Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT maaliskuu**

Kommentit (216)

Vierailija
101/216 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalaa.. Ahdistaa, itkettää kun tietää mikä hätä vanhemmilla on. Ompa hienoa asua täällä, miten sitä uskaltaa tätä maha-asukkia nukuttaa ulkona aikanaan.. :/ Pidetään kaikki peukkuja, että vauva löytyy pian ja hyvässä kunnossa!!

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2028966

Aurinko ja pikkukaveri 36+1

Vierailija
102/216 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva löytyi hengissä, lumihankeen hylättynä. Toivottavasti pikkuinen on kunnossa ja tekijä saadaan kiinni.. Mutta liekö jää "vapaalle jalalle" :/

Aurinko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/216 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ensimmäisille "huhtikuun" vauvoille ja heidän perheilleen.

Ajattelin kirjoittaa pitkästä aikaan. Tänään oli neuvola ja lääkäri, rv 36 tuli täyteen. Lääkäri sanoi, että minulla on toosi pieni masu, vaikka itestäni tuntuu että maha on tosi suuri.

Edellisen kerran kävin neuvolassa 15.2. ja siitä kerrasta painoa oli tullut 300g, eli nyt on yhteensä 11kg. Aiemmin olenkin saanut jonkin verran valituksia painon noususta. Sf-mitta oli 30,5cm ja ultralla tarkistettiin, että vauva on pää alas päin asennossa.

Yritin kysellä lääkäriltä neuvoa, kun joulukuussa putosin jakkaralta ja häntäluu murtui tuossa tapahtumassa, että mikähän olisi paras kivunlievitys synnytyksessä. Mutta eipä lääkäri osannut neuvoa minua. Tietäisköhän teistä joku mikä kivunlievitys olisi paras ja auttaisi pitämään pois tuon häntäluun kivun?

Mutta jooh, onpas niin kaunis ja aurinkoinen päivä, että taidan lähteä käymään koirien kanssa pihalla kävelyllä.

Vierailija
104/216 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa on taas käyty! Oli eri neuvolatäti kuin normaalisti, omani kun oli sairaana. Painonmuutos oli + jotain reilu 400g/vko. Nyt on tullut aika tarkalleen 8kg ekasta neuvolasta ja oletetusta lähtöpainosta 10kg. Verenpaine 125/82, hemoglobiinia ei mitannutkaan. Sf-mitta oli 32cm (viikolla 31+6 oli 27cm), että onkohan oikeasti kasvanut noin paljon vai johtuiko osittain eri mittaajasta. Raivotarjonnassa on vauva edelleen, alhaalla on. Sykkeet 142-156krt/min. =) Eli kaikki on meidän pikkuisella mainiosti. Sanoikin neuvolatäti, et nythän jos vauva on syntyäkseen, niin saa syntyä! Seuraava aika onkin sitten vasta kolmen viikon kuluttua, kun ensi viikolla on se neuvolalääkäri. Sitä siis odotellessa! Ensi viikolla meillä vielä yksi kontrolliultra!

Eilen käytiin Ikeassa hakemassa vauvalle pinnasänkyyn patja ja lakanoita yms. Tänään käytiin vielä kurkkimassa vaunuja parissa liikkeessä ja ostetaan nyt sitten ne, joista oon haaveillut. Ihanaa, loppukuusta sit mennään ne hakemaan. (-:

Eikä tänne muutenkaan erikoisempia. Kävin tänään uimassa, jee. Selkä vaivaa edelleen, kun vetää niin jumiin.

Loppusuoralla ollaan mammat! Hyviä vointeja kaikille masullisille ja kaikille, joilla on pikku käärö jo masun toisella puolella =)

Me ja murmeli rv 34 (jee, tänään poksui viikot)

Vierailija
105/216 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtoota!

Huh, tovi vierähtänyt viime kirjoittelusta, olen tehnyt töissä töitä viime metrit ja kotona ei koneelle kerkiä :-D

Alkoi meikäläiselläkin sit loma! Ihanaa! Nyt olen saikulla tän viikon ma-ke (taas hirveä flunssa, joka alkoi viime viikolla ja ei nyt mene ohi millään), torstain tein sisään viime viikolla ja perjantaina eka äitiyslomapäivä! Jee!!! Mitään en kyl ole saanut aikaiseksi näinä kahtena lomapäivänä, mut toisaalta olenkin sairauslomalla…

Siis täällähän on tapahtunut ihan kauheesti kaikkea: ensinnäkin onnittelut Pepsiinalle ja Orkidealle! Uskomatonta, että on jo vauvautuneita! Alkaa itseäkin jo pelottaa… Niin ja tsemppiä ja jaksamista molemmille perheille, toivottavasti sekä äidit että vauvat voivat hyvin!

Fantasy: toi sun puuhastelu kuulostaa ihan meikäläiseltä, kun aikoinaan piti tehdä gradua. Silloin järjestelin jopa muovipussit kokojärjestykseen ja siivosin about joka päivä. Onko Kättäriltä kuulunut jo jotain?

Kolmasunelma: mä oon ihan vakuuttunut, että synnytän vappuaattona eli about 2 vkoa lasketun ajan jälkeen… Joten lupaan pyöriä täällä sun seurana siihen saakka :-D

Mimmuli: voi jestas, miten sulle on tullut noin vähän painoa! Kateellinen… Mä oon onneks saanut eksponentiaalisen painonnousuni stoppaamaan enkä usko, että joulukuun jälkeen on tullut yhtään lisää (kiitos närästyksen, jonka vuoksi en voi syödä juuri mitään). Kyllä mun järkeni (ja Hgin kaupungin nettisivujen) mukaan ne tihennetyt käynnit ois pitäny alkaa!! Onko sulla ja Fantasyllä sama täti??!!

Ansa*: ou nou… No mut enää vaan 2 viikkoa toisaaltaan…

Mustapantteri: toivottavasti ei nyt ihan vielä synny, vaikket tarkempaan syyniin päässytkään.

Perhonen_81: Mulla on ihan käsikäyttöinen pumppu, mutta esikoisen aikana synnytyssairaalassa käytin sähkökäyttöistä. Täytyy kyl sanoa, että oli se sähkötoiminen aika paljon mukavampi käyttää, kun ei tarvinnu niin paljon työstää asiaa itse. Toisaalta käyttötarvetta aika paha arvioida etukäteen, joten jos jääkin hyllyyn pölyttymään, niin voi sähkövehje olla turhan tyyris investointi. Maitoahan voi periaattees pumpata myös käsin (esim. jos rintatulehdus uhkaa), jos ei aio mitään suurempia määriä sitä säilöä.

Jennu: ai flunssasta voi tulla ihottumaa… Mielenkiintoista… Mulla ollut nuha/nenä tukossa lokakuusta saakka, mutta onneks olen tuolta nuhaihottumalta välttynyt…

Minapieni: ou nou! Koita huilata ja seurata oirelistaa tarkkaan!

Aurinko: joo järkky tuo kaappaus. En ole tän päivän uutisia kuullu, mutta pitäisin ihmeenä, jos tekijä olis joku muu kuin lapsi.

Treffeistä: periaattees sopii la 13.3. klo 14. Jos olen terveenä (epäilen), niin menen mammajoogaan (loppuu Töölössä klo 14:30) ja tulen suoraan sieltä henkistyneenä :-D. Ärsyttää kun ostin sinne 10x-kortin ja en pääse flunssan takia ollenkaan reenaamaan, argh!

Hikasta: täällä ei hikkailla edelleenkään! Esikoisen muistan hikkailleen vähän väliä. Pitäisköhän tuosta huolestua… Muutenkin tää keissi liikkuu tooosi vähän ja olen siitäkin kyl huolissani.

Hankinnoista: täällä ei ole vielä edes vaunuja (tuplat) hankittu… Muusta puhumattakaan… Onneksi esikoisen jäljiltä on kestovaippoja kauheet läjät (tai siis käyttää niitä edelleen), samoin muutama tuttipullo löytyy. Periaattees en usko että tarvitaan muuta kuin vaunut, tutteja ja itkuhälytin (esikoisen niin romu=ei toimi että pitää ostaa uusi).

Omaa napaa: mulla on torstaina neuvola. Toivottavasti saadaan nyt hemppa mitatuksi, viime nlassa 3 vkoa sitten ei onnistunut, koska siel oli sähkökatkos. Toinen ja viimeinen lekuri on Naistenklinikalla 22.3., pääsen sinne koska edellinen synnytys sektio. Lupauduin sellaiseksi opetuskappaleeksi, siellä on joku ylilääkäri ja lauma kandeja mua sitten ronklaamassa :-D

Nii ja oltiin maanantaina synnytysvalmennuksessakin! Ihan kiva oli päästä sinne ja nähdä muita keväällä vauvan saavia lähistöllä asuvia.

Ihana keväinen ilma ollut tänään, harmi ettei pääse siitä nauttimaan kun on kipeä (paitsi päiväkotimatkoilla). Mulla on ollut kurkkukin kipeä kohta 1,5 vkoa, hermo menee… Haluan äitiysjoogaan ja bodypumpiin!!!!!!

Vointeja kaikille!!

T: Miukkis ja pera rv 34 ja rapiat

Vierailija
106/216 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan aurinkoisia päiviä on nyt ollut, aaah - voi koirankin kanssa tehdä vähän pitempiä lenkkejä ettei ihan jäädy, siis se koira :)

Pampa, mulla esikoisen synnytys lähti suoraan käyntiin supistuksilla 3min välein.. Nyt kanssa jännittää, että miten tällä kertaa lähtee :)

Aurinko, joo siis ihan kauhea tapaus toi juttu :O! Ei pysty edes kuvittelemaan sitä äidin tuskaa! Mutta miukkiksen tavoin, oon myös varma että tekijä/tekijät ovat olleet lapsia, pieniä... Saaneet käsittämättömän typerän päähänpiston ja sitten vauvan herätessä tullut hätä! Vaikea uskoa, että joku ois isompi lapsi/aikuinen tahallaan... Mutta en tiedä...

minapieni, täällä on kaikki valmiina! Vauvan sänkykin on pedattu, vaikka niin yritin sitä pitkittää :D - pitää varmaan vaihtaa vielä lakanat, jos ei kohta synny ;D! Zemppiä lepoon! Mulla esikoisen kanssa tuli tooosi paljon kirkasta verta viikko ennen laskettua-aikaa ja ambulanssilla menin sairaalaan... Pelästyin kuoliaaksi, mutta kaikki oli kunnossa ja syytä ei löytynyt... Toisen kerran samalla tavalla aloin vuotaa synnyttämään mennessä rv40+5, kun ensimmäistä sisätutkimusta tehtiin... Ei tietoa mistä moiset johtuivat ja nyt tässä raskaudessa, nyt loppuvaiheessa kyllä jännittää jos vuotoja taas tulee...

tytsä90, kai ostit Ikeasta niitä pikku pyyhkeitä 10kpl 3,90€? Oliko se Aurinko joka niitä alunperin suositteli, mutta meikäläinenkin kävi niitä hakemassa ja ovat varmasti tosi käteviä :)

miukkis, oliko pera vielä perätilassa? Voisko siitä johtua liikkeiden vähyys tai hikottelu puute? Täällä kanssa poika hikottelee monta kertaa päivässä ja silloin koko maha kirjaimellisesti heiluu :) - iso poika..... iik...

Omaa napaa, että kyllä JEEEE kättäriltä tuli kutsu! Voi mikä onnentunne tuli, kun se tipahti postiluukusta! Aika on viikon päästä keskiviikkona, että jos ei ennen sitä synny niin sinne sitten... Aika myöhään se on, kun oon kumminkin jo päivää vajaa rv38 silloin niin kiire niille tulee jos meinaavat yrittää käynnistystä... Nooh tai sitten ne lähettävät mut kotiin ja ihmettelevät miten sut nyt tänne laitettiin :O! JÄNNÄÄÄ!!

Voi elämä, kun ei osaa nauttia tästä ajasta töiden jälkeen ja ennen vaavia... Kärsin pahemmista työn vierotusoireista mitä kuvittelin, en saa nukutuksi tai pysty keskittymään mihinkään... Onneksi on ollut puuhaa, kun meillä oli viikon pöytä itsepalvelu kirppiksellä... Nyt vaan ei oo enää mitään tekemistä :/ - ikkunatkin pesin tänään !! Se oli sellanen viimeinen mitä voi tehdä... Huoh...

Tuntemuksista, että supistukset ovat kipeytyneet... Ei niitä paljoa ole, paitsi silloin kun teen jotain fyysistä ja autossa tuppaa tulemaan, varsinkin jos auto on yhdistettynä nälkään :D! Kovasti ovat ne kolme kuuluisaa ässää käytössä, joiden pitäisi auttaa synnytyksen käynnistymisessä - paitsi harmi kun ei ole omaa saunaa :)!

Paino on pysytellyt nyt kivasti aika samoissa pitkään jo ja ihan arvasin tämän, että mun elimistö kerää ja varastoi kaiken aluksi ja nyt lopuksi ei enää niin paljoa tule... Paino on noussut nyt lähtöpainosta 14kg, joista viimeinen kilo on tullut sen jälkeen kun jäin äippälomalla ja sitä ennen paino oli pitkään aika sama... Muistan, että neuvolalääkärissä n. rv26 oli tullut 10kg! Enempää ei kyllä tarvisi enää nousta!

fantasy&hope rv36+6 *huomenna rv37 jihuu*

Vierailija
107/216 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjauduin sivuille, olen taas vain lueskellut viestejä...

Vauva hikkailee parhaillaan mahassa, ja luinkin tuosta Fantasyn viestistä tuosta perätilasta - ja tajusin, että nämä hikat tuntuu nyt ihan alhaalla taas eli vauva taitaa olla pää alaspäin. On nimittäin hiukan liikkuvaista sorttia tämä, vaikka sokerivauvana isoksi pelkäävät kasvavan. Viikko sitten äitipolilla vauva oli pää alaspäin, ja nyt eilen neuvolassa perätilassa, muinaisteknisellä ultralla vielä terkka tarkisti, että kallon rajat sieltä ylhäältä näkyi. Ja nyt tänään on möngertänyt niin, että päätä ei enää tunnu ylhäällä, ja hikat tuntuu alhaalla. Tosin jotakin päänoloista tuntuu tuolla sivulla, että liekö poikitellen taas. Miten se voi vielä mahtua päivittäin itseään punkemaan eri tarjontoihin...

Ens viikolla on taas äitipoli, ja silloin nähdään, miten päin herra tällä kertaa päättää asustaa mahassa.

En haluu perätilasynnytystä enkä sektiota!!!! Mutta ehtiihän se vielä kääntyä näköjään moneen kertaan...

Fantasy - onko sulla siis käynnistysaika viikon päästä vai mitä meinaavat tehdä?

t

Sinisini rv 35

Vierailija
108/216 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

vielä piti sanoa, että me tilattiin rattaat (Teutonia Cosmo kovalla erillisellä Fashion-kopalla) Saksasta Babyonlineshopista ja tulivat viikko sitten, arvioitu toimitusaika oli 10 viikkoa ja meni ehkä 6-7 viikkoa. Kaikki ihan niinkuin pitääkin, ja maksukin meni vasta nyt kun toimittivat. Toimitus oli kotiovelle, ihan kiva kun paketti oli ihan järkyttävän kokoinen, en meinannut tänään saada paketin pahveja taiteltua tarpeeksi pieneksi kierrätykseen viemistä varten...

Vierailija
109/216 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisini, eii oo käynnistystä (ainakaan vielä) vaan ihan vaan sain kutsun synnytystapa-arvioon kättärille, kun tää baby jo aika iso :)

Unohdinkin edellisessä viestissä sanoa, että en pääse PK-seudun tapaamiseen lauantaina... Miehelläni kun on yksi harvoista vapaa päivistään just silloin niin pakko on käydä kyläilemässä, kun on miljoonat kissanristiäiset jäänyt väliin! Mutta jos järjestetetään vielä joku arkipäivä aamupäivä, niin silloin ehdottomasti oon mukana :)

fantasy

Vierailija
110/216 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut jo synnyttäneille!

Taas kauan odotettu neuvola takana ja kohdunkaulaa jäljellä 2cm (lähtötilanne oli kai 4 cm) ja kohdunsuu pehmeä. Viikon verran ollut selkäsärkyä, pari viikkoa ajoittaista turvotusta ja painoa nyt siis kertynyt noin 13 kiloa. Pikkarainen oli arviolta n. 2,4 kg ja isoveikatkin oli mukana ultrassa. Näkivät ainakin varpaiden heiluvan. :) Onneksi pikkarainen on jo raivotarjonnassa. Säryistä olen oikeastaan vain helpottunut, että jos ne alkavat jo tässä vaiheessa, niin jospa loppu meneekin sitten nopeasti.

Kyllä on odottavan aika pitkä. Tuntuu ihan rasittavalta, kun ei enää oikein viitsi suunnitella pitkiä reissujakaan mihinkään, mutta kotonakin homehtuu ihan turhaan. Täytyisi varmaan käydä useammin esim. leffassa iltaisin, vielä kun pääsee helposti. Mies voisi katsoa lapsia. Meillä kun on ihan eri maku leffojenkin suhteen. Ressu on saanut töissä niin paljon uutta vastuuta, että nukkuu iltaisin päikyt töiden jälkeen.

Vielä riittäisi puuhaa pyykkien kanssa, kun olen kyllä jaksanut ottaa vauvatarvikkeet esille, mutta pesu on vielä tekemättä. Verhoja olen taas hieman tehtaillut. Vaippoja vielä jokunen kesken. Sitä sun tätä siis tullut touhuttua.

rv siis 34+6 (ultran mukaan 35+2)

Vierailija
111/216 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että siellä saa juosta koko ajan.. kahden viikon välein olen käynyt ja sama jatkuisi loppuun saakka kun toinen raskaus, mutta terkkari halusi että käyn loppuajan 1,5 viikon välein.

Vähän oli pissassa valkuaista, niin vähän että terkka arveli sen johtuvan valkovuodosta vain. Verenpaine koholla, mutta tasaisesti pikkuhiljaa noussut, eli ei ollut vielä huolissaan siitäkään kun turvotuksia ei ole eikä päänsärkyjä ollut. Mutta nyt pitää kotona pissiä tikkuun ja mittailla paineita, jos nyt raskausmyrkytystä kehittyy kumminkin.

Hb oli 134, rautaa olenkin koittanut ahkerasti syödä kun heikotustakin on ollut. Ehkä auttanut jonkin verran. Sf-mitta oli pysynyt samana ja käyrässä tuli sitten notkahdus, laskeutunutko jo? Ja raivotarjonnassa vauveli oli nyt selvästi, huh. Painoa nyt 900g/vk.. oonkin syöny ja valvonu vaan viikon ajan kun meillä on sairastettu aika rankasti. =/

Vauva riemastutti terkkaria potkimalla ihan kunnolla niin että masu heilahteli puolelta toiselle. :D Naureskeli että todella vilkas kaveri, niin kuin olen koittanut aina sanoa.

Jee, odotan sitä lauantain tapaamista niin kovasti. Toivon vaan etten itse sairastu just ennen sitä.. oiskin just mun tuuria. Ketäs kaikkia olikaan tulossa?

Omppulin äiti rv 34+4

Vierailija
112/216 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun kaikki on niin täpinöissään, että loppusuora häämöttää!! Huoh, kyllä on ihanaa!! Ja täällä niin kuin varmaan monessa muussakin kodissa paikat on järjestelty ja siivottu valmiiks, mä oikeasti taittelin ne roskapussitkin.. :DD

Neuvolakuulumisia: Nyt tulee pohjat: +1,4kg/viikko Buahahahahaa, ei voi kuin nauraa!! Nyt on maaginen 80 kg raja ylitetty sit ekaa kertaa elämässä ja painoa tullut siis +20kg. Fantasy, oo onnellinen jos sulle ei loppuviikoilla tule enää niin painoa, mulle kyllä tulee!! Kävinpä silti salilla ja jumpassa vaikkei se painonnousua hidastakkaan! Sykkeet oli 145 ja verenpaineet 134/74 eli vähän nousussa. Muuten kaikki ok. Vauva ei oo kuulema vielä laskeutunut, mutta oikeinpäin se onneks masussa majailee!

Sit vielä tähän kamalaan vauvansieppaukseen.. Ei oo muuten vieläkään saatu tekijää kiinni. Toivottavasti saadaan, ettei kaikkia jää kalvamaan mieltä että tekijä vielä vapaana.. :/ Varkauden lehdessä on ollut paljon kirjoituksia aiheesta. Itse en jotenkin usko lasta tekijäksi koska kun äiti oli tullut vaunuille niin hän oli heti tajunnut etä jotain on vialla sillä harso oli nipsutettu pyykkipojilla eri tavalla kuin hän sen tekee. Mä luulen, ettei lapset älyäis sitä laittaa edes takas paikoilleen. Mä veikkaan jotain mielenterveyspotilasta, siellä kun lähellä on taloja joissa asuu vähän yksinkertaista porukkaa.. Mutta kamala tapaus, toivottavasti selviää ja pian!!

Voikaa hyvin!!

Vierailija
113/216 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaa:Eli oli sitten tiistaina lääkärineuvola. No varsinaista painoarviota en saanut, mutta lääkäri sanoi että jos loppuun asti menee on yli 4kg, mutta jotenkin olen siihen jo varautunutkin. Ja sitten lapsivettä tosiaan on paljon mitä terkkakin on epäillyt. Todennäköisesti lapsivettä ei ole kuitenkaan liikaa, mutta lääkäri laittoi kuitenkin lähetteen äitipolille, että sieltä pitäisi kutsu tulla kahden viikon sisällä. Siellä siis kaiketi tehdään samalla myös se painoarvio tarkemmin ja katsotaan minkäkokoinen mahtuu tulemaan, että odotan kyllä sitä innolla on kiva tietää vähän paremmin:)

Täällä taisi joku miettiä lähteekö kaikki jo ajoissa täältä, mutta luulen ainakin että meillä menee toukokuun puolelle, jos ei sitten koon takia ennemmin käynnistetä.

Mutta koitetaan jaksaa loppuunrutistus. Vaikka pitkältä aika tuntuu ainakin näin ensikertalaisena:)

have 33+3

Vierailija
114/216 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi ettei ole tullu kirjoteltua. raskaus on edennyt ihan hyvin lukuunottamatta pientä turvotusta ja alamahan kipuja.sekä suonokohjuja on oikeassa jalassa. kunhan päästäis jo huhtikuun puolelle nii hyvä on.

täällä on valmistauduttu vauvan tuloon että pinnasänky makuuhuoneessamme ja hoitopöytäki on omassa paikassa mut vaatteita olen pessyt ja tänään silittelen niitä et saadaa neki hoitopöytän laatikoihin. hankintoja ei tarvitse tehä kuin mietin et tuo seisomalauta kärryihin ja tuo kantoreppu.

mutta jospa tässä vähitellen kevättä kohti mennään ja pitää lukea teidän jutut kunhan ajan kans jaksan. MInä olen ajatellut synnyttää jakkaralla tai ammeessa jos ei ammeeseen pääse niin jakkaraan.

odottava_äiti+ typy 33+6

Vierailija
115/216 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan keväinen päivä ja tuntuu, että nyt vasta se huhtikuu koittaakin nopeasti =) Tosin itse toivon, etten joudu kärvistelemään huhtikuulle asti. Saisi tulla jo ulos!!! Ei jaksa enää!

Kävin eilen neuvolassa ylimääräisellä käynnillä (seuraava on vasta ensi viikolla, kuukausi edellisestä käynnistä), kun turvotus on ihan kauheaa (myös öisin ja aamuisin), oksennus alkoi uudelleen reilun 3 viikon tauon jälkeen, päätä särkee ja alapäässä on koko ajan viiltävää kipua (kuin puukolla vedeltäisiiin). Kaikki oli kuitenkin sikäli kunnossa, että verenpaine oli normaali, pissassa ei mitään ylimääräistä ja painokin on noussut alle 2kg ekasta punnituksesta (tosin vain 500g siitä mitä ennen raskautta oli).

Eli sitten ensi viikon lääkärikäynnillä näkee mikä on kohdunsuun tilanne yms, mutta meinasi terkkari, että hyvin toidennäköisesti pikkuinen on jo kovasti tulossa maailmaan, kun nuo viiltävät kivut ovat jatkuvia ja pää painaa jo hyvin alhaalla. Ja tästähän on enää 1,5 viikkoa siihen, kun esikoinen on syntynyt. Miehellä alkaa sopivasti lomakin sunnuntaina, joten kovasti toivon, että alkaisi tapahtua... =)

Vointeja ja mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Mindis ja maha 34+5

Vierailija
116/216 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät menee sekaisin... Siis tapaamiseen lauantaina klo 14!

Pomppu rv 35+6

Vierailija
117/216 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Tulossa ollaan huomenna klo 14.

Ja Fantasy, kyllä mä ainakin voin tulla tän lauantain lisäksi joku päivä viikollakin, jos intoa tapaamiselle löytyy ja muuten pääsee liikkumaan :-)

Pola

Vierailija
118/216 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Orkidealle ja pikkuneidille! Huhtivauvojahan alkaa puskea maailmaan jo kovaa vauhtia :).

Kiitos fantasylle, Omppulin äidille, Pampalle ja miukkikselle rintapumppuvinkeistä! Olin jo ostamassa sitä Aventin käsikäyttöistä, kunnes ystäväni kertoi antavansa omansa lainaan. Se on kyllä sähkökäyttöinen, mutta kokeillaan nyt ensin sillä, jos meillä nyt edes on tarvetta koko vehkeelle.

Mulla oli tänään lääkärineuvola ja oli aika nopea käynti. Ei kauheen tarkkaan tutkinut, mutta ilmeisesti kaikki tarvittava. Eihän mulla mitään vaivoja ole pahemmin ollut, että mitä sitä suotta jaarittelemaan. Totesi, että kohdun ulkosuu on auki, mutta sisäsuu kiinni. Ilmeisesti myös kohdun kaula lyhentynyt (vertasi edelliskerran 3 cm:iin, rv 27) ja pehmentynyt. Sanoi, että parin viikon päästä olet varmaan sairaalassa!!! No, tämähän herätti mut. Olen kyllä kuullut näitä juttuja, että silti voi mennä vielä yliaikaiseksikin vaikka kohdun ulkosuu olis auki. Itsehän olen ensisynnyttäjä, eli sen avautuminen on kai tässä vaiheessa ihan normaalia. Sf-mitta on ollut jo 4 viikkoa 27cm, joten aika alhaalla kaveri majailee. Ei kai se sitten ihme ole, vaikka hän sieltä jo pian putkahtaisikin... hui! Täytyy vaan pistää vauhtia omiin valmisteluihin, ettei jää tekemättä :). Onneks tässä ollaan nyt ekaa viikkoa mammalomalla, eli mikäs tässä on ollessa ja odotellessa.

Tarvii alkaa miettimään, mitä sinne sairaalakassiin pitäis pakata mukaan. Vissiin ainakin vaaville jotkut kotiintulovaatteet tai ehtiihän ne sitten miehen mukanakin sairaalaan. Pääasia on kai ottaa omat hygieniatuotteensa mukaan.

Hyviä vointeja kaikille huhtikuisille loppuajaksi ja eikun jännäämään, kuinka moni meistä jakaantuu maaliskuussa!

Perhonen_81 rv 34+6

Vierailija
119/216 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse tein oman kassin vaaville ja itselleni. Vaavin kassina on hoitolaukku johon pakkasin sille kotiinlähtö vaatteet, muutaman vaipan, tutit yms. Miehelle sanoin että ottaa sen mukaan turvakaukalon kera kun tulee sit hakemaan.

Omaan kassiini pakkasin sitten kotiinlähtövaatteet, imetysliivit, rintaliiviensuojuksia, omat aamutossut, siteitä, luettavaa, kännykän laturin, pesuaineet yms. ja miehelle sisätossut kun tampereella suositellaan, että isällä on omat sisäkengät mukana synnytyksessä. Käsilaukun otan sit vielä mukaan missä on aina rahapussi, neuvolakortti yms.

Mies lupasi sitten tuoda jotain naposteltavaa mulle sairaalaan =)

Vierailija
120/216 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ajattelin vain käydä kertomassa, että meidän neiti tulee tänään kotiin.

Neiti on pysynyt hyvässä kunnossa edelleen ja ruoka maistuu ja paino nousee tasaisesti. Tänään menen puolilta päivin edeltä sairaalaan ja mies tulee töiden jälkeen hakemaan meidät kotiin. =) Todella helpottavaa, että sairaalassa ravaaminen loppuu. Mies kun on kuukauden päivät käynyt sairaalassa päivittäin. Ensin minun luona, sitten tytön ja minun ja nyt on viikko yhdessä käyty tyttöä hoitamassa. Hieman arki helpottuu, kun ollaan kotona ja mies jää kolmeksi viikoksi isyyslomalle. Ihanaa. =)

Ainoanan ongelmana on pitää ovista ja ikkunoista survoutuvat vieraat poissa ja vielä pitää huoli, ettei kukaan ole yhtään sairaana...

-Orkide ja neiti-