Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin olevani huono äiti, syy: pussaan lastani suulle....

Vierailija
24.02.2010 |

Tämä siis "ystäväni" suusta kuultuna. Kylläkyllä - tiedän karieksen huikeat vaarat. tiedän myös, että karies voidaan taltuttaa huolellisella hampaiden hoidolla. Ja kun lapseni on aikuinen, on hoito taatusti vieläkin laadukkaampaa kuin nyt.

Minusta enemmän outoa on kun ystäväni kiljuu :"Ei suulle, ei suulle!" kun ystäväni lapsi tulisi hänelle moiskauttamaan suukon.

Meillä osoitetaan paljon hellyyttä kotona, myös pikkumoiskuilla ihan suulle asti. Olkoonkin että olisin sen takia jonkun mielestä huono äiti - eipä paljoa jaksa kiinnostaa.

Pussailkaa toisianne!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pienempi 2-vuotias antaa myös pusun välillä päiväkodissa hoitajalle, josta kovasti tykkää, enkä näe tässäkään mitään outoa tai väärää. Eikä siinä edes paljon kerkeä väistellä, kun pusun moiskauttaa.

Vierailija
42/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi esim. neuvola ei erikseen oikein yllytä siihen.

En ole itse koskaan edes nähnyt kenenkään vanhemman pussaavan suulle. Kyllä lapsessa on naamassakin muuallakin tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poskile, otsalle jne..

10v. kuluttua kuitenkin on TIES KENEN kanssa harjoitukset meneillään.

Ja pestään hampaat tietty koko perhe.

Ääliöt!

Vierailija
44/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma mikrobikanta että miehesi suussa ei karies pysty elämään.

hysteerisille elämänhallitsijoille. Kaikki me kuollaan joskus, onneksi on tullut edes pussailtua. Pitäisikö miehenikin kieltäytyä pussailemasta minua kun hänellä ei yhtään reikää ja minulla pari? Itsekkäästi vaadin suukkoja häneltäkin. Hyi sinua minua.

Vierailija
45/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei oo pussannut mua mihinkään, saati halaillut...

Sen takiako nyt pitää sitten suuteloimaan ruveta omia lapsia? Eikö tässä nyt oikeasti mitään välimuotoa ole?

Mun mielestä se on ollut kans aika outoa, siis suulle pussaaminen. Mutta kun lapsi alkaa ihan oma-aloitteisesti antamaan hyvänyönsuukon suulle, ei ainakaan mulla ole pokkaa kieltää sitä. Sanoisinko syyksi että se pusun antaminen on aikuisten juttu ja se on tuhma lapsi joka pussaa suulle? Maalaisjärkeä taas av:läiset!!

lapsilla ei, joten siksi ei suukotella suulle. Lapsi ei taatusti kärsi siitä, että ei saa suukottaa suulle jos vain muuten saa hellyyttä ja syliä tarpeeksi.

Vierailija
46/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi esim. neuvola ei erikseen oikein yllytä siihen. En ole itse koskaan edes nähnyt kenenkään vanhemman pussaavan suulle. Kyllä lapsessa on naamassakin muuallakin tilaa.

Miksi neuvolan pitäisi neuvoa sulle kaikki tässä elämässä?

Etkö osaa itse ajatella?

Vierailija
47/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen hulabaloo kuin jostain SI -piikin antamisesta!

Tehkää miten tykkäätte...

Ne jotka pussailee suulle - pussailkoot!

Ne jotka ei suukottele suulle - poskipussailkoot!

Tsiisus teiän kans ;)

Vierailija
48/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kerran olisi niin ihanteellista kuin täällä väitetään, kyllä löytyisi neuvolasuosituksista.

Ei siis ole, kun ei löydy.

Sinulle tässä nyt RAU-TA-LAN-GAS-TA.

Vierailija
49/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampi ja pusut menee poskien lisäksi suullekin :D. Perverssi on se joka näkee perverssiä pikkulasten pusuttelussa! Onko sulle tapahtunut jotain ikävää lapsuudessa vai mistä toi kumpuaa???

Se kuuluu tosiaan vain aikuisille (ja seurusteleville pareille). Enkä edes ajattele mitään kielareita, mutta kyllä näyttää oudolle, jos näkee lapsen ja aikuisen pussaavan suulle, vaikka se olisi olevinaan viatonta hellyydenosoitusta. Poski on ihan hyvä paikka pussaamiseen ja lapsen voi ohjata siihen pussaamaan.

Annatteko lasten pussata myös toisia lapsia suulle?

Vierailija
50/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampi ja pusut menee poskien lisäksi suullekin :D. Perverssi on se joka näkee perverssiä pikkulasten pusuttelussa! Onko sulle tapahtunut jotain ikävää lapsuudessa vai mistä toi kumpuaa???

Se kuuluu tosiaan vain aikuisille (ja seurusteleville pareille). Enkä edes ajattele mitään kielareita, mutta kyllä näyttää oudolle, jos näkee lapsen ja aikuisen pussaavan suulle, vaikka se olisi olevinaan viatonta hellyydenosoitusta. Poski on ihan hyvä paikka pussaamiseen ja lapsen voi ohjata siihen pussaamaan.

Annatteko lasten pussata myös toisia lapsia suulle?

Vierailija
51/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhemmat pussailee teinejään suulle.

Vierailija
52/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ihan jokaista neljää lastani suulle. Lapset ovat 13, 8, 5 ja 8 kk. Yhdelläkään ei ole ainuttakaan reikää eikä kariesta. Meillä pestään hampaat aamuin illoin, paitsi 8kk. kaksi hammasta iltaisin. Syödään xylitolia ja tarkistetaan lasten hampaat illalla harjauksen jälkeen ja harjataan vielä itse päälle. Ei enää 13 vuotiaan hampaita tarkisteta. : ) Vasta oli kaikilla kolmella ensimmäisellä hammaslääkäri ja kaikilla hampaat erittäin hyvässä kunnossa..Et ole huono äiti vaan hyvä..

Vierailija
53/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi

Vierailija
54/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni et ole ollenkaan huono äiti! Meillä ei ole tapana pussailla lapsia suulle, mutta ei se ole mikään hammas-hysteriajuttu, meillä ei vaan ole ollut lapsuuden kodeissakaan tätä tapaa. Ei kai tuo olekaan mikään yleinen tapa suomessa, muualla päin maailmaa kyllä ihan yleistä ja lapsillakin hampaat siellä paremmassa kunnossa kuin suomalaisilla. Ihan turha niuhottaa tuollaisesta!

Vierailija
55/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään suomalaista kankeutta!

Vaan sitä itseään: faktaa! :D

Karies on pöpö joka ei kyllä iske kuivasta muiskauksesta (tai siitä että lapsi antaa kuolapusun). Jos pusuttelu aiheuttaa karieksen siirtymisen niin kyseessä pitää olla kielari.

Ei se tartu jos nuollaan samaa jätskiä tai syödään välillä samalla lusikalla. Joten ei tuo pusustakaan tartu toisen suuhun: ellei kielellä vie sylkeään toisen suuhun ja tätäkin usein.

En sano että pussaaminen olisi kielari! Ethän laita sanoja suuhuni -tai kieltä pussatessasi suuhuni. ;)

Sen kyllä sanon että jos ei lastaan voi pussata pöpökammosena niin kaukana normaalista ollaan!

13

Vierailija
56/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittaa siitä on, että lasta pussataan suulle????? Kyllä meillä ainakin pussaillaan ja lapset tulee itsekin pussaamaan suoraan suulle. Olishan se kauheeta torjua oma lapsi, kun haluaa hellyyttä osottaa vanhemmilleen!!!! Ei ymmärrä..... :(

Vierailija
57/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 7-vuotias pikkutyttö ja parrakas isänsä suukottelivat suulle :P

Tällaisen ällönäyn näin lapseni harrastusryhmässä.

Joidenkin mielestä normaalia mun mielestä ei.

Poskille suukottaminen ok, mutta suu-suukontaktit kuuluu parisuhteeseen.

Haluatteko lapselle myös huuliherpeksen, sekin tarttuu suupusuissa...

kun 7-vuotias pikkutyttö ja parrakas isänsä suukottelivat suulle :P

Tällaisen ällönäyn näin lapseni harrastusryhmässä.

Joidenkin mielestä normaalia mun mielestä ei.

Poskille suukottaminen ok, mutta suu-suukontaktit kuuluu parisuhteeseen.

Haluatteko lapselle myös huuliherpeksen, sekin tarttuu suupusuissa...

Kysykääpä asiantuntijoilta jotaka ovat perhetyneet lapsen emotionaaliseen kehitykseen ja tämän myötä ovat myös tietoisia asioista jotka lapsen kasvua hyvällä tavalla tukevat.Me vanhemmat emme tule useinkaan ajatelleeksi esim. että suulle pussaaminen ei välttämättä lapsen kannalta ole paras mahdollinen tapa näyttää hellyyttä.Älkää nyt herpaantuko.Ei tämä nyt merkitse sitä että ollaan tehty jotain kauheata vaan että lapselle parempi kun suulle pussaaminen säästetään aikuisten väliselle hellyydelle.

Vierailija
58/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi Raisa Cacciatore mitään? Seksuaalikasvatuksen asiantuntija, joka on kirjoittanut mm. erittäin hyvän kirjan Huomenna mennään pussauskoppiin. Suosittelen!

Hän on sitä mieltä, että lapsen suulle suukottamisessa ei ole mitään pahaa tai väärää. Se tuntuu lapsesta mukavalta siinä kuin vaikka halaaminenkin, eikä siihen liity sen kummempaa!

Eri asia tietysti on, jos aikuinen tekee sen seksuaalista kiihottumista tavoitellen. Mutta käsittääkseni tässä ei ollut siitä kyse. Muuten voisi melkein kyseenalaistaa lasten alapääpesut ja kaikki!

Vierailija
59/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapses varmaan arvostaa pusujasi istuessaan hammaslääkärin tuolissa pora suussa. Kaikenlaisia itsekkäitä ihmisiä sitä onkin.

Vierailija
60/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin pussataan suulle ja siinä ei ole todellakaan mitään sairasta! Sairas mieli sellaisella, joka jotain muuta kuvittelee.

Ja ei yhtään reikää ole meidän lapsilla, se siitä karieksen tarttuvuudesta, silkkaa hysteriaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme