Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**HUHTIKUUN HANIT maaliskuu**

Kommentit (216)

Vierailija
201/216 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kuulumisia. :)

Me päästiin perjantaina kotia, melkein kolmen viikkon osastolla olon jälkeen. Sairaalassa olo ja käynti oli todella raskasta, varsinkin kun oma sektiohaava tulehtu todella pahasti

( tulehdusarvojen ollessa pahimmilaan 400)ja jouduin itsekkin olemaan sairaalassa vielä yli viikon sektiosta.Onneksi antibiootit ovat nyt loppuneet ja haavakin alkaa olla hyvä. :D Nyt päästään pikkuhiljaa opettelemaan omaan rytmiin.Kotiuduttiin nenämahaletkun kanssa, mutta saatiin sekin pois heti ensimmäisellä kotisairaalan käynnillä. :) Kotisairaala käy meillä vielä kerran ja sen jälkeen siirrytään ihan neuvola seurantaan. Painoa on nyt huikeat 2240g ja ruokahalu kasvaa kasvamistaan. Pienihän se on, mutta ääntä kyllä lähtee kun on nälkä!! Oma silmä tohon pienuuteen on jotenki jo tottunu, mut kyllä vieraat jaksaa ihmetellä.

Mutta nyt tarttee taas mennä, jollakin suloisuudella on nälkä. :)

Pepsiina & "Masa"

Vierailija
202/216 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sulla on ollut sf-mitta ? Mulla rv 35+1 oli 29cm, neuvolatädin mielestä maha on PIENI, neuvolalääkäri ei sanonut juuta eikä jaata. Katsoi vain kohdunsuun tilanteen. Jäi vähän pask* maku suuhun kun edellisenä päivänä neuvolatäti lietsoi paniikkia pienestä mahastani ja olisi lähettänyt äippäpolille, jollei oltais saatu neuvolalääkäriaikaa seuraavalle päivälle... Neuvolalääkäri ei antanut mitään koko- tai painoarvioita, ei sanonut mitään lapsivedestä, ei mitään. Ainut mitä hän sanoi oli se, että vauva on laskeutunut, että hän tuntee pään sisätutkimusta tehdessään, kohdunsuu on kiinteä/pehmeä ja sitä on jäljellä 3cm. Ja tämä oli siis viimeinen lääkärikäyntini.

Onneksi ensiviikolla äippäpolilla käynti niiden aikaisempien leikkausten takia, jos he siellä sitten tutkivat tarkemmin mut. Toivottavasti. Mun maha on meinaan oikeesti pieni (eihän se mitään tarkoita), ja vauvan tuntee iha selkeästi vatsan läpi niin juuri tuo veden paljous mietityttää...

jennu 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/216 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä tässä Rv 35+0, sf-mitta 29cm, vatsanympärys navan kohdalta 97,5 cm

jennu

Vierailija
204/216 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain onnittelemaan Pepsiinaa kotiin pääsyn johdosta.=) Ihanaa varmasti päästä vihdoin oman vauva-arjen pariin ja pois sairaalasta.

Omppulin äiti rv36+5

Vierailija
205/216 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Tipzuli vastauksesta! Täytyy varmaan hieman tarkkailla vauvan liikkeitä ja mahan muotoa, sillä jos lapsivettä on vähän vauvan jäsenten pitäisi tuntua selvemmin - neuvolatäti opasti.

Vielä en taida liikaa huolestua, sillä kaikki näyttää menneen hyvin tähän asti ja pakko varmaan luottaa, että tietävät neuvolassa mitä tekevät...

Pinkleg - oli hauska lukea sinun oireistasi, sillä minulle myös ilmeni kaikki samat merkit pari päivää sitten, vaikka mennään vasta rv36+5 :) Katsotaan kuinka käy!

206/216 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pepsiinalle ja koko perheelle onnea. ihanaa kun saitte pikkuisen kotiin ja arki lähtenyt rullaamaan.

Tipzulille tsemppiä. Kumma tosiaan, että noin pitkälle anrtoivat tuon ajan.

Ja sitten omaa napaa: Tänään oli siis neuvolalääkäri. Paino oli tippunut viime käynnistä 1,3kg vaikak itsellä oli tunne, että noussut hurjasti.Verenpaine opli 140/89, mutta minulla siis noissa paineissa tuo valkotakki lisä =).

raivotarjonnassa on pikkuinen, muttei ole vielä kiinnittynyt. Painoarvio oli 24-2,5kg käsikopelolla, kun ultralla ei voinut sitten sitä katsoa ja sf-mitta oli 30cm, eli vatsa kasvaa alakäyrillä ja vauvastakaan ei kuulemma tule kovin isoa,pikkaisen päälle 3 kiloa voisi olla syntymäpaino.

Kanava oli lyhentynyt 1,5-2cm ja pehmentynyt vähän, kohdunsuu kiinni.

Itseä jäi kuitenikin vähän vaivaamaan tuo, että vauva ei ole kovin iso ja sf-mittakin melko pieni, mutta lääkäri oli sitä mieltöä, että kaikki kunnossa, eli enköhän nyt sitten luota siihen ja keskity tarkkailemaan sitä, kuinka vauva liikkuu.

Seuraava neuvola on sitten 2vkon päästä, jolloin tapaan ensimmäisen kerran uuden neuvolatädin. Pitääkin silloin muistaa pyytää, että tarkistaa hemoglobiinin,kun nyt en siitä muistanut sanoa ja sitä ei katsottu. Suosittelivat haikaranpesässä, että se katsottaisiin vielä kerran ennen synnytystä kun viimeksi se on otettu joulukuussa...

Anteeksi melko omanapainen sepustus.

-mimmuli&papu- rv35+3

Vierailija
207/216 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla oli lääkäri, kaikki periaatteessa hyvin.

Itseä vähän mietityttää kun mulla on paino tippunut, on nyt vähemmän kun oli helmikuun alussa. Edelliseen neuvolakäyntiin verrattuna oli pudonnut 1,5kg, 460g viikossa. Ei mulle oo kyllä paljoa painoa tullutkaan, mutta ei esikoisenkaan raskaudessa tullut kuin 6 kg. Lääkäri oli sitä mieltä että ei oo syytä huoleen, vauva kuitenkin liikkuu ja kohtu kasvaa keskikäyrillä.

Mulla on vielä kohdunsuu täysin kiinni (voivoi), mun puolesta vauva sais jo pikkuhiljaa syntyä kun alkaa olla aika tukala olo jo.

Tänään on esikoisen vika hoitopäivä, lähdenkin kohta hakemaan poikaa päiväkodista. Sitten täytyy munkin vähän aktivoitua ja jaksaa päivisin tehdä jotain, nyt oon ollut niin väsynyt että tuntuu etten oo saanut mitään aikaan, nukkunut vaan, katsonut telkkaria ja surffaillut netissä. Ens viikolla mennään varmaan tutustumaan lähimpään avoimeen päiväkotiin.

Täällä on ollut puhetta äidin ja tyttären samanlaisista synnytyksistä. Mulla ei esikoisen synnytys ainakaan ollut samanlainen kuin äitini synnytykset, äidillä oli kaikki synnytykset nopeita ja helppoja, mulla oli pitkä ja kivulias. Kaikki meni kyllä hyvin, tosi hitaasti vaan. Täytyy toivoa että tää toinen olis nopeempi, raskaus on ainakin ollut täysin erilainen. Esikoista odottaessani mä olin tosi terve loppuun saakka, nyt oon ollut kipeä alusta asti. Närästys alkoi heti raskauden alussa, nivuskivut, selkäsäryt ja oksentelu tulivat kuvioihin aika pian myös. Toivottavasti menee myös synnytyksen jälkeen nopeasti ohi.

Mä en tiedä onko täällä ollut jo keskustelua tästä aiemmin, mutta miten teillä on vauvan "työnimet" saaneet alkunsa? Meillä isoveli nimesi vauvan heti Rypyksi, kun vaari oli kuulemma kertonut että esikoista itseään sanottiin Rypyksi vauvana. En kyllä muista, Nyytistä me puhuttiin, ehkä joskus synnytyksen jälkeen sanottiin Ruttu kun oli niin ruttuinen... Mutta meillä vauva on siis Ryppy.

Tulipa taas omaa napaa.

Voimia ja jaksamista kaikille vielä näille viime metreille, kohtahan me aletaankin jo jakautua...

Tinnis & Ryppy 36+3

Vierailija
208/216 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille liitoskipujen ja supistusten kanssa taisteleville! Kohta ne loppuvat! :) Tuttuja kyllä itsellenikin..

Viime viikon tiistaina oli ultra kun tää ipana on pyöriny miten sattuu tuolla massussa, ja silloin oli aivan oikein pää alaspäin. Huokasin jo helpotuksesta enkä sitten asiaa kovin tarkkaillutkaan, huomasin kyllä että varsinkin öisin myllää kovasti. No, tällä viikolla oli neuvola ja vaavi olikin poikittain, pylly alempana! Sain lähetteen äitipolille ja sieltä sitten soitettiinkin aika tarjonnan tarkistukseen ja mahdollisesti ulkokäännösyritykseen, huomenna aamupäivällä menen sinne. Jännittää kyllä! Aamulla kokeilin vatsaa ja mielestäni pää tuntui alhaalla, tosin aivan liikkuvana, mutta äsken taisi taas olla poikittain.

Mulla on neljä edellistä synnytystä käynnistyny vedenmenolla, joten en osaa kuvitellakaan enää muuta käynnistymistapaa ja ärsyttää kyllä jos nyt pitää ambulanssi tilata sen vuoksi että tarjonta on epäselvä ja vedet menee. Supistuksia tulee monta kymmentä päivässä ja kohdunsuu on jkv auki, tosin kanavaa on vielä pitkästi.

Mun lantio ei oo aivan optimaalinen, joten perätilasynnytys ei liene mahdollinen. Täytyy pitää sormet ja varpaat pystyssä että tämä muksu olisi oikeassa asennossa kunhan synnytys koittaa!!

Tuosta Hb:sta sen verran, että mulla on mittailtu sitä useita kertoja tän raskauden aikana ja matalin arvo on vähän reilu sata ja korkein 126. Saattaa vaihdella parikymmentä pykälää parin viikon välillä, vaikka en rautaa olisi syönytkään. Olen huomannut, että tulokseen vaikuttaa tosi paljon veripisaran koko joka siihen lancettiin imaistaan ja se, joutuuko verta kovasti puristamaan sormesta.

Pepsiinalle ja vauvalle mukavia alkuaikoja kotona! Perässä tullaan..

Orkidealle myös vauvaonnittelut!

Poikavalta 37+4 (aikoo synnyttää ens viikolla ;))

Vierailija
209/216 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimmuli, mulla esikoisen painoarvio vikassa neuvolalääkärissä rv 36+5 oli käsikopelolla (ei ultrattu siihen aikaan) 2,6kg ja sf 32cm! Varmaan aika oikeaan osui, koska syntymäpaino oli rv40+5 3250g! Eli ei mikään jättiläinen, enkä missään vaiheessa raskautta ajatellut että olisi pieni vauva... Kaikki lääkärit & neuvolat aina sanoivat, että just sopivan kokoinen vauva mun kropalle! Siksi nyt vähän jännittää, kun tää on paljon isompi tapaus :D

jennu1, söpö maha sulla ja ihan normaalin kokoiselta näyttää! Mulla oli kanssa esikoisen kanssa pieni maha, sf oli isoimmillaan 33cm! Pieni oli vauvakin! Nyt taas vauva on isompi, mutta siihen nähden mun maha ei nyt niin iso ole! Mulla on kohtu aika takana, aina gynet on sanoneet niin johtuiskohan siitä?! Molemmissa raskauksissa oon myös tuntenut jalat ja pepun ihanselvästi mahan päältä, ja lapsivettä on ollut normaalisti... Zemppiä =)!

Pepsiina, voi IHANAA, kun olette päässeet kotiin =))!! Onnea paljon vauva-arkeen!

Pampa, onneksi sait aikastettua aikaa! Miten ne nyt tolleen voi antaa, eihän tossa oo mitään järkee :/!

Pinkleg, maha kuralla, voi enteillä synnytystä! Mulla esikoisen kanssa oli edellisenä iltana ja yöllä tuli lähtö! Tässä raskaudessa oli myös pari viikkoa sitten ja jo ajattelin, että tuleeko lähtö! Mutta ei tullut, eikä selvinnyt mistä johtui... Ei ainakaan ruuasta, kun oltiin mieheni kanssa syöty ihan samaa ruokaa eikä hällä ollut mitään... Vaikka on vielä tosi herkkävatsainen tapaus :)

Tipzuli, Voimia! Ihmeen pitkälle sullakin aika annettiin :O!

Mindis, hui kun jännittävä neuvolakäynti sulla oli :O! Voimia!

Omaa napaa... Tänään on laskettuaika rakenneultran mukaan - jännääää!!! Mutta ei näy eikä kuulu vauvaa... Tässä kaikkia oireita yrittää seurailla! Sekä käynnistys yrityksiä tottakai: seksiä usein, siivousta ja reippaita kävelylenkkejä päivittäin! Toissapäivänä kuurasin kontillani koko vessan juuriharjalla, ja sain vaan kauhean selkäsäryn :/! Tänään kiertelin koko aamun kauppakeskuksessa, kuten maanantainakin sekä lauantaina... Ei auta shoppailukaan ;)! Ainoa, että on muutamina päivinä ehkä tullut vähän limatulppaa?!? En tiedä, väritöntä se kyllä on mutta ihan erilaista kun valkovuoto... Vähän alkaa kyllä huolettaa, kun vauva ei edelleenkään ole kiinnittynyt/laskeutunut - voi merkitä sitä ettei mahdu alakautta... Mutta sekin on normaalia, että vasta synnytyksessä laskeutuu ja kiinnittyy... Odottavan aika on TOSIAAN pitkä, huoh ;D!

fantasy&hope rv39 = rakenneultran mukaan rv40 =)))

Vierailija
210/216 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tipzuli, kannattaa tahtoa seurantaultraan tiiviimmin. Aika pieneksi arvioivat vaavin ja istukan kalkkeutuminen ei ole hyvä asia.

Pinkleg, samantapaisia oireita ollu jo muutamana päivänä vaan vielä on vaavi masussa. Kuitenkin supistukset ja maha sekasin helpolla tarkottaa lähellä olevaa synnytystä. Jännää :)

Omaa napaa. Kävin neuvolassa tänään. Paino laskenu 240g/vko. Hemoglobiinia ei mitattu, verenpaine hyvä (122/68). Vauvaa ei mitattu eikä sf-mittaa otettu. Ultralla kurkkas et kaikki on ok, sydänäänet oli 148. Ekan kerran tuli huono olo selällään maatessa, oikeen tuskanhiki. Ja kun on niitä supisteluja ollu niin kurkkas kohdunsuun tilanteen. Oli vaan niin epämääränen lääkäri että.. Kuitenkin kaulaa merkkas olevan jäljellä reilun sentin, suu auki pari senttiä, pehmeä ja epämääräinen kuulemma. Sanoi jo tutkiessaan ettei kauhesti viitsi ronklata ettei tule yöllä lähtö ja jäi mitatkin sitten sellasiksi 'vähän sinnepäin ja sen verran nyt ainakin'-tyylisiksi. Toinen sellanen huvittava asia siinä lääkärissä oli, että kun kokeili vauvan sijaintia ulkopuolelta niin väitti ettei se ole vielä laskeutunu eikä pää ole kovinkaan alhaalla. Kuitenkin sisätutkimusta tehdessä oli että 'onpas tää pää täällä alhaalla'.. Mulla on ilmeisesti jotenkin hassun mallinen lantio tai jotain :)

Mulla on ollu vähän huono olo tässä jo puolisentoista viikkoa ja neuvolassa sanoivat et syö mitä tahansa kunhan syöt jotain. Laihtua ei kuulemma sais vaikken laiha noin muuten olekaan. Noroa en ole onneksi vielä onnistunu saamaan vaikka sitä on omat lapset sairastanu tässä jo viikon.

Minapieni rv 36+6

Vierailija
211/216 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiks muutama kommentti ennen "omaa napaa"

Pepsiina: Onnea kotiinpääsyn johdosta!! :)

Tipzuli: Toivottavasti siellä kaikki ok. Mun kaverilla oli jatkuvasta sf-mitta alhainen, eikä sitä vaan lähdetty tutkimaan. No, poika syntyi sit viikolla 36 ja painoi 1700g. Istukka ei ollut toiminut koko aikana kunnolla ja elimistö sitten päätti käynnistää synnytyksen. Mutta lohdutuksen sanoja, vaikka muksu oli pieni niin silti ihan terve ja oli vain 2 viikkoa seurannassa sairaalassa! =) Toivotaan silti, että sulla kaikki ok ja saat selvyyttä asiaan!

Jennu: Kamala, että sullakin oli kutina, mutta ihanaa että joku ymmärtää mistä puhun. Mulla oireet nyt helpottaneet ja veikkaan, että kaiken tän takana 2 viikon kuuri IRON merkkistä uutuus rautavalmistetta (yrtti/kasvi pohjainen) njoita en oo nyt syönyt nyt 6 päivään!! En suosittele siis kenellekään!!!!

Omaa napaa: Tänään kävin äitipolilla ultrassa. Siellä oli ihan KYSin synnytyslääkäri joka oli just sitä mieltä, että minulla ei raskaushepatoosia ole vaan esim. just rautavalmiisteesta johtunut reaktio. Huh!! Sanoi vielä noista arvoista, että maksa-arvoa Afos ei kannata hänen mielestään edes ottaa kun se nousee kaikilla raskaana olevilla!! Vain sappiarvolla merkitystä. Ultrassa näkyi reipas, touhukas kaveri. Painoarvio nyt 3258g ja kaikki siellä ok. Katsoi myös kohdunsuun ja sanoi ekaks että ompas vielä ylhäällä, ei meinaa ylettää, mutta sitten.. paikat pehmeät, kohdunkaulaa jäljellä 1 cm ja paikat 3 cm AUKI.. Ihmetteli eikö mua ole supistellut. Veikkas, että viikon sisällä nyytti on varmasti sylissä!! =) Saas nähdä. Ei kysytty eikä nähty kumpi on tulossa, mutta vahva poikafiilis tuli, oi, meillä voi olla hyvinkin pian kolmas poika!!

Vierailija
212/216 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tänään 36+6 ja mahani on entistä vetisempi. Melkeimpä pelkkänä vetenä tulee kaikki :( Ja ilmaa on kans. Yö meni huonosti ku sattu mahaan. Tänään ei sen helpompi. Ei satu koko ajan, mutta sit tulee semmosii aaltoi (edelleen menkkakipumaisia) jollon tekee mieli mennä käppyrään. Pitäiskö olla huolestunu? En viitteis ensisynnyttäjänä "turhien" takia soitella sairaalaankaan.. Ei oo siis vesiä menny eikä mitään. Kuhan nyt sattuu. Vauva on liikkunu tosi paljon. Tuntuu ettei se oo nukkunu ollenkaa esim tänään. Möyrii senku kerkee ja monottaa. Jostain luin että vauvan liikkeiden pitäis hiljetä ennen synnytystä.

No ehkä mä jään tänne kotiin kärvistelee ja sänkyyn makoilemaan. Viikonloppuna oli tarkotus lähtee pidemmälle ajaa äidin kans, mut nyt en tiä uskallanko :/

Huokaus!

Vierailija
213/216 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa sinne synnärille soittaa jos vähänkään huolettaa. Pyytävät näytille jos ovat sitä mieltä että on tarvis. Ei se meille uudelleensynnyttäjillekään ihan aina selvää ole, itsekin soittelin tuossa toissayönä synnärille ihan vaan varmistaakseni omaa tulkintaani ettei ole syytä huoleen.

Voimia.

Vierailija
214/216 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, kun tapaaminen tällä viikolla meni sivu suun, en enää ma iltana avannut konetta ja tiistaina aamulla sivut oli jossain ihme huollossa!? Menin sit bodypumpiin, mikä oli muuten ihan jees, mutta hitto kun tuli reidet kipeiksi. Mulla ei taida olla enää lihaksia koivissa ollenkaan…

Neptunus: mulla oli sama pari viikkoa sitten, eli oksennus ja ripuli… Ämpäri vaan avuksi, ei siinä muu auttanut. Mä olin ihan varma, että ”pera” tulee suun kautta ulos…

Poguito_Larva: no niin, sulla on sit syntymäpäivä tiedossa :-D Mulla tehtiin suunniteltu sektio esikoisen kohdalla spinaalipuudutuksessa eli olin ihan messissä koko ajan ja sain tytön syliin pienen putsauksen jälkeen. Ainoa miinus oli se haavan ompelu, joka tuntui vievän ikuisuuden. Ja siel ”heräämössä” joutui olemaan jotain tunnin verran.

Fantasy: on toi sun nlatäti kyllä ihme tapaus… Ja huh, alkaa kyllä itseäkin jännittää kun ekoilla huhtikuisilla alkaa la paukkumaan!!! Mulle sanottiin siellä synnytystapa-arviossa (tai siis niille kandeille sanottiin), että toissynnyttäjällä laskeutuu myöhemmin kuin ensisynnyttäjällä. Itsellä ei siis vielä mitään merkkejäkään mistään.

Omppulin äiti: miten meni keikkailta?

Tipzuli: voi ei… Hiukka hämärältä vaikuttaa tuo touhu sairaalassa?! Epätietoisuus on kamalaa, tunge sinne tsekattavaksi heti jos siltä tuntuu!!!

Pepsiina: onneksi olkoon kotiutumisen johdosta!!

Mimmuli: oho, sullahan on ollu oikein laihdutuskuuri!

Poikavalta: hui, jännät paikat! Toivottavasti pyörähtelee oikeaan asentoon!!

Aurinko77: hyvä että syyllinen kutinaan selvisi. Mulla maksa-arvo (alat, muita ei edes mitattu) laski kontrollissa hiukan (58->52) ja NKL:lta sanoivat ”normaalit seurannat nlassa”. Sovittiin nlatädin kanssa, että menen ens viikolla viimeistään keskiviikkona verikokeeseen, koska to on nlakäynti. Taas saa paastota ramadan-tyyliin, kun ei saa juodakaan… Hui, sulla alkaa h-hetki lähestyä!!

Pinkleg: voikohan sulla olla joku mahatauti, kauan tota ripulia on kestänyt? Muista juoda kuitenkin!!

Työnimistä: kutsuttiin jo esikoista Pertti-Kalervoksi, kunnes rakenneultrassa selvisi että olikin tyttö (ja alettiin kutsua Sinikaksi). Tää kakkonen peri sitten Pertti-Kalervon. Eikö siinä oo jämäkkä suomalainen nimi!

Mulla ei oo vielä alkanut tän odotuksen ”raskaana olo”. Kaikkea jaksaa vielä touhuta ja häärätä, eikä pahemmin kolotakaan mihinkään. Mutta jos esikoisen odotusaikaa muistelen, niin viimeistään vkolla 37 se sitten alkaa eli ens viikolla sitten… Kyljeltä toiselle kääntyminen öisin alkaa kyllä olla jo melkoinen prosessi, mutta vielä en ole tarvinnut satoja tyynyjä :-D Ja pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa venyttelemään tota välilihaa, jos aikoo sen about nelikiloisen sieltä pukata……. Apua!!

Onko meillä treffit viel ens viikolla…?

Voimia kaikille! Ei voi enää olla hirveän pitkä aika!!

Miukkis + pera 36+4

Vierailija
215/216 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin äippäpolilla ja tulos oli tällainen: vauvan kokoarvio jo nyt 3,3 kiloa, iltainsuliinia piti rueta pistämään, koska jostain syystä öisin keho ei eritä tarpeeksi insuliinia ja käynnistys pääsiäisen jälkeen lääkkeettömästi, koska sektiolla esikoinen syntynyt. Se oli joku sellainen systeemi, josta en ollut ikinä kuullut, mutta aloittaa synnytyksen lääkkeettömästi. Sisuksiin laitetaan jokin sellainen 'pallo' sikiökalvojen ja kohdunsuun väliin ja se täytetään suolaliuoksella tms., joten se sitten painaa kohdunsuuta enempi auki, kuten vaavin pää tekisi. Tuo siis, jos ei ennen sitä rupea mitään itsestään tapahtumaan. Vaavilla kuitenkin kaikki loistavasti, virtaukset ja muutenkin vaavin vointi moitteeton. Vatsan ympärys vain vähän isompi kuin muutoin vauvan mitat, niin oletetaan, ettei minun oma insuliinin tuotanto riitä. Huomasinkin heti viime yönä ensimmäisen insuliiniannoksen jälkeen, että en herännyt yhtä usein pissalle, joten varmastikin osa noista vessanramppauksista johtui tuosta insuliinivajauksesta.

Itse olen vieläkin vähän hämmentynyt eilisestä käynnistä, kun ei meidän neuvolatäti ollut ottanut milläänkään sitä, että olin kyllä kertonut, että paastoarvot olivat olleet koholla. Aterioiden jälkeiset arvot eivät ole olleet koholla, vaan ainoastaan noi aamuarvot. Lääkäri moittikin minua, että kun asiaan ei ole puututtu aikaisemmin. NOH, MITÄ MINÄ SILLE OLEN OSANNUT TEHDÄ, KU NEUVOLASSA EI OO ASIASTA MITÄÄN SANOTTU TAI TUNTENEET TARVETTA KONTROLLILLE ?!?!?!? Ovat kyllä olleet tietoisia ja olen painonnousustakin kysellyt... Meidän neuvolatädin kyllä oikeesti pitäis jäädä jo eläkkeelle...

Plääh... Nooh, mutta etteenpäin :). Vointi on kuitenkin ok, nyt ku vain sais synnytyksen käyntiin ihan luonnollisesti, niin ois jees juttu :).

Mammaliini, pojat ja vaavi 37+0 (jee, täysiaikainen vaavi masussa)

Vierailija
216/216 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heii naiset tai siis vauvat, kyllähän nyt maaliskuussakin pitää jokunen syntyä kun jo helmikuussakin syntyi? Vai mitä? Mä voin olla ainakin vapaaehtoinen, mutta sanopa se nyt tälle Toivolle täällä masussa !!! =)

minapieni, toivottavasti vältyt norolta, vaikka se kyllä varmasti käynnistäisi synnytyksen :)! Mutta ei olisi varmaan kauheen kivaa :/!

Aurinko, voi jännitys - 3cm jo auki !! Jos sä vaikka kerkeet maaliskuun puolella?!? :D

Pinkleg, no niin jos sulla on toi norovirus, sitä kun on ihan hirveesti nyt liikkeellä! Kuten täälläkin huomaa...

Miukkis, joo toi sun Pera on kyl ihan huippu työnimi vauvalle :D! Mä oon tilannut mammaksi.fi:stä sellasta öljyä välilihalle ja sitä oon yrittänyt muistaaa laittaa tässä jo muutaman kuukauden! Toivottavasti olisi apua! Pelkään vaan ettei mulla paljon auta mikään, kun esikoisenkin kanssa jouduttiin leikkaa (3250g&päänymp.34cm) ja niissä sairaalapapereissakin on merkintä ettei oo venyvät kudokset ://! Noh yrittänyttä ei laiteta :)!

mammaliini, kuulostaapa jännältä tuollainen käynnistys :) - jos toimii, niin tosi hyvä ettei tarvi siihen lääkkeitä!

Omaa napaa vielä, että kyllä taas pettyneenä heräsin klo 4.20 ja ainoa tunne oli kova pissihätä! Joka ilta menee nukkumaan toiveikkaana, että mahd. heräisi suppareihin :D! Mutta ei niin ei... Ihan ehkä vähän oli illalla ja silloin aamuyöllä menkkamaista jomotusta TAI voi olla että vaan kuvittelen, kun toivon niin paljon että tuntuisi ees jotain ;D! Sitten mä oon ihan seonnut! Tuntuu, että pitää hoitaa kaikki asiat, eikä mikään saa jäädä kesken - muuten vauva ei synny! Kaikkihan meillä on siis ollut jo valmiina monta viikkoa, ei oo mitää ostettavaa enää ym. Mutta joka päivä löytyy joku asia mikä pitää tehdä... Naurettavia asioitahan nämä, esim oon katellut eteisen peilissä esikoisen huulenkuvia pari päivää mutta en oo vielä pessyt peiliä ja tuntuu että nyt se pitää pestä tai tää vauva ei synny ennen :D!

Eli nyt meen pesee sen peilin ja alan kulkea silmät kiinni täällää ettei löydy enää muuta tehtävää :D!

fantasy&hope rv39+1 = (rakenneultran mukaan rv40+1, mutta tiedä häntä;)