mä olen alkanut ottamaan omaa aikaa ja lenkkeilemään,sillä seurauksella,että
näen lasta/lapsia n.tunnin illalla! pakko varmasti lopettaa lenkkeily koska näin ei voi jatkua,en tajua miten te muut saatte ajan riittämään kun hehkutatte,oman ajan ottamista,harrastuksia,shoppailua,ystävien kanssa treffailua.
esimerkki eilisestä,
lähtöä kotoa töihin (päiväkodin kautta) 6.50
paluu kotiin 16.30
lapselle ruoka ja lenkille klo 17
lenkiltä takaisin klo 18.15 ja suihkuun eli ensimmäisen kerran keskityin lapsiin,perheeseen 18.30 ja sitten 19.30 jo nuorimman nukutus?!
pakko vaan unohtaa oma aika ei muu auta,mulla ei ole sydäntä tähän,miten te muut työssäkäyvät pystytte?
Kommentit (189)
juokse perkele vaikka maili. Juoksu on pelkureille. Yritä hyppiä narua siinä kehittyy vartalo kokonaisvaltaisemmin.
Mää olen 45v ja käyn yleensä aamupalauttavan lenkin klo 6. Iltalenkille pääsen n. klo 17-20.00. Eli juoksen yleensä 2 lenkkiä päivässä. Viikonloppuisin sitten pitkät eli 2.5-3 tunnin lenkit.
Onhan näitä sohvaperuna-asiantuntijoita vaikka kuinka. Jotkut jopa on sitä mieltä, että ainoa oikea lenkki on lenkki sohvalta jääkaapille.
Juoksen siis 80-120km viikossa.
pääsääntöisesti kannattaisi jättää liikunta ennen 18 tapahtuvaksi jutuksi. Elimistö käy kierroksilla eikä uni tule silmiin helposti. Vaikka uni tulisikin niin unenlaatu on huonoa.
Aamuisin on todella väsynyt.Aamulenkkiäkään en suosittele enää yli 30v ihmisille.
Elimistö lämpenee hitaasti ja noin klo 15-17 se on sopivan lämmin sekä vetreä liikuntaan.Tietenkin voi lämmitellä mutta suomen olosuhteissa lämmittelyyn on hyvä varata aikaa ainakin 45 min.
Eli mitä jos hyppisit kotona narua 30-40 min? ajaa saman asian kuin lenkkeily ja päälle kevyt lihaskuntoilu.
meillä kanssa jää vähän aikaa lapselle työ-ja päiväkotipäivien jälkeen.
Mutta olen päättänyt olla kantamatta huonoa omaatuntoa asiasta ja viikonloput meillä onkin sitten laatuaikaa.
Se, mitä ehdotan viikkorytmiisi olisi se, että tuohon teinien kuskaamiseen voisi ydistää kerran viikossa kauppareissun ja pari kertaa viikossa kävisit treenien aikaan lenkillä.
Tämä ei ratkaise sitä, jos halua tehdä jotain muuta kuin käydä kaupassa/lenkkeillä. Mutta ne kavereiden kanssa treffaamiset on ehkä vähän satunnaisempia tapahtumia. Näillä eväillä kuitenkin saatte muutaman tunnin päivässä lisäaikaa lasten kanssa.
mutta olen kyllä väsynyt raskaan työpäivän jälkeen ja mulle ei riitä noin lyhyt uni,joillekkin riittää,mutta mulle ei,olo on kuin olisin krapulassa jos nukun liian vähän.Olen kyllä tehnyt 6h päivää josskin elämän vaiheessa,mutta se on nyt tällähetkellä liian iso lovi palkkapussiin,joten sen voi unohtaa niin ihanaa kuin olikin tehdä 7-13 työpäivää :)
aupairia ei ole varaa palkata ja tosiaan en välttämättä halua sinne LENKILLE vaan muutakin tekemistäap
Vaikutat älykkäältä naiselta. Sun pitää keksiä joku liikuntamuoto, joka antaa sulle jotain purtavaa.
Juoksu on hölmöjen hommaa. Moni sitäpaitsi juoksee väärin. Tekisi mieli asiantuntijana välillä pysäyttää ja neuvoa oikea askel, mutta toisaalta tuhotkoon omat polvinivelensä. Eivät kuitenkaan arvostaisi asiantuntijan lausuntoa.
Vaikutat älykkäältä ja sosiaaliselta naiselta. Ehkä joku peli kävisi paremmin. Sulkapallo tms...
Kannattaa löytää se juttu.
Liikunnan ei tarvitse olla ällöpullaa. Juoksuhan on perseestä ja pelkureille kuten joku tuossa jo aijemmin mainitsikin.
niin ap:lla jotenkin oudon pitkä päivä? Meillä myös yksi auto ja yhteiset työmatkat miehen kanssa ja me viedään lapset tarhaan 6.30 ja haetaan juuri ennen 17. Ihan normaalia tämä on, kun huomioi työpäivän pituuden lisäksi myös työmatkan. Ei se kivaa ole, mutta se on piebnten lasten vanhempien elämää... Kaikki eivät voi vain jäädä kotiin, vaan on oikeasti tehtävä työtä perheensä elättämisen eteen. Kurja uhraus, mutta muuten en olisi voinut toteuttaa unelmaani ja perustaa perhettä. Minä kyllä tingin noista "omista" ajoista tässä tilanteessa. Tärkeintä on perheen yhteinen aika. Treenaan silloin, kun lapset jo nukkuvat.
mutta itse koin "heräämisen" vähän aikaa sitten ja olen alkanut korvaamaan ulkoiluja tanssimisella!
Pistän telkkarista musiikkikanavan päälle ja yhdessä lasten kanssa pompitaan ja hassutellaan. Kaikki tykkää, vaikken itse todellakaan ole mikään tanssija tai edes tanssia koskaan harrastanut.
siellä kaupassa pitää monien käydä joka ikinen päivä!? Siihen tärväytyy helposti aikaa tosi paljon, varsinkin jos lasten kanssa käy.
Lisäksi tulee herkemmin tehtyä heräte ostoksia, kun nälkäisenä käy joka päivä kaupassa.
Suunnittelee vähän etukäteen mitä laittaa ruoaksi, ja ostaa kotiin perustarpeita jemmaan, voi sitten niistä kehitellä jotain.
Kerta viikkoon kaupassa riittää meillä, ostan kerralla paljon kaappeihin, jääkaappiin ja pakkaseen. Viikolla sitten haetaan maitoa, leipää, kasviksia tms. puutteita, mutta noita voi pistäytyä hakemassa muutamassa minuutissa lähikaupasta.
Tuo on oikeasti asia johon kannattaa kiinnittää huomiota!!
kans vähentäisin tuota kaupassakäyntiä! Inhoan sitä muutenkin ja siinä tuhraantuu aina ylimääräistä aikaa...
meillä on todella pieni jääkaappi ja iso perhe,ettei sinne kyllä viikon ostoksia mahdu,mutta täytyy tehostaa tuota asiaa.
Joku kehoitti yhdistämään päivällisen ja iltapalan,mutta se ei kyllä sovi,lapsilla on kova nälkä,koululaiset ovat syöneet klo 11 ja kun 3 perheenjäsentä kärsii hankalasta migreenistä niin ruoka-ajoista ei voi tinkiä,itse en syö töissä vaan vasta kotona sen "kunnon ruuan".
Taidanpa siirtää lenkkeilyn viikonloppu aamuun vaikka sen olen perinteisesti pyhittänyt kaupassakäyntiin (inhoan ruuhkia),sulkapalloa pelattaisiin miehen kanssa jos vaan löytyisi lastenhoitaja
ap
Mikä ihmeen neuvo on ettei yli 30- vuotias aamulla saisi liikkua?
Tule sanomaan toi meidän naapurissa asuvalle teräspapalle joka päälle 80- vuotias ja käy reippaalla pitkällä lenkillä päivittäin aamusin ennen seitsemää: tätä ennen kolaa pihansa lumesta! :D
Kesäsin mikään ei ole niin ihanaa kuin lenkki joskus kun alkaa kymmeneltä vähän pimenemään ja ilma raikastuu!
Ja kolmekymppisenä tehty havainto.. :)Sää ja sun "elimistö lämpenee hitaasti klo 15-17" Kokeile joskus 3 tai 5- vuorotyötä.
Ja sekavat ohjeet: ensin sanot että lämmittele 3 varttia, seuraavaksi että puolen tunnin hyppynaruttelu käy lenkkeilystä? Eiköhän se puolentunnin naruhyppely kelpaa lämmittelystä! :D
Tuon ikäisen luusto ja lihaksisto, sydän ei enää kestä kolaamista vaikka ihan päällisinpuolin saattaakin näyttää teräspapalta. 80 vuotias ei vaan ole mikään teräs, se pitäisi jo ihmisten ymmärtää.
Pitäisi myös rajoittaa tuollaista hullua ihailua kun joku painaa SISULLA kuolemaa uhaten. Eikö teillä tosiaan tullut mieleen auttaa pappaa?
Sääliksi käy. Moni liikkuu liikaa, väärällä tekniikalla eikä edes muista nukkua riittävästi. 6 h ei todellakaan riitä sellaiselle joka juoksee viikossa 80-120 km. Se pitäisi jo ymmärtää.
Ammattiurheilijat ottavat tähän aikaan päiväunet että jaksavat. Uni on tärkeää. Mitä ihmeen amatöörejä täälä on neuvomassa. Toivottavasti kukaan ei ihaile tälläistä hulluutta.
Ja sekavat ohjeet: ensin sanot että lämmittele 3 varttia, seuraavaksi että puolen tunnin hyppynaruttelu käy lenkkeilystä? Eiköhän se puolentunnin naruhyppely kelpaa lämmittelystä! :D
Tehon voi valita. Jos hyppelehtii 30 min hitaasti niin se kyllä käy lämmittelystä. Jos hyppii nopeasti se käy lenkistä.
Mikä ihmeen neuvo on ettei yli 30- vuotias aamulla saisi liikkua?
Tule sanomaan toi meidän naapurissa asuvalle teräspapalle joka päälle 80- vuotias ja käy reippaalla pitkällä lenkillä päivittäin aamusin ennen seitsemää: tätä ennen kolaa pihansa lumesta! :D
Kesäsin mikään ei ole niin ihanaa kuin lenkki joskus kun alkaa kymmeneltä vähän pimenemään ja ilma raikastuu!
Ja kolmekymppisenä tehty havainto.. :)Sää ja sun "elimistö lämpenee hitaasti klo 15-17" Kokeile joskus 3 tai 5- vuorotyötä.
Tuon ikäisen luusto ja lihaksisto, sydän ei enää kestä kolaamista vaikka ihan päällisinpuolin saattaakin näyttää teräspapalta. 80 vuotias ei vaan ole mikään teräs, se pitäisi jo ihmisten ymmärtää.
Pitäisi myös rajoittaa tuollaista hullua ihailua kun joku painaa SISULLA kuolemaa uhaten. Eikö teillä tosiaan tullut mieleen auttaa pappaa?Sääliksi käy. Moni liikkuu liikaa, väärällä tekniikalla eikä edes muista nukkua riittävästi. 6 h ei todellakaan riitä sellaiselle joka juoksee viikossa 80-120 km. Se pitäisi jo ymmärtää.
Ammattiurheilijat ottavat tähän aikaan päiväunet että jaksavat. Uni on tärkeää. Mitä ihmeen amatöörejä täälä on neuvomassa. Toivottavasti kukaan ei ihaile tälläistä hulluutta.
käy liikunnasta mainiosti. Itse annat vääriä neuvoja kun mielestäsi ikäihmiset eivät saisi liikkua.
siellä kaupassa pitää monien käydä joka ikinen päivä!? Siihen tärväytyy helposti aikaa tosi paljon, varsinkin jos lasten kanssa käy.
Lisäksi tulee herkemmin tehtyä heräte ostoksia, kun nälkäisenä käy joka päivä kaupassa.Suunnittelee vähän etukäteen mitä laittaa ruoaksi, ja ostaa kotiin perustarpeita jemmaan, voi sitten niistä kehitellä jotain.
Kerta viikkoon kaupassa riittää meillä, ostan kerralla paljon kaappeihin, jääkaappiin ja pakkaseen. Viikolla sitten haetaan maitoa, leipää, kasviksia tms. puutteita, mutta noita voi pistäytyä hakemassa muutamassa minuutissa lähikaupasta.
Tuo on oikeasti asia johon kannattaa kiinnittää huomiota!!
Niitä viikon ostoksia ei kahteen pekkaan kanneta kovinkaan helposti 5 km matkalta.
Olen samaa mieltä tuon juoksemisen kanssa. Ihan älytöntä puuhaa eihän siinä käytetä aivoja laisinkaan. Mieluiten katselen vaikka televisiota 2 h lankku asennossa.
käy liikunnasta mainiosti. Itse annat vääriä neuvoja kun mielestäsi ikäihmiset eivät saisi liikkua.
Kilometrin kävely sopii tuonikäiselle mainiosti jos on joku tuttava mukana saattamassa. Kävelyäkin rajottaisin. Nimittäin nämä vaarallisen liukkaat kelit vaativat monen papparaisen lonkan murtuman.
Sinä taidat tosiaan olla joku kaheli? Ihannoit kun vanhukset tekevät extremeä henkensä uhalla? Onko nähty liikaa talvisotaa ja pohjantähteä PÄRRRKELE "vaahto valuu suun pielistä" Suo kuokka ja sisu PÄRRRKELE. Ai niin joo ja ei tarvi auttaa.
..kyllä sinun ap silti kannattaisi vaihtaa kävely juoksuun. Jos kävelylenkki tarkoittaa että olet lasten kanssa vain tunnin niin juoksulenkki tarkoittaa siihen puolen tunnin lisäystä joka on 33 % eli aika hyvä hyötysuhde. Puoli tuntia juoksua vastaa reilun tunnin kävelyä.
Oli miten älytöntä tahansa niin juoksu sopii juurikin ihmisille, joilla on ajasta pulaa. Pallopeleissä tarvitaan aina kaveri, jolla on aikaa samaan aikaan kuin sinulla. Juoksemaan voi lähteä täsmälleen oman aikataulun mukaan ja se tosiaan on nopeaa ja tehokasta.
Hassu ajatus muuten että liikunnassa pitäis käyttää aivoja. Mihin kummaan?
Kilometrin kävely sopii tuonikäiselle mainiosti jos on joku tuttava mukana saattamassa. Kävelyäkin rajottaisin. Nimittäin nämä vaarallisen liukkaat kelit vaativat monen papparaisen lonkan murtuman.
Sinä taidat tosiaan olla joku kaheli? Ihannoit kun vanhukset tekevät extremeä henkensä uhalla? Onko nähty liikaa talvisotaa ja pohjantähteä PÄRRRKELE "vaahto valuu suun pielistä" Suo kuokka ja sisu PÄRRRKELE. Ai niin joo ja ei tarvi auttaa.
ilmeisesti jokin ongelma kun noin agressiivisesti kirjoitat.
niin todellakaan sitä ei kannata lopettaa. Mikäs urpo siellä vaatii ihmisiä jättäytymään sohvaperunaksi?
vanhalle ihmiselle. Päivittäinen liikunta auttaa pitämään lihaksistoa kunnossa ja se taas ehkäisee murtumia ym kun osaa hallita kroppaansa eikä ole rapakuntoinen.
45 minuuttia.
Mistä niin päättelet, etten pystyisi. Käytän naruhyppelyä lämmittelynä ennen nyrkkeilytrrniä. Pelkkää naruhyppelyä ennen kuntopiiriä vahvistamaan pohkeita.
juokse perkele vaikka maili. Juoksu on pelkureille. Yritä hyppiä narua siinä kehittyy vartalo kokonaisvaltaisemmin.
Mää olen 45v ja käyn yleensä aamupalauttavan lenkin klo 6. Iltalenkille pääsen n. klo 17-20.00. Eli juoksen yleensä 2 lenkkiä päivässä. Viikonloppuisin sitten pitkät eli 2.5-3 tunnin lenkit.
Onhan näitä sohvaperuna-asiantuntijoita vaikka kuinka. Jotkut jopa on sitä mieltä, että ainoa oikea lenkki on lenkki sohvalta jääkaapille.
Juoksen siis 80-120km viikossa.
pääsääntöisesti kannattaisi jättää liikunta ennen 18 tapahtuvaksi jutuksi. Elimistö käy kierroksilla eikä uni tule silmiin helposti. Vaikka uni tulisikin niin unenlaatu on huonoa.
Aamuisin on todella väsynyt.Aamulenkkiäkään en suosittele enää yli 30v ihmisille.
Elimistö lämpenee hitaasti ja noin klo 15-17 se on sopivan lämmin sekä vetreä liikuntaan.Tietenkin voi lämmitellä mutta suomen olosuhteissa lämmittelyyn on hyvä varata aikaa ainakin 45 min.
Eli mitä jos hyppisit kotona narua 30-40 min? ajaa saman asian kuin lenkkeily ja päälle kevyt lihaskuntoilu.
..kyllä sinun ap silti kannattaisi vaihtaa kävely juoksuun. Jos kävelylenkki tarkoittaa että olet lasten kanssa vain tunnin niin juoksulenkki tarkoittaa siihen puolen tunnin lisäystä joka on 33 % eli aika hyvä hyötysuhde. Puoli tuntia juoksua vastaa reilun tunnin kävelyä.
Oli miten älytöntä tahansa niin juoksu sopii juurikin ihmisille, joilla on ajasta pulaa. Pallopeleissä tarvitaan aina kaveri, jolla on aikaa samaan aikaan kuin sinulla. Juoksemaan voi lähteä täsmälleen oman aikataulun mukaan ja se tosiaan on nopeaa ja tehokasta.
Hassu ajatus muuten että liikunnassa pitäis käyttää aivoja. Mihin kummaan?
Talvella hiihdetään ja luistellaan. Kuka oikeasti juoksee talvisin? Juoksetteko jossain hallissa? Sen ymmärtäisin.
Kävely on parempi iäkkäälle. Etenkin ap:lle joka ei kerkeä venyttelemään. Juoksun jälkeen pitää venytellä muuten alkaa elimistö hajoilemaan. Kävely vetreyttää paikat eikä venyttelyä juuri tarvita.
että jätät miehen ja lapsen sinne kauppaan ja kävelet itse kotiin? Hoiatja kun olet, voinet mennä töihin ihan kävelylenkille sopivissa vaatteissa ja kengissä, niin ei tarvitse edes vaatteita vaihtaa.