Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOLMOSET MAALISKUUHUN

02.03.2010 |

Heippasta.

Aloitan uuden pinon tälle kuulle. Tervetuloa kaikille ja toivottavasti -menoa samantien odottajiin! :)

Itsellä on sen verran synkkää menoa, etten viitsi sillä nyt edes piinata ketään. ;) Mutta siis clomit aloitettu (taas) ja odotellaan tikutuksen aloitusta.

Paljon lapsilykkyä tänne kaikille!

:)töpsy kp 5/35 yk12

Kommentit (111)

1/111 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah ihanaa lapsivapaata, kun naperot ovat isällään viikon :)

Onnea plussanneille ja pahoittelut menkkojen uhreille.

Mulla on kanssa sellanen masisteluolo, ettei kuitenkaan ikinä tärppää.. =( Mutta yritän olla siitä ressaamatta ja aika hyvin olenki onnistunu. Ei siis pupuilla sen takia vaan ihan pupuilemisen ilosta ;) Mutta se negatiivinen olo on kuitenkin, mä en osaa kuunnella kroppaani yhtään. Tiedän vain menkkakivut, en siis osaa aavistaa ovista tai kiinnittymistä. On kyllä ollut väsyneempi ja nippailevampi olo.. yleensä ne menkkakivut alkaa vasta viikkoa ennen, mutta mistä tässä tietää kui sekasi kroppa ja kierto on, kun sitä on pilsuilla ylläpidetty. Ja onko ovista ollutkaan.

kp 18/28

Vierailija
2/111 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea viime kuun loppumetreillä plussanneille! Ja tervetuloa uusille kuumeilijoille!

Pidin tässä vähän palstataukoa kun tuntui että vauvakuume valtasi koko elämän. Olen vähän "rauhoittunut" nyt, mutta kun ovisaikoja eletään parasta aikaa niin kyllähän se into taas nousee pintaan :). Olishan se mukavaa saada uusi vauva marraskuussa kun se on muuten niin tylsä kuukausi!

Ei muuta kuin tärppionnea kaikille! Jospa kevät toisi paljon plussia pinoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun alkaa olla valoisaa aamulla ja illemmallakin! Jospa valo auttaisi plussautumiseen tässä kuussa!? Ja totta on, että marraskuu on todellakin vuoden synkin kuukausi, joten olisipa mukavaa saada pesiä se aika kodin lämmössä :) Toisaalta se on raskastakin aikaa; on pimeää ja väsyttää muutenkin ja ulos pitää pukea monta kerrosta.. Kesävauvan saaneista moni taas tuumaa, että vaikka kesävauvan kanssa on helpompi liikkua ja mennä ja tulla, niin se kesä jotenkin hurahtaa ohi.. Että mikä nyt sitten olisi mukavin vuodenaika saada se nyytti, jos saisi valita - vaikea sanoa!

Plussatuulia ja auringonsäteitä !

Kp 20/26(-28?), yk 2

Vierailija
4/111 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tosiaan, että kevättä kohti mennään. Sitä ei kyllä heti uskoisi kun ulos katsoo. Niin paljon on lunta vielä joka paikassa. Valon määrä on kuitenkin lisääntynyt ja se saa mielen taas virkeäksi ja positiiviseksi.

Täällä eletään ovulaation jälkeisiä päiviä ja kaikki mitä voi tehdä on tehty. En usko, että tästä ekasta kierrosta tärppää, mutta toivoa saa. Esikoinen tärppäsi aikoinaan ekasta kierrosta ja toka 5. kierrosta. Nyt olen taas muutaman vuoden vanhempi, joten olen varautunut siihen, että plussaa saa mahdollisesti odotella pitempäänkin. Kunhan nyt tulisi vain...

Aurikoisia päiviä toivotellen,

Pikkupapu75 (kp 20/31, dpo 4 & yk 1)

Vierailija
5/111 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta vie valoista, ihanaa!

Mulla on kaksi talvilasta, esikoinen on syntynyt vuoden vaihteessa ja juniori marraskuun lopussa. Musta talvivauva oli helppo(kun en muusta tiedä), vaunuissa oli lämmin ja siellä pötkötteli kun ei vielä liikkua osannut. Kesällä jo osasi pihamaalla konttia ja tutkia ympäristöä ja vuoden ikäisenä tallusteli sit ihmeissään lumessa.

2poj@näiti: ikävä, että sulla on endoa,voihan se vähän heikentää tärppäämistä. Mullahan kans sanottiin, että on selittämätön sekundäärinen lapsettomuus, kun ei se kakkonen meinannu millään tärpätä. Kaikki verikokeet ym. tutkimukset oli mun ja miehen osalta ok. Meinas vaan lääkäri, että ikä vaan mulla jo teki tepposiaan. Faktahan on, että ne munasolut ei siitä nuorennu. CLomien avulla raskauduin, vaikka siis ovuloinkin omin avuin muutenkin. Mut lääkäri meinas, että clomit voipi vahvistaa ovulaatiota, jopa vähän parantaa munasolua (ei aavistustakaan miten)ja 4. clomikierto silloin olikin se tärppikierto. Onko sulla ollu puhetta clomeista? (ja iästä, mähän täytän kesällä jo 37 ja mä aion kyllä yrittää niin kauan kolmosta ku vaan luonto sallii ;) )

Tsemppiä kaikille tähän kiertoon missä olettekin!

Mä itse elelen kierron viimeisiä päiviä. Tuhruttelee siihen malliin, että ei epäilystäkään, että tämä eka kierto ei ollut SE kierto.

Koralli73 kp 21/23-29 dpo10 yk1

6/111 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaan pakko tulla marisemaan, että taitaa ne menkat vaan tulla. On sellasta pientä jomotusta ja rinnat tositosi arat, ei oo ennen edes olleet näin kipeet. Menkkoihin siis pitäs olla aikaa vielä 1,5vkoa. Tai sitten vaan olen kuvitellut itelleni kaikki oireet. Kun en edelleenkään usko tärppiä.

kp 19/28

Vierailija
7/111 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatioplussa tuli siis vasta tänään kp 16.. Mitähän tämä kroppa oikein meinaa tuon tähystyksen jälkeen..? Alkoi nääs kierrot heittelemään. Luulin jo, että ovis oli maanantaina (siis ovisplussa), mutta ei näköjään sitten ollutkaan. Ihme jomotusta ollut tässä koko viikon tuolla alavatsassa ja kovempaa kuin yleensä, niin en nyt oikein osaa tulkita näköjään oikein. En tiedä miten saan miehen tänään vielä petiin, mutta katsotaan. Vähän kyllä ottaa pattiin, kun ovis sitten venyikin. :/ Mutta täytyy vaan yrittää.

Koralli73: Ei ole mulle puhuttu mitään Clomeista. Ilmeisesti kuitenkin ovulaatio tapahtuu ainakin joissain kierroissa (katsottu ultralla). Tähystyksen jälkeen lääkäri sanoi osastolla, että jos ei tärppää, niin voi sitten yrittää IVF:ää, mutta en oikein siihen ole mielelläni lähdössä. Sanoin lääkärille, että luomuna tässä yritetään. En kuitenkaan halua että tästä mitään ns. pakkopullaa tulee. Toisaalta onhan minulla jo nuo kaksi lasta. Mutta katsotaan nyt jos vielä muutama kuukausi yritetään.

Tsemppiä maaliskuulle! :)

Kp 16/n.28

Vierailija
8/111 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöh ja pah.. en oo saanut vieläkään kunnon viiva ovistestiin vaikka kaikki oviksen oireet on kyllä ollut. Muutamana päivänä tuli selvä viiva mut ei yhtä vahva kun testiviiva niin en sit tiedä. Toivon kuitenkin et ovis olis ollut silloin. Peittoa on heiluteltu joka toinen päivä että sen puolesta on ihan ok mahikset raskautua. Ärsyttää, arvasin että musta tulee entistä enemmän stressikimppu kun alan tikuttelemaan mut olis se ihan kiva tietää milloin se ovis varmasti on. Tänään tuli niin haalea viiva että tuskin se sitä enää tummuu. Ei auta kun odottaa ja toivoa. ja se huhtikuukin uhkaavasti lähestyy.. mieskin sanoi että missä välissä sitä ehtii/jaksaa seksiä harrastaa kun kaikki mahdollinen aika menee tontilla. Noh mä tuumasin että vaikka keskellä yötä. Mut ihanaa kuitenkin kun kevät lähestyy ja aurinkokin jo lämmittää:)

Kaikille piinailijoille paljon ja muillekkin peukutuksia ja tsemppiä ja kärsivällityyttä:) Plussia vaan kehiin nyt kevään kunniaksi.

äitykkäinen kp18/28-29 yk5

Vierailija
9/111 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pyörin edelleen myös vauvakuumepuolella ja käyn aina katsomassa, milloin plussia teille satelee. Emmulille tuhannesti onnea ja tervetuloa odotuspuolelle!

Rumpali: Sun kirjoitus pisti silmään. En ole todellakaan mikään lääkäri, vaan kirjoitan ihan oman kokemuksen pohjalta. Eli maitoa ei mulla ole tisseistä tullu, kun imettäessä, mut kun kävin silloin alkuvuodesta siellä yksityisellä gynellä, niin hän väläytti mulle tämän lievän PCO:n, jonka yhtenä oireena on maidontulo rinnoista. En ollu koskaan aiemmin edes kuullu moisesta PCO:sta enkä käyny gynellä ultrauttamassa munasarjojani. PCO kuulemma on aika yleistä yli kolmekymppisillä ja tarkoittaa sitä, että munasoluja kypsyy useampia ja välttämättä joka kuukausi niistä ei mikään kypsy muita suuremmaksi ja ovulaatiota ei siis välttämättä tapahdu. Mun tapauksessa toisessa munasarajassa oli normaalit munasolut ja toisessa oli viitteitä PCO:sta eli munasolut oli alkanut järjestäytyä helminauhamaiseksi nauhaksi. Joka tapauksessa juuri tästä PCO-munasarjasta oli kypsynyt munasolu ja irronnut ja nyt se munasolun tuotos köllii tuolla mahassa :) PCO ei siis ole estä raskaudelle, mutta saattaa hankaloittaa sen alkamista, kun ovulaatiota ei välttämättä tapahdu joka kuussa. Kierto saattaa tämän takia myös venyä pitkäksi. Itse huomasin, että joka toinen kuukausi kierto oli pidempi, joten silloin munasolulla kesti pidempään kypsyä, kun kypsyi siellä PCO-munasarjassa. Lääkäri suositteli lämpimästi ovulaatiotestejä, jotta tietää, tapahtuuko ovulaatio joka kuukausi.

En väitä, että sulla on PCO, mutta itsellä ainakin selittyi monta asiaa, kun kuulin asiasta. Mm. naama on kukkinut viimeisen vuoden ajan kuin teiniaikoina ja se on yksi PCO:n oire. Joka tapauksessa voin suositella gynellä käymistä ja ultraamista, opin siellä monta asiaa. Ja hyvä puoli oli myös se, että tiedän tarkan hedelmöittymispäivän pienokaiselle. Tulipas pitkä sepostus, mut pakko oli kirjoittaa.

Tsemppiä kaikille!

kinuski 10+4

Vierailija
10/111 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli niitä raskautumisvinkkejä: Mulla tärppäsi heti siinä kierrossa, kun aloin tikuttaa ovulaatiota ja juomaan greippimehua!

kinuski

Vierailija
11/111 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ja hyvää viikonlopun alkua kaikille! Kierron loppua kohden mennään, ja olen jo heittänyt hanskat tiskiin tän kierron osalta. Nyt kp 23, eikä minkäänlaisia oireita pöh. Edellisillä kerroilla oon jo tässä vaiheessa aavistellut raskauden. Eihän sitä voi tietty satavarma olla eikä kaikki raskaudet ole samanlaisia, mutta...

Mut noista ovistesteistä piti sanomani semmoista, että ei myöskään kannata luottaa niihin 100 prosenttisesti, eikä masentua, jos ne ei näytä ovista. Meillä kotona asustaa eräs, joka sai alkunsa kierrosta, jossa ovisplussaa ei tullut kertaakaan (ja olin aivan masentunut!!). Olin siinä vaiheessa tikuttanut monta monta kuukautta saamatta kertaakaan yhtä paksuja viivoja (haaleampia viivoja kyllä) ja aloin jo miettiä että onko mussa jotain vikaa! Omalta kohdalta oon nyt päättänyt olla käyttämätyä tikkuja, koska mulle ne aiheuttaa vaan stressiä ja tunnen kierron puolivälissä ovismaisia oireita joten niillä mennään : D (tältä ainakin nyt tuntuu, hehe)

Plussarikasta viikonloppua!

Kp 23/26-(28?), yk 2

12/111 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää alkavaa viikonloppua kaikille =)

Kovin tuntuu olevan hiljasta tää juttelu täällä =(

Mä luulen nyt aika vahvasti, että meillä missattiin ovis aivan täysin, jos sellasta on ollut. Luin tuolta toisaalta ihmisten tuntemuksia ja en tiiä.

Juu mäkin sanon nounou noille ovistikuille, johan mä ahdistuisin aivan täysin jos pitäs pakkopupuilla jonku tikun mukaan.. pitää pupuilla kun siltä tuntuu ja onhan tuossa jo kaksi lasta.. tosin oishan se kiva saada se yhteinenkin.. seliseli itselleni..

Mua vaan nippailee tuonne alamahan sivuille, välillä viiltää ja toinen rinta on ihan taju kipee..huh. menkkamaista jomotusta, joten niitä sitten ootellessa.

Mitäs porukka meinas viikonlopuna? ainakin täällä etelä-savossa paistaa pikkasen aurinko ja meinattiin lähtee porukalla baariin illalla..kun sunnuntaina tulee lapsetkin sitten takas. Nollataan vähän tätä päätä kunnolla =)

kp21/28

Vierailija
13/111 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveissa: Onpa ihanaa kuulla, kun olen itsekkin miettinyt että jos ne tikut onkin väärässä eikä mun kohdalla vaan näytä sitä täysin tummaa viivaa vaikka ovis olisikin. Kaikki muut oireet kyllä viittaavat ovikseen joten taidan jättää nuo ovistikut kokonaan pois. Olipa hölmöä niitä edes tilata kun tiesin että alan stressaamaan hirveesti.

mymoosa:

Sitten sitten.. mulla on ihan hirveen huono olo ollut muutamana päivänä ja vatsa on ihan turvoksissa. Luultavasti kyllä johtuu siitä että meillä on vatsatauti riehunut esikoisella ja muutenkin lapset on sairastellut tämän viikon. Voi kunpa, voi kunpa se plussa tulisi ens viikon lopulla..

Meillä ei viikonlopulle mitään ihmeellsitä. Ehkä huomenna mennään kaverille lastenvahdiksi jos kaikki on terveitä. Alkaa kyllästyttämään kun koko viikon ollaan sisällä oltu.

Keväisiä plussatuulia ja mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

äitykkäinen kp20/28-29 yk5

Vierailija
14/111 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pitää palata tänne: nyt illalla rupesi palelemaan ja mittasin 36,9. Tuli myös vähän punaista tuhrua ja selkää särkee. Taitaa menkat alkaa taas aikaisin, eiks nää oo aika klassiset menkka-oireet.. (pessimisti-minä;) ) Kun mä oikeesti haluisin, että mua pissattais, huimais ja ois paineen tunnetta alavattalla :D

Perjantai-illan jatkoja!

Edelleen se kp 23/26

Vierailija
15/111 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljasta on, niin laitanpa oman navan kuulumisia näin loppukierron kunniaksi (kp 24): eli tänään ei lisää tuhrua (vielä ainakaan), palelu jatkuu, vatsas jotain tuntemuksia juu. Tätikö se siellä kolkuttelee?

Kotihommia pitäis tehdä, joten nyt pois -->

Kp 24/26(28), yk2.

Vierailija
16/111 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys kaikille! Emmuli jo toivoteltiinkin odottajiin tervetulleeksi!!

Nyt oikein iso ja mahtava jemppaus, positiivisia ajatuksia ja varpaan kynnetkin ristiin, että plussa-aalto pyyhkisi tätä pinoa oikein olan takaa!!!!

Lykkyä pyttyyn naiset!!

minnis pahoinvoivana rv8+3

Vierailija
17/111 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan edelleen, mut onneks on jo kevät ja kesä lähestyy! tää vauvakuume on jotain AIVAN järkyttävää. muuta en oikeestaan ajattelekaan... huh huh. kävin eilen jopa lueskelemassa odotus/synnytyspalstoja, kun olo on niin tuskainen. :D eikä yhtään ainakaan auta, että koulussa näkee vauvamahoja joka puolella ja vastasyntyneitä kanssa. a-pu-aaaaa... no, jos ei muuta positiivista, niin ainakin voi nyt vielä nautiskella viineistä. :) meille viinit on melkeen harrastus, niitä on niin kiva valkata ja kokeilla uusia jne. joten ymmärrettävästi raskausaikana tää on tietysti ollu aina aikalailla tauolla. sit oon huomannu, että koska ei oo vauvaa tulossa/talossa, niin huomaan suhtautuvani noihin kahteen jotenkin paljon... hmm. osaan jotenkin ottaa huomioon miten pieniä ne on. ymmärtääköhän kukaan...? esikoiselta niin helposti vaatii liikaa, mut jotenkin oon tajunnu kuinka pieni se vasta onkaan ja lopettanu vaatimasta liikoja.

eli mulle ei kuulu edelleenkään mitään tällä rintamalla. tää saattaa kuulostaa aika hullulta, mutta melkeen toivoisin, ettei sitte kesällä tärppäis IHAN heti. et jos pari kuukautta odotuttais... tuntuis jotenkin.. en tiiä. jotenkin se plussa tuntuis entistäkin ihanemmalta. :) vaikka nyt jo stressaan sitä, että uskallanko sitte yhtään nauttia raskaudesta, kun viimeks kävi niin kuin kävi. sillon nähtiin alkuraskauden UÄ:ssä viikkoja vastaava sikiökin, ja syke tottakai, niin tuntuu ettei siihenkään oikeen voi luottaa. vaikka eihän näille asioille mitään mahdakaan, joten paras ois vaan olla miettimättä. eikö!?

tää nyt meni tällaseks tajunnanvirraks. :D ihanaa aurinkoista sunnuntaita ja tsemiä jokaiselle! t.VM

Vierailija
18/111 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 1, joten uutta matoa koukkuun. =)

Miten kävi sulle, Toiveissa?

Hiljaista on tässä ketjussa. Mitäs muille kuuluu?

Koralli73 kp 1/23-29 yk2

19/111 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa odotellaan niitä menkkoja kovasti.. tai siis saahan ne jäädä pois, mutta en usko edelleenkään plussaan, joten toivon vain ettei pilsujen pois jättö olo vaikuttanut kiertoon ym.

On ihan menkkamainen olo, mahaan koskee ja polveen sattuu. Rinnat on kipeet ja viime yönä iski ihan tajuton oksukohtaus, ei oksettanut mutta sellanen närästyspaha olo. Iski kun kävin vessassa. Sehän voi liittyä menkkojen alkuun, joten en hiphurrannu plussaa siitäkään oireesta.

Jos menkat onki myöhässä niin en mä varmaan uskalla edes testata, tiedän negan olevan kova pala. Vaikka tiedänkin, että nega sieltä tulee.

kp 24/28

Vierailija
20/111 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa pikku hiljaa olemaan jännät paikat kun kierto lähestyy loppuaan. Runsaasti piinailua siis luvassa.

Ajattelin jo huomenna testata herkällä raskaustestillä. (Malttamaton testaaja kun olen). Sain pikkukakkosesta aikoinaan ensimmäisen haamun dpo 11, joten siksi uskallan kokeillä onneani huomenna kun se dpo 11 tulee täyteen. Jos sit negaa näyttää niin testailen uudemman kerran myöhemmin.

Korallille pahoittelut tädistä ja plussatuulia tähän kiertoon!

Myös muille plussaonnea tasapuolisesti!

Pikkupapu75 kp 26/30-31, dpo 10 & yk 1