Millä sanalla teillä kutsutaan tytön sukupuolielimiä?
Pojilla on pippeli, mutta mikä tytöllä on? Pimppi/etupylly/pimppa/pimpsa/alapää? Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen ja kun meillä muutenkin alkaa olla ajankohtaista. Eli siis mitä nimeä opetatteko lapsenne käyttämään tytön sukupuolielimistä? En muista, että mulle olisi lapsena opetettu mitään tiettyä nimeä, joten ei ole itsestään selvää tämä juttu.
Kommentit (116)
meillä mies sanoo aina rakoperse, mä ja tytöt sanotaan rako tai vako
tytöllä on pimpsa ja
pojalla on pippeli.
Hassulta tuntuu ettei jonkun neljävuotias olisi vielä halunnut ruumiinosilleen sen tarkempia nimityksiä? Kyllä meillä ainakin jo kaksivuotias halusi tietää mikä hänellä on kun veljellä kerta on pippeli.
mutta tarhassa olivat sen sitten 1v. tytölle opettaneet (henkilökunta/lapset?) joten sen jälkeen ollaan sitten sillä nimellä kutsuttu.
Viimeisellä vokaalilla on väliä, pimppi on mielestäni eroottinen ja pimppa neutraali.
Tyttären kuullen se oli aina pimppa. Vaimon ihanuus on minulle pillu tai pimpero tai ... Mutta, mikä parasta, tyttären kuullen meillä kaikilla oli pimppelit. Saunassa kaikki pesi pimppelit.
oikeesti opeta/anna lapsen käyttää pimpistä nimeä tuhero, rompsä, rako, tussu... kauheeta....
sen gepardin mukaan.
Tuo etupylly on täällä provosta lähtenyt läppä, kun eräs kertoi sitä käyttävänsä, KIITOS VAAN KUOPIOON!
sen gepardin mukaan.
Tuo etupylly on täällä provosta lähtenyt läppä, kun eräs kertoi sitä käyttävänsä, KIITOS VAAN KUOPIOON!
jotkut ihan oikeasti käyttää etupylly nimitystä.
tytöillä on pimmi ja pojilla kikut.
tytöillä on etupylly ja takapylly, pojilla pippeli ja pylly
Oma äitini sanoi etupylly ja takapylly. Poikia ei meillä ollut joten niistä ei kai edes puhuttu.
meillä tytöt 4v ja 6v sanovat, että se on tussu
Onko teillä sitten pikkupojillakin kyrpä tai mulkku? Tussu on halventava ja vanhan naisen tai lähinnä prostituoidun alapään nimitys. Pikkutytöillä ei ole tussua.
Lapsillehan nuo ovat ihan normaaleja ruumiin osia siinä missä sormet ja varpaatkin, eikä niihin liity mitään "noloa" tai "irstasta" ellei vanhemmat itse sellaisia käsityksiään heihin siirrä. Eikä lapsista myös mihinkään ko. elimistä käytettäviin nimiin liity epäilyttäviä käsityksiä, jos vanhempi kertoo sen olevan vaikka pillu, niin sitten pillu on sana joka viittaa ko. elimeen, ilman (vanhempansa päässä mahdollisesti olevia) irstaita mielleyhtymiä.
Minusta tuntuu että usein vahingossa lapsia "tärvellään" sillä että tehdään varsinkin naisen sukuelimistä niin ihmeellinen numero, jotain jos ei suorastaan noloa niin ainakin vähän hävettävää, sellaista josta ei saa oikein puhua tai pitää puhua hassuin kiertelynimin kuten tuo aivan kauhea etupylly. Pylly on paikka josta tulee ulostetta, minä en ikinä rinnastaisi naisen sukuelimiä siihen!
tytöillä on rakoperse, kusivako, kusiaukko ja pylly!
pojilla pippeli ja pylly
meillä mies sanoo aina rakoperse, mä ja tytöt sanotaan rako tai vako