Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**HUHTIKUUN HANIT maaliskuu**

Kommentit (216)

Vierailija
1/216 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammaliini: mulle sanottiin kans samaa tuosta käynnistyksestä (eka siis sektio) eli ei lääkkeitä jos sektio takana. Ihmettelin kans mikä ihmeen systeemi sinne oikein tungetaan ja toimiiko oikeasti! Mutta mieluiten ottais ihan sellaisen normaalialun siihen hommaan...

Aika jännä muuten toi, että jos on raskausdiabetes niin käynnistetään. Onko se aina niin? Ajattelin vaan tuskissani sitä, että peran painoarvio oli tosiaan vkolla 36+2 3,2 kg ja koska mulla ei ole raskausdiabetesta niin voi mennä sen 2 vkoa ylikin (jolloin ollaan sit varmaan jo jossain viidessä kilossa, argh!). Eli ei ne sen painon takia sitä vissiin sit ainakaan käynnistä?

Olen aloittanut välilihan venytykset kyykkimällä. Sattuu enempi polviin kuin välilihaan. Prkls. Vanhuus ei tuu yksin! Öljyä en oo viel kokeillu, en ole ihan varma, yletynkö enää sinne rasvailemaan :-DD

Ihmettelen samaa kuin fantasy, koska seuraava syntyy!? Pakko syntyä maaliskuun puolella edes muutama! Mulle sopii, että fantasy on vapaaehtoinen, mä en ehkä ihan vielä kuitenkaan ole valmis...

Miukkis & pera ööh nyt en lunttaa mistään kai kohta 37

Vierailija
2/216 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miukkis: ei aina käynnistetä, vaikka olisi raskausdiabetes, mulla oli keskimmäisellä RD, mutta sellaisena versiona, että pysyi juuri ja juuri kurissa arvot ruokavaliolla, ei tarvittu insuliinihoitoa, joten vauvaa vain seurattiin enemmän ja koska paino jne. olivat normaalit, niin ei hoputettu syntymistä. Poika syntyikin sitten tasan laskettunapäivänä :D. Ja oli himppua vaille 3,7 kiloinen pitkä poika :). Nyt ei anneta kuulemma kasvaa ihan sinne loppuun saakka, koska massun kohta on suhteessa vähän suurempi kuin muut mitat ja koska (murrrr murrrr) neuvola ei puuttunut noihin sokeriarvoihin aikaisemmin, niin ei haluta, että vauvalla olisi mitään ongelmia sokeriepätasapainosta. Käynnistyksen aloitushan on sit 38+4, mutta luultavimmin itse synnytys alkaisi vasta sitten seuraavana päivänä tms (minun veikkaus lääkärin puheiden perusteella). Sanoi lekuri vain, että on sitten kurjaa, jos pää ja hartiat syntyy hyvin ja jää mahasta kiinni. Minua rupesi silloin tuo mielikuva hymyilyttämään, kun sitä mietin, mutta siis oikeesti eihän se ole mikään hekotuksen asia. Mielikuvitus vain teki päähän sellaisen kuvan, ku vauva on puoliksi ulkona ja pulleasta masusta jumii (hiukan outoa huumoria taas kerran...).

Mutta joo ... päiviä voi jo laskea siihen käynnistykseen, toivon kyllä kovasti, että vaavi lähtis ennen sitä syntymään. Limaa on jonkin verran tullut, mutta supparit pysyneet samassa kuin jo pitkän aikaa, että välillä tulee oikein kipeitäkin, mutta ei tarpeeksi tiheeseen tai tarpeeksi kauan.

Vauvauutisia odotellessa,

Mammaliini, pojat ja vaavi 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/216 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelut, sillä täältä tulee ajanpuutteen vuoksi vain omaa napaa.

Eli, eilen oli äitipolikäynti ja siellä meni kaikki ihan hyvin. Vauvan kokoarvio oli ultralla (vain) noin kolmisen kiloa tällä hetkellä, hieman enemmän kuulemma käsikopelolla. Harmitti vaan kun ei lääkäri merkanut mitään mittoja ylös, ei edes sitä painoarviota, mur.

Helpotti kyllä ettei jättiläistä ole tulossa (tai riippuu nyt siitä mennäänkö tässä kuinka paljon yli ;). Nyt vaan seurataan sitten vauvan ja mun trombosyyttiarvoja. Heti syntymän jälkeen vauvalta otetaan verikokeet ja katsotaan mitä ne sanovat. Ens viikolla täytyy ravata labrassa 2 kertaa ja sain myös kontrolliajan äpolille 1,5 viikon päähän, mikäli en ole vielä jakautunut siihen mennessä.

Kohdunsuu oli auki 2-3 sormelle kuulemma, että jotain edistystä oli taas tapahtunut :).

Eilen tuli käveltyä tavallista enemmän ja häpyluu meinas jo sanoa sopimuksensa irti, puhhuh. Muuten kaikki ok. Supistelee, mutta ei kivuliaasti. Välillä menkkamaista jomotusta alakerrassa.

Tänään vois pakata sen sairaalakassi vihdoinkin.

Palailen myöh ja koitan kommentoidakin silloin!

Pampa 39+1 (huijui :D)

Vierailija
4/216 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen siis kävin polilla ja vaavi oli poikittain, pylly alempana, mut helposti lääkäri sai sen pyöräytettyä pää alaspäin. Minusta kyllä tuntuu, että kääntyi jo kotimatkalla takaisin! Painoarvioksi tuli 3040g. Kohdun sisäsuu oli vain sormenkärjelle auki ja pehmeää kanavaa oli ainaki 3cm jäljellä. Lääkäri oli melko tökerö, meinasi, että MUUTAMAN viikon päästä voisin tulla uudelleen jos tuntuu että on taas väärinpäin niin käännettäisiin taas ja sit käynnistettäisiin jos paikat ois kypsyny..

Jotaki jomottelua on nyt tuntunu tuon tutkimisen jälkeen ja verislimaista vuotoa vähän tulee, joten jospa siellä jotain tapahtuis. Yöllä heräsin kolme kertaa supistukseen, ei ne aiemmin oo herätelly.

Mammaliini: en oo kyllä koskaan kuullu, että kenenkään vauva olis jääny massustaan kiinni syntyessä, kyllä ne hartiat on se tiukin ja levein kohta! Yritä pitää nyt loppuaika omat sokerit tosi tasaisina niin luultavimmin vauvankin sokerit pysyy paremmin syntymän jälkeen. Toivotaan, että käynnistyy itsekseen.

Toivottavasti tosiaan pian saadaan uutisia maaliskuun puolella syntyneistä huhtivauvoista!!

-Poikavalta h.37+6

5/216 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti kahlasin olevinaan läpi kaikkea mitä ihmiset ovat kirjoitelleet, mutta tuntuu ettei päähän jäänyt mikään. Noh täällä varmaan ymmärretään tällainen muistamattomuus =) Pitää muuten oikeasti toivoa, että tämä muisti paranee edes jonkin verran raskauden loppumisen myötä.

Auringolla nyt ainakin oli jännät paikat kun tilanne oli jo noinkin kypsä.

Fantasy:

Onko vielä mitään merkkejä tullut synnytyksestä? Toivotaan että pian käynnistyy. Kiitos tsempeistä tuon koon suhteen,meillähän siis ei kukaan lapsista ole ollut kovin iso( 3050g,3445g,3480g), mutta nyt kun lääkäri vielä jotenkin tuumasi,että on pienemmän oloinen kuin "keskikokoinen" noh, kyllähän se sitten salissa selviää, että minkä kokoinen poitsu sieltä tulee.

Mammaliinille tsemppiä sokereiden kanssa ja toivotaan sopusuhtaista vauvaa.

Poikavalta: Kuullosti tosiaan tökeröltä tuo lääkärisi. Huhtikuisilla on kyllä ollut melko merkillisiä lääkäri kokemuksia....Toivotaan, että synnytys sieltä itsestään sinulla käynnistyisi ja vauvakin olisi oikein päin.

Miukkishan se kyseli, että onko ensi viikolla treffit niin jos porukka on innostunut niin minä pääsisin tiistaina tai perjantaina tulemaan.

Jotain muutakin kommentoitavaa oli, mutta pää teki tenän.

Tinnis taisi kysellä, että millä perusteella on masuasukki nimetty. Meillä esikoinen aika alkumetreillä tuumasi meille, että antakaa vauvan nimeksi papu ja siitä lähtien olen tätä poitsua pavuksi kutsunut.

Omaa napaa sitten: Supistuksia tullut taas jonkin verran, mutta ei kyllä mitään sellaista, joka aiheuttaisi lähtöä näytille ja toisaalta ei kyllä vielä olisi tarviskaan kun viikkoja vasta 35+6. kauheaa stressiä pukkaa, kun tänä viikonloppuna piti olla lasten synttärikemut sukulaisia varten ja niinhän siinä kävi, että pojalle nousi perjantai-iltana kuume ja juhlat oli peruttava. Poika tokeni nopeasti ja kuumetta ei ole eilisen aamun jälkeen ollut. Nyt tietysti tulee pääsiäinen väliin ja synttäreiden uusi ajankohta menee tuonne 11.4 sunnuntaihin ja itseä alkaa jännittää oma jaksaminen ja se, että olenko ylipäätään yhdessä kasassa....

Nyt suihkun kautta sohvalle makoilemaan =)

-mimmuli&papu rv35+6

Vierailija
6/216 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Täällä vaan kuumeisesti odotellaan lähtöä. Supistelee päivisin levossakin about 10 x päivässä. Napakohta menee ihan kuopalle supistuksen tullessa =) Viime yönä ajattelin jo, että liekö lähtö tulee kun alkoi jomottamaan ja juilimaan alaselkää, aivan kuin menkat alkais. Sitä kesti 3 tuntia ja sit loppui. Onks muilla ollut tuota jomotusta? Taidanpa lähteä nukkumaan ja odottamaan mitä yö tuo tullessaan.. Odotan jo kovasti, että pääsen kirjoittelemaan teille vauvauutisia

Vierailija
7/216 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onpas Aurinko77 sulla jännät paikat!! Ihan oli pakko tulla toivottelemaan tsemppiä ja toivotaan että pääset tositoimiin :D, voi jee!!

Tuosta jomotuksesta: mulla oli tänään ensimmäisen kerran selkeetä kovempaa menkkamaista jomotusta yhtäjaksoisesti noin 20 minuutin ajan, ei kuitenkaan tuon kauempaa. Se sitten loppui kans kuin seinään mut oli tavallaan kyllä uusi 'oire'. Jomotus oli vain etupuolella koko alavatsalla (kuten yleensäkin mulla menkkajomotus).

Onkohan joku muukin pääsemässä, tai jo päässyt tositoimiin??

Mulla oireet edelleen minimissään. Huomenna aamuvarhaisella labraan..zzzz.

Pampa 39+2

Vierailija
8/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas valvotaan jo toista tuntia! Heräsin taas alaselkäkipuun ja supistuksiin mutta ihan kuin taas helpottais? Aiemmissa raskauksissa kun mä heräsin tohon alaselkä kipuun niin supistukset vaan yltyi ja oli pakko lähteä. Mulla noi supistukset käy aina selän puolelle ei mahan. No katsellaan mitä päivä tuo tullessaan, eipä kyllä oo kiva jos vielä viikon verran herään tähän eikä mitään ala tapahtumaan.. Mutta toki hyvää kannattaa odottaa! Tänään tuo kipu oli jo sitä luokkaa että sanoin miehelle että miten tän kivun voikin unohtaa? Nyt muistan taas miltä se tuntuu! Mikään muu, edes ajomatka sairaalaan 75km ei jännitä vaan se kumpi täältä tulee :) Huh, saimpas tilitettyä jollekin tunteita, toivottavasti teitä ei ala jo kyllästyttää nämä. Voikaa hyvin ja tsemppiä kaikille. Toivottelee Aurinko ja Kaveri 39+1

Vierailija
9/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko, jännät paikat sulla :) Toivottavasti tulee lähtö ja kaikki menee hyvin :) Ihanko omalla autolla saat mennä? Kun mulle on joka tuutista taottu päähän ettei saa mennä omalla kyydillä vaan pitää soittaa ambulanssi kun on matkaa (ja taustalla kaks kolmen tunnin synnytystä).

Vierailija
10/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa päähän ...ei pitäis valittaa, ett ku viikkoja ei oo vielä niin paljon kuin monilla, mutta tää elo alkaa olla jo aika raskasta. Joka päiväiset supparimaratonit alkaa ottaa todella päähän. Eilen tuli parhaimmillaan jo 3 minuutin välein supparit ja sitten kuin taikaiskusta, ne vain loppui. Yhteensä supisteli sellaiset kolmisen tuntia kunnolla, oikein todella kipeästikin, tihentyivät ja sitten loppuivat kuin seinään. Jep jep. Sitkeää limaa on tullut puolitoista vuorokautta aina melkeistä pyyhkiessä, mutta ei se tietty mitään vältsyyn tarkoita. Mutta noi supparit...Huoh. Yölläkin heräsin pari kertaa siihen, että polttaa alavatsaa ja supistaa, mutta menivät aina ohi sitten jonkin ajan päästä. ARGH! Onneksi nyt sentään sit ensi viikon ti aloitetaan se käynnistys, jos ei mitään ennen sitä tapahdu.

Tsempityksiä kaikille mammoille oireiden kanssa ja ilman ! Täytyy lähteä jotain syömään, maha kurisee hurjana.

Mammaliini, pojat ja vaavi 37+3

Vierailija
11/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs nyt supistuttaa monella ja jänniä paikkoja edessä ! :) Vielä olis pari päivää aikaa saada maaliskuisia ! Fantasy ja Aurinko vois alkaa tosissaan nyt jakaantumaan :) Mammaliinilläkin näyttäis synnytys lähestyvän, jänskää :)

Itse ei jotenkin edes tajua että lähtö voi tulla periaatteessa minä hetkenä hyvänsä. Mä oon ollut jotenkin niin omissa maailmoissa etten oo vielä ees pessyt vauvan vaatteita, petivaatteita tms. Tosin meijän kylppäri on ollut nyt melkein 2kk remontissa ja sen pitäis valmistua ihan parin vkon sisällä. Sit alka pyykkirumba ! Ja pääsee kotona suihkuun, ah ihanuutta !

Mitäs ootte ajatellut laittaa pikkuisille päälle sairaalasta kotiutuessa ? Mulla lista valmiina ja aloinkin jo epäilemään että milläköhän pakkasilla mä jätkää oon kotiin tuomassa (la kuitenkin vasta huhtikuun lopulla). Vaatelista on meinaan aika kattava :D Lista olis nyt tämmöinen, kertokaa mielipiteitä onko mulla liikaa/liian vähän vaatetta varusteltuna. Ja parempihan se on ottaa varmuudella lämpimästi mukaan, saahan niitä sitten siellä sairaalassa jätettyä pois, jos lämmin päivä osuu kohdille... Tää ensimmäisen odotus saa jotenkin itsensä tuntemaan ihan ääliöksi :)

- Body

- Potkarit

- Pitkähihainen paita

- Housut

- Sukat (normaalit ja villa)

- Hanskatöppöset (normaalit ja villa)

- Pipo (Kypärä ja ulko)

- Kevyt toppahaari

Kiitos jo etukäteen !

jennu 35+6

Vierailija
12/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennu: ota vain noi vaatteet mukaan, tosiaan sitä voi sitten katsoa kelin mukaan, että mitä laittaa päälle. Mulla on suurinpiirtein sama satsi mukana, kun ei tässä vaiheessa vuotta voi tuosta kelistä tietää, ett onko kylmä vai ei ole.

ON: neuvolassa käyty ja siellä ei mitään uutta, uutta aikaa ei enää annettu, kun ensi ti alkaa sitten se käynnistely, jos ei mitään oo muuten tapahtunut. Neuvolatäti jopa tiesi sen käynnistyshässäkän, mikä mulle on suunniteltu eli se on sellainen kuin ballonki-käynnistys. Sanoi, että aika uusi juttu, mutta että sitä tehdään just silloin, jos ei sektion tai muun syyn takia lääkkeellisesti haluta käynnistää.

Jahas, jospas menis venymään tuonne sohvalle...

Mammaliini, pojat ja vaavi 37+3

Vierailija
13/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa pelkästään sorry kaikille jo valmiiksi

Täällä meni oletettavasti vedet joten kättärille käynti on ainakin tänään luvassa.. jee

Ehkäpä se neljäs kerta toden sanoo, olen kolmesti jo käynyt näytillä loistavien supistusten kanssa jotka sitten ovat lopahtaneet 4-5 tunnin kuluttua...

Nyt saan kotosalla odotella tuonne ilta kasiin saakka jos vointi antaa myöden

Äiti, Edwina (zzzzz) ja Torres 39+2

Vierailija
14/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännät paikat alkaa kyllä olla jo tällä porukalla.. =)

Vauvalle vaatetta:

Mulla on pakattuna kassissa vauvalle kotiintuloa varten kietaisubody, housut, sukat, villasukat ja tumput, hupullinen fleecehaalari käännettävin hihoin ja lahkein, 2 trikoopipoa ja välikausihaalari. Lisäksi pieni peitto varalla jos sattuu olemaan kylmempi ilma/tuulista niin saa suojattua pihassa kaukalon.

Oma olo on ihan ok, lantion seutu jumittaa ja vihloo välillä kovaa, välillä taas ei ollenkaan. Eilen ja tänään on harvakseltaan supistellut, selssä tuntuu tutun tuntuista viiltelevää kipua ja menkkajomotusta vatsan puolella ja lantionpohjassa. Jospa jotain pikkuhiljaa tapahtuu..

Vauvan sänky pedattu ja peitelty päiväpeitteellä ettei nyt ihan pölyynny tässä odotellessa.;) Mut kiva kun tietää että valmista on. Turvakaukalo pitäisi hakea varastosta ja tarkistaa tarviiko kankaita pestä vielä ennen käyttöön ottoa.

Huomenna neuvolaan taas.

Omppulin äiti rv 37+2

Miukkis, kiitos kysymästä, keikka meni hyvin. =) Ihana oli päästä tuulettumaan ja hyvin jaksoi olla.

Vierailija
15/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa oltu tänään...ei siellä kummmempia. Sf-mitta on 33 cm ja sydänäänet on ollut monena viikkona 130 luokkaa.

Viikon päästä heti tiistaina pääsiäisen jälkeen neuvolaan ja otetaan verikoe kun viime viikolla Hemppa oli 108 ja nyt taas rautakuurilla.

Eilen oltiin miehen kanssa kaupassa ja koko ajan kävelellessä maha ihan kivikova ja jalat turposi...yö meni todella huonosti, ihan kamala närästys eikä Renniekään auttanut...nyt särkee alaselkää, mutta muuten olo ihan ok...viikon verran on ollut menkkamaista jomotusta ja vihlontaa tuolla alapäässä.

Olisi se kivaa, kun vauveli syntyisi hieman etuajassa..lääkärineuvola on vasta 38 viikolla :O

Sairaalaan ajattelin ottaa myös bodyn ja potkarit, villasukat,lapaset, pipon ja kevythaalarin...uskoisin noilla pärjäävän, koska autolla kuitenkin kotiin tullaan. En ole kyllä laittanut noita vielä valmiiksi. Pinnasänkykin on vielä kokoomatta, mutta jos tässä pääsiäisenä isäntä kokoisi sen.

kolmasunelma 36+0

Vierailija
16/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaita vaan kaikille..sohvalla olen tänään ollut sohvaperunana :) jos jaksais huomenna thedä jotain.

ihana kuulla että parilla on jo h-hetki lähellä, toivottavasti kaikki menee hyvin!

omaan napaan..siis oikeesti omaan napaan, se on kipeä..tämäm lapsi venyttää sitä oikeen kunnolla..kaikki asennot tuntuu pahalta..ei auta että vauaveli päättää oikaista jalkojansa niin että peppunsa puskee napaa kohden. katsoo kestääkö ilman lisä raskausarpia.

neuvola oli viime viikolla..painoa tullut yli 1kg viikossa, ei kommentoinut. mietti pitkään sf mittaa kkun oli niin pieni, kättärillä mitat edellisellä viikkolla kuitenkin normaalit. ensiviikkolla lääkäri heti pääsiäsen jälkeen, painoa varmasti tullut taas lisää kun suklaata syöty..saa nähdä mitä mieltä hän on sf mitasta, kohta alakäyrän alapuolella.

odotin eilen trulleja..yksi porukka kävi..jäi vähän suklaata itselle syötäväksi. onneksi rai ruoho kasvaa jo sen verran että olen jo saksilla lyhentänyt.

tapaamisista, jos pääkaupunki seudulla on tapaamisia niin olisi mukavaa vähän pidemmällä varoitus ajalla..tiesin että oli vk 12 muttei pv mainuttu paitsi iltaa ennen..olisin päässyt mukaan ja olisi ollut tekemistä...onko niitä jo sovittu lisää?

pitäisi kauppaan lähteä, mutta räntä sade, napa kipu ja kävely ei oikein innosta...

poika1v rv 36+3

Vierailija
17/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin juuh! Yhdessä kasassa vielä ollaan... Toivo meinaa kohta loppua, huoh, se on niiku NIIN lähellä mutta toisaalta taas NIIN kaukana... Pää hajoaa tähän odotteluun, ja huoleen... Vähän nyt eilen illalla, yöllä ja tänään päivällä on jomottanut alavatsaa ja alaselkää enempi! Ehkä tuo jokapäiväinen seksi ois ees vähän tuottanut tulosta ;D, että tosiaan täällä on nyt tositoimet käynnistysyrittämisessä käynnissä! Jo reilu pari viikkoa ollaan pupuiltu vähintään 3krt viikossa ja nyt viimeset 3 pvää joka päivä! Silloin kun tää laps sai alkunsa oltiin 20 päivää putkeen (tai no 2 välipäivää oli) - eli kai se sama pitäis toimii toisinkin päin ;D, tai oumai toivottavasti vähempi todellakin riittää :D!!!

poika1v, mullakin napa on ihan venynyt ja kosketusarka! Oli kai sitä tapaamista vähän tälle viikolle taas suuniteltu, mullakin viimeksi jäi kun esikoinen tuli kipeeksi... Ja on muuten vieläkin vähän nuhassa :/, mutta koulussa jo...

äitijaEdwina, Voi jännitys! Ihanaa jos pääset jo synnärille :D! Ja eihän sitä tiedä vaikka mä tulisin ens yönä perässä :)))!!

jennu, mulla on about sama satsi kerroksia mukana - ja saahan sitä pois sitten jos tarvii... Nyt on aika lämmintä luvattu :)

Mammaliini, zemppiä odotukseen ja ihanaa varmaan kun on viimeistään-päivä tiedossa!!

Aurinko77, Ootkos jo synnärillä?? Jännäääää!!!

poikavalta, no toivottavasti ei olisi kääntynyt takaisin ja tota menoahan synnytys käynnistyy kohta :D!

Pampa, no sulla ei oo sitten pelkoa jättivauvasta - tai no eihän noista arvioista tiedä... Ja sullahan oli se kaksosraskaus alussa, vai mitä? Niin mun kaverilla oli samoin, ja hänen vauvansa oli 2,9kg - vaikka meni vähän ylikin... Johtui todennäköisesti siitä kun oli alun perin kaksosraskaus niin elimistä "ei tehnyt" vauvasta kovin isoa... Muuten tällä mun kaverilla oli tosi iso maha ja painoa tuli paljon! Painoarvio oli ollut 3,5kg...

Ihanaa viikkoa kaikille huhtisille =))

fantasy&hope rv39+4 (rakenneultra 40+4) = mutta tiedä häntä ???

Vierailija
18/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIh, ihan ensimmäisenä ONNEA vauvautuneille. Aivan mahtava kuulla että olette saaneet jo nyytit kainaloon :) .

Supistustuulia niitä kaipaaville.

Omaa napaa ja rankasti x).

Olen taustaillut kyllä ja tietoinen teidän kaikkien kuulumisista mutta en ole oikein saanut aikaiseksi kirjoitettua. Varmaan joskus maaliskuun alkupuolella viimeksi, kenties jopa helmikuussa.

Edelleen ollaan yhdessä kasassa, eikä supistuksista ole tietoakaan .D . Hassua miten aluksi sitä on sydän syrjällään kun vauva tunkee ulos etukäteen ja sitten kun saisi tulla, niin ei mitään. Iltaisin ja seksin jälkeen on menkkajuilintaa selässä ja alavatsalla, supistelee, mutta ei mitenkään kamalasti.

Neuvolalääkäri sanoi että pehmennyt olen ja kanavaa 2cm jäljellä, visusti kiinni :D , joten hyvin vähän ovat luovineet tietään nuo tuntemukset. Seuraavan masunkasvatuskierroksen aikana, en kyllä ota niin armottoman vakavasti kaikkia pieniäkin kovutteluja ja tuntemuksia. Tohtori-täti myös sanoi että alakautta voin synnytellä ja sanoi tuntevansa kudosten läpi selvästi vauvan pään, liekö siis jo kiinnittynyt? Ei paljoakaan maininnut asiasta, kokeili vauvan koonkin vain pyydettäessä vatsan päältä. Ei kuulemma mikään nelikiloinen ole, ihan keskikokoiselta vauvalta tuntuu. Sf-mitta oli 33cm eli ollaan pompattu keskikäyrän yläpuolelle ihan hintsusti ja siellä ollaankin oltu joltain viikolta 32. Lääkäri oli viikolla 36+.

On ollut keskustelua eriasteisista kutinoista, myös täällä kutisee. Kävin labrassa perjantaina, mutta vielä ei ole tullut tuloksia.Tai tulokset ovat kyllä tulleet, olisivat jo olleet valmiina samana päivänä mutta neuvolatäti oli kipeänä. sanoivat soittelevansa sieltä jos jotain hälyttävää ilmenee. Kummasti se kutina kyllä kaikkosi viikonlopun aikana, kun tiesi käyneensÄ testeissä ;D . No tuleepahan ainakin asia tarkistettua, kun nyt saisi tädin kiinni.

Olen aivan kypsä jo tähän odotteluun, haluaisin NIIN jo vauvan syliin. Buhuuuuhh!!! On sellainen olo että kohta halkean, ei yksinkertaisesti ole enää tilaa :D . Rauli takoo kylkiluita ja kylkiä niin että tekee kipeää. Kyljet tosiaankin ovat sisäistä jauhelihaa.

Myöskin täällä ilmoittaudutaan "ostetaan uusi napa ja vatsanahka" - kerhoon. Au!

Olen "pakannut" lue, valinnut vauvalle hoitopöydän päälle jo vaatteet. Body, potkari(lämmin), sukat, pipo, välikausinuttu ja lämpimät sukat+vanttuut. Tarkoitus olisi vielä hankkia jokin väliasu, ehkä fleeceä, riippuen nyt säistä. Hätävarjelun maksimaalista liioittelua ;).

Meillä on vauvalle kehto, jossa sekä minä että veljeni ovat nukkuneet. Se on 37 vuotta vanha :) . Ihana. Isäni entisöi sitä vielä hieman, sitten onkin liki pitäen kaikki hankittu mitä se nyytti tarvitsee.

Pelottaako teitä muita synnytys? Itseäni ei oikeastaan pelota... Uteliaan sekavin tuntein vain odotan tuota suurta tapahtumaan. odotan jopa sitä kipua tavallaan, hullu minä! Saatte sitten sanoa että ähäkutti :D , kun tulen marisemaan tikeistä ja tuskasta.

Miten muut ensikot?

Entäpä uudelleen synnyttäjien tunnelmat?

Suunnitteletteko ottavanne lääkityksiä vaiko luomuna? Henkilökohtaisesti en haluaisi ainakaan morfiinipohjaista kivunlievitystä enkä ilokaasua, en halua olla sekava oman lapseni syntymä hetkellä. Epiduraalin taasen otan ilomielin :D tai muita vastaavia puudutuksia. Luonnollisesti mielipide saattaa tosihetkellä muuttua ja suhtautumiseni tällä hetkellä on vaaleanpunaisen naivia. Suotakoon se minulle ;) .

Sitten vieläpohdin tuota strepparia mikä minulla on todettu. Jos vedet menee, on saman tien lähdettävä sairaalaan ja antibiootti tippaan. Kurjaa, tämä estää myös ammeessa lillumisen :/ . Onko muilla todettu tuota pirunmoista bakteeria?

Eipä kai muuta ihmeempää ;) . Hyviä vointeja kaikille ihanaisille! Kiitos että olette pitäneet tämän mamman järjissään, vaikka en ole hetkeen taas osallistunutkaan niin aktiivisesti.

Matilda ja Rauli 37+2 (hui miten paljon jo! Sehän on jo täysiaikainen.) JEE.

Vierailija
19/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuva vatsasta myös, ja viikkoja taitaa olla noin. 33 . :) . Tulipa sitten nassukin :D . Ei saa antaa sen polttaa verkkokalvoja ;) . Kasvoista ja sormista huomaa myös turvotuksen. Tuskaa laittaa sormia nyrkkiin!

Vierailija
20/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantasy: Täällä ollaan edelleen.. Nyt alaselän jomotus on vaan siirtynyt alkuiltaan eli yötä odottelen jännityksellä!!!

Äiti, Edwina ja Torres: Tsemppiä ja onnea matkaan. Täällä odotellaan jo uutisia!!

Äsken muuten irtosi limatulppa (aikaisemmissa raskauksissa sitä ei oo irronnut) Mulla tuli peukalonpään kokoinen isohko klöntti ihan kirkasta/kellertävää (ei verta) limaa ihan vaan pyyhkiessä, mutta ei voinut olla huomaamatta. Todella sitkeä klöntti ja lisäksi sellaista valkuaismaista limaa.

Mä pakkasin laitoksella mukaan:

Bodyn, sukat, puolipotkarit, pipon, kaulurin, tumput ja tossut villatakin- ja housut varuilta jos on kylmä ja me tuodaan vaavi sit tossa turvakaukaloon laitettavassa lämpöpussissa. Niin ja perusvaatteita kaksin kappalein, kun ei tiedetä kumpi tulee!

Joku kyseli automatkasta. Joo, kyllä täällä vaan omalla kyydillä mennään tuo 45 min. Paitsi jos lapsi on perätilassa ja lapsivedet menee tai jos odotat kaksosia, silloin ambulanssi. OPnhan tuonne matkalle muutama syntynyt, uskon kuitenkin, että me ehditään. TOIVOTTAVASTI. Mua ei synnytys pelota/jännitä yhtään vaikka tiedän mitä tuleman pitää ja siitä sainkin viime yönä muistutuksen ja juiliihan tuo nytkin ihan kiitettävästi.

Toivotaan, että nyt seuraavan kerran tuun ilmoittelemaan teille iloisia uutisia, mutta tosin tiedän, että tässä voi mennä vielä vaikka viikkokin, mutta nyt mielenkiinnolla yötä odottamaan. Aurinko ja kamu 39+1