**HUHTIKUUN HANIT maaliskuu**
Kommentit (216)
ihanaa, kävelin aamulla koulukaverin luokse tekemään päättötyötä, jonka tekemiseen menee hermot kun ei mikään kelpaa opettajalle ja tässä rupeaa aika loppumaan. Jään koulusta pois 17.3. Mutta siis....linnut visersi niin kauniisti ja oli aivan mahatva ilma....kyllä se kevät sieltä siis tulee kovalla vauhdilla ja ensi kuussa on jo meidän kuu :)
Pepsiinalle hurjasti onnea ja voimia vauvalle kasvamiseen !!
Nyt odotellaan tosissaan ketä pääsee seuraavaksi saamaan kevätvauvan...voin ennustaa, että varmaan itse kärvistelen huhtikuun loppuun...toivottavasti ei ainakaan mene yli lasketun ajan.
Täällä lomaillaan nyt kolmatta vkoa..välillä on aika pitkääkin, mutta kun ei aina jaksaisi siivotakaan, vaikka sitä riittäisi jokaiselle päivälle. Olen oikein kateellinen Fantasylle kun riittää energiaa siivota kaikki kaapit ja muut.
kolmasunelma 32+1
Tuumin tässä, että suurin osa on jo äitiyslomalla viikolla 12, joten pitäisikö sopia silloin päiväkahvit? Tai sitten jo aiemmin iltasella tai viikonloppuna.
Pääkaupunkiseutu äänestysuurnille :)
ainakin viikolla 12 kaikki päivät toistaiseksi.
Tarvittaessa myös aikaisemmin joku ilta tai viikonloppu käy, kunhan suht ajoissa sovitaan.
Pola
IHANAA Pepsiina - tosi paljon onnea pojasta =))))!!! Ja voimia molemmille sata kiloa!!!
Joo no sovitaan treffit joku päivä viikolle 12?? Mä ehkä jo jaukautuneena tai ainakin toivossa on hyvä elää ;D! Eli mahdollisuuksien mukaan yritän päästä myös paikalle :)!
fantasy&hope rv35+5 = *tuulettaa, ensimmäinen huhtilainen syntynyt JEEEE*
Ja pikaista paranemista äidille ja taistelutahtoa pikkumiehelle!
Olisin itsekin jo aikas valmis synnyttämään, on tää olo sen verran tukala jo. Vajaa 2 vkoa oon ollu nyt saikulla kun oli niin tuskaista se kävely töissä liitoskipujen vuoksi. Ja kyllähän tuo aivan riittävästi supisteleekin, ei kipeästi mutta ärsyttävästi. Täytyy kuitenkin n. kuukausi vielä malttaa..
Tänään sain raivattua vauvanvaatteille tilaa hoitopöydän kaappeihin ja laatikoihin (ja edellisen vaatteille toiseen kaappiin). On niitä vauvanvaatteita tosiaan kertynytkin kun kuudes on jo tulossa, mutta kyllä pitää silti käydä jotain pientä kivaa ostamassa tällekin tulokkaalle! Pari bodya oon kyllä jo hankkinutkin.
Viime viikolla meni kolme päivää siivotessa ja tuulettaessa ja saunottaessa muksujen leluja, petivaatteita yms kun kihomadot olivat jälleen tarttuneet meille, varmaan päiväkodista. On ne niin yököttäviä että hyi!! Kloori haisi huushollissa ja mulla häpyluu huusi hallelujaa kun ramppasin tavaroiden kans edestakaisin ylä- ja alakerran väliä. Kyllä mä oon sitä mieltä, että valtakunnassa pitäis järjestää "madotuspäivä" ainakin kaikille lapsiperheille kaks kertaa vuodessa ni päästäis varmaan vähitellen eroon siitäkin riesasta!
Itsekin otin Pyrvinit vaikka eihän niitä oikein raskaanaoleville suositella, mut jospa ne ei kovin imeytyis vauvalle..
Jänskättää ens viikon neuvolakäynti kun silloin saan mahdollisesti lähetteen ultraan/ulkokäännösyritykseen jos tää ukkeli ei siihen mennessä ymmärrä asettua pää alaspäin. Poikittain tai viistosti perätilassa tuo tuntuu enimmäkseen oleskelevan. Mukavan tuntusia nuo potkut täysinäiseen virtsarakkoon! :)
En haluais sektiota enkä kyllä perätilasynnytystäkään kun mulla on yks noista lantiomitoista vähän nafti. Eka raskaudessa otettiin pelvimetriakuvat. Ei sieltä siis kovin iso tyyppi mahdu perätilassa tulemaankaan.
Se on kyllä mukava kun kevät näyttää tulevan, jopa meillä täällä pohjoisessa on lumet römisseet itsekseen alas katolta. Räntää/tosi märkää lunta on satanu koko päivän. Kuivauskaappi saa laulaa kun lapset käy mutkan pihalla. :)
Mukavaa kevään odotusta kaikille!
-Poikavalta + jätkä h.34+2
Onnea kamalasti Pepsiinalle pienen prinssin johdosta!
Eli tässäpä viesti uudestaan.. Onnea kamalasti Pepsiinalle pienen prinssin johdosta!
Onnea pikkuisesta! Hienoa kuulla, että kaikki meni ihan hyvin ja voimistumista teille!
Nyt varsinkin ajatukset suuntautuvat synnytykseen, kun ensimmäinen on meistä on aloittanut. Ehkä jo tänään aloitan sairaalakassin pakkaamisen. Hankinnat on pääosin tehty ja tietopuoli kunnossa. Mielikin on pysynyt positiivisen puolella eikä pelko ole päässyt valtaamaan mieltä. Selitän itselleni, ettei pelosta ole ennakkoon mitään hyötyä, koska en voi kuitenkaan tietää, miten kaikki menee.
Tapaamiseen olisin minäkin mieluusti tulossa! Jo nyt liikkuminen alkaa olemaan aika äheltämistä. Fantasy heitti aikaisemmin päivämäärän 12.3. pe, ja viikosta 12 on ollut puhetta. Entä sopisiko 13.3. lauantai vielä töissä pakertaville? Pääsen kyllä todennäköisesti mihin tahansa ajoissa ehdotettuun ajankohtaan, mutta vauvin kanssa muuttujat lisääntyvät JOS nyt täytyy lähteä ennenaikaista synnyttämään... Olisi kiva vielä nähdä ennen BIG BANGiakin! Tylsästi (?) ehdotan paikaksi Sanomatalon Waynea, se kun toimi hyvin viimeksikin?
Varokaa jalkojen alla nuljuavaa ja katolta putoilevaa lunta!
Pomppu rv 34+4
Josko nyt viesti tulis kokonaan?!!! :/
Eli tässäpä viesti uudestaan.. Onnea kamalasti Pepsiinalle pienen prinssin johdosta!
Hienoa että poika voi hyvin, toivottavsti itsekin pian paranet. Hurjalta tuntui kuulla vaivauutiset, meillä kun oli sama LA.
Täytyy myöntää että siinä mielessä kateus iski, että mielellään mahasta jo eroon haluaisi. Mutta jos nyt vielä kuukausi menisi..=)
Täällä on ollut joka ilta kipeä supistus, yksi kappale. Muistuttaa vähän ottamaan rennommin, jos vain mahdollista.
Mulle voisi sopia treffipäiväksi se lauantai 13.3 parhaiten (ja paikkaehdotus on ok), sitten ei tarvitsisi poikaa ottaa mukaan. Tosin pojan kanssa en varmaankaan enää lähtisikään seikkailemaan kahdestaan minnekään kovin kauas kotoa.. Tällä viikolla tuli käytyä keskustassa ja oli tosi rankka reissu, vaikka oli mummo mukana auttamassa. Huh!
Nyt alkaa olla vauvalle kaikkea pikkusälääkin varattuna, tutinkin pistin jo sairaalakassiin varalle.. Ja kassi nököttää sängyn alla pölyä keräämässä valmiina että nakkaa sinne hammasharjaa ja muuta päivittäin tarvittavaa sitten kun aika koittaa.
Omppulin äiti
Ihan ensiksi Pepsiinalle ONNEA hurjan paljon ja voimia molemmille!
Näin se tosiaan alkaa iskeä tajuntaan, että huhtikuu tulee kovaa kyytiä ja porukka alkaa jakautumaan. Itse tosin uskon, että meidän pikkumies syntyy välillä 19.4-26.4 kun kaikki kolme aikaisempaa ovat syntyneet rv.39+
Kommentoitavaa olisi paljon, kun en ole aikoihin mitään saanut aikaiseksi kirjoitella, mutta nyt lyö pää totaalisen tyhjää...
Tapaamisesta ollut puhetta ja mulle sopii myös toi 13.3 ja paikkakin on hyvä, itseasiassa mulle sopii melkeinpä mikä vaan aika kun nyt olen jo lomalla, eli ilmoittaudun ehdottomasti treffeille mukaan =)
Siihen kuuluisaan omaan napaan sitten, eli tosiaan loma alkoi viime viikolla vuosilomana ja jatkluukin sitten suoraan mammalomana, ihanaa! Supistukset ovat vähentyneet kun ei tarvitse enää stressata ja painaa töissä kuin viimeistä päivää.
Maha alkaa olla korkealla ja pikkumiehen peppu alkaa jo ajoittain ahdistaa. Turvotusta on alkanut ilmaantua nyt ihan urakalal sormiin, välillä tuntuu etten saa niitä enää koukistettua. Neuvolassa kävin eilen ja kaikki kunnossa, tosi painoa oli tullut kuukaudessa 2kg ja koko raskausaikana siis 3,4kg eli tässä käy juuri niin kuin ajattelin, että kilot tulevat nyt tässä loppuvaiheessa kun olen kotona ja on aikaa herkutella....
Täällä päin helsinkiä ei ainakaan vielä alkanut tiheät käynnit vaan seuraava aika on 25.3 ja silloin onkin lääkäri, eli ehkä sen jälkeen voisi nähdä itsensä neuvolassa vaikka kahden viikon välein.
Mutta nyt näkkärin syöntiin (sipsit piillotin kaappiin =D) Hyvää maaliskuun alkua kaikille!
-mimmuli&papu- rv32+1
Onnea Pepsiina :) Vaaville kasvamisia ja sinulle jaksamisia :)
Itse laskeskelin, että jos tämä vauhtivauva syntyy samoilla viikoilla kuin nykyinen kuopus (37+4) niin se tarkottas tän kuun loppua. Huijui, aika on menny nopeeta :D
Moikka!
13.3. Sanomatalon Waynesissa käy myös minulle, mutta jos mahdollista niin iltapäivästä, kun illalla menoa. Olisko klo 14.00 hyvä teille? Vai haluaisitteko aiemmin tai myöhemmin?
Heipsan!
Mullekin sopii la 13.3. ja Sanomatalon Waynes. Varmaankin just joskus klo 14 aikaan olisi hyvä.
Pola
Onnea Pepsiina! :)
Eilen kävin taas äippäpolilla ja huonoja uutisia.
Kohdunkaula oli pehmeä ja "sisäsuu" tai jotain oli raollaan. Nyt pitää vaan maata, ei sais kävellä eikä istua. Pari viikkoo tälleen ja sit ku tulee 34 viikkoo täyteen niin saa jo hiljalleen kävellä, jne.
Pojan painoarvio oli 1730 g.
ansa* ja "pikku kaveri" 32+0
Onnea pepsiinalle! Hurjaa tosiaan että yksi jo vaavin saanut. Itse valmistaudun että voi syntyä vasta toukokuulla kun suvussa kaikilla mennyt yli, mutta katsotaan. Mielelläänhän sitä synnyttäisi heti kun vauva on valmis tulemaan ulos eli siinä 37-38 viikon paikkeilla:)
Tsemppiä myös ansalle sekä kaikille muille joilla vaikeuksia. Toivotaan että kaikilla menee kaikki hyvin.
Sitten omaa napaa eli tänään oli neuvolakäynti taas:) Sain miehenkin mukaani kun oli kotona ja viime kerralla neukkutäti kyseli että eikö se mieskin tulisi joku kerta mukaan. On siis ollut vain niissä kahdessa ultrassa mukana. Mutta neuvolassa kaikki ok ja se mistä olin nyt ylpeä niin paino oli -54/vko mikä on erittäin hyvä koska mulla paino noussut liikaa niin pieni tiputus tähän väliin tosi hyvä:) Toki nyt oli neuvola aamulla ja viimeksi iltapäivällä, mutta en uskoisi sen vaikuttavan kun korkeintaan muutaman sata grammaa. Mutta positiivista kuitenkin ettei ainakaan paljoa ole paino noussut:) sf-mitta oli nyt 33, joka siis on edelleen käyrien yläpuolella, mutta ei kuitenkaan älyttömästi kasvanut. Mutta ensi viikolle jo laitettiin lääkärineuvola, että lääkäri saa tarkastaa vauvan painon ja onko lapsivettä paljon niinkun nyt epäillään. Sitten selviää laitetaanko lähetettä jatkotutkimuksiin, kun ei se veden runsauskaan ilmeisesti liiallisissa määrin hyväksi ole. Mutta ensi viikkoa odotellessa ja toivotaan että kaikki ok. Aika rauhallisin mielin odottelen ja kiinnostaa kyllä tietää että kasvaako tuolla masussa jättivaavi:)
have 32+2
Heips,
Ensiksi hurjasti onnea Pepsiinalle ja pikkumiehelle. Toivottavasti kaikki menee jatkossa hyvin ja pääsette kotiinkin yhdessä sitten piakkoin.
Sitten omaa tarinaa.. maanantaina oli neuvola ja vaavin sykkeet oli hurjan korkeat 170-200. No siinä sit mittailtiin niitä muutaman kerran ja pikkunen liikkui hurjasti koko ajan joten oli sykkeet myös sen mukaiset. Siinä sit terkkari soitti jo sairaalaan että pitäiskö mennä siellä käymään, mutta sanoivat että mittaa hetken päästä vielä. No sittenhän syke laskikin jo 150 vaikka edelleen oli liikkeessä koko ajan, huh huh. Epäilen että pikkuinen sai jonkun paniikkikohtauksen kun se täti painoi hurjan kovaan mun mahaa ja yritti selvittää miten päin toinen siellä masussa on. Itseänikin sattu oikeen tosissaan se mahan painaminen. Muuten kaikki oli ok. Sf-mitta 35,5 cm.
Tänään oli sit ultra jossa katsottiin pikkuisen kokoa kun sf-mitta ollut koko ajan käyrien yläpuolella. Lääkärin mukaan vaavi on oikein sopusuhtainen ja painoarvio nyt rv 35 on 2,8 kg ja arvio syntymäpainoksi jos syntyy laskettuna aikana 3,8 kg, eli ei sieltä mitään jättiläistä ole tulossa =) Muutenkin oli kaikki kunnossa, syke oli nyt 140 ja virtaukset(?) priimaa, istukka näytti hyvältä ja lapsiveden määrä oli normaali. Helpotus oli kova tuon ultran jälkeen ja sain ihanan kuvan pikkuisen kasvoista missä pitää nyrkkiään suussa, hih
Oli myös nyt kääntynyt raivotarjontaan. Täällä mammalomailtu tämä viikko ja on kyllä ihanaa kun saa vaan olla!
Tälläistä täällä tällä kertaa. Hyviä vointeja kaikille!
Hanna rv. 35+0
ansalle voimia lepoon!! Kyllä nyt monella huhtilaisella on näitä samoja "ongelmia" :/, mutta toivotaan että vauvelit viihtyisivät masussa vielä, eivätkä ponnistelis itseään ulos liian aikaisin niin kuin pepsiinan poitsu ehti tehdä :)!
Tapaamisesta, minullekin luultavasti sopii toi 13.3 ja klo 14...
Omaa virttä taas... Mulla oli toinen ja viimeinen neuvolalääkäri tänään! Ja odotuksethan eivät olleet korkealla, kun edellinen lääkäri (silloin tää mun "oma" oli lomalla) oli aika ääliö niinkuin tää mun neuvolatätsy myös... Nooh, mutta tää homppelisetä olikin tosi kiva!! En ois kyllä uskonut mun tuurilla! Otti ihan tosissaan mun mietinnät koosta ja laittoikin lähetteen kättärille! Sanoi kyllä, että voi olla että sieltä ei tule kutsua jos katsovat ettei tarvi mutta voi ainakin yrittää! Pitkät sepustukset ainakin siihen kirjoitti!
Painoarvio (ultralla nykyään julkisellakin :D) oli nimittäin kuitenkin "vaan" 3kg ja rapiat, tai no onhan se kuukaudessa kasvanut kilon ja toinen kuukausi jäljellä että kasvuvauhdin mukaan nelikiloinen tulossa... Mutta käyrältä katsoessa pitäisi vähän alle neljän kilon jäädä! Sf-mitta oli kumminkin edelleen yläkäyrän yläpuolella 36cm... Mutta voi olla ettei ne kättäriltä laita kutsua, koska ei vauvasta nyt niin merkittävän isoa ole tulossa! Mä luulen, että vähän painoarvio heittää koska lääkäri ei saanut kunnolla mitattua vatsanympärystä kun mun maha on jo niin täynnä vauvaa... Eli musta kyllä tuntuu, että poitsu on pikkasen isompi mutta ei ehkä paljoa max 200g... Ja ihan sen takia mitä muistaa esikoisesta ja sen aikaisista tuntemuksista...
Haluaisin kovasti päästä vielä kättärille ennen synnytystä! Ongelmahan on mun lyhyt pituus 158cm, että jos noi luiden välit ois kapeahkot... Lääkäri kyllä sanoi, että ei mun lantio kumminkaan näytä kovin kaposelta... Toinen issue on tää kun mun esikoinen oli vaan 3250g (40+5) ja multa leikattiin väliliha, joka vielä repesi ennen kun vaavi saatiin ulos! Sekä mä itse oon ollut 3800g ja mun äiti repesi peräsuoleen asti! Eli tota ei oo kovin venyvät kudokset sitten meikäläisillä :/! Pahinta olisi siis jos vauva jäisi kiinni luiden väliin ja sais hapen puutetta yms, mutta ei ois itse kyllä kovin mukavaa saada pahoja repeytymisiäkään... Normaalin synnytyksen kumminkin kovasti haluaisin, eli pitänee ainakin itse yrittää kaikki maalliset keinot käynnistää synnytystä aiemmin! Mutta positiivista oli, että JEEEE kohdunsuu oli hiukan pehmentynyt ja JEEEE kanava laskenut 2,5cm:iin!! Ihanaa että edes jotain tapahtuu, vaikka tämä ei tietenkään mitään "lupaa" ;D! Esikoisen kanssa ei ollut kyllä mitään tälläistä ennen h-hetkeä, mutta kai toisen kanssa voi olla helpommin?!?
Että tälläistä :D! Kohta näistä mun neuvola/lääkäri-käynneistä sais jo kirjan koottua, sen verran pitkät selitykset aina tulee ;D!
Hyviä vointeja ja tosissaan varokaa sitä katoilta tippuvaa lunta!
fantasy&hope rv35+6
Minua on nyt vaivannut pari iltaa ja yötä ylävatsakipu. Ei kellään muulla ole samaa ongelmaa?
Tai aikaisempaa kokemusta?
Ei saa yhtään nukuttua kun ylämaha ihan kivikova ja pullistunut yli/ isommaksi kuin muutenkin jättimäinen vauvapallo... Samalla tuohon liitetään vauvan hurja potkunyrkkeily ja kovittelu-supistukset niin oi voi, kuinka ihania öitä..
viime yönä jo mietin että pitääkö tässä nyt päivystykseen mennä..
Ajattelin että lyhyt pituus (148cm) ja se että näillä viikoilla vissiin tuo maha korkeimmillaan (32)? JAtuntuu että vatsalihakset on rullalla pallean/kylkiluoden päällä... Muita hyviä ideoita?
Viime ultrassa oli kyllä Sf-mitta tasoittunut sieltä yläkäyriltä alaisempiin, ollen siis vkoLLA 30 27cm. Synnytystapa arvio olisi kuun lopussa viikolla 36 ja mietin yöntunteina että näinköhän sitä sinne asti päästään.. Milloin ja mistä syistä/oireista olette menneet lääkärille, te joilla on nyt ilmennyt pehmenemistä jne.?
Zaida 32+4
Onnea Pepsiina hurjan paljon pikkumiehestä!! Mahtavaa, että kaikki on hänellä nyt hyvin! Toivottavasti itsekin paranet pian, että pääset toista ihastelemaan :).
Jaiks, ensimmäinen huhtikuinen on nyt sit jakautunut. Tässähän alkaa pian jännittämään :D. Itse oon vaan niin kiinni noissa kouluhommissa, että välillä melkein unohtuu se, kuinka pitkällä raskaus jo onkaan. Olis ihanaa vaan olla, levätä, järjestää tavaroita ja kerätä voimia tulevaa varten. No mutta, koitan nyt viikon tai pari ahkeroida täysillä vielä ja sitten ottaa rennommin jäljellä olevat mahdolliset viikot/päivät...
Fantasy, kiitti taas uudesta pinosta :). Ah, sä oot lomalla, oon kade ;). Mä en muuten voi käsittää miten sä et pääse kokoarvioon?! Mulle terkka tosiaan sanoi, että jos ens kerralla sf-mitta samalla tavalla yläkäyrän yläpuolella niin laittaa lähetteen ultraan. Totesi myös, että vauva vaikuttaa aika pitkältä. Mun maha näyttää kyllä suht pieneltä (pituutta mulla on 175cm). Vertasin edelliseen raskauteen ja samoilla viikoilla sf oli 29cm, kun nyt se oli 33,5cm. Oman mielenrauhan takia olis kyllä kiva päästä tarkistamaan tuota kokoa...Mut on se kyllä kumma miten käytännöt vaihtelee eri paikoissa, vai johtuukohan se vain tuosta sun 'ihanasta' terkastas?
Vauva on liikuskellut nyt viime päivät ahkerammin kun jokunen viikko takaperin aloin jo vähän huolestumaan liikkeiden vähyydestä. Liitoskivutkin on kuuluneet jokapäiväiseen arkeen jo useamman viikon. Lähinnä iltaisin tai rasituksen (kävelyn) jälkeen alkaa tuntumaan. Ei mitenkään rajusti, mut kuitenkin. Ja ai että häpyluu on kipeä jos sitä vähän painaa, heh.
Seuraava nla on ens viikon ke, ja ma meen taas kontrolliverikokeisiin tuon trombosytopenian vuoksi.
Jahas, tauko vois olla nyt ohi, joten palaan hommien pariin. Oikein hyviä vointeja kaikille mammoille! :)
Pampa rv 35+4