisiä lakanoita, rasittaa se säätäminen illan ajan, kun kakarat ei ala nukkumaan, rasittaa se kun vieras kakara herää viikonloppuisinkin seitsemältä kun me muut nukuttais kymmeneen asti.

muun pitäisi tykätä sun lapsistasi? Miten ihmeessä kehtaat edes olettaa sellaista? Ymmärrätkö, että me kaikki muut inhotaan tai vähintäänkin kohdellaan välinpitämättömästi sun räkänokkiasi. Sitähän sä haluat, kun muita kohtelet niin.

Ihan oikeasti kuvittelisi äidin haluavan lapsilleen parasta, mutta näin ei nähtävästi ole. Lapsille kun ei ole parasta itsekäs kusipää-äiti, mutta eihän kaikki muuhun pysty.

Vierailija
17/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en pidä sitä minään vastavuoroisuuspakkona.

tai jos meillä on joku yökylässä, ei ole tullut mieleenkään ajatella että koskas se meidän nicopetteri pääsee vastavuoroisesti.

En ole myöskään koskaan tajunnut loukkaantua jos meidän lasta ei kutsuta synttäreille, enkä ajattele että lapsen täytyisi kutsua kaikki luokkakaverit meille.

Vierailija
18/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muun pitäisi tykätä sun lapsistasi? Miten ihmeessä kehtaat edes olettaa sellaista? Ymmärrätkö, että me kaikki muut inhotaan tai vähintäänkin kohdellaan välinpitämättömästi sun räkänokkiasi. Sitähän sä haluat, kun muita kohtelet niin.

Ihan oikeasti kuvittelisi äidin haluavan lapsilleen parasta, mutta näin ei nähtävästi ole. Lapsille kun ei ole parasta itsekäs kusipää-äiti, mutta eihän kaikki muuhun pysty.

En minä oleta, että muut tykkäisivät lapsistani. Mä en ainakaan tykkäis noista, ellei ne olisi omiani.

Vierailija
19/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos meillä on joku yökylässä, ei ole tullut mieleenkään ajatella että koskas se meidän nicopetteri pääsee vastavuoroisesti.

En ole myöskään koskaan tajunnut loukkaantua jos meidän lasta ei kutsuta synttäreille, enkä ajattele että lapsen täytyisi kutsua kaikki luokkakaverit meille.

paskanvertaa välität oikein mistään, edes omista lapsistasi. :D

Vierailija
20/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskanvertaa välität oikein mistään, edes omista lapsistasi. :D

miehestänikin tosi paljon. Olen ollut iloinen että meidän ystävä/tuttavapiirissämme ei ole tälläistä pakkosyöttöä minkään asian suhteen.

Mikä sinua tässä oikein harmittaa, eikö ole mukava että kaikkien tuttavapiirit eivät koostu toisiaan kyräilevistä ihmisistä, vaan kyläilyjä yms. voi harrastaa sen mukaan mikä kullekin sopii?

Olen pahoillani,jos joudut omien ystäviesi tai lastesi kavereiden vanhempien taholta tekemään tai toimimaan niin että se saa sinut katkeroitumaan.