Millä sanalla teillä kutsutaan tytön sukupuolielimiä?
Pojilla on pippeli, mutta mikä tytöllä on? Pimppi/etupylly/pimppa/pimpsa/alapää? Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen ja kun meillä muutenkin alkaa olla ajankohtaista. Eli siis mitä nimeä opetatteko lapsenne käyttämään tytön sukupuolielimistä? En muista, että mulle olisi lapsena opetettu mitään tiettyä nimeä, joten ei ole itsestään selvää tämä juttu.
Kommentit (116)
Pääskynpesä ja tikannokka. :D :D :D
Lapsi sanoo itse Pimbu...Pimbu pimbu
Tuli tässä mieleen, että mitä nämä pikkulapsille sopivat pimppi ja pippeli ovat englanniksi?
Tuli tässä mieleen, että mitä nämä pikkulapsille sopivat pimppi ja pippeli ovat englanniksi?
pimpistä en oikein tiedä. Kysyin enkkulaiselta mieheltäni ja se ei tienny. Epäili että se on "front".
Meillä on pimppi ja englanniksi me sanotaan foo foo.
Römpsä on niin yököttävä sana, että ei ole totta. Välittömästi tulee mieleen se renkutus kanki römpsään.
Tintti.
Ensin kyllä kutsuin pimpiksi, mutta kun lapsi itse sanoi Tintti, kun ei osannut sanoa pimppi sanaa, niin jotenkin sitten pimppi muuttui tintiksi.
Pojalla on pippeli tai kikuli toisinaan. Vähän voi herättää ihmetystä jos lapsi puhuu etupyllystä, itse en ainakaan olisi käsittänyt ennen tätä päivää mitä ihmettä se on...
Meillä ei vielä nyt 4-v ole kysellyt sen tarkemmin.Enkä ole eritellyt alapään alueita. Meillä puhutaan vaan, että pestään beba.
Kiitos tästä, tuli taas pitkästä aikaa naurut. Etupyllyn lisäksi lumperoinen ja pääskynpesä :D
T. av-läinen jo vuodesta 2000
Meillä ei vielä nyt 4-v ole kysellyt sen tarkemmin.Enkä ole eritellyt alapään alueita. Meillä puhutaan vaan, että pestään beba.
naisen sukupuolielimelle..
pymppis, pimppi, pimppiloora
pojalla: pipu, pipukka
Pääskynpesä ja tikannokka. :D :D :D
meillä pojalla on "pippeli"
Ja tyttövauvalla "pimpsukka".
Ja semmosena yleisnimityksenä koko alakerralle käytän sanaa "pyllykkä". :)
Raisa Cacciatore, joka jossain lehdessä sanoi, että etupylly on todella halventava ja vähättelevä sana tytön alapäälle. Eli miksi tytöillä ei käytetä kunnon nimitystä kuten pojillakin.
mies sanoo aina, että pestään viiva
pimpsukka, pimppa, pimpsa, pimppi
Noi muut, tussukat ja pimperot ovat jotenkin... liian eroottissävytteisiä (?) pienille lapsille.