Kuulin olevani huono äiti, syy: pussaan lastani suulle....
Tämä siis "ystäväni" suusta kuultuna. Kylläkyllä - tiedän karieksen huikeat vaarat. tiedän myös, että karies voidaan taltuttaa huolellisella hampaiden hoidolla. Ja kun lapseni on aikuinen, on hoito taatusti vieläkin laadukkaampaa kuin nyt.
Minusta enemmän outoa on kun ystäväni kiljuu :"Ei suulle, ei suulle!" kun ystäväni lapsi tulisi hänelle moiskauttamaan suukon.
Meillä osoitetaan paljon hellyyttä kotona, myös pikkumoiskuilla ihan suulle asti. Olkoonkin että olisin sen takia jonkun mielestä huono äiti - eipä paljoa jaksa kiinnostaa.
Pussailkaa toisianne!
Kommentit (70)
Mielestäni se on jotenkin outoa. Poskille ja otsaan kyllä pussaillaan! :)
hysteerisille elämänhallitsijoille.
Kaikki me kuollaan joskus, onneksi on tullut edes pussailtua.
Pitäisikö miehenikin kieltäytyä pussailemasta minua kun hänellä ei yhtään reikää ja minulla pari? Itsekkäästi vaadin suukkoja häneltäkin. Hyi sinua minua.
Kyllä minä annan lasten pussata mua suulle jos haluavat. Meillä syödään xylitolia joka päivä, harjataan hampaat, tuttia ei ole kauaa ollut ja sitä tai lusikkaa ei ole koskaan puhdistettu omassa suussa jne. Mutta ihan varmasti en kiellä jos lapsi haluaa pusuttaa :).
ja totaalinen pusukielto. Lapsi pitää jälkimmäisessä tapauksessa myös sulkea yöksi pimeään kellariin. Hoh hoh.
jos tuo on pahinta mitä lapseni saa kotoa äidin takia - niin melko helpolla pääsee elämässään. Varsinkin kun karies ei automaattisesti tarkoita poraa suussa. Reikiä ei tule jos hampaat hoidetaan hyvin. ja reikiä voi tulla vaikkei kariesta ole, jos hampaita hoidetaan huonosti.
Luotan lapseni vahvaan itsetuntoon, että kivempi oli pussailla suulle. Ei hammaslääkäriä tarvitse pelätä
ap
Karieskammo on oikeasti kasvanut ihan älyttömiin mittasuhteisiin. Ihan kuin tässä elämässä ei olisi suurempiakin harmeja!
veti tupakkaa posket lommolla 7-luokalla koska elämään tänne on tultu eikä kukaan selviä hengissä blaa blaa. Vitutus tulee sitten kun kasvetaan aikuisiksi.
lasten kanssa kielareita.
Karies-bakteeri tarttee pitkäaikasta usein toistuvaa limasta tartuntapintaa.
Sairasta osoittaa hellyyttä jollain poskipusulla! Mitäköhän teijän lapsista kasvaa?
joten voin rauhassa pussailla suulle :)
Muutenkin pussaillaan lasten kanssa paljon..
2v poika ei paljoa kysele ennen kuin muiskauttaa kuolaisen pusun keskelle suuta!
Olen ehkä sitten outo, mutta minusta on tosi omituista että pussaa lasta suulle. Suulle pussaaminen kuuluu mielestäni aikuisten juttuihin. Mutta tämä nyt on mun mielipide, sille en mitään voi.
Sairasta osoittaa hellyyttä jollain poskipusulla! Mitäköhän teijän lapsista kasvaa?
Taaperokielarit kunniaan!
Meillä on pussattu lapsia suulle ja syöty samalla lusikallakin jotain vaikka meillä vanhemmilla reikiä on. Lapset ovat herkutelleet. Xylitolia ovat saaneet joka ruuan jälkeen ja hampaat on harjattu iltaisin, ei 2xpv, huihuihui! Lapset nyt 3v, 5v ja 7v, kaikilla reikiä nolla eikä karies bakteeria.
Meillä on aina pussailtu ja aikuisenakin mun vanhemmat ja sisarukset on pussailleet poskille ja halanneet. Ja lapsena pussailtiin vanhempiamme pitkin naamaa, myös huulille. Kielarit sitten asia erikseen kuin joku viaton hellyyspusu :)!
Olen ehkä sitten outo, mutta minusta on tosi omituista että pussaa lasta suulle. Suulle pussaaminen kuuluu mielestäni aikuisten juttuihin. Mutta tämä nyt on mun mielipide, sille en mitään voi.
veti tupakkaa posket lommolla 7-luokalla koska elämään tänne on tultu eikä kukaan selviä hengissä blaa blaa. Vitutus tulee sitten kun kasvetaan aikuisiksi.
En muuten ole eläissäni tupakkaa polttanut ja ikää kunnioitettavat 35 vuotta. Ja vitutusta tunnen vain harvoin - yleensä liittyen työelämääni. Elämähän on ihmisen parasta aikaa!
Kummastelen kaikenlaista kiihkoilua. Ja pussaan myös lastani suulle niinkuin hänkin moiskauttaa usein pusun ohimennessään minulle.
Ap
Inhoon just tällasia. Pussaileeko kaikkia sukulaisiakin, kun tulee kylään? Hyi, hyi, yöks.
Lapses varmaan arvostaa pusujasi istuessaan hammaslääkärin tuolissa pora suussa. Kaikenlaisia itsekkäitä ihmisiä sitä onkin.