Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin olevani huono äiti, syy: pussaan lastani suulle....

Vierailija
24.02.2010 |

Tämä siis "ystäväni" suusta kuultuna. Kylläkyllä - tiedän karieksen huikeat vaarat. tiedän myös, että karies voidaan taltuttaa huolellisella hampaiden hoidolla. Ja kun lapseni on aikuinen, on hoito taatusti vieläkin laadukkaampaa kuin nyt.

Minusta enemmän outoa on kun ystäväni kiljuu :"Ei suulle, ei suulle!" kun ystäväni lapsi tulisi hänelle moiskauttamaan suukon.

Meillä osoitetaan paljon hellyyttä kotona, myös pikkumoiskuilla ihan suulle asti. Olkoonkin että olisin sen takia jonkun mielestä huono äiti - eipä paljoa jaksa kiinnostaa.

Pussailkaa toisianne!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä ei pussata lasta suulle. :o. Miten se on mahdollista, onhan hän traumatisoitunut siitä että suupusut on aikuisten juttuja.

Vierailija
22/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei puhunut kielareista, jotka tietenkin ovat aikuisten väliseen toimintaan kuuluvia ainoastaan. Pitää olla jotenkin vinksahtanut, jos olettaa lapsen ja aikuisen välisen pusun olevan kielari.

Ja ei, en vetänyt seiskalla röökiä posket lommolla, mutta nämä oletuksesi kertovat sinusta kyllä aika

paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kaverilles "älä tyrkytä tapojas". Meilläkin halitaan ja pusutellaan paljon, ihan suullekin, ja kun seuraava syntyy, saa hänkin osansa. Tutit kuitenkin huuhdotaan/keitetään, omilla aterimilla syödään omilta lautasilta, juodaan omista laseista, maalaisjärkeä saa käyttää.

Vierailija
24/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v poika ei paljoa kysele ennen kuin muiskauttaa kuolaisen pusun keskelle suuta!

Tämä siis yöks!

Vierailija
25/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä ei pussata lasta suulle. :o. Miten se on mahdollista, onhan hän traumatisoitunut siitä että suupusut on aikuisten juttuja.

Sanoin vain, että meillä ei pussata suulle. Mielestäni se on omituista ja sillä siisti. Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.

Vierailija
26/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 7-vuotias pikkutyttö ja parrakas isänsä suukottelivat suulle :P

Tällaisen ällönäyn näin lapseni harrastusryhmässä.

Joidenkin mielestä normaalia mun mielestä ei.

Poskille suukottaminen ok, mutta suu-suukontaktit kuuluu parisuhteeseen.

Haluatteko lapselle myös huuliherpeksen, sekin tarttuu suupusuissa...

Vierailija
27/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 7-vuotias pikkutyttö ja parrakas isänsä suukottelivat suulle :P Tällaisen ällönäyn näin lapseni harrastusryhmässä. Joidenkin mielestä normaalia mun mielestä ei. Poskille suukottaminen ok, mutta suu-suukontaktit kuuluu parisuhteeseen. Haluatteko lapselle myös huuliherpeksen, sekin tarttuu suupusuissa...

Jos kaikki puhdas käännetään rivoksi, niin se kertoo todella kyllä jotain toden totta näkijästä itsestään.

Vierailija
28/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskille suukottaminen ok, mutta suu-suukontaktit kuuluu parisuhteeseen.

Haluatteko lapselle myös huuliherpeksen, sekin tarttuu suupusuissa...

Meillä tyttö alkoi ite antamaan suukkoja äidin suulle, ei siis mitään kielareita, vaan siis suu supussa annettu muisku. Itse pussannut just poskille tai otsaan, mutta eihän sitä kieltääkään voi jos tyttö näin haluaa tehdä, mm. nukkumaan mentäessä. Oikeestaan ihan kiva hellyyden osoitus. Mun vanhemmat ei oo pussannut mua mihinkään, saati halaillut...

Vierailija
29/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei oo pussannut mua mihinkään, saati halaillut...

Sen takiako nyt pitää sitten suuteloimaan ruveta omia lapsia? Eikö tässä nyt oikeasti mitään välimuotoa ole?

Vierailija
30/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista.

Vierailija
31/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 7-vuotias pikkutyttö ja parrakas isänsä suukottelivat suulle :P Tällaisen ällönäyn näin lapseni harrastusryhmässä. Joidenkin mielestä normaalia mun mielestä ei. Poskille suukottaminen ok, mutta suu-suukontaktit kuuluu parisuhteeseen. Haluatteko lapselle myös huuliherpeksen, sekin tarttuu suupusuissa...

Jos kaikki puhdas käännetään rivoksi, niin se kertoo todella kyllä jotain toden totta näkijästä itsestään.

Ps. meillä ei ole kellään huuliherpestä eikä muutakaan herpestä. Alkaaks tää suomalainenkin yhteiskunta mennä siihen, että vanhempien ja lasten väliset hellyydenosoitukset tulkitaan pedofiliaksi, imetys pervoiluksi, alaston taapero rannalla kauhistukseksi ja vanhempiakaan ei suomalaislapset enää saunassakaan näe alasti? Amerikkalaistunut yhteiskuntamme, jee jee...

Vierailija
32/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei oo pussannut mua mihinkään, saati halaillut...

Sen takiako nyt pitää sitten suuteloimaan ruveta omia lapsia? Eikö tässä nyt oikeasti mitään välimuotoa ole?

Mun mielestä se on ollut kans aika outoa, siis suulle pussaaminen. Mutta kun lapsi alkaa ihan oma-aloitteisesti antamaan hyvänyönsuukon suulle, ei ainakaan mulla ole pokkaa kieltää sitä. Sanoisinko syyksi että se pusun antaminen on aikuisten juttu ja se on tuhma lapsi joka pussaa suulle? Maalaisjärkeä taas av:läiset!!

Vierailija
33/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä järkeä on tartuttaa tahallaan...

Perverssiä ja typerää tuo ap:n käytös.

Vierailija
34/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisinko syyksi että se pusun antaminen on aikuisten juttu ja se on tuhma lapsi joka pussaa suulle?

Lapselle voi aivan hyvin sanoa että suulle pussaaminen on aikuisten juttu, mutta tarviiko sitä mitään tuhmista lapsista ruveta puhumaan. Onhan tämä maailma pullollaan asioita jotka nyt vaan on aikuisten juttuja, piste. Ei kukaan kyseenalaista tarvisko lapsen saada ajaa autoa vai ei. Tai hetkinen, kyseenalaistaapas, ja niitä sanotaan curling-vanhemmiksi.

Vierailija
35/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lapset ovat pienestä asti tulleet suukottelmaan, ja suullehan se pusu pienen mielestä annetaan. Minusta se, että suulle annettuja suukkoja yökitellään, tai kauhistellaan, kertoo vain kauhistelijan omasta omituisesta ajattelumaailmasta.

Ja jos aikuisen ja lapsen välisessä normaalissa hellyyden osoituksessa (eli vaikka pusut suulle) näkee jotain väärää, niin on kyllä oma mieli melko kiero.

Meillä on aina halittu, sylitetty ja suukotettu paljon, ihan pienestä asti, ja se on erittäin luontevaa. Onnellisia ja tasapainoisia lapsia, jotka kertovat rohkeasti, että rakastavat vanhempiaan ja sisaruksiaan, sekä haluavat halailla ja istua kainalossa, minusta tämä on äärettömän tärkeää.

Pienet pusut suulle, ei varmasti tee tässä kovassa maailmassa haittaa kenellekään.

Ja hampaista meillä on aina pidetty hyvää huolta, xylitolia, ja pestään hyvin. Ei ole reikiä lapsilla koskaan ollut, eikä minullakaan ole kun aikuisena vasta tullut muutama, vaikka on suulle suukotettu meilläkin kun olin lapsi.

Vierailija
36/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä järkeä on tartuttaa tahallaan... Perverssiä ja typerää tuo ap:n käytös.

Kyllä se on perverssi itse, joka näkee jotain perverssiä siinä, että pieni lapsi suukottaa äitiä suulle. Sulla on sairas mieli, ei suukottelijalla.

Vierailija
37/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina halittu, sylitetty ja suukotettu paljon, ihan pienestä asti, ja se on erittäin luontevaa. Onnellisia ja tasapainoisia lapsia, jotka kertovat rohkeasti, että rakastavat vanhempiaan ja sisaruksiaan, sekä haluavat halailla ja istua kainalossa, minusta tämä on äärettömän tärkeää.

sitä että lapsia pussataan suulle.

Vierailija
38/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammashoitajalla joka sanoi, ettei vielä ole varmaa tietoa tarvitaanko pitkäaikainen altistus vai tarttuuko karies kerrasta. Meillä pussaillaan kovasti, mutta vältämme kyllä kaikenlaista altistumista. Aikuiset on eri asia, mutta totta kai haluan varjella lapsiani turhalta riesalta ja ehjät kauniit hampaat ovat mielestäni tärkeä juttu. Kariekseen ei kuole, mutta onhan se turha vaiva, etenkin kun lasta voi suukotella mielin määrin muuallekin kuin suoraa suulle.

Vierailija
39/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartuttavat tahallaan lapselleen sairauksia suulle suukottelemalla. Miksi ei voi suukottaa poskelle ym.? Tartutatko herppeksen ja hiv:nkin lapsellesi tahallasi koska niidenkin hoito on taatusti laadukkaanpaa lapsesesi mahdollisesti aikuisena ollessa kuin nyt?

Vierailija
40/70 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu tosiaan vain aikuisille (ja seurusteleville pareille). Enkä edes ajattele mitään kielareita, mutta kyllä näyttää oudolle, jos näkee lapsen ja aikuisen pussaavan suulle, vaikka se olisi olevinaan viatonta hellyydenosoitusta. Poski on ihan hyvä paikka pussaamiseen ja lapsen voi ohjata siihen pussaamaan.

Annatteko lasten pussata myös toisia lapsia suulle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi