Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT maaliskuu**

Kommentit (216)

Vierailija
141/216 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun alkaa nuo kouluhommat olla paketissa, niin pienimuotoinen flunssa pukkaa päälle. No, ei auta muuta kun niistellä. Aika paljon on myös väsyttänyt viime päivät, vaikka yöt saankin nukuttua hyvin.

Ei kyllä käy kateeksi teitä, joilla norovirus on kyläillyt/kyläilemässä, huhhuh! Tsemppiä vaan kovasti!

fantasylla ja aurinko77:llä ihanat masukuvat! :)

Tänään oli viimeinen lääkärineuvola. Kohdunsuulla oli tapahtunut edistystä: kohdunkaula oli lyhentynyt 1,5 cm:iin (viimeksi käsikopelolla 3,0cm ja ultralla 3,7cm) ja kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki. Sisäsuu oli kiinni. Huih :D. Vähän myös verta tuli tutkimuksen jälkeen, hyvin vähän siis.

Aika jännää kyllä. Mielenkiinnolla odotan kyllä lähestyvän synnytyksen merkkejä. Mitään merkkejä ei siis vielä ole, sen takia koko synnytyskin tuntuu vielä aika kaukaiselta asialta. Vointi on myös toistaseksi ihan hyvä, mitä nyt liitoskivut vaivaa jos enemmän liikkuu.

Niin, ja verenpaineet ok, pissa puhdas ja painoa on tullut nyt noin 13-14 kg. Veriarvoja seurataan edelleen, joten labraan suuntaan tieni kohta.

Vauvan koko on myös arvoitus, näillä näkymin en kokoarvioon ole pääsemässä, höh.

Kauhean omanapainen juttu nyt...olo on flunssaisen väsynyt ja nälkäkin on, hehheh, onpas raskasta ;).

Hyviä vointeja itse kullekin!!

Pampa rv 37+4

Vierailija
142/216 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiris, zemppiä seurantaan! Toivottavasti ei pahene...

mimmuli, mulla vauva tosi ylhäällä ja kova närästys sekä siihen liittyy myös pahaa oloa... Ja mä en pysty olee yhtään enää selällään, en edes istualteen jos vähän takakenossa... Tulee heti tosi huono olo, hiki ja pahaolo... Parhaan asennon saankin tässä koneella, kun voi nojata käsiinsä ja olla vähän etukenossa haarat levällään :)! On tullut siis vähän surffailtua ;D!

Aurinko, hieno maha tosiaan ja laskeutunutkin jo - jännää :))

Pomppu, toi on kyllä niin totta, että vauva-asioissa ollaan menty äärilaidasta toiseen... Saas nähdä miten on seuraavan 30vuoden päästä :D!

äiti&Edwina, onneksi olkoon pyöreistä :))! Ai ja limatulppaa jo - jännää!

Miukkis, joo ei mun maha silleen niin kauheen isolta näytä vaikka sisällä on iso baby... esikoisen kanssa mulla oli tosi pieni maha, ei mitään verrattuna tähän! Vaikka lähtöpaino oli vaan 5kg vähempi ja mulle on tullut vähän vähempi tähän mennessä painoa... Ihme juttu sitten kun et tunne hikkailua, oletko kysynyt neuvolasta? Zemppiä sairasteluun!

Poquito_Larva, harmi kun baby perätilassa, tuskinhan se varmaan enää kääntyy... Komia sf mitta sulla kyllä on :)

Omaa napaa, en kestä odottaa huomista kättärikäyntiä - ihanaa kun se on jo huomenna!! Muuten niin tekemisen puute on KOVA, ei enää keksi mitään tekemistä - tänäänkin järjestelin&pesin kuivakaapin sekä laittelin valokuvia (jotka odottaneet muutaman vuoden :)

fantasy&hope rv37+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/216 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hei vaan kaikille!

Kävin täällä kirjoittelemassa esikoisen vauva-aikana kolme vuotta sitten, nyt on uudet tuulet...

Nyt on toinen lapsi tulossa, la on 19.4 mutta jos multa kysytään niin sais kyllä kohta jo syntyä... Sen verran tukalat on oltavat kun maha on jo ihan valtava! Niin se kyllä oli esikoisen odotusaikanakin, kaikki luuli että meille on tulossa kaksoset. Ollaan vantaalaisia, synnytyspaikka on Kättäri.

Meillä siis esikoinen (poika) täytti joulukuussa kolme ja odottaa kovasti uutta tulokasta. On jo puoli vuotta tutkinut mua muovisilla lääkärinvälineillä ja ennustanut että "vauva on valmis syntymään". Ei kyllä varmaan ymmärrä ihan mitä se pikkusisarus tarkoittaa, että se ei oo mikään lelu jonka voi ottaa esille ja laittaa pois silloin kun huvittaa.

Poika on nyt päiväkodissa mutta jää pois viimeistään tän kuun lopussa ja sitten onkin ihan uudet kuviot kotona. Muutettiin uudelle asuinalueelle syksyllä eikä vielä tunneta täältä ketään (poika jatkoi vanhassa päiväkodissa Helsingin puolella) mutta toivottavasti avoimesta päiväkodista löytyy leikkikavereita.

Nyt täytyy jatkaa vauvanvaaterumbaa, että niitä olikin esikoiselle kertynyt paljon!

Tinnis, poika 3v ja tyttö(?) rv 35

Vierailija
144/216 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaa laitan neuvolakuulumiset, eli omaa napaa tiedossa... (taas..)

Lääkäri oli taas uusi ja vähän erikoinen. Häntä tuntui kiinnostavan eniten mielialani ja miten kovasti haluaisin jo raskauden olevan ohi... ? Hmm... Kohdunsuu oli sormelle auki ja pehmeä sekä vauva kuulemma tooosi alhaalla. Että koska vaan voi tapahtua, varsinkin kun esikoinenkin on niin aikasin (36+3) tullut. Mutta koska hän ei ennustaja ole, voi kestääkin... Just joo, lääkäreitäkin on moneksi...

Noh, kaikki muu oli hyvin, ei merkkejä myrkytyksestä tms. Ja paino oli taas laskenut, nyt ollaan taas alle lähtöpainon. Nyt jatkossa onkin sitten viikon välein neuvolat, tähän asti olen käynyt 2kk välein ja viimeisin väli oli 1kk.

Kivoja masukuvia!!

Fantasy taisi olla se, joka kyseli esikoisen syntymästä? Ihan supistuksilla alkoi ja limatulppa irtosi. Ja oli tunne, että nyt tulee... Synnärillä ei uskottu, koska "ensisynnyttäjä ei voi tietää...", mutta käskivät tulla varmuudeksi käymään. Lapsivedet menivät heti, kun päästiin paikalle, joten siitä se sitten lähti ja uskoivat, että tuntemukset olivat oikeita =) Eli ihan spontaanisti käynnistyi, eikä mitään syytä kait ollut. Tosin muutettiin viikkoa aiemmin, saattoihan silläkin olla osuutensa asiaan?

Vointeja kaikille!!

Lumisateisin terkuin, Mindis + maha 35+3

Vierailija
145/216 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Kyllä se aika vaan on mennyt nopeaa... Huhtikuu lähestyy! =D

Itsellä jo viime yönä meinasi olla nii vaikeita oloja, että ajattelin tämän päivän olla vaan, kun muuten menossa niin paljon. Pakko olisi yrittää vaavi pitää sisällä, kun ukko reissuhommissa ja tulee vasta viikonloppuna enkä kyllä aio mennä synnyttään yksin! =/ Sen jälkeen jääkin onneksi jo lomalle.

Siispä päivä menee rattoisasti tietokoneella ja piiitkästä aikaa jos kirjoittelis täälläkin, kun muuten vaan välillä käynyt lueskelemassa...

Omia kuulumisia sen verran, että kauhea flunssa jo kolmatta viikkoa ja maha meinaa olla sekaisin... Inhottavaa, kun niin tukkoinen olo, ettei välillä henkeä saa...

Muuten kaikki mennyt tosi hyvin. Vauva pää alaspäin ollut jo pitempään ja tosi alhaalla niin painaa häpyluuhun kävellessä, mutta muuten olo ollut loistava. Yöllä kylläkin myllertää ja mahaa kovistelee, joka häiritsee yöunia, mutta päivällä otan sitten tirsat, jos väsyttää. Niin ja tietty tennarinkuvia maha täynnä, mutta se vaan piristää, kun tietää, että siellä jumppaillaan... =)

Eilen kävin äitiyspolilla ja vauvan kokoarvio oli vajaa 3700g.

Itselle tullut kiloja n.11kg.

Ensi viikolla uusi koon seuranta-aika ja meinasivat, että taidetaan ruveta käynnistelemään, jos ei ole itsestään vielä tullut ulos... Apua!!!

Taitaa siis olla jo kokoa tarpeeksi neidillä...(?) =)

Kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä kuitenki vielä.

Jännittää ja pelottaa tuo eka synnytys, hui kauhiaa ja niin lähellä jo!

Onko muuten kenelläkään kokemusta/tietoa, että onko oman äidin synnytyksellä yhtäläisyyttä ehkä omaan tulevaan synnytykseen??? Neuvolassa sanottiin, että on, mutta ulkopuolinen lääkäri sanoi, ettei ole! Minua, kun on yritetty saada maailmaan, niin äitiä on käynnistetty melkein viikko ja kauheat kivut ja supistukset ollut, mutta ei ole auennut yhtään ja sektio tehty sitten viimein. Synnyin yli kolme viikkoa myöhässä. Sama käynyt veljeni kohdalla, mutta tekivät suosiolla sektion jo aiemmin, kun ei ruvennut käynnistäminen tehoamaan... Maitoakaan tullut pisaraakaan koskaan. Hirvittää omalle kohdalle, kun muutenkin jännitän synnytystä ihan liikaa!!!!

Mutta mukavempiin asioihin, kauheaa sisustusvimmaa ollut pitkään kylässä ja on tullut osteltua kaikkea uutta ja ihanaa kotiin, plus tietenki kaikki vauvan jutut... Se vissiin kuuluu asiaan!? =D

Pitää vielä vaihtaa pinasängyn paikkaa ja vähä siivoilla niin alkaisi kaikki olla kunnossa tulokasta varten. Tämä kevät vaan saa aikaan kissoilla tuon kauhean karvanlähtörumban, että huhhuh. Koko ajan saa vaihtaa petivaatteita ja imuroida, vaikka harjailen niitä lähes joka ilta tv:tä töllöttäessä...

Mutta kesää ja tulokasta odotellessa ihania jatkoja kaikille!!!

Nasunen 37+5.

P.S ei meinaa viesti tulla perille, saa nähdä tuleeko ollenkaan vai moneen kertaan ku kokeilen tarpeeksi... =/

Vierailija
146/216 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KissaNasunen mietiskeli onko oman äidin kokemuksilla vertailukelpoisuutta omaan tulevaan synnytykseen. Itse kysyin samaa neuvolassa ja sanoi, että kyllä sillä on. Voisi hänen mukaansa olettaa että ihan fysiikka on samantyyppinen äidillä ja tyttärellä.

Itse siis odottelen nopeita synnytyksiä. Omalla äidillä kaikki tullut parin tunnin sisällä ilman mitään aiempia ilmoituksia tulostaan. Jopa siis minä, joka olen esikoinen. Onkin sitten sanonut että ette jää odottelemaan mitään säännöllisiä supistuksia... Pikku vlei, joka on kolmas, oli kuulema tullut niin ettei ollut ehtinyt supistaa kuin 5 kertaa... :) No ehkä eka vähän odotuttaa, mutta voi olla että luomuna mennään.

-Zaida 34+3

Vierailija
147/216 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko yhtäläisyyksiä synnytysten suhteen. Mulla ainakin ekan synnytys meni niin että syntyi pari viikkoa etuajassa ja synnytys kesti 6h. Mun äidillä kesti mun synnytys kans jotain 6h ja olin syntynyt myöskin pari viikkoa etukäteen.. Sisko oli sit syntynyt 4h ja pari viikkoa kans etukäteen. Ja moni äiti, joka on jo useamman synnyttänyt, on puhunut että aika samoilla viikoilla on synnytykset käynnistyneet. Vähä jännittää kyllä miten käy nyt itsellä. =)

Mies eilen kyseli kun ähkyin ja puhkuin kipujeni kanssa, että jokos pitää alotella käynnistämisyritykset. Meillä on tuo sukupuolielämä jossain vaiheessa lakannut, en muista edellistä kertaa koska ois ollu.. Kai se on vaan jäänyt kun kumpikin on kaatunut illalla klo 22 väsyneenä sänkyyn ja nukahtanut.:) Itsellä mieli tekis kyllä, miehestä en tiiä mitä nyt ajattelee.

Mimmuli tais mainita heikotuskohtaukset. Mulla on kans ollut jo useamman viikon sellaisia. En oikein tarkkaan osaa niitä liittää mihinkään, joskus on ollut verenpaine vähän matalampi kuin useimpina kertoina, mutta silti ihan normaalilukemissa. Ehkä on ollut apua kun olen muistanut ottaa rautatabletin päivittäin.. Mulla tuohon liittyy usein sitä että sydän hakkaa, tulee hiki pintaan, kädet ja jalat tuntuu yhtäkkiä aivan voimattomilta. Ja usein aamukahvin juominen on tuota aiheuttanut ja sen juomatta jättäminen auttanut. Sydämentykytyksiin syön beetasalpaajia, muuten saattaa levossakin olla syke 120. Ei tuohon ole kukaan osannut sanoa oikein mitään syytä.

Nyt olen herännyt joka yö klo 2 vessaan ja sitten ei tule uni enää. Poika alkanut taas herätä viiden pintaan ja mua alkaa nukuttaa kuudelta sitten aivan tosissaan. Nyt on mies onneksi parina aamuna hoitanut pojan aamu-unille saakka ennen töihin menoa.. ihana liukuva työaika ja kotoa töiden tekemisen mahdollisuus tarvittaessa!! Toivottavasti yöt vähän paranee eikä jatkuis tällaisina loppuun saakka..

Omppulin äiti rv 35+3

Vierailija
148/216 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö äiti&Edwina on yhtenä pakettina?

Mulla kans meni limatulppa ja kahtena päivänä on ollu huonohko olo, menkkamaisia kipuja ja julmettua alaselän ja lantion särkemistä. AIna ku supistukset yltyy ja rupeen katteleen et pitäskö lähteä niin ne loppuu. OIs jännä tietää et tapahtuuko siellä muutaki ku vauvan laskeutumista. Mies on ihan hepulissa, koko ajan et 'soita jonnekin', 'pitäskö lähteä jo', 'miten voit'.

Noihin äidin ja tyttären yhteneväisiin synnytyksiin. Ei ne ihan taida vertailukelposia olla, mutta varmaan esim. lantion rakenne periytyy. Ja meillä tuntuu kulkevan suvussa yli 3,5kiloset vauvat. Omat ja äidin synnytykset on ollu helppoja ja kohtuullisen ripeitä, siskolla oli vaikeampaa. Omista synnytyksistä eka on käynnistetty eikä se sen kummosempaa ollu, ensin niitä tabletinmurusia muutama ja seuraavana aamuna lähti spontaanisti käyntiin supistuksilla. Vauhtia sitte annettiin kalvojen puhkasulla ja oksitosiinilla.

Minapieni rv 35+4

Vierailija
149/216 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin lääkäri sanoi, ettei äidin ja tyttären synnytyksiä voi suoraan verrata, koska äideillä ja tyttärilläkin voi olla aivan erilainen fysiikka, koska tytär voi periä mm. lantionsa toiseltakin puolelta sukua kuin äidiltä :). Meillä äitini on synnyttänyt kahdesti ilman suurempia ongelmia, synnytyksen kestot siinä 12-14 tuntia, itse synnytin esikoisen sektiolla (ei laskeutunut ollenkaan kunnolla, oli kai otsa edellä tulossa), toisen alatiesynnytyksellä kesto noin 8 tuntia ja kolmas nyt tulossa ja tuntuisi, että on ainakin esikoista paremmin laskeutunut, kun häpyluuta ja häntäluuta niin pakottaa. Se meillä on ollut oman äitini kanssa samaa, että kummallakin kaikki synnytykset alkaneet vesienmenolla, minulla ekalla kerralla meni vedet oikein hulauksella ja toisella kerralla meni osittain eli ei ihan sellaista tulvaa tullut kuin ekalla kertaa.

Nyt odottelemme, että meneekö taas vedet ja jos menee, niin meinaan kyllä olla jonkin aikaa kotosalla odottelemassa niitä kunnollisia suppareita, niin ei tarvi niin kauaa synnärillä sitten osastolla olla. Jos vaikka pääsis suoraan synnytyssaliin :). Aina voi haaveilla ; ).

Tikrumamma, pojat ja vaavi 35+5

Vierailija
150/216 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukava käydä lukemassa kuulumisia miten muut voivat..vähän käy kateeksi jotka ovat jo yli rv 37...

omaa napaa vähäsen..aloitin lomailun parilla sairaslomailu päivillä ja sitten äityisloma alkaa. pieni paniikki iski eilen illalla, en ole vielä valmis että vauva tulisi, tilat, tavarat, oma jaksaminen.

käytiin eilen kättärillä kääntymässä kun epänormaaleja/säännöllisiä supistuksia ollut sunnuntaista asti. vauvalla kaikki hyvin, rt:ssa, 2,2kg paino arvio, kohdunsuu kiinni, ja kohdunkaula ei ollut lyhentynyt. lepoa ja rauhhallisesti pitää ottaa.

no mies hoitaa kipeää poikaa tänään..toivottavasti voi jo hoitoon viedä huomenna.

poika1v rv34+4

Vierailija
151/216 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille. :)

fantasy, en tällä kertaa ostanut Ikeasta niitä pikkupyyhkeitä, kun ostin jo viimeksi kun siellä kävit. Ovat varmaan kyllä tosi kätsyjä!

Orkidea, tosi kivaa, että saitte vauvan kotiin. :) Ihanaa!

Ja sitten nämä neuvolalääkärikuulumiset. Siellä siis kävin tänään. Painoa oli tullut melkoisesti, +788g/vko. HUH. Verenpainekin huiteli ties missä. Eka näytti jotain n. 140/90, mitattiin myöhemmin uudestaan ja sit oli sentään 136/85. Nooh, sanoi, että tuo on kuitenkin kelpuutettava! Sf-mitta kivat 33cm, kasvanut taas sentin, eli vähän yli sen keskimmäisen käyrän mennään. Vauveli on alhaalla raivotarjonnassa, sykkeet 142krt/min. Ja sitten ne mielenkiintoisimmat tiedot... Eli siis, kohdunsuu on pehmeä ja auki 1/2 cm. :D Elikäs jotain edistystä on tapahtunut, jess! Kohdunsuun pituus on kuitenkin edelleen tuon saman 3cm. Vauvelin painoarvio käsikopelolla oli 2300g.

Perjantaina kun vielä mennään ultraan, niin saa varmaan vielä tarkemman arvion tuosta painosta ja silleen. Mutta kaikki oli hyvin. =)

Muutenkin kuuluu tänne ihan hyvää, ei kummosia. Selkä vaivaa melkoisesti, ei paljoa voi istua, täytyisi vaan makoilla kokoajan. :E Pläääh. Närästyskin on vähentynyt, enkä enää kärsi siitä kokoajan, ihanaa!

Tällä viikolla sain vihdoin ja viimein ostettua parit imetysliivit. H&M:stä löysin semmosen pakkauksen missä oli kahdet ja ei maksanut kuin 20€. Olivat mun mielestä hyvät ja kevyet päällä, saa nähdä kuinka käytännölliset sitten todellisuudessa ovat. Ja vaikka ostin oman tämänhetkisen kokoni mukaan, niin niissä kyllä onneksi oli kasvuvaraa vielä.

Tänään mennään hakemaan pinnasänky kaverilta, jesjes. :) Reunapehmusteenkin ajattelin tilailla netistä, kun löysin kutakuinkin semmosen minkä haluan. =)

Nyt kun vielä päätettäisi, että missä asunnossa ollaan vauvan kanssa alkuajat, niin saisi laitettua kaikki paikat kuntoon. Ensi viikolla saadaan tietää, josko muutetaan yhteen kaksioon siihen asti, kunnes minä saan uuden asunnon.. Katsellaan.

Mutta paljon hyviä vointeja kaikille. =) Enää ei oo pitkä aika, niin tulee meidän vauvat maailmaan ?

Tässä muuten vielä liitteenä tänään otettu masukuva!

Me ja murmeli rv 35+1 ?

Vierailija
152/216 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

No niinhän siellä oli käynyt kuten mä luulinkin eli lapsukainen laskeutunut lähtökuoppiin.. :) Viime viikolla sf oli 35 cm ja tänään vain 32cm eli 3 cm menty alemmaks. Mikä on kyllä sinänsä jännä, koska pojilta sf-mitta oli molemmilta isoimmillaan 38 cm, eikä itse asiassa ehtinyt laskeakaan, kun vasta kun synnytys käynnistyi ja molempien kohdalla puhuttiin laskeutumisesta rv 39+ jotain. Voisiko siis päätellä, ettei tämä aio pysyä sisällä 2,5 viikkoa enää. Ollut muutenkin ihan karmea olo, oon vaan maannut 3 päivää sängyssä, kun en jaksa mitään, kolottaa alapäähän ja ihan kuin olis ollut vähän lämpöäkin. Huoh, tosi raihnainen olo, en ole juuri piipahtanut ulkonakaan kuin pakolliset neuvolakäynnyt, puhti on vaan poissa!!

Sitten kun puhuin aiemmin niistä pienistä näpyistä, luomista joita on tullut kaulalle ja navan ympärille ja joita kutittaa niin huomasin eilen raapivani myös selkää ja kylkiä ja niihin ilmestyy pieniä punaisia pilkkuja, no mainitsin neuvolassa ja huomenna aamulla otetaan sitten maksa ja sappiarvot.. Tulokset maksakokeista saa oikeastaan heti, mutta ne sappiarvotulokset menee maaanantaille.. Ja sit erehdyin netistä lukemaan kaikkea niin näillä vikoilla viikoilla just noista kohonneista sappiarvoista johtuen on sattunut kohtukuolemia ja liikkeitä pitää seurailla jne. Ääk, ei olis pitänyt mennä lukemaan. No käydään nyt siellä kokeissa ensin. Mun kaverilla oli arvot koholla ja Kysissä sanoivat, että se saattaa vaikuttaa sikiön ravinnon saantiin, mutta eivät hänellä aloittaneet lääkitystä kun oli myös näin vikoilla viikoilla. Jännä tää kutina kun ei mulla oo aikaisemmin ollut eikä tällä kaverilla jolla myös on kaksi lasta ennen tätä kolmatta. Ärsyttävä kutina, mulla ei tosin kutise jalkapohjat ja kämmenet vaan oikeastaan maha, kädet ja kyljet. Toivotaan, että kaikki on kuitenkin ok ja että tämä kaveri alkais pian syntymään. Ja mikä ihmeellisintä, viime viikolla oli neuvolassa painoa tullut 1,4kg/viikko (pojilta tuli samaa tahtia vikat viikot) ja nyt olki tullut VAIN 100g/viikko. Mistähän päin nyt tuulee?!! :DD

Sorry omanapainen kirjoitus.. Voikaahan hyvin!!

Aurinko ja kamu 37+3

Vierailija
153/216 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli lääkäri ja tutki kohdun suun tilanteen joka olikin hyvin jo pehmentynyt ja kohdun kaulaa (vai mikä onkaan =) ) jäljellä enää alle 1 cm, eli kuulemma voi synnytys lähteä käyntiin ihan koska vaan, ääk rupes jännittään ihan kamalasti=). Vaavi oli myös laskeutunut todella alas ja mulla onkin tuo häpyluu ollut nyt pari päivää todella todella kipeä. Ei oikein pysty kunnolla kävelemäänkään kun tekee niin kipeetä. Täytyy varmaan nyt aloittaa se sairaalakassin pakkaaminen että on sitten valmiudessa kun lähtöhetki koittaapi. Mulla oli kans viime viikosta sf-mitta pienentynyt. Viimeksi oli 36,5 ja nyt 35 cm.

Että tälläistä täällä tänään =)

Hanna 37+0

Vierailija
154/216 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääks, täällähän on tosi monella jo jännät paikat!! :D Varmasti jännittää ihan mukavasti. Jaksamisia vain kaikille kolotuksien kanssa kärvisteleville :/.

Aurinko77, onpas sulla inhottava vaiva nyt. Hyvä, että asiaa tutkivat. Kyllä kaikki varmasti ihan hyvin menee. Netti on kyllä paha ystävä välillä kun kaikkea tietoa löytyy laidasta laitaan...ja pakkohan ne on kuitenkin kaikki aina lukea, heh. Tsemppiä!

Mitenkäs fantasyllä meni tänään kättärillä? Ethän ole jäänyt sille tiellesi :O :).

Tänään mulla alkoi ihan oikeastikin loma, jee! Vaikka laskettuun aikaan on enää reilut pari viikkoa, niin ei kyllä tunnu yhtään siltä, että synnytys olis lähimaillakaan. Vauva oli jonkun verran laskeutunut kuulemma ja kohdunsuu siis lyhentynyt 1,5 cm ja ulkosuu auki sormelle. Silti luulen, että vähintään laskettun aikaan mennään tässä, tai ainakin hyvin lähelle sitä. Esikoisen kohdalla olinm bongaillut jo limatulppaa tässä vaiheessa, nyt ei mitään.

Se on mentävä taas!

Pampa rv 37+5

Vierailija
155/216 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs alkaa olla jännät paikat jo monella =) Jaksamisia kaikille! Itselläkin alkaa jo olo tuntua sen verran epämukavalta että vois tuo natiainen tulla jo ulos....

Viime neuvola käynnillä meni kaikki ihan ok... Neuvolan tätinä vieläkin sijainen ja tämä täti ei nyt ollut tajunnut varata tarpeeksi aikaisin mulle viimeistä lääkäri aikaa ja kaikki ajat oliki sitte kuukaudeks eteenpäin menny... No tänään sain sit tietää että maanantaina pääsen keskustan neuvolan lääkärille... Toisaalta hyvä, kun en oikein tule juttuun tuon edellisen lääkärin kanssa, mutta jännittää kun ei tiedä minkälainen tää uus sitte on...

Tällainen kysymys minulla sitten vielä teille olisi... Mulla vauva on liikkunu tosi paljon ja vartin sisään tullu pyöreästi 50-100 liikettä joskus jopa enemmän. Nyt vauva ei sit liikuskele juuri ollenkaan, kuitenkin tunnissa tulee sen kymmenen täyteen mutta hirveän laiskanoloisesti... Tää sijaisneuvolan täti ei pidä asiaa hälyyttävänä ja sanoo että kaikki on hyvin kunhan se kymmenen liikettä tulee per tunti... Mutta kuitenkin mulla tää maalaisjärki miettii että aikö siinä kuitenkin ole jotain vialla jos vauvan liikkuminen vähenee noin järkyttävästi? Vai johtuuko tämä vain kohdun ahtaudesta? Olen tässä miettinyt että pitäisikö minun soittaa äitipolille ja kysellä sieltä, vai olenko vain turhaan huolissani?

Tuli kauheasti taas omaa napaa niinkuin aina, mutta olen niin huono muistamaan mitään mitä lueskelen tuolta =) Kaikille tsemppiä ja jaksamisia täältä!!!

mustapantteri rv 35+5

Vierailija
156/216 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Meillä kone vähän kenkkuilee, varmaan pitää laittaa huoltoon pian ennen kuin totaalisesti tilttaa...

Alkuun: aivan hurjasti onnea jo vauvautuneille! Tulkaapa kirjoittamaan kuulumisianne, kunhan ehditte :)

Mustapantteri: kannattaa käydä äitipolilla tarkistamassa tilanne! Saat ainakin mielenrauhan, ei siitä käynnistä voi mitään haittaa olla.

Monella taitaa alkaa merkkejä olla lähestyvästä synnytyksestä..itselläni kaksi ed. synnytystä on alkaneet melkein ilman mitään ennakoivia merkkejä. Esikoinen syntyi kuusi päivää lasketun ajan jälkeen ja toinen neljä päivää. Samanlaista aikataulua odotan nytkin, tosin nyt on supistellut jo vähän enemmän kuin kahdessa ed. raskaudessa..mutta yli lasketun se menee kuitenkin, parempi asennoitua niin kuin odottaa liikaa.

Papereihin on merkitty esikoisen synnytyksen kestoksi jotain reilu 11h ja toisen 4h. Mutta siis kyllä ne supistelut jo alkoi siinä ennemmin, että tiesin tuota ennen, että tänään syntyy..toinen synnytys oli kuitenkin huomattavasti vauhdikkaampi ja lopussa kivuliaampikin, kun eteni niin rytäkällä.

Mulla on nyt rv 37+3 ja tänään oli lääkärineuvola + painoarvioultra. Kohdunsuu on pehmentynyt, tätä ei ollut kahden ed. kohdalla vielä näillä viikoilla ollenkaan. Vauvan paino ultran mittauksen mukaan oli nyt 2800 g ja syntyessä arvioiksi antoi jotain noin 3,5 kg (jos syntyis laskettuna aikana). Jotain 200g painoa taitaa tulla vauvalle tässä loppuaikana keskimäärin. Aika samankokoiselta vaikuttais tämä vauva kuin kaksi ed. lasta..(tyttö 3310g/50cm ja poika 3690g/53cm)

Joku mietti täällä, että ennakoiko oman äidin synnytykset omia synnytyksiä. Mulla on mennyt melko samalla tavalla kuin omalla äidillä, tosin hänellä on ollut synnytykset keskenään aika erilaisiakin (yksi syntyi 8 pv ennen lask. aikaa ja kaksi lasta reilu viikko-kaksi viikkoa jälkeen) ja vauvat on olleet tosi isoja. Itse painoin syntyessäni 4700g ja olin 56cm pitkä, vaikka nykypäivänä en tosiaan ole mikään iso ihminen. Äitinikin on ihan normaalikokoinen.Ei ollut mitään sokerijuttujakaan, en tiedä mistä sitten johtunut. Itse olen aina vähän pelännyt, että jos tulis kovin iso. Mutta ei äidillenikään ole mitään kammoa silti jäänyt synnytyksistä, kaikki oli mennyt hyvin kaikin puolin.

Jännittäviä aikoja eletään...mielenkiintoista koska tulee lähtö ja miten kaikki etenee tällä kerralla..

Mukava lukea muiden samassa tilanteessa elävien aatoksia!

Tsemppiä kaikille!

Nuppu rv 37+3

Vierailija
157/216 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlaista kutinaa, alkoi mahasta ja sit levis takareisiin ja pyllyyn pahana. Käytännössä koko kroppa kutisi, melkeinpä syyhysi, eikä raapimista voinut lopettaa. Neuvolatäti sanoi sen johtuvan kuivasta ihosta (mitä en uskonut, koska rasvaan joka ilta kropan paksun rasvan alle, eikä iho tuntunut kuivalta). Kävin näyttämässä ihottumaa myös työterveyslääkärillä, joka sanoi sen olevan yksi flunssan oire ??!! Noh, kutinaa ja ihottumaa kesti reilun kuukauden, ja nyt alkaa häviämään pois...

Joten ihan mielenkiinnolla odotan mitä sulle tulee vastaukseksi, kun itselläni asiaa ei edes tutkittu, koska kämmenet ja jalkapohjat eivät kutinneet...

Omaa napaa - Mullakin, kuten kaikilla muillakin häpyluu särkee, inhottavia yllättäviä viiltoja tulee ja sillon tulee myös kasa kirosanoja. Muutenkin olo alkaa olemaan niin raskas, että toivoisi ajan menevän nopeasti ja saavansa nyytin syliin. Maha on tosi alhaalla ja painaa lantio-, häpy- ja häntäluuhun. Istuminen, käveleminen, kumartuminen ja makaaminen on vaikeaa. Pikkuisen pää onkin jo monta viikkoa ollut todella alhaalla. Huvittavan näköinen kroppa nyt kun vauva on laskeutunut, isot tissit, kylkiluut näkyy ja iso maha :D Huomenna olisi viimeinen työpäivä, jeee !!

Jaksamista kaikille !

Jennu 34+2

Vierailija
158/216 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans oli samat mietteet vkl kun vauva on liikkunut aivan julmetusti koko ajan ja sitten sunnuntaina tuntui ettei liikuskele juuri ollenkaan. Kumminkin välillä antoi itsestään jotain merkkejä, joten pysyin järjissäni. Mutta olen huomannut aikaisemminkin, että tuollaisia lepopäiviä on silloin tällöin ollut ja sitten meno jatkuu samaan tapaan. Nyt tosin huomaa, että tila alkaa loppua ja hieman liikuskelu rauhoittunut aiempaan verrattuna.

Mutta äitipolillehan kannattaa soitella jos jokin epäilyttää. =)

Vierailija
159/216 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä vielä olen! En jäänyt sille tielle, kun kättärillä kävin ja kuten arvata saatoin niin ei ne siellä mitään ihmeempää sanoneet/tehneet... Vauvan painoarvio oli 3550g (rv37+6), eikä ollut syytä tutkia lantiota mahtuuko :/! Tosi tyly lääkäri oli (tietenkin mun tuurilla) ja vähän ihmetteli, että miten mut nyt oli sinne lähetetty... Nelikiloinen tai vähän alle on jos menee lakettuun päivään! Ei uusinta kontrolleja! Koska mulla kumminkin normaali synnytys takana ym. No joo eihän siitä nyt mitään jättiläistä ole tulossa, mutta on se nyt esikoiseen (3250g) verrattuna iso! Varsinkin jos menee vielä yliaikaa, niin kuin esikoinen (5pvä), niin sittenhän se voi olla kilonkin isompi... Eihän ne voi vaan sanoa, että se mahtuu kun esikoinenkin mahtui :O! Noh pitää luottaa vaan siihen, että kaikki menee hyvin! Hätäsektio sitten jos ei mahdukkaan... Kohdunsuu oli onneksi vähän pehmeä edelleen ja ehkä sormelle auki, kanava laskenut 2cm:iin... Tuli kyllä itku sen käynnin jälkeen! Kai nyt saa lääkärissä käydä jos huolettaa?? Mulla on ihan kauhee olo ja pelko, kun se viime kevään keskenmeno on tullut niin pintaan taas... Että eikö se ole ihan normaalia, että mua pelottaa vauvan puolesta kun oon jo yhden menettänyt... :`( Kai sitä vois nyt ees vähän saada lääkäreiltä ymmärrystä ja miksi mulle sattuu aina nää mukavat tapaukset?! Tai ehkä se on sitten vaan musta itsestä kiinni :/... No kaikki oli muuten kunnossa, virtaukset ym.. Mittasi sf-mitan, mutta ei sanonut sitä eikä kirjoittanut sitä neuvolakorttiinkaan! Kuvia tai mittoja en saanut itselleni... Käyriltä näytti kumminkin pojan mitat ja päänympärys oli reilusti keskikäyrän yläpuolella, reisiluu oli just keskikäyrällä ja vatsanympärys mahtui just just ylimmän normaalin rajan alapuolelle... Pulleamahainen poika siis on :)! Ja painoarvio oli keskikäyrän yläpuolella! Mutta siis joo tosiaan, mua stressaa ihan hirveesti nyt tää vauva, että saan sen ulos elävänä ja terveenä... Sen keskenmenon tunteet on noussut uudelleen pintaan, nyt kun oon vielä kotona ja ehdin miettiä sitä ja tätä kaikkea... Meidän koirakin on ollut vähän kipeä, saanut ihme kohtauksia ja sitä on juoksutettu lääkärissä ym. tutkimukset vielä kesken, epilepsia tutkimuksissa pitäisi vielä käydä... Koira on reilun vuoden vanha ja tuli meille vähän ennen sitä keskenmenoa, en olisikaan selvinnyt siitä ilman koiraa! Ja nyt taas kun tää vauva on syntymässä, alkaa meidän koiralla ongelmia! Pakosti sitä miettii, että enkö voi todellakaan saada molempia - koiran ja vauvan?!?

Joo, että tällästä täällä - anteeksi omanapainen alku! Pää hajoaa kohta tän huolen määrään...

No mutta täähän on ihan mieletöntä, että kaikilla huhtivauvoilla on kiire maailmaan :D! Tosi monella on jännät paikat ja koska vaan voi alkaa tapahtua toden teolla! Mieletöntä ja tosiaan kuinkahan moni vielä syntyy maaliskuun puolella?? Jännää!

Tinnis, tervetuloa mukaan menoon =)

Mindis, no erikoinen lääkäri juu - mitä se nyt sillä haki takaa, että haluatko vauvan jo ulos?! :D

KissaNasunen, hyvä että pääset vielä kontrolliin ja jopa käynnistykseen!! Toisin kuin eräät :/! Mulla oli ihan identtinen synnytys mun äidin kanssa, yhtä nopea, supistukset ei tuntuneet, ponnistusvaihe hankala ja väliliha leikattu - vaikka pieni lapsi! Samanlaiset venymättömät kudokset molemmilla... Sekä mulla ei syntynyt istukka ollenkaan, vaan jouduin nukutukseen käsipoistoon ja äidilläni myöskään ei ole istukka syntynyt kokonaan kertaakaan, vaan joutunut aina myös nukutukseen poistaa loput! Eli joo kyllä se voi vaikuttaa, mutta ei välttämättä taas ollenkaan :)

Omppulin äiti, täällä on myös kovasti noi luonnonukaiset käynnistysyritykset vauhdissa - tuloksetta tähän mennessä... Ei muuta kuin lisää yritystä vaan niin josko lähtis :D!

Tytsä90, hieno masu :))

Aurinko, hyvä että pääsit testeihin! Ja lupaavaltahan toi vaavin tulo jo näyttää :D

Mustapantteri, onhan se totta että liikkeet vähenee kun vauvalta loppuu tila... Mulla lääkäri sanoi, että ennemmin pitää seurata jos rytmi muuttuu! Että jos kauhean eriaikoihin liikkuu kuin ennen, tai eritavalla... Mutta tosiaan rauhan saa, kun lääkärissä käy! Varsinkin jos ymmärtäväinen lääkäri osuu kohdalle ;)!

jennu1, no tosi outoa ettei sulta tutkittu kutinaa, kun sitä voi todellakin olla muuallakin kuin kämmenissä&jalkapohjissa :O! Mähän kävin myös testeissä silloin aika aikasin jo, kun mulla kutisi (ja kutisee edelleen) jalkapohjat hirveesti ja vaan vähän muualta - no pääsin ihmekyllä testeihin (jotka oli ookoot), mutta neuvolatäti sanoi ettei se kyllä varmasti sitä ole kun sulla kutisee vaan jalkapohjat, että pitäisi kutista muualtakin!

No huh, tulipas romaani! Kiitos kun sain puida tunteita teille...

Ihania vointeja!!

fantasy&hope rv38 = herkkänä.....

Vierailija
160/216 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas,

Kauhea oli taas viime yö, kun taisin eilen vähän rasittaa itseä liikaa... Tuli taas "paikallaan olo" -päivä! =/

Jäi vielä mietityttään, kun mulla oli kohdunsuu laskeutunut 2 cm:iin, mutta kuitenkin kiinni ja kiinteä. Monella näyttää olevan jo auennut ja pehmeä ennemminkin... (Toivon mukaan ei merkitse sitä, kuin äidilläni, etten yritäkään aueta...)

Mistähän moinen johtuu, ku vauvakin oli jo ihan komian kokoinen? Kohdunsuu minulla on aina ollut jotenki takana ja alhaalla, että raskaaksi tuleminenkin oli vaikeampaa...(gynegologin mukaan)

Toinen mietityttämään jäänyt asia voimistui, kun luin fantasyn kirjoitusta. Hänellä vauvan painoarvio oli hieman pienempi kuin minulla (siis LA on sama), mutta paino, päänympärys ja vatsanympärys kaikki keskiarvon yläpuolella...

Itsellä vauvan vatsanympärys keskiarvon yläpuolella, mutta päänympärys keskiarvon alapuolella??? Hui, kun alkoi pelottamaan! Onko se epänormaalia? Siksikö ne esim ehdotti,että ensi viikolla voitas etuajassa ruveta käynnistelemään??? Lääkäri oli vähän tyly ja opiskelijoita huone täynnä, niin ei sen kummemmin minulle asioista kertonut, näytti vaan käyrät ja ja kun kysyin, että onko vaarallista niin sanoi, että ei , mutta ei kyllä kertonut eikä perustellut mitään!? =(

Miksi vauvalla on normaalia pienempi pää???????

Muutenkin herkillä täällä yksin kotona viimeisillään, etten kyllä kaipaa huolia enää yhtään! Tulis vaan se ukko kotiin ja äkkiä! =)

Kiitos taas palstasta kaikille, jospa se tästä helpottaa... =)

Nasunen rv 38.