*** Huhtikuun helmet 2009 - Maaliskuu ***
Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi
Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?
Emminen -88, t04/09, Turku
Iza80 -80, p05/09, Helsinki
Jadeade -82, p05/09, Turku
Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu
Kaarna@laiva -? p07/00, p07/02, t04/09
Kaisa_kissa -?, p04/09, Pohjois-Karjala
Kristiina75 -75, p04/09, Pohjois-Karjala
Lyyti -77, t04/09, Uusimaa
Magda -83 t04/09, Varsinais-Suomi
Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki
Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?
Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi
PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu
Pikku-Tiuhti
Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi
Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala
Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki
PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa
Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?
Sande75 -75, p03/09, Helsinki
Satuilija -80, t04/09, Vantaa
Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi
Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää
Smoothie -79 t04/09, Helsinki
Sonja80 -80 p03/09, Helsinki
Taapero82 -82, p03/09, Itä-Suomi
Tiituska -86 p04/09 Lahti
Tiuhti -81, t04/09, Helsinki
Tsili -77, t03/09, Helsinki
Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo
Verticia -85, t04/09, Turku
Vikasi -73, p04/09, Oulu
Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?
PIKKUISEMME:
6kk
Aaku77 6kk 70cm 9175g
Juliaana 6kk 66cm 7420g
Kristiina75 6kk 71cm 8300g
Prinsessa65 6kk 70cm 7500g
Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g
Taapero82 6kk 70,7cm 10800g
Vikasi 6kk 71cm 9460g
8kk
Emminen 8kk 74cm 8840g
Iza80 8kk 70cm 10600g
Jadeade 8kk 71cm 8500g
Mikumamma 8kk 75,5cm 10860g
PikkuKeiju 8kk 68,5cm 7340g
Pikku-Tiuhti 8kk 72,5cm 9360g
Pikkuäiti 8kk 73cm 10825g
Sailori 8kk 73cm 9800g
Sande75 8kk 72,5cm 8330g
Satuilija 8kk 73,2cm 9030g
Shinon 8kk 71,7cm 9890g
Tsili 8kk 68,8cm 7310g
Tuuti 8kk 72cm 8660g
Verticia 8kk 72,5cm 9200g
Äitsykkä3 8kk 74,5cm 9415g
10kk
Kaisa_kissa 10kk 78cm 10500g
Lyyti 10kk 71cm 9100g
Paik 10kk 71cm 8635g
Päkkänä 10kk 72.7cm 12150g
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1113128/_huhtikuun_h…
Kommentit (186)
Kiitos kaikille miitissä olleille! Oli tosi mukavaa nähdä livenä :-)
Aivan huisaa, että Urhokin ymmärsi nukkua kipeää oloa pois. Jostain syystä nämä onnistumiset nukkumisen kanssa ovat näin alussa näemmä satunnaista herkkua, niinkuin Tuutinkin tapahtumat antoivat olettaa. Niin se on meilläkin. Mutta so what! Jos edes joskus nukkuu hyvin, niin jaksaapahan äiti laittaa lapsensa nukkumaan joka ilta toiveikkaana, että josko tänä yönä taas vaihteeksi nukkuisi hyvin. Toivo on parempi kuin pessimismi.
Kerrankin on av-palstalla saatu aikaan aivan huippuhyvä keskustelu. Mä nauroin niin vedet silmissä aamulla että hyvä ettei tullut lirut housuun. Jos joku kaipaa päivän piristystä niin kadee lukea (ei toisikoille). Jos miehesi käy itse kaupassa tai kalastaa niin ehdottomasti juttu on teitä varten...
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/719467/_mieheni_kert…
Mekin kiitellään miitistä. Ja Aamu tais ihastuu Jupeen, niin antaumuksella halaili. Poika raukka, tytöt kun käy kimppuun jo noin pienenä.
Me käytiin anopilla syömässä ja Aamu näki ekan kerran mummon kaksoissiskon, mutta ei se ollu niin kiva kun mummo. Ja siitä suoriuduttiin kummitädin kakkupöydän ääreen ja katsomaan kisua, jota kyllä kovasti oltiin laittamassa hauva kategoriaan. Aamu kyl sai nauttia porkkanaa ja kurkkua, kun oli valikoimissa.
Ja päkkänäkös se vinkkas et stokkalta löytyy teletapit, me käytiin ostamassa ja jessus, se kauppa ei oo mua varten... liikaa kaikkee ja liian monessa paikkaa ja liian vähän hissejä. Mutta kotona sitten laitettiin pyörimään, niin eipä sit saanukaan suurta suosiota. Mutta ehkä myöhemmin, mutta siskon tyttö ainakin kattelee niitä. Meillä tuntuu olevan kaikki rytmikäs musiikki ihan parasta. Esim. youtuben kautta on soiteltu 2 unlimitedia ja tietenkin biisinä no limit. Se on parasta ikinä, toi tyttö alkaa hetkua ihan kummasti.
Onneks urho päätti vihdoin nukkua monen yön univelat ja anto äitillekin mahdollisuuden levätä. Meillä alko tänään jonkunnäkönen uusi yskä, johan sitä on viikko oltukin ilman mitään nuhaa, yskää tai muuta.
Jaa täytyy varmaan yrittää hauskuuttaa tyttöä, jos sais vaikka ajoissa nukkumaan kun nukku päikkärit joskus 14 pintaan ja ei olla annettu myöhemmin nukkua.
Ja tosiaan mekin kirjauduttiin sinne fb:hen, mutta tää puoli on kyllä ehdoton ykkönen.
Satuilija ja väsy-Aamu
Äh harmittaa kun ei päästy miittiin, taisi olla kivaa teillä! Sylvi teki la-aamusta erittäin löysää tavaraa vaippaan erittäin kuplivien äänien saattelemana ja mulla väänsi mahaa: olin ihan varma et nyt on noro tullut meidän perheeseen. No ei onneksi (vielä) tullut.
Mikä teletappeja Stokkalta -juttu?
Ikävältä kuulostaa Lyytin miehen tukos. Ei sitä usko, vaikka kuinka sanotaan että pitäs jaloitella. Nyt uskon. Vanhaksi ollaan kai tulossa, ei parikymppisenä tukokset huoleta... ;)
Toivotaan että Urho jatkaa öitä samaan malliin!
Tää viisareiden kääntäminen pisti taas meidän tytön rytmin sekaisin, luuli että aikaa siirrettiin toiseen suuntaan ja nukkui neljän päikkärit kahdelta entistä aikaa, kolmelta nykyistä. Autoilu tietty hieman auttoi asiaa. On nyt tosi väsy, mut nukahtaminen on ihan yhtä vaikeaa kuin aina. Tuolla huutaa taas, vuoroitellaan miehen kanssa vieressä istumista.
Kuikahan pitkään meidän neiti jatkaa noita jokailtaisia nukahtamishuutojaan, teini-ikään? Neuvolasta ei saanut mitään apua, muu ei auta kuin korvatulpat (vanhemmille). Huoh.
Nyt on mun vuoro, heipat!
Täällä ei huudeta valvotaan muuten vaan paitsi esikoinen joka taitaa jo nukkua mummolassa. Tomppa syö jäätelöä kun oli äidin ja isin herkuttelu ilta. Tomppa haluaa syödä kaikkea mitä toisetkin tänään söi hirvikeittoakin.
Väsyttää taas, jotenkin tänään olleet kovaäänisiä meidänkin lapset ja äidin korvat soi. Korvatulppia harkitsen myös.
Unet lähti miehen mukana kun ovi kolahti. Tomppa nyt nukkuu yksin meidän sängyssä kuin kuningas libero pyjamassaan.
Laitoin itselleni mukillisen teetä, aion vielä mennä hetkeksi nukkumaan jos ei tee piristäisi niin paljoa. Tompan vieressä äskön muistelin vuoden takaisia tunnelmia. Jäi hyvä muisto sairaalassa olo ajasta. Muistan kun toisena yönä katselin ikkunasta täysikuuta pikkuvauvaa immettäessäni.
Verticialle kerron kissajuttua vielä. Minulla oli siis kissoja kymmenen vuotta sitten. Jossain vaiheessa luulin, että on normaalia, kun nukkumaan mennessä pitää niistää paketillinen nenäliinoja. Tiedän myös miten paljon kissojen kanssa menee rahaa; ruuat, hiekat, eläinlääkäri kulut... ei vuokran jälkeen paljoa muuhun rahaa jäänyt.
Mietin sitäkin miten täällä kirjoittelevat ovat muuttaneet käsitystäni kaupunkilaisista. Maalla monasti ihmiset pitää kaupunkilaisia tietyntyyppisinä (toisinpäin asia tietysti on myös) mutta mulle tullut sellainen mielikuva kaikista asuittepa Helsingissä tai Turussa, että samanlaisia ihmisiä sitä ollaan asuinpaikasta riippumatta, enemmän yhteistä on teidän kanssa kuin maalla asuvien lapsettomien tuttujeni kanssa.
Elämääni mahtuukin monenlaista vaihetta olen asunut maalla ja melkein kaupungissa, omakotitalossa, kerrostalossa, rivitalossa. opiskelija-asuntolassa, sukulaisten nurkissa.. Tämä nykyinen vaihe on ehdottomasti paras lasten ja miehen kanssa omassa kodissa. En voisi kuvitella asuvani kerrostalossa kaupungissa, mutta ymmärrän sitäkin, että joillekin se saattaa olla ainoa vaihtoehto. Ja jos nyt ihan rehellinen olen joskus vuoden pimeimpään aikaan olen haaveillut asunnosta aivan jonkun kaupungin keskustassa josta melkein sukkasillaan voisi pyörähtää kaupassa.
Tomppa tuolla kääntyilee pitää mennä kohta katsomaan ettei tipu. Nuhaa taitaa olla Tompallakin hiukan raskaasti hengittää. Mies osti viikonlopun Iltsanomat, luin siitä juttua Waris Diriestä. Hän ei tiedä tarkkaa ikäänsä, mutta hänen arvioidaan olevan 46-vuotias, koska hän ei tiedä syntymäpäiväänsä hän juhlistaa aina elämäänsä herätessään uuteen aamuun. Mielenkiintoista on, että hänen nuorin lapsensa on 11 kuukauden ikäinen eli huhtikuun 09 helmi? Nämä tiedot suuresta asia-lehdestä eli Iltasanomista.
Mukavaa alkavaa viikkoa, niin pääsiäisviikkoa
Siis miten tää aika menee näin hurjan nopeesti.. Juuri tulin Nean kanssa ulkoota ja nyt siitä on mennyt jo muka 45min kun se nukahti.. Ja mitä mä tässä välissä tein; söin puolikkaan ruisleivän palaa ja luin uudet viestit täältä palstalta.. :o Olenkohan mä hidas lukija tjn sitten..
Njoo, mistäs sitä sitten aloittaisi..
Jos vaikka samasta mitä tuolla fb:n puolellakin kirjoittelin… Meillä kun näyttää siltä, että aletaan syömään sitten ihan itse.. Nea meinaan.. Edellispäivänä tein Nealle lihapullia ja kastiketta ja sitten perunaa ja pikkuporkkanoita keitin.. No sinä päivänähän ei tullut päivällisellä näiden syömisestä yhtään mitään ja jätti syömättä lähes kaiken, pari perunanpalaa meni.. Eilen sitten oli samaa ruokaa tarjolla lounaalla ja söikin neljä lihapullaa, puolet isosta perunasta sekä parit pikkuporkkanat. Ensin annoin näitä lusikalla ja sitten, kun ei enää kelvannut niin annoin syödä sormin ja kun sekään ei enää toiminut niin sitten ihan aikuisten haarukalla annoin paloja niin taasen kelpasi.
Tämän lisäksi eilen ei mennyt yksikään ruoka syötettynä alas.. Nean piti ihan itte saaha viiä se lusikka suuhun ja ilman, että sitä sai tukea.. Itte se ei osaa vielä kauhoa sitä ruokaa kunnolla niin sitten piti salaa välillä täytellä lusikkaa..
Aamupuuro olikin hieman haasteellinen tapaus tänään ku puuro on kyl pakko syöttää vielä ku siit hommast ei tuu itte syötyn mittää.. Menihän sitä sit jonkun verran ja nyt lounaallakin sain syöttää suurimman osan ruuasta.. Onneksi.. Ei tullut niin jumalatonta siivoa.. Nea kun sai eilen sotkea ensimmäisen kerran oikeestaan.. Tähän saakka ei oo saanut laittaa sormiaan ruokaan tai levitellä sitä ruokaa pöydässä tai tiputella lattialle tms.. Ja olihan sitä siivoomista sitten, yllättävän vähän tosin. Siisti tyttö. Mut kyl mul piisaa se kerran päivässä lattian siivoominen tällä mahalla..
Tänään ja huomenna saa ihan vanhaa soseruokaa pakastimesta.. Keskiviikkona kun tulee rahaa niin ajattelin jotakin laatikkoa väsätä pakastimeen ja sillä sitten taas harjoitellaan tuota ns. aikuisten ruuan syömistä.. Ku ei viitti monena päivänä peräkkäin tarjota lihapullakastiketta..
Ja hieman haasteellista se kyllä on täyttää puolet lautasesta salaattikamalla.. Etenki ku pikkuporkkanatki on niin pienii et puoleen lautasta menee aika paljon ja sitten kun niiden syöminen vie ihan kivasti aikaa…
No toinen on sitten nuo unet, kun me lähdettiin niitä vartti kerralla viemään lähemmäs kahtatoista tai lähinnä sitä ruuan aloitusta siirrettiin.. Pian saa siirtyä taas vartilla eli ruoka onkin 11.45.. Niin nyt meillä on päiväunet pidentynyt sekä yöunet. Hyvin menee yksillä unilla.. Aiemmin, kun Nea heräili siinä 7-7.30 aikoihin niin nyt herää 8-8.30 aikoihin, eli ihan kuin ennen ja menee samanlailla 21 aikoihin nukkumaan.. Yleensä jo varttia ennen..
Eilen oppi vielä kiipeemään entistä korkeemmalle ja äiti kiittää.. Nyt ku saatais vaan se patja vielä Nean isoon sänkyyn niin pääsisi tyttö pois pinnasängyn vankilasta..
Soittelin sinne tyksiläänkin joo ja sain uuden ajan pelkopolil.. Kyl oli ihan eri ääni kellossa nyt kun soittelin.. Pääsen kätilön juttusille joka voi sit mahd pyytää lekurilta lähetteen psykologil ja loppuraskaudes on mahdollista päästä vielä tutustuu synnytyssalin puolelle ja siellä juttelemaan salikätilön kanssa ja sen johonkin opastukseen.. Tuli huomattavasti parempi mieli jo puhelusta tyksiin, kun kerrankin siellä oli joku ystävällinen ja asioista tietävä ihminen.. Aika oli joskus ens kuun puolessa välissä..
Pikkuäiti: En pidä sua hirviönä en :D, hehah.. Jokaisella on mielipiteensä asiaan.. Ja siitä saakka kun Neaa olen alkanut odottamaan niin en ole muuta kuullutkaan kuin että hävittäkää kissat.. ..kunnes aloin sanomaan vastaan aika tomerasti ja enää kukaan sukulainen ei uskalla sanoa meidän kissoista mitään, hyvä niin.. Paitsi anoppi joka taas väläytti tuossa yhdellä puhelullaan sillai, että vieläkin punaista näkyy.. Mutta joo, en pidä sua hirviönä :D
Kissoista emme luovu. Ne on kuitenkin hierarkkiassa (miten toi sana kirjoitetaan..) toisena.. Ensin Nea, sitten kissat ja sitten vasta minä ja mies.. Tarkoittaen siis, että kissat saa ruuan ja hiekkansa ennnen kuin minä ja mies saamme ruuan kaupasta.. Ja meillä kävikin tsäkä kun haimme kissoille sitä prkl 50e ruokaa eläinkaupasta niin saimmekin sen 30e:lla, ku oli päiväyssäkki.. Mikä menee kyllä meillä päiväyksen loppuun mennessä..
Enkä mä tiedä onko kaksi kissaa niin kalliita. Hiekka maksaa 1,5-2kk 10e ja ruokasäkki mikä maksaa siis yleensä sen 45e niin kestää 3-4kk.. Et.. Kalliimpia minä ja mies ollaan tai siis niinku saman rahan kulutamme kaikkeen turhaan jo paljon pienemmässä ajassa..
Ja kissat ei työtäkään teetä koska meillä on ulkotarha niille missä ne on aamusta iltaan, yöt vaan sisällä.. Vaikka ovatkin pitkäkarvaisia norjiksia suurimmaksi osaksi.. Mutta mies kun imuroi sohvat ja minä muun kämpän niin eipä niistä vaivaakaan ole.
Jep, se kissoista.. Koiraa odotellessa..
Päkkänä sanoi tuosta 8v vanhasta talvitakista.. Mulla on kanssa varmaan yhtä vanha hmm.. Ei itseasiassa on vasta 6v vanha :D talvitakki.. Missä tarttis jo vähän lankaa ja neulaa taskuissakin niin edelleen sen vaan talteen laitoin vaikka mietin, että pitäisikö se jo hävittää :D
Ja Päkkänälle jaksuja anoppiarkeen! Minä en jaksaisi asua anopin kanssa saman katon alla.. Enkä sen puoleen miehenkään anopin kanssa ;D .. Jos jompikumpi täällä asuisi niin minä asuisin vaikka teltassa ulkona..
Urhon rakkulat kurkus kuulostaa aika kauheelt. Ku miettii jos itellä ois rakkuloita kurkus ja kuinka ns. kipee siitä olisi niin miettii kuinka kamalaa se voi olla pienen lapsen mielestä.. Toivottavasti ne nyt lähtee nopsaa hiiteen sieltä kurkusta!
Onneksi Lyytin miehen tukos ei tosiaan ollut missään isommassa suonessa.. Mä jo luin tuota juttua sillai, et oi ei jossain isommassa tukos.. Mut onneksi ei!! Toivottavasti sekin lähtisi pian helpottamaan!
Kesäaika.. Turhaan mie jänskätin, että mitä mein rytmeille ym happend ku kellot siirty.. Mutta mikäs siinä ku mies oli kerta kotona.. Nea ku heräs niin oli puuro het edessä ja lelut leikittävänä.. Ei siis otettu aamua ihan normaalin rauhallisesti, et kuhan nyt tunnissa selvitään leikkimiseen asti.. Vaan tehtiin aamu vähän pikakelauksella ja loppupäivä menikin sitten kuten aina.. 11.45 nukkumaan ja nukkui normi unet ja illalla normisti nukkumaan..
Oli muuten kiva nukkua tänä aamuna, kun oli pimeempää pidempää eikä kaikenmaailman linnut ollut kuudelta aamulla huutamassa ikkunan takana, että titityy.. :)
Unista.. Mä näin viime yönä niin sekoa unta taas ettei tosikaan.. Me oltiin mieheni kanssa muumimaailmassa naantalissa.. Ja sieltä meni sitten laituri saareen jossa oli hämeen linna.. Laituri ei ollut mitenkään niinkun tasapainossa vaan kellui semmosia neliön muotosia laiturilaattoi vaan siinä miten sattuu saarelle saakka.. Ja mä en uskaltanut niihin astua ku ne kippaisi vaikka mies oli jo puolessa välissä matkaa.. Sitten siihen tulikin venekuljetus ja mä sillä pääsin sinne saareen niin siellä saaressa oli sittenkin joogaa joka sopi kuulemma raskaana oleville, aloittelijoille ja sit oli joku muukin ryhmä vielä.. Ja mä olin aika hyvä joogassa (vihaan joogaa ja en osaa yhtään..) ja sit siitä ryhmästä aina tippui osa pois kun ei osannut ohjaajien mielestä ja minä pääsinkin jatkoon ja pääsin vielä seuraavastakin ihmekierroksesta jatkoon.. Ja sitten uni loppuikin.. :D
Päkkänän laittama linkki oli kyllä hyvä, hehah :D
Päkkänä sitä kakan väriä täällä ihmetteli.. Minäpä ihmettelen sitten sitä kakan polttavuutta, että mikä tekee kakasta polttavan?
Nean iho on hirmu hyvässä kunnossa, mutta sitten aina joskus (hartaasti valitun ihmekakan) kakan jälkeen iho on mennyt ihan yhtäkkiä järkkyyn kuntoon vaikka ne kakat ei olisi vaipassa ehtinyt olee kymmentä minuuttiakaan.. Ja sitä sit hoidetaan aina pari viikkoa kilolla bebanthenia ja sitten taas osuu tällainen kakka ja taas sama rumba.. Näin kävi siis taas edellispäivänä.. Olihan se iho hyvässä kunnossa taas jo kauan.. Nyt se on punainen kuin katkarapu.. Ja taas menee kilo bebanthenia..
Pikkuäidille vielä.. Eläinlääkärikulut.. Mein kissoil ei ole tähän kuuteen vuoteen mahtunut kuin yhdet kulut ja olikohan 120e kun leikkautin silloiset kaik kolme kissaa.. Muutoin ei oo tarvinnu eläinlääkärillä käyä..
Maalaiset vs. kaupunkilaiset.. Itse olen asunut semmoset 19 vuotta maalla joista 1,5v viikot kaupungissa.. Ja loput elämästä sitten stadissa, vantaalla, tampereella, turussa….. Ja mä kyllä taas sanoisin, että maalaiset on ihan erilaisia kuin kaupunkilaiset ja kaupunkilaisissa on hirveesti eroja. Stadilaiset on ihan erilaisia kuin esim tamperelaiset jotka on taas ihan erilaisia ku turkulaiset.. Ja syntyjään stadilaiset on ihan erilaisia kuin wannabe stadilaiset.. Ja on asuttu erimoisissa asunnoissa, ok, rt, lt, opiskelija-asuntolaa jne.. Ihmisiä tietysti kaikki on ja en sillailla niinku tarkoita, että jossain päin oltaisiin niinku jotenkin alempiarvoisia tai tyhmempiä tjn.. Mut silti kuitenkin ihan hirvee ero ihmisissä.. Kyllä sieltä löytyy ne tietyt kaupungit missä ihmiset on mun mielestä plaah ja sitten löytyy ne kaupungit missä ihmiset taas on nastoi.. Kait se on jotenkin se sosiaalisuus ja se kuori mikä ihmisillä on.. Jotenkin se kuori on kovempi eri kaupungeissa.. Ja maalaiset on omaa luokkaansa.. Ainakin siellä maalla missä minä olen asunut.. Siellä ei oo kuorta lainkaan.. Ja vaikka on se 10000 asukasta ja vaikka asuu perämettässä niin silti kaikki tietää koko kaupungista kaikkien asiat ja missään ei saa rauhassa liikkua ja hirveetä juoruumista jne.. Mut kait se sitä on kaupungissa tai onkin.. Kaupungissa ei vaan km päässä asuvat välttämättä tiedä toisen asioista kaikkea..
Njuups.. Mutta nyt pitäisi mennä kaivamaan sossun paperit esille ja kattelee tarvittavia liitteitä niihin.. Jotta saa taas viiä sinne hakemuksen sen 50 liitteensä kanssa..
Verticia & Nea reilut 11kk..
Tomppa pieni nuhanenä sylissä nikottelee. On tuolla verticialla energiaa, unissaankin joogaa, heh. Säästövinkki kissanmuonaan, mulle kaverit toi tuliaisina kissanruokaa.
Saas nähdä millaiset yöunet meillä ensi yönä tämän nuhanenän kanssa on. Mitenköhän se Jupen nuha? Onko muillakin? Mietin tuota kaupunkilais-maalaisjuttuani vielä mulla kun ei taida edes olla tuttuja kaupunkilaisissa (jos ei Jyväskylää lasketa) joten on vain ollut luuloja jotka perustuu tv-ohjelmiin yms. Mutta maalla juorutaan kyllä, esim. täälläkin moni on kuollut ihmisten puheissa kun on nähty ambulanssiin vietävän.
suuttuu Tomppa hyvää yötä
lääkäriin menee tänään jupe korvia näyttämään. karjui puoli yötä, lopun yötä keskimmäinen potkiskeli vieressä. äitiä vähän väsyttää
tuuti
Sakulla vuotaa nenä ja yskittää. Yö meni kuitenkin poikkeuksellisen hyvin. Mulla on kurkku tosi kipeä, pistelee koko ajan ja tuntuu ettei voisi puhua vaan pitäisi yskiä kurkkua selväksi. Lisäksi rinnassa varmaan jomottaa alkava yskä. Ei niin kivaa!
Kaikille nuhailijoille paranemisia ja toivotaan että Jupe saisi korvat kuntoon.
Sadepäivän terkut täältä!
pieneen nenään räkää oikein mahtuu...Yöllä otettiin särkylääkettä en tiedä oliko kipua, mutta jos auttaa tukkoiseen nenäänkin.
Samoja tunnelmia siis muissakin perheissä.
Voi pieniä (ja isojakin) sairastavia karhunpoikia! Pikaista paranemista kaikille!
Lääkäriä pitäs minunkin Nealle varata.. tosin ku en ehi ennen perjantai aamua.. huomen aamul on sossupaperi päivä ja to aamulla on hammaslekuri päivä.. Pyllyn ihottuma niin pahana eikä tunnu paranevan et kait sitä pittää men näyttää ja samal voi kysyy, et miks tuo laps huutaa koko helv päivän..
Tänä aamuna huudettu 8.30 lähtien, ilman, että aamupuurokaan maittoi.. Ja se kärjistyi sitten siihen, että ennen lounasta huusi 20min täyttä kurkkua.. Alkoi hyperventiloimaan ja sit tärisee ja meinas tukehtuu omaan huutoonsa.. Tää ei oikeesti voi olla enää normaalia.. Ja noit raivareita on niin usein Nealla, et huh huh.. Saa sit nähä keksiikö lekuri mitään syytä.. Onneksi mein tk lekuri on kyl tosi taitava ja asioihin takertuva..
Jaksuja kaikille toipilaille ja paranemisia!
Verticia
Meilläkin ollaan jälleen saatu uus räkis ja bonarina lämpöö. Mukavia öitä takana kun huudellaan pitkin yötä tutti suussa, onneks muuten aika iisi ja hyväkuntoinen. Miehellä sopivasti pekkasputki päällä, eli on lomalla ja on saanu heräillä aamulla kun tyttö herää ja äiti jää huilaamaan yön jäljiltä.
Me ei voida osallistua seuraavaan miittiin kun meillä leffatreffit toisaalla. Mutta jos taas tulee jotain lisämiittejä niin me kattellaan päästäänkö osallistumaan.
Meillä lapsi hoitaa siivoomispuolta, sen mielestä on kiva keräillä tavaroita lattialta johonkin laatikkoon. Siihen samaan laatikkoon vaan menee vaatteita, tutit ja lelut ja muut kivat lattialla olevat tavarat. Kaiken lisäks ne kerätään laatikkoon josta ei niitä ite saa pois, joten äitin täytyy aina välillä käydä kippaamassa ne takas lattialle.
Toivottelen kaikille pikaista paranemista!
Nyt täytyy mennä vahtii ettei stereot saa siipeensä kun yks kiinnostunut kurkkija taitaa avartaa omaa maailmaansa.
Satuilija ja Aamu
Meillä vaan levitellään tavaroita. Mies hoitanut poikaa koko päivän, ehdin vähän opiskella ja käydä tyttöjen kanssa tapastelemassa. Jee.
Nyt on kämppä siivoamatta - ja sienipiiraat uunissa. Huomenna hulinapäivä. Ja Urho 1 v.! ensimmäisiin kutsuihin tulossa 21 vierasta, lauantaina loput 9.
Käytiin neuvolassa. Oli kyllä ehkä ihmeellisin käynti ikinä. Kesti 45 minuuttia eikä tehty muuta kuin mitattu ja rokotettu. Juttelin välillä siskon kanssa puhelimessa. Tädillä oli harjoittelija ja täti lähti sitten itse huoneesta johonkin, piipahti kerran jonkun toisen tyypin kanssa ja tuli sitten puolen tunnin jälkeen kyselemään samoja kuin harjoittelija. Tuli todella tärkeä olo. Meinasin sanoa, että mä mittaan itte ja laitan vaikka piikinkin, niin homma on 10 minuutissa ohi.
Vähän hirvittää huomiset juhlat, kun mun tosi mukava täti kuoli toissapäivänä ja isä ottaa asian tosi raskaasti. Ymmärrettävää toki, huolestunut oon, kun se asuu yksin ja on höpötellyt siskolle jotain ihmejuttuja. Muutenkin puhelin soinnut asian tiimoilta. Ekassa ultrassakin käytiin ja kaikki hyvin.
Tämmöistä elämä nyt on, ilon ja surun vuoristorataa.
Nyt käyn hakee tortsat, etti käryä. Eikö juuri näin pidä toimia? Ekaa kertaa kokeilen kierto-ilmatoimintoa uunissa, ekaa kertaa teen piiraita ruiskuoreen ja muutenkin uusia makuyhdistelmiä. Ja eikun vieraille vaan. Miehelle sanoin, että saa niitä maistaa, mutta sen mielestä ei. Onneksi mä olen oikeassa.
Sande
Monta asiaa, mutta ensin osanotto Sandelle tädin vuoksi. Ja jaksamisia isäsi kanssa, hän varmaan tarvitsee nyt paljon lohtua.
Ja Urhon 1v hulinat! Heh Urho taitaa pitää huolen ohjelmasta, syömisetkin kuulostaa monipuolisilta. Urhon paras lahja on äitinsä masussa, joko tietää? Mihinkäs tuloksiin ne tätit neuvolassa pääsi Urkkia mitaillessaan?
Voi kipeitten lista on taas pitkä, Jupe ja korvat, Saku ja päkkänä, Aamu, Nea? Tompalla räkää valui eilisen päivän, illalla laitettiin nenään tipat ja suuhun särkylääkettä yön nukkuikin todella hyvin, ehkä menee ohitse tauti, itsellä oli eilen kurkku hieman karkea... Koettakaahan nyt parantua. Minä suunnittelen kauppalistaa kun tulee nuo pyhät, että riittääkö maito. Meillä ensiviikon terveyskeskuskin kiinni joten toivotaan nyt ettei jälkitauteja tule kun sitten pitää mennä isompaan jonottamaan sinne kun mennään ilman ajanvarausta voi joutua odottamaan parikin tuntia.
Tompakin muuten täyttää 1v pian (oho?) 1v neuvola vasta 14.4. muistaakseni.
jeps mutta nämä aamujutut mulla aika unisia joten ehkä meen vielä heräilemään tai nukkumaan
äiti on aina oikeassa toivoo pikkuäitikin
Sandelle tsemppiä juhliin ja osanotto tätin vuoksi. Isäsi tarvii varmaankin tukea, kyllä se siitä. Urholle onnea juhlien vuoksi ja hienoa kun ultrassa näytti hyvältä.
Jupe kiittää tervehtymistoivotuksista ja jakaa niitä myös Aamulle, Nealle ja Tompalle ja kaikille tarvitseville. Itse uskoo antibiotin voimaan, nam. Tulehdus löytyi molemmista korvista, räkä sen mukaan paksua ja vihreää. Viime yönä nukkui jo paremmin. No nyt se niisti äidin paitaan§. Ja haisee kakalta, pitää mennä
tuuti
Sylin täydeltä onnea 1 v Urholle. Perästä tullaan Tompan kanssa. Meilläkin 1 v neuvola taisi olla jopa saman päivänä kuin Tompallakin.
Kiva että Jupelle rohdot tepsii. Nean lekurikuulumisia odottelen. Meillä on tuo löysä vatsa kestänyt jo ikuisuuden ja väillä on pepa meinaan ihan ruvella. Tähän mennessä kuitenkin aina parantunut.
Nyt ei jouda enempää turista. Terkkuja kaikille!
meillä yskä haittaa nukkumista, niin ett äiti ja tyttö nukku sohvalla jossa on helpompi tarpeen tullen nukkua istualtaan, siis äitin.
nyt ei kerkiä isommin viestimään. Palataan myöhemmin.
Satuilija ja Aamu
Mä en tahdo tänne koneelle päästä millään, aina on jotain tekemistä ja jos pääsenkin niin kerkeän lukemaan teidän jutut mutta en enää kirjoittamaan.
Kipeitä on paljon, paranemisia.
Meillä myöskin yskitään ja mietin onko se vasta alkua jollekkin taudille vai jääkö yskään?
Täällä ei nyt mee oikein putkeen, meille tapahtuu koko ajan ikäviä asioita.
Lasten "vara"pappa kuoli viime viikolla elikä siis äitini mies.
Tuli puun takaa, mies oli 58vuotias:(
Lapsille olen koittanut selittää mitä tarkoittaa kuolema mutta ei taida ihan mennä perille koska viimeksi eilen esikoinen suuttui minulle kun en vienyt häntä katsomaan pappaa.
Intti mulle että haluu vaan vähän jutella papan kanssa, ei kuulemma haittaa vaikka on kuollut!?
Ehkä ihan hyvä etteivät täysin ymmärrä.
Lumet sulaa ja meille on tullut uima-allas kellariin :( Ei kuitenkaan pääse tuhomaan mitään siellä.
Kyllä maalla on mukavaa;)
Nyt odotellaan että aurinko näyttäytyisi ja elämä siitä kirkastuisi.
Pieni heräsi.
Sailori
On jo niitä teinityttöjä parjattu, niin pistetään nyt samaan pinoon teinipojatkin. Kun ne Sanden kaveriakin turpiin läiskäsivät, vaikkakin unessa.
Eilen ajoin paljon autoa, kuten mainitsin. Risteykseen olin tulossa, kääntymässä oikealle, nuolivalo vihreänä ja samaan aikaan valuu (ja nimenomaan valuu, näkenette sielunne silmin) joukko parikymppisiä nuoria miehiä, toisilla joku tölkki kädessä, toisilla ne vielä kassissa. Siis punaisia päin menevät. Koska autoja oli muitakin kuin meidän, soitin hieman automme torvea että tulkaas daijut pois sieltä autojen keskeltä. Yks näistä sankareista päätti sitten laskea ne jo hieman valahtaneet housunsa vielä alemmas paljastaen ahterinsa mulle.
Jos en päättäisi olla aikuinen, vastuullinen äiti-ihminen (älkää hyvät pojat jääkö liikennevaloihin seisoskelemaan ja jäämään auton alle, jos autoilla on vihreät), sanoisin tietysti, että buaahhahhahhahhahahhahahhahhahhahhahahhahahhahhahhahahhahahhaaaaa! Mutta nyt otan vakavan ilmeen, että kuritonta sakkia. :D
Minä olen Sanden ja Pikkuäidin kanssa laitoihin nojaileva luistelija. Tosin kerran työni ansiosta pääsin luistelemaan eli jäätanssimaan (buahhahahhahahahhahhahahhahahaa nro2) Petri Kokon kanssa. Hulvattoman hauska mies muuten ja luistelu oli kivaa kanssaan, vaikka kutsuikin mun jaloa jäätanssijan asentoa hieman harakkamaiseksi. :D
Jupen nenän räkärännille sanon stop. Toivottavasti Urhon hiljaisuus ja hyvät unet viittaavat eilisen käskyni toimivuuteen.
Hei ja eihän nyt kukaan oikeasti ota stressiä jostain kielioppikysymyksistä täällä? Eihän? Jos on luettavaa ja suht ymmärrettävää, niin kyllä se riittää. Ja minusta Urhon ja Inkankin viestit omalla kirjoitustyylillään ovat olleet kovin kiinnostavia.
Pitäs käydä nostelemaan roinaa pois lattialta että voisi näyttää lattialle imuria. Tulee yövieraita tänään. Kivaa! Tosin myös lapsia, mutta onpahan sitten imuroitu lattia levittää kaikki takas (ihan kuin Inka yksin ei siihen kykenisi.. :D).
Lyyti