*** Huhtikuun helmet 2009 - Maaliskuu ***
Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi
Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?
Emminen -88, t04/09, Turku
Iza80 -80, p05/09, Helsinki
Jadeade -82, p05/09, Turku
Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu
Kaarna@laiva -? p07/00, p07/02, t04/09
Kaisa_kissa -?, p04/09, Pohjois-Karjala
Kristiina75 -75, p04/09, Pohjois-Karjala
Lyyti -77, t04/09, Uusimaa
Magda -83 t04/09, Varsinais-Suomi
Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki
Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?
Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi
PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu
Pikku-Tiuhti
Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi
Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala
Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki
PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa
Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?
Sande75 -75, p03/09, Helsinki
Satuilija -80, t04/09, Vantaa
Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi
Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää
Smoothie -79 t04/09, Helsinki
Sonja80 -80 p03/09, Helsinki
Taapero82 -82, p03/09, Itä-Suomi
Tiituska -86 p04/09 Lahti
Tiuhti -81, t04/09, Helsinki
Tsili -77, t03/09, Helsinki
Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo
Verticia -85, t04/09, Turku
Vikasi -73, p04/09, Oulu
Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?
PIKKUISEMME:
6kk
Aaku77 6kk 70cm 9175g
Juliaana 6kk 66cm 7420g
Kristiina75 6kk 71cm 8300g
Prinsessa65 6kk 70cm 7500g
Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g
Taapero82 6kk 70,7cm 10800g
Vikasi 6kk 71cm 9460g
8kk
Emminen 8kk 74cm 8840g
Iza80 8kk 70cm 10600g
Jadeade 8kk 71cm 8500g
Mikumamma 8kk 75,5cm 10860g
PikkuKeiju 8kk 68,5cm 7340g
Pikku-Tiuhti 8kk 72,5cm 9360g
Pikkuäiti 8kk 73cm 10825g
Sailori 8kk 73cm 9800g
Sande75 8kk 72,5cm 8330g
Satuilija 8kk 73,2cm 9030g
Shinon 8kk 71,7cm 9890g
Tsili 8kk 68,8cm 7310g
Tuuti 8kk 72cm 8660g
Verticia 8kk 72,5cm 9200g
Äitsykkä3 8kk 74,5cm 9415g
10kk
Kaisa_kissa 10kk 78cm 10500g
Lyyti 10kk 71cm 9100g
Paik 10kk 71cm 8635g
Päkkänä 10kk 72.7cm 12150g
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1113128/_huhtikuun_h…
Kommentit (186)
Täällä remppahommat aika hyväs mallissa, silti kämppä viel aika kaaoksessa.
Prinsessahuoneesta tuli hieno!!Muutama juttu puuttuu seinältä viel...
Pikkumies nukkuu just aamu-unia ja toiset meni ulos.
Meinaa toi keskimmäinen oikein kokeilla äiåän hermoja, joka asiaan on vastalause ja väite!!AARG!!Lapsi 4v, mitä se 10v päästä...(ei halua edes miettiä)
Meillä nyt noustaan tukia vasten ja ehkä muutama askelkin tukia vasten.
Yöt nukkuu hyvin omas sängys, kerran pitää tutti laittaa tms...
Ja meil kans haluaa syödä sitä ruokaa mitä me muutkin.
Nyt on aloitettu ns.tavallinen maito, laitan sekaan tuttelia.Alotin rauhallisesti, kun Edellinen muksuhan oli lehmänmaitoallerginen. Siitä jotenki jäänyt sellanen että varovasti alotan, vaik eihän se sitä tarkota et toisellakin olis.
Jollakin oli näppyjä tullu maidosta.Meidän allergisella ei tullu näppyjä, vain pahoja suolisto-oireita.
Kovasti pikkuautolla leikitään, pörinä vain kuuluu, kun 11kk ikäinen pikkumies leikkii niin tosissaan.Ja ymmärtää tosi paljo puhetta.
No jatkampa taas näitä touhuja...
Iltapäivällä kun mies kotiutuu mulla on vapaa-ilta, ystävän kanssa menemme syömään, ehkä shoppailua yms...
Mulla hajoaa pää - tutum tutum tutum...Urho huusi yöllä 00.30 - 4.30 ja 6.00-6.30, välillä vähän nukuttiin noin 2 x 1,5 h + 2,5 h pätkissä. Tai no, tossa pitkässä pätkässä oli 3 x 20 min huutoo, loput vaikerrusta, ihan kuin koiraa kiusattaisi. Hmmm. Jotenkin hävettääkin vielä, kun kuulin kun naapurit kävi yöllä vessassa ja heräsi sitten kuudelta. Täytyy pahoitella, kun nään - ja todeta sitten, että lisää on tulossa :)
Noh, mä lohduttaudun sillä, että tein kaikkeni ja olisin milloin tahansa ollu valmis vaihtamaan osia heidän kanssaan. Mitenköhän ne suhtautuu unikouluun, joka alkaa heti kun olen varma, ettei Urholla ole kipuja (korva-/hammas).
Mikään ei tuntunut auttavan. Särkylääkkeeseen tosin sitten uuvahti tai siihen, että voimat loppu.
Sori valitus, pakko purkaa jonnekin, kun mies reissussa ja lapselle pitää hymyillä, että sen omakuvasta tulee positiivinen (tai jotain muuta shittiä).
Äitsykälle kivaa vapaailtaa, laitapa kuva prinsessahuoneesta, niin saadaan ihastella.
Heidå!
Sande
Onnea Äitsykkä3:n prinsessalle omasta hienosta huoneesta!
Ja vielä hurjasti onnea koko yön nukkujille, jee!
Urho pliis, antaisitko äidinkin joskus nukkua. Vai pitäskö sanoa, et älä nuku vaan rieku ainakin neljään (niin sittenkö nukkuisi)? Tiedän et Urho käyt lukemassa näitä juttuja. Nyt kantsis nukkua, sillä kohta on pikkusisko tai -veli sua valvottamassa.
Sande, mä istutan Sylvin Pikkukakkosen ääreen aina välillä, jotta se pysyisi paikallaan hetken. Tulee vaan samaan aikaan kun syödään iltaruokaa, mutta vielä en ole ottanut boksille...varmaan kohta teen senkin. Pikkukakkosen tunnaria katsotaan netistä päivittäin. Myös kirjat kiinnostavat kovasti ja kirjastosta ollaan haettu pahvikirjoja iso kasa. Kallion kirjaston lastenosasto on hieno lukunurkkauksineen ja ensikirjat on sillä korkeudella et ne saa kivasti vedettyä alas ihan itse!
Verticia: älä nyt murehdi ennen seuraavaa ultraa. Jos vauveli on perätilassa, niin eikös se automaattisesti tarkoita sektiota?
Mä haluun kans autoradan! =D
Sylvi on juonut tavallista (luomu)maitoa tissien lisäksi nyt muutaman viikon, eikä mitään oireita ole tullut. Ehkä desi-puoltoista menee päivittäin. Tuttelia meillä ei ikinä juotu, sillä nokkamukista on opittu juomaan vasta nyt, mahtavan 6 kk harjoittelun jälkeen! Ajattelin pikkuhiljaa vähentää tissittelyä; parin viikon päästä ollaan reissussa jolloin tissit ovat näppärät, mutta sen jälkeen sitten.
Ihan sama meininki purkkiruuan ja valmispuuron suhteen kuin Lyytillä ja Inkalla, kiva että on kohtalotovereita...
Sylvin auto on ollut enemmän nurkan koristeena, sillä tyttöä pitää vielä ajeluttaa vanhempien avustuksella. Sillä saa kyllä suun korviin jos mennään lujaa! =) Brion kärryllä kärräilee jo itse. Niin tuo punainen auto puhuttiin kylkiäiseksi kun mies osti uuden auton. Edelliseen takaovettomaan ei oikein saa turvaistuimelle istujaa, ainakaan ilman kiroilua. No se turvaistuikin on vielä hankintalistalla, muttei kiirettä kun kaukaloonkin menee vielä pitkään. Taisi tuo uusi auto olla miehen 40 vee lahja itselleen...
Neidillä on polvet ihan mustelmilla, laskeutuu alas polvilleen, eikä tajua käyttää pehmeätä pyllyä laskeutumisalustana.
Neuvolassa käytiin ja painoa 7940g pituutta 72,5. Olisin kyllä veikannut jo 9 kiloa, mutta ei. Yritän päivittää listaa ellei joku muu ehdi ensin.
Yritetään tulla Sanomatalolle lauantaina.
Sakun kakalle toivotamme vielä normalisoitumista!
t. Tsili & parvekkeella mattojen tamppausäänissä nukkuva Sylvi
siis meilläkin syödään vaan purkkiruokaa. Urho on tosi kiinnostunut aikuisten ruoista, mutta suuhun kun saa, niin sylkee ulos. (Paitsi rahkan, jonka oksensi) Oon antanut maistaa ihan kaikkea. Seuraavat menee: perunamuusi (teen kyllä Urkille oman satsin), kurkku ja porkkana - mutta hei! Urhohan taitaa olla kasvissyöjä.
Tavispuuron sylkee myös, annetaan Piltin kaurapuuroa. Toi on niin pieniruokainen, että ei meidän ahnulien taloudessa paljon sen ruoat tunnu. tuskin se enää koulussa mitään vauvavellejä.
Verticialle piti jotain kommentoida. En ihan ymmärtänyt pelkopolikäynnistä kaikkea. Harmi, jos ei mennyt hyvin. Mutta ajatteles, Suomessa on kuitenkin maailman paras terveydenhuolto ja kyllä asiakkaista pidetään huolta. Mä ainakin lähtökohtaisesti luotan heidän ammattitaitoon. Äläkä tosiaan etukäteen stressaa, vielä se pikkuinen ehtii kääntyä.
Ja sohvan myöhästyminen oli kurjaa. Ja etenkin se, että tuli väärä. Siis mikä siinä voi olla vaikeaa? Toisaalta taas, mun kokemusten perusteella tossa oltiin oikein täsmällisiä, meillä aina kaikki toimitukset myöhässä, eikä puhuta minuuteista vaan viikoista.
Tämä olen oppinut elämäni varrella: mikään huonekalu-/kodinkone-/nettiliittymä tms. toimitus ei ole koskaan ajoissa. Kaikissa remontoissa kusee sekä aikataulu että budjetti. Jos on oikein hyvähermoinen, suosittelen kylppäriremonttia, siinä on jännitystä, kun putki-, sähkö- ja remonttimiehet plus kaikki tavarat pitäisi saada paikalle oikeassa järjestyksessä eikä yhtään työmiestä saa kadottaa. Siinä vaiheessa kun on kolmatta viikkoa ilman vessanpönttöä ei hymy tule enää luontevasti.
Nyt loppu valitus. Me lähetään Urhon kanssa hakemaan aurinkoenergiaa, ehkä kävellään Kallion kirjastolle :)
hiulihei,
Sande :) :) :) :) :) (nyt tää niinku naurais)
Hetki kirjoittelua ennen kuin voi soittaa tyksiin..
Oli eilen äitiysneuvola ja mamma käski soittamaan tyksiin ja sanoa notta prkl.. Ei ollut hänenkään mielestään minun pelkopoli käynti ihan sellainen kuin pitäisi ja nyt pitää sitten vaatia uusi käynti.. Yheltä vasta voi sinne soitella.. Ja kaitpa sit Neakin heräilee samaan aikaan niin se siitäkin soittamisesta sitten :D
Nea nukkuu nykyisin enää vain yhdet päikyt ja ne kestää puolitoista tuntia, joskus sitten 2h tai yli.. Mutta nyt on haasteena se, että unille menoaikaa pidennetään.. Kun ennen syöty 11 ja sitten menty het perään nukkuu niin yleensä on jo siinä 11.30 unten mailla.. Niin sit sitä tietty herää hirveen aikaisin ja aika yöunille on tosi pitkä.. Nyt teemme niin että viikossa siirretään aina 15minuutin verran unille menoa eteenpäin.. Tänään syötiin vasta 11.30 joten nukkumaankin pääsi vasta 11.45, että jos nyt ei herätys olisi ihan yhdeltä vielä.. Ja viikon päästä sitten aloitetaan syöminen 11.45.. Tavoitteena olis se, että 12 aletaan syömään.. Sitten se menis hyvin se uni niin, ettei olisi yöuniin kovin pitkä aika..
Ajattelin tänään tehä lihapullia jos vaan jää rahaa, kun lapsilisät tuli.. Kissojen ruoka kun maksaa prkl 50e!! Ja sitten menee 20e apteekkireissulle ja tankatakkin pitäisi, että pääsee hakee sen kissan ruuan ja apteekkiin pääsisi.. Niin eipä siitä jää ku 20e taas koko loppukuuksi ja todennäköisesti kaikki rahat menee kyl Nean ruokiin.. Mutta pääasia, että Nealla on ruokaa..
Kaksi viikkoa tuli sossun muutoshakemuksesta, eikä vieläkään mitään kuulunut siltä suunnalta.. Pian saa taas laittaa uutta hakemusta ensi kuulle sossuun..
Olikohan se muuten kaksplussassa (missä oli niin hyvä viime numero ettei tosikaan), että lapsen pitäisi nukkua yhteen ikävuoteen asti vanhempien kanssa samassa huoneessa turvallisuus syistä.. Vai luinkohan jostain netistä, ihan sama.. Ja sitten oli että 1v saa vasta tyynyä alkaa käyttää jne.. Aut armias jos mein neiti nukkuis tänä päivänäki viel meidän huonees.. :/ Nea ei saa nukuttua jos me ollaan samassa huoneessa nukkumassa ja mä en saa nukuttua jos Nea on samassa huoneessa nukkumassa.. Olen ihan tyytyväinen, että Nea meni siinä 4kk iässä omaan huoneeseen nukkumaan ja tyynynkin sai jo pari kk sitten sänkyynsä.. Mut sen jutun ku luki niin tuli hirvee olo et oonkohan mä nyt tehny hirveen väärin ja riskeerannu lapseni hengen tjn..
Seuraava lapsi ei kyllä kanssa nuku kauaa meiän kanssa samassa huoneessa. Heti vaan kun yöt alkaa olee semmosia ettei montaa kertaa heräile niin pinnasänkyyn ja toiseen huoneeseen..
Ajattelin, että jos Nea pääsisi saunaan taas tänään. Vaikka en itse pystykään saunassa olemaan niin voihan mies mennä sen kanssa saunaan.. Kun eipä se Nea viimeksikään mitään tuumannut saunassa olosta niin pittää vied uudelleen..
Päkkänä kakan väristä puhunut.. Meillä on melkein aina pikimustaa kakkaa Nealla jos ei oo kiinteetä.. Jos on kiinteetä niin sit se väri vaihtelee.. Mut siis kaikki värithän on normaaleja kunhan ei ole valkoista..
Kiva ku alkaa noi lumetkin sulamaan.. Tai meillä sulaa yhestä kohtaa missä on ollut vajaa metrin pino.. Toisella puolen pihaa onkin semmoset kahen metrin kinokset ja ne ei oo kyllä yhtään sulanut.. Mutta tuossa missä on sulanut niin sieltä kukkapenkki jo pilkottaa.. Jos mä ehtisin tänä vuonna sen laittamaan kuntoon.. Tuskin..
Tikkurilan värikartat tuli myös tänään.. Jos ois sit ku äitiysrahat alkaa tulee niin varaa maalata makuuhuone ja keittiön yksi seinä.. Jos jaksan.. Mies kun ei semmosia tee, osaa eikä viitsi..
Hirvee sisustusinto olis siis ja pihan laitto into.. Mut samal sitä lamaannuttaa se ettei tiedä kauanko me tässä sitten voidaan asua.. :(
Sandelle jaksuja! Ja Urholle unihiekkaa ensi yöksi!
Tsili käski olla murehtimatta, kunpa osaisikin.. Niin paljon vaihtelee noi neuvotkin ettei tosikaan.. Tyksistä sanottiin, että parin viikon sisään pitäisi vuokralaisen kääntyä tai sitten neuvolasta pitää lähettää tyksiin ja sit käännetään.. ja ellei käänny niin sektio tuleepi sitten..
Neuvolasta sitten taas eilen sanottiin että 38 viikolle saakka on aikaa kääntyä eli vielä 7 viikkoa.. Ja sitten vasta tyksiin ja käännytykseen.. Ja seuraava aika neuvolaankin on vasta öö 36 viikolla ja tyksiin 37 viikolla niin kuka sitä tällä välillä seuraa, että onko kääntynyt..
Ja ku mie en sitä sektiota nimenomaan enää haluaisi vaan yrittää alakautta.. Koska jos menee toinenkin sektiolle niin sitten pitäisi olla kahden vuoden tauko seuraavaan muksuun ja se taas ei sovi mun ajatuksiini..
Njoo en tiedä onko suomen terveydenhuolto ihan parasta.. Ennen se on ollut, mutta enää en ole läheskään niin varma..
Mutta nyt kello on jo minuutin yli yksi joten tämä nettiin, listan päivitys itelle ja soitto tyksilään..
Verticia
Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi
Emminen -88, t04/09, Turku
Iza80 -80, p05/09, Helsinki
Kaisa_kissa -?, p04/09, Pohjois-Karjala
Lyyti -77, t04/09, Uusimaa
Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki
Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?
Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi
PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu
Pikku-Tiuhti
Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi
Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki
Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?
Sande75 -75, p03/09, Helsinki
Satuilija -80, t04/09, Vantaa
Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi
Smoothie -79 t04/09, Helsinki
Tiituska -86 p04/09 Lahti
Tsili -77, t03/09, Helsinki
Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo
Verticia -85, t04/09, Turku
Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?
8kk
Emminen 8kk 74cm 8840g
Iza80 8kk 70cm 10600g
Jadeade 8kk 71cm 8500g
Mikumamma 8kk 75,5cm 10860g
PikkuKeiju 8kk 68,5cm 7340g
Pikku-Tiuhti 8kk 72,5cm 9360g
Pikkuäiti 8kk 73cm 10825g
Satuilija 8kk 73,2cm 9030g
Shinon 8kk 71,7cm 9890g
Tuuti 8kk 72cm 8660g
Verticia 8kk 72,5cm 9200g
10kk
Kaisa_kissa 10kk 78cm 10500g
Lyyti 10kk 71cm 9100g
Paik 10kk 71cm 8635g
Päkkänä 10kk 72.7cm 12150g
Sailori 10kk 75,5cm 10460g
Sande75 10kk 76cm 9200g
Äitsykkä3! 10kk 76cm 9990g
1v
Tsili 1v 72,5cm 7940g
Ukko meidän pihassa on laihtunut ja sen nokka on tippunut, voi ukkoa. Aurinko paistaa ihanasti ja linnut lauleskelee keväisiä laulujaan.
Toivottavasti ei ollut päkkänän uni painajaista. Painimisesta, Tomppa painii isoveljensä kanssa joka päivä (lue isoveli retuuttaa pientä ressukkaa).
Verticialle olisi mulla yksi ehdotus. Olen tätä pitkään miettinyt ja en tiedä pidätkö tämän jälkeen minua hirviönä, mutta ehdotan nyt kuitenkin, koska itse olen joutunut ko. ratkaisun tekemään. Tässä se nyt tulee, mitä jos etsisit kissoillesi uuden kodin? Uskon, että huolehdit tunnollisesti kissoistasi, mutta lapset kuitenkin ovat ykkösenä nyt elämässäsi. Olen omat lemmikkini joutunut antamaan oman allergian vuoksi pois ja itkin sitä pitkään, joten en väheksy lemmikkeihin syntynyttä kiintymystä. Ehkä helpottaisi teidän rahatilannettakin? Ja ainakin sinulla olisi vähemmän työtä kotona, nyt kun sinun pitäisi muistaa levätäkin.
Keväistä viikonloppua kaikille!
Meilläkin on ukon nokka tippunut ja lumiluola sortunut osittain. Nurtsia ei kyllä vielä ihan heti näy, siitä pitää tuo puolen metrin lumikerros huolen. Tietä on mies kaivanut esiin, että pääsis rattailla. Isoimman sankarin kengät on niin läpimärät kuin olla ja pääsee, vaikka ovat goretexit. Ei raukka malttanut ulkona ollessa kertoa, pyysi vain kuivat vaatteet kun tuli sisälle.
Mun hyvin alkanut kevätdietti tyssäsi tällä viikolla, parit poparit ja karkkipussit saivat painon takas alkuperäiseen lukemaan.
Äh, nyt on taas mentävä
tuuti
Perjantai-ilta ja kiva mieli! :-) Huomasin, että ilo elämään koostuu pienistä asioista. Työpäivä meni paremmin kuin etukäteen pelkäsin. Iso kasa kavereita oli viettämässä esikoisen syttäreitä ja väännettiin miehen kanssa niille ruuat ja pannarit. Oli kiva nähdä kavereita. Saku oli alkuillan super reipas. Loppuillasta tuli väsy ja pieni kitinä, mutta hienosti nukahti. Yhdessä siivottiin juhlien jäljet ja nyt kaikki nauttii perjantai-illasta.
Huonouninen sakukin lähettelee urholle unihiekkaa. Saku oli kuin eri mies sen jälkeen kun ymmärsi sen yhden yön kunnolla nukkua. Kaipa se juju näillä alkaa jossain vaiheessa löytyä.
Esikoinen alkoi nukkua omassa huoneessa heti 2 viikkoa vanhasta. Saku nukkuu meidän kanssa vielä ja tod.näk myös uudessa asunnossa koska kolmas makkari on yhteydessä aulaan eikä sovi oikein vauvan nukkumapaikaksi. Ikinä en osannut kyllä esikoisen kanssa ajatella että olisin riskeerannut hänen hyvinvointinsa kun nukkui omassa huonessa.
Verticialle jaksuja rahatilanteeseen ja odottajan murheisiin. Lasten kasvattaminen ei todellakaan ole ilmaista touhua ja minä nostan kaikille niille hattua jotka on kodinhoidon tuella hoitamassa lapsia kotona. Elämä on valintoja täynnä, kyllä varmaan voisi tinkiä elämisen laadusta, mutta tiukkaa kyllä tekisi olla kotona. En mielestäni nytkään ole mikään kohtuuton tuhlari. Juuri tuossa muuten katsoin 8 vuotta vanhaa talvitakkiani, että josko sen raskisi heittää mäkeen. Ehkä ei kuitenkaan vielä!?
Sakulle pitäisi varmaan harkita kuravaatteita, että pääsisi hoidossa joskus maahankin asti temmeltämään. Nyt istuu lähinnä rattaissa. Nuo lumet tuskin kovin nopsasti tuosta sulaa.
Ollaan tulossa huomenna miittiin ja toivottavasti ei oltaisi kauheasti myöhässä. Täytyy vielä vähän säätää, että millä tullaan. Me lähdettään sitten sen jälkeen mummolaan niin saattaa olla että tulen jopa autolla. Pitänee katsoa.
Kaikille anoppikammoisille tiedoksi, että anoppi muutta meille sunnuntaina. Jeps jee! Sen siskoilla alkaa putkiremontti ja se antaa asuntosa niiden käyttöön ja muuttaa meille. Kyllä se menee välillä sitten kotiinsakin, mutta nyt asuu ainakin heti viikon meillä ja sitten varmaan on pari päivää kotonaan ja tulee taas meille. 5 henkilöä bunkkaa siis kolmiossa, mutta lastenhoito on ainakin lähellä :)
Näkemisiin!
Mulla ei periaatteessa ole mitään anoppiani vastaan, on kiva tyyppi, mukavasti tullaan juttuun, mutta aika hevii shittii olis, jos hän tulisi meille asumaan. Omassa äidissäkin tarpeeksi, kun käy vierailuilla.. ;) Tosin mun äiti aina siivoaa meillä, joten vierailunsa ovat erittäin tervetulleita. :D Mutta ehkä mä selviäisin anopin täällä asumisesta, anopista en tiedä selviäisikö se. :)
Me tullaan miittiin, jos päästää. Meillä on vähän jännittävä äksön-aamu menossa, kun mies lähti yöllä sairaalaan jalkakipunsa kanssa. Eli jos kotiutuu sieltä, niin tullaan, jos ei niin mennäänkin sinne miitin sijaan.
Jännä juttu, miten tuo englanti on ujuttautunut puhekieleen. Mitä tuumii meidän kelimasteri? Ootko muuten suorittanut myös opettajaopintoja eli voisitko olla paukuttamassa kielioppia lasten päähän? Mä en enää muista kuin sanat, inessiivit ja ablatiivit ja ne muut. Punakynällä voi merkitä, että Lyyti ei muista mitä muotoja mitkäkin ovat. Paitsi, että inessiivin voi arvata. Menisiköhän oikein??
Lyyti
mekin tullaan pyörähtämään, mutta miehellä oli meno jo kolmelta, eli ei voida ikuisuutta olla. jupe odottaa ikäistensä seuraa (joo varmaan, mut ehkä odottais jos tajuis?)
tuuti
yuloo7jmuloiv u99hg yyyyy
T:xz3 alias Urho
1. Varrotaan, että äiti ottaa läppärin syliin
2. Tunkeudutaan syliin, pulautetaan kanapadat äidin rinnuksille
3. Kun äiti ottaa paitaa pois ja laittaa läppärin pöydälle, syöksytään sen kimppuun ja näpytellään niin nopeasti kun sielu sietää.
(Urho muuten luulee, että mun salasana on 66666 "how scary is that?")
No joo. Oikea asia.
Oli huippua nähdä Tuuti, Jupe, Päkkänä ja Saku sekä tietty Satuilija ja Aamu. Nopeasti käytiin piipahtamassa kahvilla lääkärireissulla. Lyyti ja Inka oli vissiin kerennyt jo häipyä, harmi.
Urho siis huutanut nyt 3 yötä, joista kaksi horroria, viime yönä oksensi sänkyyn ja aamulla toisen kerran, kakoillut on jonkin verran.
Lääkäri katsoi korvat ja kuunteli keuhkot. Niiltä osin poju on terve. Ongelma on tällä kertaa kurkussa. Kurkku on rakkuloilla eli joku virustauti jyllää. Ei voi oikein tehdä mitään kuin odottaa, että menee ohi.
Unihiekkaa ei saa reseptillä sen enempää kuin kärsivällisyystablettejakaan. :) jotta ei se suomalainen terveydenhuolto ehkä sittenkään ole maailman parasta...
Mutta nyt taidan syödä, kun pikkukaveri kuukahti.
Lyyti, opetan viestintää ja suomea aikuisille - ja niillähän on inessiivit hallussa, kiitos perus-, kansa- ja minkä lie koulun :) Mutta ei siis vapaa-aikana pilkunviilausta eikä ylimääräisiä attribuutteja.
Jee! Hyvä Laura Lepistö!
Palailemisiin...
Sande (joka on syönyt jo kaksi pikkunoitien kinderiä :))
Kiitos miitteilijöille, oli mukavaa. Jupekin tykkäs, Inkan omenasta, Aamun halista ja Sakun autosta. Urhoa ei huomannut, kun nukkui. Äidistä Urho näytti hurmurilta, ainakin oli ihanat ripset.
Sandelle jaksuja, harmi, ettei löytynyt pikalääkettä unettomuuteen. Kiva kuitenkin, että oli selvä tauti, niin voi odotella sen paranemista. Tai ainakin musta se on aina hyvä. Suklaa auttaa Jupe tuossa syö Wayne'sin lattialla mustuneita sukkiaan, yök.
Hyvä Laura, minunkin puolestani
tuuti
Pikkuäiti on monta kertaa meitä opastanut parempaan elämään, joten annanpa minäkin yhden neuvon. Ottakaa vakavasti sanat siitä, miten matkustaessa pitkiä matkoja autossa, junassa tai lentokoneessa, on syytä välillä nousta jaloittelemaan ja venytellä raajoja jonkin verran. Muistakaa myös juoda riittävästi vettä. Mieheni armas ei niin tehnyt pariviikkoisella reissullaan ja siitä on seurauksena nyt pintalaskimossa tromboosi eli tukos. Hoitona kylläkin vain Hirudoid Forte ja Burana, mutta on äärimmäisen kivulias ja tuuri oli myötä siinä, että tukos tuli ohueen pintasuoneen eikä syvälle isompiin laskimoihin, koska sieltä ne tukkeet vois lähteä liikkeelle ja mennä mitä ikävämpiin paikkoihin aiheuttaen jos vaikka mitä tuhoisaa jälkeä.
Miittaajille kiitokset. Oli kiva nähdä Jupe ja Tuuti sekä Päkkänä ja Saku ihan ilmielävinä. Satuilija ja Aamuhan oli jo vanhoja tuttuja. :) Vaikka silti tietenkin oikein mukavia nähtäviä. Sanden ja Urhon tieltä tosiaan ehdittiin jo pois, kun meillä oli kiirus olla muualla.
Kurjalta kuulostaa Urhon tauti. Hus rakkulat pois.
Huraa Lepistö ja buu Lyyti, joka unohti viettää Earth Houria.
Nyt oon eri väsynyt. Pitää lähteä laittamaan luomet silmien päälle. Inka just kuukahti. Tänään oli oikea reissupäivä, tuntuu että koko päivä meni autoa ajaessa ja lasta pukiessa/riisuessa. Uimassakin käytiin illalla ja siellä oli luksuskivaa, Inka oli ihan fiiliksissä. Pitkään aikaan ollut ollut noin riemuissaan siellä.
Lyyti krooh pyyh krooh pyyh krooh pyyh
Pikkuäiti täältä muistuttaa muistakaa siirtyä kesäaikaan!
Lepistön luistelemisesta tulee mieleen omat luistelut koulussa aikoinaan kun oli niin kovin erilaista kaukalon reunaa pitkin mentiin jäykin jaloin ja jälkeenpäin ikävä jalkasärky. Hyi inhoan luistelua yhä siis omaa. Inhottava vaiva Lyytin miehellä ja kiitos myös neuvosta.
Ihanalta kuulosti tuo teidän miitti, kunpa olisin ollut mukana. Kun päkkänä ja tuutikin pääsivät mukaan melkein tuntuu, että itsekin olisin ollut.
Hyvää yötä ja iloista kesäaikaa! Nyt tartteisi mennä nukkumaan kun kohta on jo aamu...
Isi kysyi iloisena konttaavalta Tompalta kukas mies sieltä tulee Tomppa sanoi: Tommi (ei kyllä ole Tommi)tai siltä se ainakin kuulosti.
En ikinä, siis ikinä enää sano ääneen että meillä nukutaan. Eilen miitissä kehuin, vaikka olen asian ääneen sanomista vältellyt, kun aina silloin tulee takapakkia. No, kivakiva, viime yönä sitten iski nuha, herätykset alkuun tunnin välein ja sit pari kolmen tunnin pätkää. Aamulla tuli aivastaessa 10 cm räät paidalle ja vielä pariin otteeseen.
Lyytin miehelle paranemista, onneksi selvisi pelkällä kivulla. Huihui kuin pelottavaa.
Pikkuäiti olis kyllä ollut kiva nähdä miitissä, taitaa vain toi matka olla kovin pitkä. Jotenkin osaat kuvata teidän elämää niin, että tuntuu teidän sakki ihan tutulta.
Purkkiruoasta/vauvanruoasta oli viime viikolla puhetta. Ja miitissä rytmistä. Pari kertaa asiaa harjoitelleena voin sanoa, että kyllä ne lapset oppii kaikkea syömään, mitä väliä vaikka 3 v tykkää vielä purkkiruoasta, pääsee äiti välillä helpommalla! Ei ne itseään nälkään näännytä, kunhan ei kerralla muuta totaalisesti ruokavaliota, niin kyllä ne oppii. Pitää vain muistaa tarjota joka ruoalla terveellistä ruokaa, ettei opi syömään vain välipaloja tms. Meillä esim on joskus tehty niin, että jos lounas ei maistu, välipalalla lämmitetään lounasta. Sit muutaman lusikan jälkeen saa jotain hyvää, esim voileivän. Ja rytmin oppii viikossa, vaikka sit päiväkodissa, jos ei ennen ole tarvetta. Tavallaan se helpottaa omaa elämää, kun menee rytmin mukaan, ainakin useamman lapsen kanssa, mutta jos elämä sujuu ilmankin, niin mitä sitä hoppuilemaan. Kunhan saa tarpeeksi ruokaa ja unta, niin sama se on mihin kellonaikaan.
Nyt kaikki suomea osaavat voivat kauhistella mun lauserakennetta, mutta mä menen tekeen lapsille aamupalaa
tuuti
Urho on nukkunut 22.45 asti - ja heräsi yöllä vain kerran. Sekin sen verran, että unissani paijasin molemmat jatkamaan unia. Nyt aamulla toisen kerran ja otti vähän vettä. Ehkä halusi herättää mut lukemaan rauhassa Hesaria.
Nyt tietysti mietin, onkohan se kunnossa. Kun nukkuu yöllä eikä syö tai huuda. Äidin logiikkaa... Mutta mutta, meilläkin on siis toivoa. Hymyili vielä aamu-unillaan, suloinen pikkumies.
Eilen sain katsottua ensi kertaa varmaan vuoteen yhden tv-ohjelman rauhassa, kun ei ollut mieskään häiritsemässä. Fitz ratkaisi.
Pikkuäitihän kuvaili mun luistelua :)Ollaankin sovittu, että mies on luitseluvastaava meidän perheessä.
Lyytin neuvo hyvä. Suosittelen lentosukkia kaikille, vaikka myös pitkille ajomatkoille.
Liityn myös FB-ryhmään, jos otatte.
Buu Sande, joka niin ikään unohti viettää Earth Houria.
Näin muuten unta, että mun kaveri oli meillä - ja sitten tuli virpojat. Olivat nuoria poikia, jotka kysyivät ensin kohteliaasti saako virpoa, sitten virpoivat kuvitteellisilla oksilla ja lopuksi löivät mun kaveria turpaan. Toivottavasti IRL vähän mukavampia, ainakin pari tutunoloista noitaa pitäisi olla tulossa.
Sande
Meilllä meni unet plörinäksi kun nenä oli vähän tukossa ja tutin syönnistä ei tullut mitään.
Mutta muuten oli kivat unet, kiitos vaan pikkuäidille. Meitillä oli meinaan viime yönä treffit. Siellä oli pikkuäiti ja tomppa. Tomppa oli vallan iso poika ja ne paini sakun kanssa lattialla. Kello oli 14.15 ja oli hesa miitti päivä. Jostain syystä ne oli meidän vuokrakämpällä ja ainoa ketä oli paikalla siihen aikaa oli pikkuäiti....
Unessa kaikki on siis mahdollista.
By the way, saku ei ole syönyt mitään "tummaa". Tänään aamu kakka ei ollut enää onneksi pikimustaa vaan sellaista harmaan mustaa. Taaskin sitä riitti selkään asti.