mä olen alkanut ottamaan omaa aikaa ja lenkkeilemään,sillä seurauksella,että
näen lasta/lapsia n.tunnin illalla! pakko varmasti lopettaa lenkkeily koska näin ei voi jatkua,en tajua miten te muut saatte ajan riittämään kun hehkutatte,oman ajan ottamista,harrastuksia,shoppailua,ystävien kanssa treffailua.
esimerkki eilisestä,
lähtöä kotoa töihin (päiväkodin kautta) 6.50
paluu kotiin 16.30
lapselle ruoka ja lenkille klo 17
lenkiltä takaisin klo 18.15 ja suihkuun eli ensimmäisen kerran keskityin lapsiin,perheeseen 18.30 ja sitten 19.30 jo nuorimman nukutus?!
pakko vaan unohtaa oma aika ei muu auta,mulla ei ole sydäntä tähän,miten te muut työssäkäyvät pystytte?
Kommentit (189)
15kg pois ja treenattua maraton-kuntoon, vaikka olin ennen aloitusta rapakunnossa ja ikääkin on jo 40v? Ja en ole ainoa laatuani.
Eihän toi voi olla mahdollista palsta-asiantuntijoiden mukaan. Sä oot salaharjoitellut ja valehtelet ikäsi. Ja kilotkin oli hiekkasäkkejä eikä läskiä.
Ellei sitten ole joku vanha urheilija. Tällöin olisi hyvä esittäytyä eikä piiloilla anonyymisti palstalla.
Niin omien kuin ystävien kokemuksesta voi todeta, että yli 40-kymppiselläkin 3 juoksulenkkiä viikossa nostaa kuntoa nopeasti, jos lähtökunto ei ole kovin huono. Näin ainakin siinä tapauksessa, jos noiden juoksulenkkien lisäksi tulee jonkin verran harrastettua normaalia hyötyliikuntaa (esim. bussipysäkille tai kauppaan kävelyä).
Siinä vaiheessa, kun Cooperin testissä menee päälle 2500 metriä, ei kolme lenkkiä viikossa enää välttämättä riitä kunnon kasvattamiseen, vaan vain kunnon ennallaan pysymiseen. Toisaalta terveysvaikutusten kannalta ajateltuna tuo kuntotaso on jo useimmille 40 vuotta täyttäneille täysin riittävä.
Niin omien kuin ystävien kokemuksesta voi todeta, että yli 40-kymppiselläkin 3 juoksulenkkiä viikossa nostaa kuntoa nopeasti, jos lähtökunto ei ole kovin huono.
Piti olla: jos lähtökunto ei ole tosi hyvä.
Väittäisin ettei tuollaista nelikymppistä suomessa olekaan.
Ellei sitten ole joku vanha urheilija. Tällöin olisi hyvä esittäytyä eikä piiloilla anonyymisti palstalla.
Olen eri henkilö kuin tuo nelikymmpinen, mutta olen itse nostanut yli nelikymppisenä kuntoani tasolta, jossa en jaksanut juosta kahta kilometriä yhteen menoon, tasolle, jossa juoksin puolimaratonin vähän yli kahdessa tunnissa. Ja tähän tarvittiin kolme juoksulenkkiä viikossa, lisäksi vähän arkiliikuntaa (esim. kävelyä kilometrin päässä olevaan ruokakauppaan) päivittäin. Cooperin testissä juoksin tuon harjoittelujakson jälkeen 2600 metriä.
Mikään entinen urheilija en ole. Tosin joskus 10-12-vuotiaana kilpailin ikäkausikilpailuissa, mutta huonolla menestyksellä (olin yleensä lajissa kuin lajissa viimeinen tai toiseksi viimeinen).
kyllä minä sian tunnistan. Sinä olet loukannut kunniaani. Voisit käyttäytyä minua kohtaan paremmin. En katsele tuollaista käytöstä kovinkaan pitkään, itseasiassa lopetan tämän- Kyllä
MINÄ LOPETAN TÄMÄN KESKUSTELUN. JÄLKEEN NÄIDEN SANOJEN EI KESKUSTELU OLE ENÄÄ MITÄÄN. HYVÄSTI. HYVÄSTI PAKSUPÄÄ. MINÄ OLEN AINA KOVEMPI KUIN SINÄ.
nyt pitää mennä balettiin
T:asijantuntija
Miksi sekä viet että haet lapset päiväkodista?
Mä en koe huonoa omaatuntoa omasta ajasta, jos lasten isä on heidän kanssaan.
Tai sitten kaupasta juokset kotiin! Eli otat töihin lenkkikamppeet ja mies sitten jättää sut sopivan matkan päähän kotoa ja sinä hoidat juoksemisen sillä aikaa kun muut matkaavat kotia.
Järkevällä treenillä olen kyllä saanut parannettua juoksutuloksiani ihan tuolla 3krt/vko. Tosin kuuluuhan siihen viikkoon tuon lisäksi muutakin kuin sohvalla makaamista. Nykyisin kyllä juoksen 4-6krt/vko, mutta se on enempi sellaista kilometrejen keräilyä.
Sitäpaitsi eihän kunto kasva määrättömiin vaikka treenaisi kuinka. Rajat tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin. Mutta ihan miten vaan. Kaikki liikkuminen on hyvästä.