Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä olen alkanut ottamaan omaa aikaa ja lenkkeilemään,sillä seurauksella,että

Vierailija
10.03.2010 |

näen lasta/lapsia n.tunnin illalla! pakko varmasti lopettaa lenkkeily koska näin ei voi jatkua,en tajua miten te muut saatte ajan riittämään kun hehkutatte,oman ajan ottamista,harrastuksia,shoppailua,ystävien kanssa treffailua.

esimerkki eilisestä,

lähtöä kotoa töihin (päiväkodin kautta) 6.50

paluu kotiin 16.30

lapselle ruoka ja lenkille klo 17

lenkiltä takaisin klo 18.15 ja suihkuun eli ensimmäisen kerran keskityin lapsiin,perheeseen 18.30 ja sitten 19.30 jo nuorimman nukutus?!

pakko vaan unohtaa oma aika ei muu auta,mulla ei ole sydäntä tähän,miten te muut työssäkäyvät pystytte?

Kommentit (189)

Vierailija
141/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se sitten lenkkeilyä, salibandytreenit, yksinlaulutunnit, harrastajateatteria, moni on myös erilaisissa luottamustoimissa tai tekee vapaaehtoistöitä. On lapsia ja työt molemmilla vanhemmilla. Enimmäkseen on kyse organisointikyvystä ja siitä että mieskin osallistuu täysillä. Lisäksi kukaan meistä ei taida seurata ainakaan mitään Salattuja elämiä tai Kauniita ja rohkeita, se aika kuluu jossain muualla tai lasten kanssa ollessa.

Virkeyttä ja jaksamista tulee lisää, kun on muutakin elämää kuin perhe ja koti. Perheen kanssa ehditään kuitenkin viettää aikaa ja esim. perheitten kanssa tai lasten kanssa käydään yhdessä liikkumassa, pidetään pikku juhlia jne. Kaikkein vastuullisimmassa ja vaativimmassa työssäkin olevalla on aikaa mm. urheilla esim. töihin mennessä. osittain asennekysymyskin.

Sellaiset ystävät, jotka ovat yh-äitejä tai joilla on mies esim. yrittäjä, ovat hankkineet jonkun ylimääräisen luottoaikuisen joka voi treenien ym. aikaan olla lasten kanssa.

Monet asiat voi muodostua kynnyskysymyksiksi. Sellainen, joka on tottunut käymään tiettyinä aikoina ja päivinä kaupassa aina miehensä kanssa saa toki kulutettua vaikka sellaiseen aikansa tai erittäin siisti ystäväni ei ehdi muuta kuin siivota illat, on tarkat rutiinit miten illat etenee siivousten, lasten kylvetysten jne. suhteen ja lapsia aletaan valmistella yöpuulle jo klo 18:30, kun muilla on vielä muut touhut mielessä. Muilla ei ole koti tiptop, tai jos on niin sitten käyttää siivouspalvelua ainakin ajoittain.

Vierailija
142/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella hiihdetään ja luistellaan. Kuka oikeasti juoksee talvisin? Juoksetteko jossain hallissa? Sen ymmärtäisin.

Kävely on parempi iäkkäälle. Etenkin ap:lle joka ei kerkeä venyttelemään. Juoksun jälkeen pitää venytellä muuten alkaa elimistö hajoilemaan. Kävely vetreyttää paikat eikä venyttelyä juuri tarvita.

Sori, kun en ole kysynyt sinulta lupaa juoksuun, enkä ole tosiaan täällä helsingin keskustassa hiihdellyt vaan ihan kuule juossut koko talven. Miten niin juoksu talvella ulkona olisi huonoa? Kai nyt jokainen järkevä ihminen tajuaa lämmitellä & venytellä ja varustautua kunnollisilla varusteilla ulos.

venytellä ja lämmitellä? Miten kuvittlet ap:lla olevan siihen aikaa? Siinähän tulee melkein tunti lisää koko reissuun :D Ei jumalauta nyt te puhuitte ittenne pussiin. Ei se juoksu kannata näin talvisin.

Eli tuskin olen pussiin mitään puhunut (vai onko pääsi pussi? täynnä tyhjää ilmaa?). Ihmettelin vain, miksi minun pitäisi hiihtää ja luistella, kuten ehdotit, vaikka mieluummin juoksen? Ai, niin, koska se ei ole sopivaa! Jos ei ole aikaa 10 min. kävellä lenkin aluksi ja lopussa 10 min. venytellä, niin voisin todeta, että elämä alkaa jo olla niin vaikeaa valitusta, että ehkä kannattaa antaa sitten olla! Ihan sama minulle liikutteko, mutta kyllä monelle "kiire" on kiva tekosyy kasvattaa persettä sohvalla. Jos ei 3 iltana ehdi lenkille, niin on elämänhallinta pielessä!!! Juoksu kannatta aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavan illan perheen kanssa yhdessä lumitöitä tehden.

meidän naapurissa on kohta 80v mummo joka pysyy hengissä vain ja ainoastaan liikkumisen vuoksi,ei ole sairastanut koskaan elämänsä aikana (flunssaa tai muuta),mutta aamun aloittaa ulkoilemalla kun polkasee pyörällä (10km/suunta) hoitamaan omaa äitinsä! joka asuu kotona,mutta tarvitsee peräänkatsomista.

ap

Liikunnan ansiota pitkä ikä ja terveys. Tää on niin suomalaista sisu puhetta. Harhaluuloa.

Väitätkö oikeasti ettei liikunnalla ole mitään tekemistä terveyden, niin fyysisen kuin henkisen terveyden kanssa?

Ei välttämättä. Kannattaisi luopua tuosta mantrasta että urheilu on ainut lääke kaikkeen. Moni elää pitkän elämän ilman liikuntaa, tupakoiden ja juoden viiniä.

Ennen riitti kun osasi 10 käskyä, nyt lohduttaudutaan sillä että liikunta on lääke kaikkeen.

Vierailija
144/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän naapurissa on kohta 80v mummo joka pysyy hengissä vain ja ainoastaan liikkumisen vuoksi,ei ole sairastanut koskaan elämänsä aikana (flunssaa tai muuta),mutta aamun aloittaa ulkoilemalla kun polkasee pyörällä (10km/suunta) hoitamaan omaa äitinsä! joka asuu kotona,mutta tarvitsee peräänkatsomista.

ap

Liikunnan ansiota pitkä ikä ja terveys. Tää on niin suomalaista sisu puhetta. Harhaluuloa.

Väitätkö oikeasti ettei liikunnalla ole mitään tekemistä terveyden, niin fyysisen kuin henkisen terveyden kanssa?

Ei välttämättä. Kannattaisi luopua tuosta mantrasta että urheilu on ainut lääke kaikkeen. Moni elää pitkän elämän ilman liikuntaa, tupakoiden ja juoden viiniä.

Ennen riitti kun osasi 10 käskyä, nyt lohduttaudutaan sillä että liikunta on lääke kaikkeen.

Jos tuo ketjussa mainittu papparainen on koko elämänsä tehnyt lumitöitä, niin ehkäpä siinä on hänen virkeytensä ja pitkän iän salaisuus?

Vierailija
145/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ja sitä kannattaisi koittaa pitää yllä, jottei kunto rapistu. Kun on hyvä lihaskunto, tapahtuu myös vähemmän noita lonkanmurtumisia jne. Puhumattakaan kuin liikunta voi estää masentuneisuutta.

Vierailija
146/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

av.mamma tulee hyvään ketjuun haastamaan riitaa ja uhoamaan. Näitä aina ilmestyy varsinkin näin keväisin nurkistaan heittämään paskaa keskustelupalstoille.

Sitten läskitellään ja heitellään masennuslääkkeillä. Urheiletkohan sinä nyt vähän liikaa kun on tuollainen väsynyt asenne jutuissas?

siellä joku läski sohvaperuna uhoaa. Muista ottaa ne masislääkkees myös.

45 minuuttia.

Mistä niin päättelet, etten pystyisi. Käytän naruhyppelyä lämmittelynä ennen nyrkkeilytrrniä. Pelkkää naruhyppelyä ennen kuntopiiriä vahvistamaan pohkeita.

Uhoat. Et sä pysty. Juokse sinä vaan.

Vierailija
147/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja kaikilla ei ole edes autoa

Kato kun yleensä ihmiset joutuu tekee kaheksan tunnin työpäiviä ja ajamaan työpaikalle ja takas. Harvalla on työpaikka nurkan takana. Ja ei sitä työpäivää lyhennetä noin vain kun itteä vähän haluttas tehä lyhkäsempää päivää. Älytöntä.

että saattavat joutua menemään joukkoliikenteellä jolloin aikaa menee tuplaten

joutuu ja joutuu. VALINTAKYSYMYKSIÄ nämä ovat kaikki! Vaihda työpaikkaan, joka on lähempänä! Hanki auto! Muuta työpaikan viereen! Etkö suunnitellut elämääsi nokkaasi pidemmälle ENNEN kuin hankit lapsia? Valittamalla se elämä paraneekin. JOKAINEN joka haluaa, saa: lyhyemmän työajan, lyhyemmän työmatkan, paremman kunnon, jne. jne. kun vaan tekee jotain konkreettista asian eteen.

Itse saan liikunnasta sen energian, jolla jaksan kaiken muun eli siitä en ekana tinkisi, vaikka pienten lasten kanssa rankkaa arki onkin. Itse olen itselleni kuitenkin hommannut hyvän koulutuksen, työpaikan kodin läheltä ja miehen, joka hoitaa oman osuutensa.

Vierailija
148/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

av.mamma tulee hyvään ketjuun haastamaan riitaa ja uhoamaan. Näitä aina ilmestyy varsinkin näin keväisin nurkistaan heittämään paskaa keskustelupalstoille.

Sitten läskitellään ja heitellään masennuslääkkeillä. Urheiletkohan sinä nyt vähän liikaa kun on tuollainen väsynyt asenne jutuissas?

45 minuuttia.

Mistä niin päättelet, etten pystyisi. Käytän naruhyppelyä lämmittelynä ennen nyrkkeilytrrniä. Pelkkää naruhyppelyä ennen kuntopiiriä vahvistamaan pohkeita.

Vierailija
149/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella hiihdetään ja luistellaan. Kuka oikeasti juoksee talvisin? Juoksetteko jossain hallissa? Sen ymmärtäisin.

Kävely on parempi iäkkäälle. Etenkin ap:lle joka ei kerkeä venyttelemään. Juoksun jälkeen pitää venytellä muuten alkaa elimistö hajoilemaan. Kävely vetreyttää paikat eikä venyttelyä juuri tarvita.

Sori, kun en ole kysynyt sinulta lupaa juoksuun, enkä ole tosiaan täällä helsingin keskustassa hiihdellyt vaan ihan kuule juossut koko talven. Miten niin juoksu talvella ulkona olisi huonoa? Kai nyt jokainen järkevä ihminen tajuaa lämmitellä & venytellä ja varustautua kunnollisilla varusteilla ulos.

venytellä ja lämmitellä? Miten kuvittlet ap:lla olevan siihen aikaa? Siinähän tulee melkein tunti lisää koko reissuun :D Ei jumalauta nyt te puhuitte ittenne pussiin. Ei se juoksu kannata näin talvisin.

Eli tuskin olen pussiin mitään puhunut (vai onko pääsi pussi? täynnä tyhjää ilmaa?). Ihmettelin vain, miksi minun pitäisi hiihtää ja luistella, kuten ehdotit, vaikka mieluummin juoksen? Ai, niin, koska se ei ole sopivaa! Jos ei ole aikaa 10 min. kävellä lenkin aluksi ja lopussa 10 min. venytellä, niin voisin todeta, että elämä alkaa jo olla niin vaikeaa valitusta, että ehkä kannattaa antaa sitten olla! Ihan sama minulle liikutteko, mutta kyllä monelle "kiire" on kiva tekosyy kasvattaa persettä sohvalla. Jos ei 3 iltana ehdi lenkille, niin on elämänhallinta pielessä!!! Juoksu kannatta aina.

Sinä sössötät. Huomaatko? Rauhoitu nyt hyvä nainen!

Vierailija
150/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 minuuttia.

Vierailija
151/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryömivät keväisin koloistaan keskustelupalstoille pullistelemaan ja pilaamaan hyviä keskusteluketjuja.

rauhoittuvat kun maaninen vaihe menee ohi.

Ota söpöläinen ihan rauhassa ja tilaa aika mtt.toimistoon ja pyydä lisäystä lääkkeisiisi niin ahdistus helpottaa.

asijantuntija on ammattilainen ja osaa hommansa. Asijantuntijalla on myös äärettömän kovempi kunto.

Moni ei kestä kun kertoo faktat. Kerroin faktat. Sain vastaukseksi uhoa ja läskittelyä ( vaikka olen lihaksikkaampi ja kiinteämpi kuin kukaan tällä palstalla)

Minua ei itseasiassa voita kovinkaan moni mieskään.

Jännää silti millainen asenne urheiluun harrastajilla on. Se on nimittäin uho ja pullistelu. Ap:ta ei ole kertaakaan kannustettu vaan mollattu laiskaksi.

Surkeaa porukkaa. Yrittäkää nyt kasvaa hiukkasen. Sinäkin sielä nyrkkeilyhanskat käsissä, juuri sinä. Vedä ne suomiverkkarit alemmas niin ei kiristä liikaa.

T: asijantuntija

Vierailija
152/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sössötät. Huomaatko? Rauhoitu nyt hyvä nainen!

Relaa ja löysää vähän nappia sieltä mahasi kohdalta. Taitaa kiristää! SInähän kuulet jo ääniä. Herrajumala, miten sairas ihminen!

Vierailija
153/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 minuuttia.

Vierailija
154/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja kaikilla ei ole edes autoa

Kato kun yleensä ihmiset joutuu tekee kaheksan tunnin työpäiviä ja ajamaan työpaikalle ja takas. Harvalla on työpaikka nurkan takana. Ja ei sitä työpäivää lyhennetä noin vain kun itteä vähän haluttas tehä lyhkäsempää päivää. Älytöntä.

että saattavat joutua menemään joukkoliikenteellä jolloin aikaa menee tuplaten

joutuu ja joutuu. VALINTAKYSYMYKSIÄ nämä ovat kaikki! Vaihda työpaikkaan, joka on lähempänä! Hanki auto! Muuta työpaikan viereen! Etkö suunnitellut elämääsi nokkaasi pidemmälle ENNEN kuin hankit lapsia? Valittamalla se elämä paraneekin. JOKAINEN joka haluaa, saa: lyhyemmän työajan, lyhyemmän työmatkan, paremman kunnon, jne. jne. kun vaan tekee jotain konkreettista asian eteen.

Itse saan liikunnasta sen energian, jolla jaksan kaiken muun eli siitä en ekana tinkisi, vaikka pienten lasten kanssa rankkaa arki onkin. Itse olen itselleni kuitenkin hommannut hyvän koulutuksen, työpaikan kodin läheltä ja miehen, joka hoitaa oman osuutensa.

laittamaan firman pystyyn kotini lähelle ja ottaisit minut töihin? Tai annat minulle lisää rahaa, että pystyn hankkimaan kodin nykyisen työpaikkani läheltä?

Ei ne asiat aina ole ihan niin vaan toteutettavissa kuule. Mutta, mitäpä siitä mitä sinä päässäsi kuvittelet, minä ainakin olen hyvin onnellinen tähän tilanteeseeni, vaikka joudunkin pitkiä matkoja ajamaan. Minulla sentään on töitä ja perheellä on kaikki hyvin, vaikka päivämme venyvätkin pitkiksi.

Vierailija
155/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku on kovempi ja pätevämpi niin heti mennään puolustuskannoille. Ei voida nöyrästi ottaa oppia asijantuntijalta.

Nämä henkilöt eivät ole urheilijoita. Ovat luultavasti vuoden tai kaksi urheilleet ja kuvittelevat osaavansa homman. Heille on noussut kusipäähän kun ulkonäkö on parantunut.

Se että on laihtunut ei vielä takaa kovuutta ja hyvää kuntoa. Minä olen hyväkuntoinen ja ymmärrän ap:n elämäntilannetta hyvin.

Oma mielipiteeni on ettei ap:n kannattaisi harrastaa mitään tuossatilanteessa, vaan odottaa parempia aikoja.

Saan muuten 33 puhdasta leuanvetoa, hitaasti. Se on harvinaista naiselta. Miettikää sitä tähän väliin.

Palomuurini estää tekstien lainailun. Harvemmin lainailen mitään sillä olen tottunut ottamaan sen mitä haluan.

Luulin muuten että nyrkkeilyssä harjoitellaan otteluliikkumista ja lyömistä. Olen nyrkkeillyt vain 12 vuotta, enkä ehkä tiedä asiasta mitään.

Itse hyppisin narua kotonani ja käyttäisin ajan sparrailuun sillä sitä ei voi kotona tehdä (paitsi miehen kanssa).

Ap:n elämäntilanne on sellainen ettei tuohon soppaan sovi liikunta. Se on fakta joka teidän on nieltävä. Menikö jakeluun? Hyvä, jatketaan.

Kunhan lapsi kasvaa niin ap:lle tulee mahdollisuus päästä miehensä kanssa liikkumaan.

Muistakaa nukkua hyvin ja liikkukaa kohtuudella.

Minulla on jäänyt unet vähiin kun treenaan niin paljon. 4h yössä ja puolituntia päivässä. Liikuntaa kertyy päivälle 6h. Repikää siitä.

Vierailija
156/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku on kovempi ja pätevämpi niin heti mennään puolustuskannoille. Ei voida nöyrästi ottaa oppia asijantuntijalta.

Nämä henkilöt eivät ole urheilijoita. Ovat luultavasti vuoden tai kaksi urheilleet ja kuvittelevat osaavansa homman. Heille on noussut kusipäähän kun ulkonäkö on parantunut.

Se että on laihtunut ei vielä takaa kovuutta ja hyvää kuntoa. Minä olen hyväkuntoinen ja ymmärrän ap:n elämäntilannetta hyvin.

Oma mielipiteeni on ettei ap:n kannattaisi harrastaa mitään tuossatilanteessa, vaan odottaa parempia aikoja.

Saan muuten 33 puhdasta leuanvetoa, hitaasti. Se on harvinaista naiselta. Miettikää sitä tähän väliin.

Palomuurini estää tekstien lainailun. Harvemmin lainailen mitään sillä olen tottunut ottamaan sen mitä haluan.

Luulin muuten että nyrkkeilyssä harjoitellaan otteluliikkumista ja lyömistä. Olen nyrkkeillyt vain 12 vuotta, enkä ehkä tiedä asiasta mitään.

Itse hyppisin narua kotonani ja käyttäisin ajan sparrailuun sillä sitä ei voi kotona tehdä (paitsi miehen kanssa).

Ap:n elämäntilanne on sellainen ettei tuohon soppaan sovi liikunta. Se on fakta joka teidän on nieltävä. Menikö jakeluun? Hyvä, jatketaan.

Kunhan lapsi kasvaa niin ap:lle tulee mahdollisuus päästä miehensä kanssa liikkumaan.

Minulla on jäänyt unet vähiin kun treenaan niin paljon. 4h yössä ja puolituntia päivässä. Liikuntaa kertyy päivälle 6h. Repikää siitä.

Vierailija
157/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
158/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiltähän löytyy lastenhoitja omasta takaa, jos taloudessa on kerta teini/teinejä. Pistät teinin kerran pari viikossa katsomaan pienempiensä perään, niin voitte mihen kanssa mennä pelaamaan sulkapalloa.

Ja pyöräily töihin kuulostaa loistavalle. 20 km on oikein oiva matka pari kertaa viikossa. Eihän sun silloin tarvitse välittää päiväkodin aikatauluista, kun miehesi hoitaa auton kanssa lapsen hoitoon. Ajat töihin esim. maanantaina ja pois ajat vaikka torstaina. Simppeliä!

Vierailija
159/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaisi ottaa kovat unet. Huomaa että olet nyrkkeilijä. Asenne välittyy tekstin kautta ja tiedät myös paljon liikunnasta.

Hauska seurata sivusta miten nämä harrastajat kokevat ammattilaiset. Heiltähän tässä vietiin mahdollisuus besserwisseriyteen?

Vierailija
160/189 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lenkkeilyllä tai muulla liikunnalla tuossa tilanteessa.

Todella moni sohvaperuna teräsmies väittää heräävänsä aikaisin lenkille, mutta valehtelevat. Ei kukaan herää aikaisin aamulla lenkille pakkaseen.

Minulla on sama vaihe elämässä. Hyvä vanhempi asettaa lapset etusijalle ja urheilun myöhemmäksi.

Muutenkin tuli sellainen olo ettei juoksu ole sinun juttusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän