Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT maaliskuu**

Kommentit (216)

Vierailija
161/216 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö kovin ruuhkaa sairaaloissakin, kunhan sinne asti porukka pääsee. Kyllä aika matelee. Herranen aika sentään.

No, eilen sentään jaksoin taas ommella kestiksiä. Tänään kävin lasten kanssa shoppailemassa (mitään ei tosin löytynyt), hoplopissa ja sitten raxissa. Sitten lepäsin hieman, kun pojat katsoivat lastenohjelmia. Rasittaa vain tämä kömpelö olo, eikä jaksa kiinnostua edes kukkamultien vaihdosta. Siitäkin tulee vain sotkua. Siivoamista olisi joka paikassa, mutta turhauttaa vain.

Mitään kunnon kolotuksia ei ole taas ollut ja sekös tylsää. Ihan mahdotonta riekkumista vauveli kyllä osaa pitää ja liikkeitä tulee tämän tästä. Kai tässä vielä se kuukausi sujahtaa. En jaksaisi enää yhtään niitä prinsessa -kommentteja ja arvailuja keneltäkään. Plääh...

Ikävä, että osalla ollut noita masentavia käyntejä lekurissa ja neuvolassa. Itse en edes tiedä, tuleeko sitä vielä joku lekurin tarkastus vai ei. Neuvola sentään taas ensi viikolla.

rv 36 (tai 36+3)

Vierailija
162/216 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna 36+0 niin ne viikot vähenee..

Tää maidontulo on niin ärsyttävää, varsinkin ku se on jatkunu jo viimeiset 3kk about. Kaikki paidat ihan pilkkuja täynnä ku kotona ei kiinnosta käyttää rintaliivejä ku ne painaa.

muuten ei ookkaa ollu vaivoja, hieman selkäkipua ja lonkkakipua mutta ne on ollu ohimeneviä.

Mut tää maidontulo, varsinkin iltaisin se kiihtyy ja mua siapoo niiiiiin paljon. Plaah!

Kiitos, sain avautua! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/216 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin siihen kun mies huitaisi mahaan kahden pintaan.. se siitä nukkumisesta kun tainnu pari yötä mennäkin lähemmäs viittä. Poika sitten aloitti itkeskelyn siihen perään sekä vauva möyrimisen ja potkimisen, joten tässä ollaan tekopirteänä, ei enää toiveitakaan nukahtamisesta. Ja kauhea päänsärky uhkaa iskeä.. Onneksi viikonloppu on tulossa.

Olipas Fantasylla taas tosi kiva käynti.=/ Lääkärit osaa olla kyllä ihan karseita..luulis että osaisivat vähän ottaa huomioon että raskaana ollessa ihan muutenkin ollaan herkempiä ja vieläpä jos on taustalla jotain ikäviä kokemuksia, kuten keskenmeno.

Mulla on edessä se vika lääkärintarkastus ja ihan tuntematon lääkäri, joten jännittää millainen on. Tekis niin mieli skippaa vaan koko tarkastus, mutta toisaalta haluan tietää mikä on tilanne kun mulla on vaan ultrattu tähän mennessä kerran kohdunkaula.

Koittakaahan kaikki jaksaa jotenkin!

Omppulin äiti rv 35+6

Vierailija
164/216 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun kaikilla alkaa olla jo viikot pitkällä. Itsellä kun loppukuusta vasta aika niin tuntuu vielä niiin pitkältä ajalta. Mutta pian alkaa varmaan vauvojakin tulla lisää:)

Mutta siis omaan napaan ja eiliseen lääkäriin. Eli siis eilen oli äitipolin käynti ensin sai istua tovin sielä käyrillä ja sitten päästiin lääkärille. Ajat ei ollut onneksi myöhässä tällä kertaa niin selvittiin sieltä tunnissa. Mutta tosiaan lääkäri oli aika hiljainen koko ultrauksen ajan vain teki mittauksiaan eikä puhunut yhtään mitään. No sitten kun tutkimus oli tehty rupesi se sanelemaan raporttia johonki sanelukoneeseen ja miehen kanssa siinä sitten istuttiin ja ihmeteltiin että kerrotaanko meillekkin jotain. Ja monet tiedoista bongasinkin siitä kun se sinne koneeseen saneli koska ei se meille paljoa kertonut. Mutta kaikki ok. Lapsi vettä on paljo mutta ei mitenkään haitallisen paljon virtaukset kaikki ok. Painoarvio oli tällä hetkellä 2700-2900g että ei ihan pikkuvauvaa tuu mutta ei nyt välttämättä ihan mahdottoman kokonen. Ja lantiokin vissiin hyvä alatiesynnytystä katsoen.Yksi asia kyllä jäi vaivaamaan kun sanoi sinne koneeseen että vauvan pää alhaalla lantiossa niin onkohan se sitten laskeutunut kun sitä en muistanut kysyä. Paikat kaikki kyllä visusti kiinni ja täysi kanava, mutta olisi tosiaan kiva tietää tarkoittiko tuo että laskeutunut vai onko muuten vaan alhaalla?!? Mutta siis kontrolli aika laitettiin 3 viikon päähän eli 9.4. ja jos vauva on iso käynnistetään viimeistään laskettuna aikana:) Tietäis vaan mikä se koko pitää olla että käynnistetään kun mielelläni siihen menisin viimeistään laskettuna aikana. Toki olisi kiva jos vauva lähtisi ennen sitä syntymään itsellään mutta en oikein usko ja mielummin käynnistys laskettuna aikana kun odotella se 2vko yli, mihin kyllä olen jo varautunut.

Mutta jaksamisia kaikille!eipä tässä kellään enää älyttömän pitkää aikaa ole:)

have 34+4

Vierailija
165/216 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumuista aamua kaikille!

Tänään oli neuvola. Hb oli noussut viimekertaisesta 90 jo 103. Saan syödä rautatabletteja synnytykseen asti ja ehkä vähän ylikin. Sf-mitta oli 31.3, vaavin pää on jo kiinnittynyt alas. Verenpaine oli vähän koholla (138/89), mutta neukkutäti sanoi että se voi johtua siitä kun vaavi piti kauheeta myllerrystä mahassa :D Sen huomas kun vaavin sydänäänet huiteli 150 :D

Itsellä on ollut viikon verran ajoittain kivuliaita supistuksia ja selän särkyä. Mainitsin siitä neuvolassa ja se täti vaan sano hieman naureskellen että katotaan pääsetkö vielä tiistaina neuvolalääkäriin =) Mä vaan naureskelin että ehkä mä sinne pääsen, mutta katotaan passittaako se mut suoraan laitokselle :D Tiistaina tosiaan on sit se lääkäri ja katotaan onko paikat pehmenny/avautunu... =)

Olipa taas omaa napaa... Jaksamisia kaikille!

caretta ja masukaveri 36+2

Vierailija
166/216 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi munkin puolesta kiitokset pääkaupunkiseutulaisten tapaamiseen päässeille! Oli kyllä tosi kiva jutustella kaikenlaisesta samoja vaiheita elävien kanssa. Pahoittelen, että mulla kääntyy juttu tosi helposti edellisen vauvan menettämiseen, vaikka kuinka päätän, etten nyt puhu siitä, ja vaikka nyt ollaan jo ihan eri viikoilla kuin rv20. Kiitos, kun jaksoitte kuunnella:-)

Fantasy: Sulle kyllä tosiaan sattuu noita tapauksia. Vaikka olen kyllä vähän sitäkin mieltä, että vastaavia tyyppejä tuntuu riittävän. Muutenkin lääkäreillä ja joillain neuvolan tädeillä on jotenkin tapana vähätellä kaikkea ja kuitata asiat jollain lentävällä lauseella. (Sä kun pelkäät isokokoista vauvaa, niin sanotaan, ettei ole isän geeneillä tai omalla koollasi väliä jne. Mulla taas on arvioiden mukaan tosi pieni vauva tulossa, rv 34+1 painoarvio noin 1950g, ja se kuitataan sillä, että olen itsekin pieni - juu, melko lyhyt olen, mutten todellakaan mikään kukkakeppi - ja että painoin syntyessäni vain 3150 g. Olisi kiva, jos niillä olisi joku selkeä logiikka noissa jutuissa.)

Ja kuten Omppulin äiti totesi, luulisi noiden ammattilaisten tietävän, että raskaana on muutenkin aika herkkä kaikelle, ja varsinkin, jos on jotain huonoja kokemuksia alla tai muuten huolta. Että ei ainakaan pitäisi ketään syyllistää siitä, että käy tarkistamassa tilanteen, jos on huolia!

Minä ainakin ymmärrän paremmin kuin hyvin, että sua huolestuttaa. Mullakin on nyt taas kaikki pelot ym. vähän nousseet pintaan, ja jos menee la:n yli, niin sitten pimahdan varmasti. Mutta yritän pysyä rauhallisena ja menen sitten synnytyspolille, jos tilanne käy sietämättömäksi.

Miukkis: Voi harmitus, että olette sairastelleet niin paljon. Toivottavasti koko poppoo voi jo paremmin. Ja säkin tarvitsisit voimia tulevaan koitokseen. Ihmettelit myös sitä, ettei vauva hikkaile. Mulla on useampikin kaveri, joiden vauvat ei koskaan hikkailleet mahassa, mutta ihan normaaleja ovat:-) Ja liikkeiden vähyys voi johtua myös lapsen temperamentista, ehkä on vähän rauhallisempi kaveri. Mutta käy ihmeessä tarkistamassa tilanne, jos kovin mietityttää!

Pinkleg: Sullahan on tosiaan maidontulo alkanut aikaisin! Itse täällä mietin, tuleekohan maitoa koskaan, kun tuntuu, ettei tisseissä edes ole tapahtunut toistaiseksi paljon mitään muutoksia.

Omppulin äiti: Koita jaksaa! Et tosiaan taida saada nukutuksi juuri lainkaan. Tsemppiä kovasti!

Kissanasunen: Katottiinko sulla tuo kohdunkaulan pituus ultralla vai muuten? Mulla viimeksi arvioi neuvolalääkäri kopeloimalla, että kohdunkaula olisi lyhentynyt vajaaseen kahteen senttiin, mutta ultralla katsottaessa se olikin sitten yli 4 cm.

Ja täälläkin on hirvittävä sisustusvimma. Kaiken maailman mattoa sun muuta on juuri nyt pitänyt hankkia. Kaappien yms. järjestämiseen ei kyllä taida tämä vietti riittää, vaikka olin niin päättänyt käydä muutamat kaapit läpi ja varata jo valmiiksi lapsen leluille tilaa.

Aurinko: Hyvä, että kutinan syytä selvitellään. Toivottavasti on vain jotain normikutinaa. Mullakin on sellaista ollut melkein koko ajan. Välillä ilmestyy myös aivan outoja punaisia pisteitä käsiin, reisiin ja takapuoleen, mutta sitten ne taas häviävät itsekseen. Mulla on kyllä ollut nyt raskausaikana tosi kuiva iho, että ehkä liittyy siihen.

Toivottavasti myös Jennu pääset johonkin testiin, jos kutina tai ihottuma äityy kovin pahaksi.

Vauvan liikkeistä: Täällä vauvalla on kyllä aivan omat rytmit. Välillä on todella hiljaisia päiviä ja liikehdintä vähäistä (ja liikkeetkin jotenkin vaimeita). Sitten taas päiviä, että riehuu melkein koko ajan. Yksikin yö melkein kaksi tuntia putkeen potki kylkiluita. Mun psyykelle sopisi kyllä hieman tasaisempi tahti vähän paremmin!

Äitien ja tyttärien synnytyksistä: Mulle on sanottu, ettei äidin ja sisarusten synnytyksillä ole välttämättä mitään tekemistä keskenään. Aivan kuten ei välttämättä ole saman ihmisenkään synnytyksillä. Esim. lantion rakenne voi olla aivan erilainen, ja sitähän ei edes näe päältäpäin. Mutta toki voi mennä hyvinkin samalla tavalla. Ehkä tämä on taas näitä "riippuu tapauksesta" -juttuja.

Tytsä: Meillä näyttää olevan samat verenpaineet. Huh, koitetaan pitää ne nyt tässä tasossa loppuun asti, eikö? Toivottavasti pääsette myös hyvin asettumaan ennen pikkuisen tuloa.

Mindis: Kuulostaa tosiaan oudolta se lääkäri. Olikohan sama lääkäri kuin mulla kerran: Se ei millään meinannut uskoa, että olen huolissani vauvasta ja pelkään, että jotain ikävää tapahtuu (edellinen raskaus siis päättyi rv20). Tenttasi vain kamalasti, että onko parisuhde kunnossa ja onko nyt jotain erityisiä ongelmia, ja halusi laittaa psykologille, kun oli ihan varma, että mulla on jotain muita ongelmia. Ei mulla ole mitään psykologeja vastaan, mutta tuon lääkärin reaktiot kyllä hieman yllättivät. Mähän vain säikähdin, kun sen mielestä oli kohdunsuu pehmeä ja auki rv 26 (eikä sit oikeesti edes ollut).

Tervetuloa Tinnis!

Iiris: Toivottavasti sullakin pysyvät paineet kurissa eikä ole kyse alkavasta raskausmyrkytyksestä.

Omaa napaa: Olen ollut äitiyslomalla viikon, mutten ole oikein vielä tajunnut sitä. Niin paljon olen onnistunut haalimaan kaikenlaista toimintaa ostosreissuista treffeihin eri ihmisten kanssa. Vissiin yritän nyt nähdä kaikkia varastoon, jos kohta ei niin helposti liikutakaan vähään aikaan:-)

Neuvola oli viimeksi keskiviikkona. Hemppa 120, verenpaineet noin 138/90, vähän mittauskerrasta riippuen. Muuten kaikki ok. Painoarvioiden mukaan vauva on siis melko pieni (alakäyrän tuntumassa), mutta SF-mitta lähentelee kohta yläkäyrää. Mitähän siitäkin pitäisi ajatella? Mulla on kyllä aika lyhyt selkä, että ehkä se maha joutuu kasvamaan jotenkin oudosti eteenpäin. Mun mielestä kun maha itsessään on pienempi kuin monella muulla tässä vaiheessa. Ultran mukaan lapsivettä on normaalisti. Saas nähdä, mikä on sitten lopullinen paino?

Kiloja on ruvennut nyt kertymään urakalla. Ei kyllä mikään ihme, kun en ole juuri liikkunut, mutta syönyt olen sitäkin enemmän... Hui! Mitään turvotustakaan ei pahemmin vielä ole. Ehkä satunnaisesti jaloissa iltaisin.

Oikeastaan kaikki vauvahankinnat on nyt tehty, vauvakamat paikoillaan ja sairaalakassikin melkein pakattu. Sitten vain odotellaan!

Hui, tulipas tästä taas kamala romaani. Pitäisi ehkä kommentoida vähän useammin...

Vaan voikaahan mahdollisimman hyvin! Ei voi olla enää mahdottoman pitkä aika kenelläkään:-)

Pola 35+5

Vierailija
167/216 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hei, alkaa monella olemaan jännät paikat! Ihme ettei ole vielä maaliskuussa syntyneitä!

Mulla oli keskiviikkona viimein se neuvola. Kaikki oli about ok, paineet 114/75, sf 32, mutta hemppa laskenut ja oli 113. En oo syönyt rautaa joulukuun jälkeen, joten nyt syytä aloittaa. Pissa oli protskujen puolesta plussalla, mutta seuraavana pvänä viety kontrollinäyte oli ok. Lisäksi ”pera” oli älynnyt kääntyä, jes!! Olisi hauska päästä kokeilemaan myös alatiesynnytystä!! Ainoa miinus oli, että mainitsin jalkapohjien kutinan. No niin, siitä sitten määräys verikokeisiin. Tulokset tuli tänään ja sappiarvo ok, mutta maksa-arvo (alat) 58, normaali kai alle 45. Nlatäti soitti NKL:lle ja ne pyysi uutta näytettä maanantaina. Mulla on silloin synnytystapa-arvio siellä ja haluavat uuden tuloksen tietää silloin. Veetuttaa vaan se 12 h paasto myös juomisen osalta plus älyttömät ruuhkat labrassa. Argh! Voisi sitä aamulla klo 8 muutakin tehdä ku jonottaa siel labras janokuoleman partaalla. Meidän lähilabra terveyskeskuksen yhteydessä on lisäks suljettu säästösyistä ja saa reissata ihan huolella toiseksi lähimpään.

ÄitijaEdwina: onneksi olkoon pyöreistä vuosista! Joko olette tervehtyneet?

Poguito_Larva: toivottavasti kääntyy vielä. Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla just perätilan takia. Annoin kyl yrittää kääntää, mut enää en antais. Suunniteltu sektio erittäin kätevä, tietää päivän ja suurin piirtein kellonajankin etukäteen. Mulle tehtiin viikolla 39 ja rapiat. Enkä tullut onneksi mitenkään erityisen kipeäksi, särkylääkettä otin max viikon.

Hanna1983: täällä myös pukama. Mutta ulkoinen sellainen, yööökk!! Mulla kans luomia hirveesti. Myös sellaisia punaisia, en tiedä onko ne luomia.

Mimmuli: mulla tulee kans ajoittain sellainen huono olo, mutta liittyy mielestäni enempi siihen, että sykkeet huitelee ties missä. Tai ainakin tuntuu, että sydän tulee just rinnasta ulos. Sit on pakko yrittää päästä istumaan toviksi.

Iiris-74: Ei voi olla totta, uusi noro!! Mä luulin että siihen tulee joku vastustuskyky ainakin täksi talveksi. Argh!

Pampa: hui, meinaatko ruveta kohta synnyttelemään!!

Tinnis: tervetuloa!!

Mindis: huh, kiintoisa lekuri sulla… Ei kai sitä nyt kukaan halua ikuisesti raskaanakaan olla, ei se mikään normaalitila ole…

minapieni: huh, joko on nyytti ulkoistettu?

Tytsä90: huh, meinaatko säkin alkaa jo synnyttää. Apua! Meillä about sama la, niin alkaa itseäkin pelottaa. Etenkin kun kaikki valmistelut on vielä ihan levällään…

Aurinko: mitkä sulla oli ne arvot? Mulla myös hepatoosiepäily ?

Fantasy: mälsää tuollainen lekuri. Mulla oli kans NKL:lla oikein veemäinen ämmä lekurina silloin kun esikoista yritettiin kääntää pois perätilasta ja siitä jäi kyllä tosi paha mieli pitkäksi aikaa. Mites koiran vointi?

Tuteista ja pulloista: meillä imetys takkusi esikoisen kanssa ja en sit uskaltanut heti alussa antaa tuttia. Pullosta joi kyllä (ei jaksanut pienen kokonsa vuoksi juoda tissistä tarpeeksi, niin pumppasin osan ja annoin pullosta) aluksi, mutta sitten kun imetys alkoi sujua ja en antanut toviin pulloa, niin ei kelvannu enää pullo. Eikä tutti, vaikka mitä mallia kokeiltiin. Mutta peukalo sen sijaan juu… Ja kelpaa edelleen. Ja en tiedä miten sen saisin loppumaan… Olisko sulla Mimmuli jotain konstia…??

Vauvan liikkeistä: olen ollut sillä fiiliksellä, että tää tapaus ei liiku paljon lainkaan. Nyt on sit alkanu tuleen jotain ihme hepulikohtauksia ja kauhea myllerrys päällä. Mutta – onneksi – öisin ei melskaa. Pliis, kertoohan tuo jotain tulevasta joohan…

Painonmuutos/vko: onko jollain tietoa, miten tää lasketaan?? Mulla kahden perättäisen nlan väli 3 vkoa 1 pvä, painoissa eroa +700 g ja nlakorttiin on merkattu viimeisen käynnin kohdalle muutokseksi +540. Ei ihan mun matikalla, jos verrataan noiden kahden käynnin painoja keskenään. Vai onko se joku keskimääräinen muutos raskauden alusta? Hämärää…

Omaa napaa: eilisestä saakka ollut taas kurkku kipeä (muilla alapää, mulla yläpää, heh). No, olin peräti 3 pvää terveenä. Ja kuten Polakin, niin olin haalinut tähän ekaan äitiyslomavkoon ihan sairaasti ohjelmaa, just ehdin kotona kääntyä ennen kuin piti lähteä esikoista pväkodista hakemaan. Kamalan stressaavaa… No, ens viikolla ei muuta pakollista kuin ma klo 8 labraan (eli pitää lähteä kotoa vähän klo 7 jlk) ja klo 11 NKL:lle (jos labrassa hirvee ruuhka, en ehdi kotiin siinä välissä). Tän viikon tiistaina olin pitkästä aikaa (ehkäpä en oo ollu terveenä tänä vuonna kuin tällä vkolla…) jumpassa, nimittäin pacessa. Aika vaikea siellä oli iisisti ottaa, mutta tosi hyvä olo tuli kyllä. Ja se on siinä mielessä hyvä, että siellä voi tehdä oman fiiliksen mukaan, kaikki hyppelyt jätin tietenkin väliin. Jos vielä huomenna olis sen verran kondiksessa, että pääsis mammajoogaan, niin jes!!

Onko meillä ensi viikolla jotkut treffit…? Jos on, niin ehdotan ti tai ke… Ja sitä seuraavan vkon mies on lomalla, niin pääsen minä päivänä vaan (paitsi to 1.4. nla klo 13). Mut sitten on jo huhtikuu, apuaaaaaaa!!!

Taistelkaa vielä viime metrit!!

T: Miukkis+pera kohta 36

Vierailija
168/216 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkky ilta ja yö takana meilläkin.

Iltapäivällä eilen alkoi mulle särkeä vatsaa ja vaikersin lapsille (5 ja 4), että äitillä on huono olo. Kohta 4v. valitti samaa ja siitähän se sitten lähti. Meikäläinen ripuloi ja oksensi (anteeksi, välillä yhtä aikaa ja siitäkös sotku tuli), 4-vuotias oksensi ja 5-v. katseli ressu vointiamme. Mies halusi väen vängällä uimaan vaikka olimme kipeitä. Soittelin jo jossain vaiheessa, että tuletko jo kotiin, että nyt on meikäläinenkin niin huonossa hapessa.

Sitten nuorimmainen nukahti, itse jatkoin pahoinvointia ja välillä pyykkäämistä. Esikoinen oksensikin sitten koko yön läpeensä ja isä sai auttaa häntä. Itse yritin pidätellä loppuyön oksennusta ja lipitin vain vettä juomapullosta. Nyt jo parempi fiilis, muttei tullut nukuttua sitten yhtään. Ei tuo voinut olla muuta kuin noroa. Miehellä oli ripulia kolme päivää alkuviikolla, joten kai poti jo ennen meitä.

Iso maha ei ainakaan auttanut asiassa, kun vauva potki välillä toosi kivasti ja aiheutti juoksua vessaan. No, jospa ei enää tauti iske meille vähään aikaan.

rv 36+jotain

169/216 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isommat lapset mummilla yökylässä, joten nyt kerkiää ihan rauhassa tähän istahtaa ja kirjoittamaan oikein ajatuksen kanssa(tosin raskaus vienyt minulta aikalailla tuota järkevän ajattelun kykyä =D)

Hurjaa vauhtia menee päivät ja viikot ja tosiaan kohta ollaan huhtikuussa. Kovasti toivon, että tuo lumi nyt sulaisi pois ja olisi pikkaisen inhimillisemmät ilmat, nyt ainakin kamalan liukasta ja koiran ulkoilutus alkaa olla jo melkoinen taitolaji....

Neptunus: Voimia sinne, tuo noro on kyllä niin hurja kun iskee ja sitä on nyt tosiaan ollutkin sitten ihan urakalla näköjään liikkeellä.

Hanna1983: Siellä tosiaan kanssa jännät paikat. Vieläkö olet yhtenä kappaleena?

ÄitijaEdwina: Oletkos jo saanut nyytin syliin?

Aurinko77: Mitenkäs siellä jaksellaan? Hyvä tosiaan kun tutkivat ja itse sorrun aina myöskin etsimään netistä tietoa ja sitten onkin hysteria valmis.Tsemppiä sinne!

Mustapantteri: Voi tosiaan olla, että liikkeet alkavat ns. vähentyä ja minulla ainakin tuntuvat aika lailla erilaiselta nyt kun tila alkaa vauvalta loppua. Mutta minusta sanoivat kättärillä ihanasti, että jos tuntuu että vauva ei liiku normaalisti niin aina voi tulla asian tarkistuttamaan. Eli jos kovasti huolestuttaa niin soita ihmeessä äitipolille.

Jennu1: Onnittelut loman alkamisesta ja samat vihlonnat ovat alkanet täälläkin,alkaa mennä kävely kivun takia melko hitaaksi ainakin meikäläisellä.

Fantasy: Voit itku että sinulle taas osui noin inhottava lääkäri sinne. Se on kumma juttu, mutta suurin osa lääkäreistä on sosiaalisesti todella heikkolahjaisia ja siitä saa sitten potilaat kärsiä. Kyllä minusta on normaalia olla huolissaan jos vauva on selkeästi esikoista isompi ja tosiaan pitäisi huomioida kaikki muut asiat, jotka taustalla lisäävät huolta. Mitenkäs teidän koira nyt voi?Paljon tsemppiä ja voimia sinulle.

KissaNasunen: Uskoisin, että nuo erot noissa käyrissä on vain sitä, että jokainen kasvaa yksilöllisesti ja kropan rakenne on erilainen jokaisella. Meillä esikoisen pään koko oli viikon muita mittoja jäljessä ja sitä tutkittiin aika paljonkin. Terve tyttö syntyi, eli uskon, että kaikki on kunnossa.

Pinkleg: Sinulla tosiaan alkanut maidontulo ajoissa, uskon, että voipi olla melkoisen rasittavaa.

Omppulin äiti: Voi hurja, miten vähältä kuullostaa tuo uni mitä saat, kuinka jaksat päivät? Itsellä väsymys ainainen ja hallitseva vieras hyvilläkin yöunilla. Voimia loppuraskauteen ja toivottavasti saat päivisin edes pikkaisen levättyä.

Have: Tosiaan kurjaa kun pitää koittaa urkkia lääkäriltä, että mistä on kyse. Joku uudistus pitäisi varmaan saada lääkärien koulutukseen ja nimenomaan vuorovaikutus taitoihin.

Caretta: Mitenkäs siellä voidaan, onko supistukset lisääntyneet/ voimistuneet?

Pola: Täällä samaa ongelmaa kuin sielläkin, että koko ajan olen menossa vaikka pitäisi ehkä koittaa lepäillä ja tuota painoa on alkanut kertyä myös minulle ihan kamalaa tahtia.

Miukkis: Voihan rähmä, että siellä nyt sitten arvot nouseet, mutta hyvä kun tutkitaan ja hommaan saadaan sitten selvyys. Ja hieno homma, että pera on kääntynyt =)

Mitään vinkkiä tuohon peukusta vieroittamiseen minulla ei ole antaa kun meillä tyttö lopetti sen itsenäisesti joskus reilu 2-vuotiaana.

Puhetta oli ollut myös siitä. että onko synntykset ollut samanlaisia äidin kanssa. Meillä yhtä nopeita synnytyksiä suunnilleen, mutta minulla pienemmät lapset ja ilmeisesti joustavammat kudokset kun synnytyksissä ei ole repeämiä tullut ollenkaan ja äidilleni taas tullut melko pahatkin repeämät.

Omaa napaa: Nyt on tosiaan sitten käyty haikaranpesän valmennus ja laadittu siellä synnytyssuunnitelma. Jos mahdollista niin haluaisin synnyttää ammeessa, mutta katsotaan nyt miten asiat menee, olen varautunut siihen, että tuurillani amme on varattu juuri silloin ja saan tyytyä suihkuun.

Olo alkaa olla tukala jo kun turvotuksia on vaikka muille jakaa ja vauva on niin ylhäällä, että jos syön liian nopeasti ruuan niin se tulee ylös aivan yhtä nopeasti, eli sisuskalut ovat ahtaalla. Toistaalta vihloo alapäässä ja se hankaloittaa tuota liikkumistakin sitten, mutta ehkä kuitenkin tässä tilanteessa valitsisin sen, että vauva laskeutuisi alemmas ja hengitys,istuminen ja ruokailu helpottaisi.

Nyt on pinnasänky oottu ja sairaalakassikin pakattu, hommattavia tavaroita on vielä rintapumppu, rengasliina ja lansinoh voide rinnanpäille, sekä parit imetysliivit.

Miukkis kyseli tapaamisesta, niin minulle sopisi myöskin ensi viikolla ti ja ke. Torstaina onkin sitten neuvolalääkäri. Mitäs mieltä muut tapaamisesta?

Voimia kaille loppuraskauteen ja eiköhän tänne kohta ala ilmestyä uutisia syntyneistä huhtikuisista =)

-mimmuli&papu- rv34+6

Vierailija
170/216 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamisesta tulin kirjoittamaan.

Mulle käy tiistai ja joskus puolen päivän aikaan/jälkeen parhaiten. Neuvolalääkäri on siinä aamupäivällä ja mielellään siitä suoraan jatkaisi sitten jonnekin matkaa. Poika tulee mukaan.

Tietysti riippuu mikä on silloin vointikin ja jaksaminen.

Mä oon tuota nukkumisasiaa miettinyt viime aikoina.. kun tosiaan nukun niin vähän, niin miten se vaikuttaa vauvaan? Nukun noin 6h yössä, välillä onneksi pidempäänkin ja päivällä en enää pysty nukkumaan ollenkaan (stressaan varmaan liikaa sitä etten ehdi nukahtaa kun poika jo herää päikkäreiltä).

Vauva puskee itseään alaspäin ja sattuu aivan kamalasti välillä. Ihan kuin rutina kuuluisi välillä.. Ja kohdusta kuuluu todella paljon sitä napsumista, yks ilta ainakin viidesti naksahti melkein peräkkäin.

Omppulin äiti rv 36+1

Vierailija
171/216 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas valivalia.. Meni viikko sitte se limatulppa. Joka päivä viime viikolla on ollu kipeitä supistuksia, jotka sitten ei kuitenkaan ole säännöllistyny vaan laantunu. Eilinen oli ihan huipennus, aamusta asti kipeä, välillä ei pystyny käveleen ku sattu niin stanasti. Olin jo jotakuinki varma et pääsis lähteen vaan ei.. Väli kävi viidessä minuutissa, ihan vaan laantuakseen takasin ja kivutkin katoili sitten. Maha kyllä tuli alaspäin ja tuntuu et vauvan pää roikkuu kohta tuosta jalkojen välistä...

Mä voisin kyllä olla raskaana vaikka kuinka pitkään (maha on kiva), mutta en ole kivun suurin ystävä ja siihen menee hermo. Ja pieni pelko tässä on, että kun näin huolella kroppa valmistautuu niin sitte ku tulee lähtö niin se taitaa tosiaan olla kiirelähtö. Täältä ku on reilun tunnin matka sairaalaan ja jos tarvii soittaa kyyti niin se on puoltuntia lisää. Pientä stressiä siis ilmassa.

Torstaina ois neuvola ja lääkäri, mielenkiintosta tietää (jos sinne asti pääsee) että paljonko tässä on jo auki. Paino ei toivottavasti ole juuri noussu kun ei ruokakaan oikein maistu.

Jaksamisia muillekin näihin kärsimyksiin

Minapieni rv 36+3

Vierailija
172/216 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minapieni: samaa täällä manaillut, että vaikka minulla nyt ei ihan tollasia suppareita olekaan, mutta nää muut kivut (lantio aivan tuskaisen kipeä,ettei voi toista jalkaa liikuttaa, vaan raahata mukana, vaavi painaa julmasti alakertaan ja supistaakin oikeastaan pitkin päivää), niin hermot siihen meinaa mennä. Vielä kun on kaksi pientä jo ennestään, joiden kanssa haluaisi puuhailla ja ulkoilla, niin argh! Vielä ku mullakin ollut tota lonkkakipua jo parisen kk, niin en oo kyllä mitään odottanut ihan näin paljon elämässäni kuin sitä, että saisi jo lähteä synnyttämään. Mutta jos vanhat jutut pitää paikkaansa, niin varmaan tämäkin vaavi odottaa sinne laskettuunaikaan ennenkuin suostuu ulkoistumaan, joten vielä ois reilut kolme viikkoa odottamista. Sinnillä eteenpäin! Toivottavasti pääset pian synnyttämään :)!

Tikrumamma, pojat ja vaavi 36+3

Vierailija
173/216 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista (ja lumista) maanantaita!

Minäkin voisin tulla tapaamiseen huomenna - onko jo paikasta sovittu? Mulla on neuvola 11.30, mutta muita suunnitelmia ei ole.

Vierailija
174/216 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minapienella ja Mammaliinilla taitaa olla nyt vähän sama tilanne kuin itselläkin. Mulla alkoi selkäsäryt ja vatsakipu lauantaina, kun toivuin tuosta norosta. Selkeästi kielivät kipeistä supistuksista. Eilen oli jotenkin huono olla taas illalla ja närästi oudosti eikä ruoka oikein maistunut (voi toki olla jälkimaininkeja tuosta taudistakin). Yöllä nuorimmainen pyysi yöhalia ja sen jälkeen mennessäni takaisin nukkumaan alkoikin taas kipeät supparit selässä ja vatsan puolella. Seurailin niitä ja mietin jo kauhulla tilannetta, että tulisikin yölähtö. Mies on vielä juuri tällä viikolla ti-to yöt poissa Hesassa ja itse ollaan täällä Pirkkalassa. Kun kolmannesta kuitenkin kyse, niin jotenkin sitä pelkää äkkilähtöä ja mihinkä nuo lapset oikein lykkää.

Toinen poika syntyi n.4h kärvistelyjen jälkeen, mutta merkkejä synnytyksestä tuli jo edellisenä vuorokautena ja aiemmin samana päivä, mutta virallisesti laskettiin säännöllisistä suppareista. Suppareita silloinkin. Oli tosin jo 40+4 menossa.

Mullakin neuvola torstaina, joten toivottavasti selviää silloin enemmän. Kai se täti voi tehdä sisätutkimuksen jos niin pyytää, kun en ulkoa muista, kuuluuko se repertuaariin neuvolantädeillä jo näillä viikoilla automaattisesti vai ei.

Nyt sain taas tarmoa miettiä viime hetken pyykinpesua ym. järjestelyä, jos sattuisikin äkkilähtö tulemaan. Kai se kassi olisi jo hyvä pakata. Vaikka eipä se maailma kaatuisi, jos mies senkin joutuisi tekemään. Ei vaan ressu löytäisi yhtään mitään pakattavaa. :)

Aurinko paistaa kuitenkin taas tänään, joten ihana päivä tiedossa kaikesta huolimatta.

rv 36+4 (tai ultran mukaan 37)

Vierailija
175/216 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sama paikka kuin aiemminkin? Itse tykkään. Mutta ehdotelkaa jos on muuta paikkaa mielessä!

Vierailija
176/216 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun aurinko paistaisi aina :). Pari päivää oli taas auringotonta ilmaa, ja se riitti.

Kylläpä alkaa monilla olemaan jo ihan oikeasti jännät paikat ja ikävä kyllä melko kivuliaatkin.

mustapantteri, toivottavasti sait selville nuo liikejutut. Kysyitkö lääkäriltä tai soititko äitipolille?

fantasy, no jopas taas sattui lääkäri sun kohdalles :/. Ymmärrän kyllä huolesi. Onhan se vauveli nyt jo ihan hyvän kokoinen, joten toivotaan ettei sun tarvis enää kauaa odotella synnärille lähtöä :). Oon tässä miettinyt, että kuinkahan tarkkoja noi ultralla tehdyt painoarviot oikein on...? Kyllähän varmaan osa osuu aika nappiin, mut osa voi taas heittäänkin jonkun verran. No, selviää sitten kun vauva on pihalla, heh. Voimia herkkyystilaan! Ja paranemisia teidän koiralle! Onko selvinnyt vielä mitään?

KissaNasunen, mulla ei oikein ole vastauksia kysymyksiis, mutta luulenpa että yksilöllisiä eroja on tosi paljon, niin kohdunkaulan kypsymisessä kuin vauvan mittojen koossakin. Ite kans mietin, että tarkoittaako se mitään kun nuo vauvan mitat heittelee toisistaan paljonkin (esim pään ymp. vs reisiluun mitta), mut eipä ole lääkärit mitään siihen sanoneet, joten oletan että jonkunasteienn heittely on ihan normaalia.

Pinkleg, no sullapa on aikasin maitoa lähtenyt tulemaan, ei varmaankaan kovin kiva juttu :/. Mutta toivottavasti maitoa riittää sittenkin kun sitä tarvitaan :). Mulla taas ei ole tipan tippaa herunut vielä ja mietinkin, että tuleekohan sitä ollenkaan sitten synnytyksen jälkeenkään. Imetyksen ja maidontulon kanssa oli ongelmia esikoisen kohdalla nimittäin.

Omppulin äiti, minäkin täällä kauhistelen sun yöunien vähyyttä, huhhuijaa. :/ Toivottavasti saisit edes vähän pidempään nukkua jatkossa. Jaksamisia!

have, monet lääkärit on oikeesti kyllä ihan outoja! Mitä ihmettä se sille koneelle pelkästään raportoi?? Luulis nyt, että olis teillekin jotain kertonut, voi surkuhupaisuus. Mulla on sellainen käsitys, että vauvan pää voi olla siellä lantiossa, eikä se välttämättä tarkoita sitä, että olis laskeutunut. Mullekin on terkka todennut että tuolla lantiossa se pää on, mut tosiaan vaavi ei varmaan vieläkään ole laskeutunut.

Miukkis07, mitenkäs sulla sujui paasto ja synnytystapa-arvio? Ja ei, en usko olevani vielä lähelläkään synnyttämistä :)

Neptunus ja Iiris, kamalan kamala vatsatauti :(. Koittakaahan jaksella ja toipua pikaisesti.

Neptunus ainakin oli jo toipunut, tsemppiä sullekin supistuskipuihin. Toivotaan, ettei sullekaan ihan äkkilähtöä tulisi.

minapieni, voi hurja kun sulla on noin paljon jo oireita! Ei kyllä kauaa luulis menevän enää siihen H-hetkeen! Inhottavaa vaan, että noita kipuja on sitten pidemmän aikaa, kunnes taas lopahtavat. Toivotaan, että sitten kun teille lähtö tulee, että kerkiätte kuitenkin sairaalaan asti...saas nähdä tosiaan pääsetkö enää torstaina nla-lääkäriin. Jaiks :).

Jotenkin ihan 'ihmeissäni' luen muiden supisteluista ym. Oma olo tuntuu nimittäin aikas normaalilta tällä hetkellä vaikka viikkoja on kuitenkin ihan hyvin jo kasassa. Toki mullakin supistelee, mut ei ne mitään kivuliaita kyllä vielä ole olleet, lähinnä vaan puristavia ja välillä vähän ahdistavia. Liitoskivut sen sijaan on välillä aika mojovat, mut sekin vaihtelee lähes päivittäin. Limatulpaa ei ole näkynyt, eikä mitään muutakaan synnytykseen viittaavaa ole mun mielestäni ilmennyt.

Tällä viikolla tullee kutsu koko- ja synnytystapa-arvioon äitipolille. Tämä sen takia, että mulla on trombosytopenia ja sf-mitta korkeahko. Haluavat sitten vain varmistaa, että minkä kokoinen vaavi on, mahtuuko tulemaan ym., koska jos vauva on iso ja se yhdistetään trombosytopeniaan, niin riskit on suuremmat. No, mua ei haittaa yhtään mennä arvioitavaksi, saapa toivottavasti ainakin jossain määrin mielenrauhan (kunhan vauva ei ole jättiläinen :O)

Kauhea nälkä iski nyt. Syön ja sitten jatkan häärilyjä. Pinnasänky on paikallaan, muttei pedattuna. Sairaalakassia en ole vielä aloittanutkaan pakata, eikä kaikkea vauvapyykkiä ole pesty. Hommaa riittää vielä aika tavalla. Toisaalta, vasta kolmas lomapäivä meneillään.

Tsemppiä kaikille kivuista kärsiville!! Nyt muuten tulee kurkittua tätä palstaa yhä tihenevään tahtiin ja jos joku ei ilmoita hetkeen itsestään, sitä kuvittelee heti, että synnyttämään on lähdetty ;).

Pampa rv 38+3

Vierailija
177/216 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynti äippäpolilla takana synnytystavan arvioinnissa. Viikkoja siis 36+3. Lääkäri kokeili ja sanoi että kohdunsuuta enää alle sentti jäljellä ja se on pehmeä. Sanoi että synnytys voi yhtähyvin alkaa tänään kun se voi myös mennä yliaikaiseksi. Vauva on kiinnittynyt ja raivotarjonnassa. Ensimmästä kertaa tänään rupesi vähän jännittämään. Olin myös käyrällä jonkin aikaa ja sanoivat että hyvää käyrää piirtyy.

Vauvan painoarvio oli 2600kg että jos menee 40 viikolle niin joku 3400kg lapsonen sieltä voipi tulla.

Muuten oli kaikki hyvin ja mitään supistuksiahan mulla ei oo ollunna, että niitä tai vedenmenoa sitten odotellessa.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Pinkleg + tirriäinen

Vierailija
178/216 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas paljon kirjoituksia kun en ole pariin päivään käynyt koneella.

Neuvola oli tänään...eipä siellä kummempia, verikokeen otti kun mulla on B- veriryhmä.

Viikon päästä taas neuvolaan ja 12.4 on lääkärineuvola.

Hieman on tullut lonkkakipua ja sellaista "juilimista" ja painontunnetta tonne ihan alas..supistuksia tulee päivän mittaan aika paljon, mutta ei ole kivuliaita,neuvolan täti vaan sanoi että toivottavasti nyt muutaman viikon vielä pysyisi sisällä.Pinnasänkyä ei ole vielä kasattu eikä sairaalakasssia laitettu, mutta onhan tässä vielä aikaa (toivottavasti)

Kolmasunelma 35+0

Vierailija
179/216 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään synnytystapa-arviossa. Olin opetuspotilaana eli ylilekuri opetti neljää kandia. Sisätutkimuksen teki ylilekuri ja 2 kandia, kaikki sai kokeilla ultraa :-D Ihan hauska kokemus!

Kaikki oli ok, kohdunsuu kiinteä, kiinni ja 3 cm jäljellä. Ei siis odotettavissa mitään äkkilähtöjä... Painoarvioksi saatiin 3,2 kg. Voi elämä mikä vääryys, esikoinen syntyi sektiolla ja painoi vaan 2,8 kg, saas nähdä minkäkokoinen mötkäle tuolta nyt sitten on tulossa. Sf-mitta 34 cm.

Raskaushepatoosiepäilyssä ei uutta, kävin aamulla labrassa verikokeissa ja tulokset tulee kaiketi tänään. Se lekuri lupasi soitella mulle, jos arvoissa jotain häikkää edelleen.

Mahdetaanko huomiselle treffejä saada kasaan vai siirretäänkö suosiolla? Ensi viikko kävis mulle erinomaisesti (paitsi to).....

Mulla on huomenna eka päivä äitiyslomaa, kun ei ole mitään ohjelmaa suunnitteilla (paitsi jos ne treffit on)! Jos sais noita vaatteita tonne kaappiin... Tai sitten menen jumppaan :-D

T: Miukkis + pera 36+1

Vierailija
180/216 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei! Huomiseen tapaamiseen en pääse, sillä neuvola on keskellä päivää. Muutenkin pitää nyt pysytellä paikoillaan pari päivää, sillä viikonlopun liehuaminen kostautui vuorokauden migreenillä. Raivostuttaa, kun en jaksa enää touhuta samalla tahdilla kuin ennen. Miehen kanssa sain itkuraivarit, kun puputaulu ei mennyt seinään juuri oikealle kohdalleen. Taantumista ilmassa :D!

Joku kertoi toisen jalan puutumisesta. Sama täällä, perässä saa raahata sitä kuin Notre Damen kellonsoittaja! Kyttyrä vain on etupuolella ja välillä siitä sojottaa pieni kantapään mollukka. Kasvot ovat turvonneet ja mieli painuu mustalle... Yöunet välillä silkkaa psykedeliaa ja pitkittynyttä synnytystä. Kiitollinen olen, kun kerran nukuttaa, mut välillä herättää hesari, välillä aurausauto.

Siinäpä omaa napaa ja lisää seuraa ;). Mulla vauvan painoksi on veikkailtu 3,5 kiloa eli "keskikokoista". Musta se kuulostaa isolta. Fantasy, Sinulla on onneksi jo yksi synnytys takana, ja kroppasi tietää mistä on kyse. Uskon kyllä, että elämässä voi käydä hyvinkin, saada toisen vauvan, koiran ja ehkä oikein helpon synnytyksenkin!

Jumpassa kävin vielä viime viikolla, mutta tällä viikolla laskettuun aikaan on enää reilut 2 vk enkä tiedä, jaksanko... Päivässäni on nykyisin energiakiintiö. Jumppa on tehnyt kyllä aina hyvää, tuntuu että helpottaa turvotusta ja aineenvaihduntaa.

Valmisteluissa ollaan edetty stilisointiin. Vaipanvaihtovarikko varustettiin eilen, mutta kaapista pitäisi vielä raivata ainakin yksi hylly vauvanvaatteille. Itkuhälytin on testaamatta, rintapumppu hankkimatta ja vaunujen pyörät pumppaamatta, mutta muuten ollaan valmiita! Tämä loppuvaiheen tukaluuskin valmistaa jo suorastaan odottamaan synnytystä :D.

Hyvää vointia ja kestämistä kaikille viimeisiin viikkoihin! Vaikken itse ehdikään huomiseen tapaamiseen, kannustan sen sopimaan, jutut kun eivät ole tuntuneet ehtyneen! Tulen mielelläni taas seuraaviin!

Pomppu rv 37+3