**HUHTIKUUN HANIT maaliskuu**
Kommentit (216)
Eli pakko oli tulla kommentoimaan pikkaisen kun tähän koneelle kerran pääsi =)
Fantasy: Onneksi tuo lääkärikäynti oli nyt positiivinen yllätys, kun sinulla tosiaan ei ole kovin mukavia henkilöitä sattunut tuonne neuvolaan ja jospa pääsisit tosiaan vielä kättärille käymään. Pidetään peukut pystyssä.
Ansalle voimia ja toivotaan, että supistukset pysyisivät levolla poissa ja vauva viihtyisi vielä muutaman viikon mahassa.
Zaida: Minulla juuri tuollaista kuvailemaasi kipua tuossa ylämahalla, joka nimenomaan pahenee iltaa kohti ja en illalla pysty enää istuessa kumartumaan juuri yhtään eteenpäin. Tuntuu, että koko ylämaha olisi aivan turvoksissa ja että koko vauvamaha olisi siirtynyt tuohon rintojen alle. Itse olen ajatellut, että kohtu tosiaan nyt niin ylhäällä, että alkaa tunua pahalta ja sisuskalutkin ovat aikamoiselle koetuksella. Luulisin, että olo helpotttuu kun vatsa sitten ihan loppusuoralla laskeutuu taas alemmas.
Tänään olenkin sitten sanut aloitettua kaappien raivauksen ja roskiinviemistä on jo tähän mennessä löytynyt melkein 2 jätesäkillistä....Nyt on vaan kova hinku päästä kaikesta roinasta eroon ja saada koko koti kuntoon ennenkuin vauva syntyy.
Jaahas,nyt taitaa meillä alkaa leffailta,eli näihin kuviin ja tunnelmiin.
-mimmuli&papu- rv32+2
Onnea kovasti pepsiinalle pojasta ja pikaisia paranemisia =)
Ansa: koita pärjäillä siellä vuode levossa, toivotan parasta!
Sitten vähän neuvola kuulumisia. Viime viikolla neuvolan täti laittoi mut käymään äitipolilla vauvan sykkeiden takia, olivat kuulemma liian korkealla ekan kuuntelu minuutin aikana, mutta eipä ne äitipolilla huomannu sitten mitään poikkeavaa... Täti oli sijainen ja epäilen että vaavini vain hermostui pitkäaikaisesta mahan painelusta. Tekivät kuitenkin painoarvion samalla ja sen mukaan olisi 2,5 kiloinen taapero masussa.
Nivustaipeiden kivut yltyny mittaviksi ja supistukset välillä isompia ja pitkäkestoisempia, joten päätin sit käydä ihan lääkärillä... Sanoi että kaula kaventunut alle senttiin, mutta viikkojen takia ei enää lähetettä äitipolille viitsi laittaa... Viikkoja jo 33+5... Eivät kuulemma edes ota kun viikkoja 34 täynnä ennen kuin synnytys käynnistynyt.
Tänään sit oli taas neuvola ja pissa testi oli heikosti positiivinen valkuaisen kantilta, päätti tämä sijainen laittaa lähetteen laajempaan pissatestiin, tulokset saan sitten kuulla ilmeisesti ensi torstaina ellei jotain hälyyttävää ilmene niin kuulemma soittelee... Sydänäänet oli tällä kertaa täysin normaalit ja sf-mitta huitelee tuolla 36cm, täti sanoi että laittaa uuteen painoarvioon lähetteen vähän myöhemmin. Ja rautatabuja pitää nyt sitte alkaa syödä hemppa oli tippinut 112...
Että tällaista täällä =) Nivuskipuja lukuun ottamatta olo on mitä mainioin, mukavasti aikakin menee kun katselee meidän taaperoita... Pennut jo alkaneet horjuvasti tutkia ympäristöä ja viikon loppuna olisi aika alkaa totutella pikku hiljaa ihan kunnon ruokaan :D Siitä mahtaa tulla hauskaa!
Kaikille hyviä vointeja täältä päin!
mustapantteri rv 33+5
Pepsiinalle hurjasti onnea poikavauvasta! Sait mutkin tajuamaan, että tosiaan tässä alkaa synnytys lähestymään. Mulla kun on toi LA päivää ennen kuin sulla oli, eli pitää varmaan alkaa pakkaan sitä sairaalakassia ja tutustuun TAYS:n synnytysmateriaaliin netissä. Onneks on enää tää viikko töitä ja sit mammalomalle, niin ehtii ajatteleen näitä vauvajuttuja ihan täyspäiväisesti.
Omaa napaa taas jonkin verran, eli tänään oli neuvola ja kaikki edelleen kunnossa. Tosin Sf-mitta ei ollut kasvanut yhtään 3 viikon takaisesta neuvolakäynnistä, eli sekä rv 30+3 ja nyt rv 33+5 oli 27cm. Johtuu varmaan siitä, että tunnen itekin kuinka vauvan pää on painunut enemmän alaspäin ja enää ei rintojen alta ahdista henkeä niin paljon, kun vielä muutama viikko sitten. Taitaa vaavi hakea pikkuhiljaa ulostulopaikkaansa. Kun nyt ei ihan vielä tulis, jos mä saisin päättää :). Turvotusta tai kivuliaita suppareita ei ole ollut, mitä nyt kohtu supistaa välillä mahan kovaksi. Viime viikolla jo vähän aloin miettiin, että liikkuukohan vauva tarpeeks, mutta kyllä se siellä möyrii ihan kiitettävästi. Aikamoinen iltaeläjä, mutta niin on äitinsäkin :). Tosin yöt antaa nukkua ihan kiitettävästi. Pitäiskö sanoa, että toistaiseksi, koska parin kuukauden päästä voi olla vähän eri juttu ;).
Mä oon koittanut kuumeisesti miettiä, että mitä kaikkea tarvii vielä hankkia. Lähinnä kaikkee pikkutavaraa. Viime kuun pinosta (vai oliko se jo tammikuun) listailin itelleni ylös teidän antamianne vinkkejä ja niitä oon alkanut jo ostiskellakin. Lähinnä mua mietityttää tuo rintapumppu, eli kannattaako se hankkia jo etukäteen ja kumpi on kätevämpi: sähkö/paristokäyttöinen vai käsikäyttöinen? Käsikäyttöinen tuntuu olevan edullisempi, mut mielelläni ostaisin sit oikeasti käytännöllisemmän ja toimivamman vaihtoehdon, jos niillä on eroa.
Nyt nukkumaan, että jaksaa vielä pari viimeistä päivää töissä. Tsemppiä kaikille viimeiselle neljännekselle ja eikun jännäämään, kuka jakautuu seuravaks :)!
Perhonen 33+5
Heti alkuun pepsiinalle onnea poika vauvasta!
Tulinpa kirjoittelemaan kuulumisia..
Ti oli neuvola ja siellä oli kaikki ok. RR oli 78/121,hb noussu 123:n jes!(matalana oli pitkään,alimmillaan 107)pissi puhdas,paino oli pudonnut kilon,sf-mitta 30 ja vaavin sydämen syke 130-140. Ä-neuvola täti sano että vaavi ei paljoa mahdu liikkumaan kun perätilassa edelleen..
Eilen oli sitten k-ultra ja vaavin painoarvio 2545g> 2 vkoa isompi vaavi la:n nähden,perätilassa..kasvaa varmaan lievän rd:n myötä vaikkei vs-arvot korkeita olekkaan..
Seuraava ä-neuvola 12.3 ja seuraava ä-poli käynti 19.3 ja jos silloin vaavi on edelleen perätilassa niin joudun kysiin ja mietitään synnytystä..
tämmöstä tänne suuntaan..
Oon ostanu suurin piirtein kaikki ne mitä meinasinkin vauvalle tässä kuussa ostaa..
Sairaalakassia laitettava hissukseen valmiiksi kun ei tiiä millo tulee lähtö;ollu taas supistuksia,vihlomista,alaselkään koskenut mutta onneksi sitten loppuneet aika pian kuin tullukkin..Ja muutenkin oltava valmiina ton 19.3 k-ultran jälkeen jos tulee lähtö kysille ja jään sinne reissulle ja palaan kotio vaavin kans..Saapa nähdä miten käy..
Sori,omanapaisuus muttei tuu nyt äkkiseltään mieleen kelle kommentoida..
Marika79 ja "onni" rv 32+6(menkkojen mukaan)>34+6(ultran mukaan)
Heipä hei mammat,
Onnittelut pepsiinalle.
Meille tosiaan syntyi sektiolla pikkuriikkinen tyttö viime perjantaina. Painoa neidillä 1990g ja pituutta 45,5 cm. Pipo 32 cm.
Viime kuussa 11.2. jouduin synnytysvuodeosastolle raskausmyrkytyksen takia. Sen jälkeen olen käynyt kotona kolme yötä ja yhden iltapäivän. Raskautta saatiin pitkitettyä tuohon viime perjantaihin ja sektio oli suunniteltu. Hetkeäkään en olisi enää kestänytkään. Nappi ajoitus siis. Viime viikon alussa makasin synnytysvuodeosastolla ma-ke tekemättä lähes mitään, pimeässä huoneessa. Päänsärky oli jatkuvaa, valkuaisarvo pilvissä, näköhäiriöitä, meluarkuutta jne. Torstai-aamuna siirryin synnytyssaliin tehostettuun tarkkailuun ja tiputukseen. Perjantaina sitten klo 9 oli sektioaika.
Viikonlopun olin vielä aivan tokkurassa ja verenpaineet alkoi nousta vasta leikkauksen jälkeen. Pre-eklampsia kuin voi paheta pari päivää vielä synnytyksen jälkeenkin. Neitimme oli vahvempi kuin äiti ja kävi vierailulla luonani, että sain edes nähdä pikkuista.
Tyttö on voinut hyvin. Syönyt itse pullosta ja ruokamäärää on hilattu ylöspäin. Tyttö on tarvinnut vain lämpökaappia, mutta siinäkin asteita vähennetty. Syödessä meinaa välillä hengittäminen unohtua, mutta hänen viikoillaan (34+1) syntyneelle se on tavallista. Kerkesin kuitenkin saada kaksi vauvan keuhkoja kypsyttävää piikkiä ennen leikkausta. Neiti kasvaa sairaalassa tod.näk. useamman viikon, että on vahva ja varma selviämään sitten kotona. Huomenna on hoidosta palaveri lääkärin, omahoitajien jne. kanssa.
Minulla tänään sairaalassa päivä 20. Hieman laitostunut alan olla...Mutta huomenna tai viimeistään viikonloppuna pääsen kotiin.
Tällaista meille.
-Orkidea ja pikkuneiti-
Oikein paljon onnea sullekin!!! Ehdit sitten vielä ennen pepsiinaa :D Ihanaa ihanaa!!!!
Nyt on jo kaksi jakautunut, kuka onnekas on seuraava? ;)
Tosiaan nyt jo kaksi huhtikuista jakautunut, hurjaa. Todella paljon onnea koko perheelle!
Ihania uutisia! Ottakaa nyt vastaan kaikki hyvä hoito mitä tarjotaan ja levätkää sairaalassa niin paljon kuin mahdollista.
Hiihtoloma sujui vatsataudin merkeissä, ja valitettavasti rasitus näkyy nyt supistuksissa ja verenpaineessa. Koitan huilailla mahdollisimman paljon.
Pääkaupunkilaisten tapaamiseen harkitsen osallistumista, siihen samalle päivälle 13.3. pukkaa muutakin mukavaa ohjelmaa, mutta katson, josko onnistuisi. Kivaa olisi nähdä muutkin isomasuiset :-)
iiris-74, rv 33+4
VOI IHANAA toinen huhtivauva =)))!!! Todella paljon ONNEA orkidealle ja pikku prinsessalle!!!
Tässähän ihan pitää joka päivä käydä täällä, kun ihania vauva uutisia alkaa satelemaan =)
Pepsiina, laitatko vielä raskausviikon jolloin pikkuisesi syntyi? Laitan sen tuohon meidän listaan...
Zaida, kyselit ylävatsa kivusta... Mulla kanssa ihan ylävatsa pinkeenä, kun vauva niin iso ja mä kanssa aika lyhyt (158cm)! Että yleensä normaalia varmasti lyhykäisillä immeisillä =)! Mutta jos ylävatsa on kipeä enempi oikealta puolen, voi se myös olla sappi joka on kipeä! Ja jos on vielä kutinaa (kämmenissä, jalkapohjissa tai missä vaan) niin voi sappiarvoissa/maksa-arvoissa olla häikkää... Että silloin kannattaa kyllä neuvolaan olla yhteydessä!
Perhonen, rintapumpusta kyselit! Käsikäytöinen kannattaa hommata ja ihan varmuuden vuoksi, koska jos sitä tarvitsee - se on kuin taivaan lahja! Mutta jos sitä ei tarvitsekaan kuin pari kertaa, niin sen jälleenmyyntiarvo on myös hyvä!! Esim. huutonetissä! Mulla itsellä on Aventin isis-pumppu! Se vaikuttaa ainakin hyvältä, esikoisen kanssa oli Emma.. Esikoisen aikana en montaa kertaa tarvinnut, koska vauva ei suostunut pullosta koskaan juomaan... Mutta ne muutamat kerrat alussa kun maito nousi oli tärkeää, että sai pumpattua maitoa vähän pois että vauva sai paremmin otteen! Ja pumppu on myös hyvä, jos tulee rintatulehduksen oireita niin pumppaaminen auttaa ettei mene pahaksi tulehdukseksi!
fantasy&hope rv36 = Tuleekohan pojasta kalat vai oinas, hmmm?? No todennäköisesti Oinas, mutta eihän sitä koskaan tiedä ;D
Onnea orkidea kamalasti pikkuisesta tytöstä. =) Syntyi sitten mun synttäripäivänä ;) Paljon hyviä vointeja teille sinne!
Fantasy, niin tosiaan, päivittäisitkö listaan mulle iäksi 20v!
Täällä on edelleen vaivana flunssa, joka alkoi jo pari viikkoa sitten. Tosi tylsää kun saa olla niistämässä kokoajan :/ Onneksi ei enää ole niin tukkoinen olo, kun tuolloin pari viikkoa sitten.
Hirveät selkäkivut tullut vaivaksi. Tai selkä vetää toiselta puolelta ihan jumiin enkä oikein tiedä miten päin pitäisi olla. Hankalaa varsinkin jos on jossain missä täytyisi istua, niin on tosi vaikeeta saada olo hyväksi. Tiistaina käytiin kullan kanssa katsomassa HIFK-TPS -peliä ja siinä peliä seuratessani luulin jo, etten pääsisi enää edes penkistä ylös, luulin selän menevän kokonaan jumiin.
Vauva vietti yhden kovin rauhallisen päivänkin ja ehdin huolestua, mutta onneksi nyt on taas liikkunut normaalisti =)
Närästyskin vaivaa vähän väliä. Sitä en kyllä ollenkaan tule kaipaamaan raskauden jälkeen!
Jeejee, tänään ajattelin vähän alustavasti kattella vauvalle kotiintulovaatteita! (=
Huomenna meen uimaan anopin kanssa, toivottavasti sujuu hyvin tämän massun kanssa!
Eipä tänne muuta tällä kertaa :) Ens viikolla olis neuvola ja sitä seuraavalla neuvolalääkäri, joka muuten on mies. Ja äippäloma alkaa ens viikolla!
Me ja murmeli rv 33+2
Orkidealle ja Pepsiinalle tuhannet onnittelut. Pikkuisille voimia ja paljon kiloja :)
Omaa napaa : Kiloja kertyy,hui. Alkaa vissiin mun kroppa nyt kerätä sitä nestettä. Katsotaan mitä se neukkutäti sanoo ens viikolla. Melkoisia supistuksia tulee aika ajoin, eilen jopa tuntui ekaa kertaa selässä. Ei ole kivuiliaita, vaan pysäyttäviä. Maha menee niin kireäksi, että tuntuu sen räjähtävän jos hengittää. Jätkä ollut raivotarjonnassa jo 3 viikkoa, häpyluu on niiin kipeä. Oikein tuntee kun se venyy. Saikulla oltu viime viikon tiistaista, vielä tämä viikko ja sit olis 2 vkoa töitä, jos kroppa kestää. Häntäluu, selkä ja liitoskivut aiheutti sairaslomaa.. Sitä ihottumaakin näytin lääkärille, joka totesi sen olevan yksi flunssan oireista (ikinä kuullutkaan). Se ihottuma oli hetken jo parempi, mutta palasi takaisin kahta kauheempana. Takareidet ja pylly näyttää kuin vesirokko olis tullut. Harmi vaan et oon ne rokot jo sairastanut... Jätkä on virkeä ja pitää melko jumppia, kovasti se kylkiluita potkii, varmaan ainut mihin hän enää pystyy potkimaan. Ainiin, meen huhtikuun alussa käymään äippäpolilla. Jokin tarkastuskäynti niiden mun leikkausten takia. Saan siinä sitten samalla ultran, paino- ja synnytysarvion. Vissiin siksi että kestääkö mun kahdesti leikattu kohdunkaula synnytystä.. Parempi et he sen katsovat ja et mä pääsen näkee pikkuista :) Jotenkin vaan alkanut peloittamaan ettei jätkä pysy kyydissä niin pitkään. (Varmaan tullut "kauhukuvia" kun kaksi meistä jo jakaantunut näinkin varhain).
Miltä tuntuu kun pikkuisella on hikka ? Monet on kirjoittanut päivittäisestä hikasta ja mä ihmettelen et miltä se tuntuu ??
Tytsä90 - Mun neuvolalääkäri on myös mies, siihen tottuu :)
Muuta kommentoitavaa en nyt tähän hätään keksi. Hyviä vointeja ja toivotaan että pikuuiset pysyy kyydissä vielä tovin :)
jennu + jätkä 32+2
Ihanaa, että pikkuinen on terhakka ja reipas - toivottavasti alat voida itsekin jo paljon paremmin!
Niin näitä "huhtivauvoja" sitten vaan pukkaa maailmaan pikku hiljaa.
Pola 33+4
Huhtikuisilla on näköjöön kiire syntyä. =) Onneksi melko hyvillä viikoilla kumminkin. Oikein hyvää vointia sinne!
Rintapumpusta: Avent Isis käsikäyttöinen pumppu on kyllä tosi hyvä!! Suosittelen. Ite ostin jo etukäteen varalle ja olihan sille käyttöä. Ja pumppaamalla voi laittaa isin myös syöttämään vauvaa (jos huolii pullosta maitoa) ilman että ois pakko antaa korviketta ja jos on joskus menoa ruokinta-aikaan itsellä, niin voi pumppaa maitoa jääkaappiin. Tai jos oikein reilusti tulee maitoa, niin sitähän voi pakastaakin.
Hikasta: Hikkailu tuntuu rytmikkäiltä nytkähdyksiltä mulla ainakin. Ihan kuin tosi hidas ja tasainen syke, se varmaan kuvaa aika hyvin tuota tuntemusta.
Tapaamisesta: Ehdotetut aika, paikka ja päivä edelleen mulle ok. Ihanaa, silloin pääsee ihan yksin lähtemään kotoa.=) Odotan innolla! Ja kiva päästä "kohtalotoverien" seuraan, viimeksi oli ainakin oikein mukavaa.
Omppulin äiti rv 33+6
Paljon voimia sekä isoille että pienille!
Tosiaan näyttää huhtikuisilla olevan kiiru maailmaan =) Ystäväni sai myös helmikuun puolivälissä vaavin, jonka piti syntyä huhtikuun puolivälissä. Ja toinen makaa sairaalassa "valmiudessa". Ja täälläkin odotellaan, koska lähtö tulee...
Viime viikolla jo piti melkein kellottaa suppareita, ja joka päivä on kyllä olo sellaista tuskaa, ettei tosikaan. Ja nyt kun vauva on laskeutunut niin, että mahakin valahti kertarysäyksellä alas, tuntuu koko ajan kuin olisi pää jalkojen välissä jo tulossa =) Esikoinenhan meillä tuli jo 36+3, pysyisi nyt tämäkin edes siihen asti... Mietin, että jos pakkaan kassin yms valmiiksi, niin varmemmin pysyy. Eikös se niin mene, että kun ottaa sateenvarjonkin mukaan, niin ei taatusti sada ja toisinpäin =)
Hikasta: tällä vaavilla on lähes joka ilta samaan aikaan hikka. Tuntuu ihan kuin tasainen sydämen syke, kuten Omppulin äiti kuvaili.
Illanjatkoja, Mindis ja maha 33+5
Kyllä tosiaan kiireellä tullaan maailmaan, mutta alkaa onneksi kaikilla olla viikot sen verran hyvät että vauvoilla hyvät mahdollisuudet selviytyä. Tsemppiä vielä syntyneille että selviäisivät mahdollisimman vähällä. Ja toivotaan että muut jotka haluaisi pihalle pysyisivät vielä jonkun aikaa kyydissä.
Itseäkin on jännittänyt vähän tuo ennenaikaisuus, vaikka ei oikeastaan kipeitä suppareita ole ollut. Toki viime yönä oli vähän menkkamaista kipua, mutta onneksi ensi viikolla lääkäri niin näkee mikä on kohdunsuun tilanne ym. Toki ennemmin luulen että tämä pysyy kyydissä yliaikaa kun että tulisi ennenaikaisena..
have 32+4
Ja toipumisia sektiosta.
Omaa napaa... Eilen alko ja tänään jatkui ihmeellisen 'tuhruvuodon' tuleminen. Muuten ei edes huomais, mutta valkoinen vessapaperi kavalsi. Siis ihan tosi vähän ja tosi haaleeta rusehtavaa vuotoa, jonka seurauksena multa kiellettiin kaikki kantaminen, nosteleminen jne. Ja terotettiin päähän pitkä lista 'oireita', joita ei saa jäädä yhtään kotiin seurailemaan vaan pitää heti soittaa lanssi ja mennä pillit ulvoen synnärille. Hiukkasen tuppaa huolettamaan nyt sitten, vaikka itse veikkaan, että vuodon alkuperä on jotain niinkin harmitonta kuin valmistautuva kohdunsuu. Vaan kun ei sitä tiedä ja sanoivat puhelimessa ettei lääkärikään voi niin vähästä vuodosta varmaksi sanoa. Joten nyt sitten otetaan iisisti synnytykseen asti ja toivotaan parasta.
Orkidealle suuren suuret onnittelut pienestä tyttövauvasta!! Ihan ihmeellistä että vauvoja jo syntyilee :D. Toivottavasti voitte molemmat nyt hyvin ja olette päässet jo kotiutumaan! Ihanaa!
ansa*lle voimia lepäilyyn. Ei mene enää kauaa niin saat jo alkaa liikkumaan enemmän.
fantasy, toivottavasti pääset sinne kättärille vielä. Jotenkin hurjaa, että vauva on jo kolmekiloinen, mut toisaalta ei tässä paljoa aikaa enää laskettuun ole. Luulenpa, että täälläkin ollaan siellä kolmen kilon tuntumassa. Toivonkin, että ensi keskiviikkona neuvolassa saan lähetteen kokoarvioon. Hienoa, että kohdunsuulla oli tapahtunut edistystä! :D
minapieni, ohoh, mikähän sulla on tilanne nyt? Mullekin tuli heti mieleen valmistuva kohdunsuu, mut mitäs ne siellä synnärillä oikein epäilivät kun noin varoittelivat? Jotain istukkaan liittyvääkö? Toivottavasti olet saanut lepäiltyä.
Rintapumpusta, itse hankin Aventin Isis -pumpun esikoisen aikaan ja olin siihen kyllä tyytyväinen. Mulla oli tilanne se, että maitoa ei vaan tullut tarpeeksi vaikka kuinka yritti (ja vauvan imuotteessakin oli vikaa ym ym.) joten yritin vielä pumpunkin voimalla stimuloida sitä maidon tuloa. Välillä se onnistuikin ihan hyvin :). Kaivoinkin pumpun tuossa pari päivää sitten valmiiksi esille, josko sille olis nyt vielä enemmän käyttöä kuin viime kerralla :).
Täällä tuntuu, että maha on kohta jo kaulan kohdalla :D. No ei nyt ihan mut melkein. Aika ahdistavaa (kirjaimellisesti) ainakin silloin kuin supistaa -> lähinnä tuo supistus on sellainen puristavan kiristävä tunne, mut nyt kun se on niin laajalla alueella, ja selänkin puolella jo, niin eipä siinä hirveästi mitään pysty tekemään kun supistus tulee. No, ähisemään pystyy mut siinä se ;). Mielenkiinnolla muuten odotan, miten synnytys lähtee käyntiin sitten kun sen aika on. Esikoisen kohdalla homma käynnistettiin, joten ihan uutta olis sellainen 'luonnollinen' versio.
Mutta kyllä mun puolestani saa ainakin pari-kolme viikkoa tuolla masussa vielä majailla, koska kouluhommat on vielä kesken (aargh! tahtoo jo lomalle).
Mitäs vielä...no, huomenna labraan trombosyyttikontrolliin ja keskiviikkona neuvolaan. Lääkäri on vasta 16.3. Olis kiva tietää kohdunsuu tilanne jo nyt, mut eipä auta kuin odotella ;).
Aurinkoiset sunnuntait kaikille!
Pampa 36+2 (alkaa jo jännittämään ;))
Pampa, kun eivät voineet varmáksi sanoa ettei ois istukkaongelmaa niin käskivät ottaa hyvinkin iisisti. Ja ei se taida ihan vielä näillä viikoilla (34+2) alkaa kovin synnyttämään jos sen suinkin voi välttää. Vuoto loppui eilen illalla eikä ole sen koommin mitään tullu. Outoa vaan olla ruokkimatta ja juottamatta hevosia ite (talli kotipihassa) ja jokseenkin ärsyttää kun vähän kaikkeen pitää pyytää apua :) Tiistaina neuvolaan sitte tarkasteleen tilannetta.
Jokos kaikilla on kaikki tarpeellinen hankittuna? Itseltäni uupuu vielä tutit, pullot ja korvike sekä vaipat. On aina pitäny ostaa mutta sitte jääny. Nyt yhtäkkiä iski tajuntaan et sehän voi oikeesti syntyä jo parin viikon päästä et tulee kohta kiiru :)
Tänään oli neuvola. Sf-mitta oli 30, vaavi on laskeutunu jo alas (ei ihme et on kokoajan pissahädän tunne), sydänäänet oli tosi selkeät ja huiteli 140 =) Itsellä verenpaineet oli hyvät, pulssi oli tosin 120 :D Mittasivat sitten Hb:n kun ei sitä ole alun jälkeen mitattukaan. Oli sitten 90 ja sain rautakuurin. Katotaan kuinka vaikuttaa vatsaan, tähän mennessä kun ei ole mitään ongelmia ollu (kopkop, koputtaa puuta) ton ulostamisen kanssa. Ei oo onneksi mitään turvotuksiakaan ollu. Yhtenä yönä alaselkää särki ja poltteli jonkun verran ja supistaa kun joutuu jännittämään vatsalihaksia... Muuten on onneksi ihan hyvin mennyt... =)
Toivotaan että se kevät sieltä nyt pikkuhiljaa tulis ja että vaavit vielä hetken pysyis sisällä =)
caretta ja masukaveri 34+5 =)
Kokeilenpa vielä kerran jos tämä tulis.. Onnea kamalasti Pepsiinalle pienen prinssin johdosta!