Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeus suvaitsemattomuuteen?

Vierailija
18.02.2010 |

"Onko minullakin oikeuksia?

Opettaja-lehdessä 4/29.1. kirjoitetaan siitä, miten opettajien edunvalvojat ovat ottaneet vahvasti kantaa seksuaalivähemmistöihin kuuluvien opettajien oikeuksien puolesta. Suomen opetusalan eettisen neuvottelukunnan mukaan opettajilla on kaikki Suomen lain mukaiset kansalaisoikeudet tehdä omat valintansa, tulla kohdelluksi yhdenvertaisesti ja saada suoja syrjinnältä.

Tämä on mielestäni hyvä asia. Toivoisin vain, että se koskettaisi kaikkia, ei vain seksuaalivähemmistöjen edustajia. Minun kokemukseni on se, että työpaikalla suhtaudutaan yleensä hyvin avarakatseisesti esimerkiksi rekisteröidyssä parisuhteessa elävään työkaveriin. Enemmän syrjintää kokevat opettajat, jotka haluavat pitää uskonnostaan ja vakaumuksestaan kiinni, vaikka neuvottelukunnan mukaan opettajan oikeuksiin kuuluu myös oikeus ilmaista avoimesti ja julkisesti uskontonsa ja vakaumuksensa. Tätä ei todellisuudessa saa tehdä työpaikalla.

Olen itse vakaumuksellinen kristitty ja minulle Raamattu on Jumalan sanaa. Otan sen kirjaimellisesti ja vakavasti. Raamatun mukaan homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä siinä, missä esiaviollinen seksikin. En voi sitä muuksi muuttaa, vaikka miten vääntäisin. Minä en puutu siihen, mitä valintoja muut tekevät elämässään, mutta minulle itselleni moraalikysymykset ovat omantunnon kysymyksiä enkä voi tehdä niissä kompromisseja. En voi siis sanoa hyväksyväni homoseksuaalisuuden harjoittamista elämäntapana.

En kannata minkäänlaista syrjintää työpaikalla ja pyrin suhtautumaan kaikkiin työkavereihin yhdenvertaisesti. Toivon, että minua kohdeltaisiin samoin. Minullakin on oikeus ilmaista, mitä mieltä olen moraalisista kysymyksistä ilman, että joudun kuuntelemaan, miten tyhmää, suvaitsematonta ja vanhanaikaista se on.

Vakaumuksellinen mutta maltillinen uskovainen"

http://www.opettaja.fi/pls/portal/docs/PAGE/OPETTAJALEHTI_EPAPER_PG/201…

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoasiaan viitaten, Paavali on sanonut myös näinRoomalaiskirje 14 14 Herraan Jeesukseen luottaen tiedän varmasti, ettei mikään ole sinänsä epäpuhdasta. Mutta jos joku pitää jotakin epäpuhtaana, hänelle se on epäpuhdasta. Nimenomaan, asenteesta on kyse.

Paavali puhuu ruuasta. Kasvisruoka versus liharuoka. seksuaalisuuteen tämä kohta ei liity.

Vierailija
42/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Jeesus ja hänen keskeisin opetus rakkaudesta aina jää kaiken muun raamatusta napattavan, rakkaudettomuudeksi kääntyvän kakofonian alle. Kaikki menee silloin aivan päälaelleen.

Ja Jeesus Kristus on sentään koko homman juju!! Se aivan kuin unohtuu "tosiuskovaisilta", jotka suurta kirjaa palvovat.

Niin, nämä nyt ovat niitä Paavalin puheita. Entä Jeesus, mitä hän sanoi?

melkoinen konsensus siitä, että Paavalin kirjeissään kirjoittamat opetukset eivät ole ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa. On toki heitäkin, jotka eivät arvosta Paavalin sanoja, mutta he ovat kristikunnassa vähemmistönä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö siis pyhänä myös kohtaa jossa kehoitetaan lasten tappamiseen? jos rakastaa Jumalaa yli kaiken, silloin pitää pyhänä Jumalan Sanaa eli Raamattua.

sekä Uusi että Vanha Testamentti. Uudessa Testamentissa Jeesus on täyttänyt lain. Siksi vanhat perinnäissäännöt eivät päde enää. Vanha Testamentti kertoo juutalaisuuden historiasta, jossa on hurhia vaiheita. Ne ovat historiaa.

Vierailija
44/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö siis pyhänä myös kohtaa jossa kehoitetaan lasten tappamiseen? jos rakastaa Jumalaa yli kaiken, silloin pitää pyhänä Jumalan Sanaa eli Raamattua.

sekä Uusi että Vanha Testamentti. Uudessa Testamentissa Jeesus on täyttänyt lain. Siksi vanhat perinnäissäännöt eivät päde enää. Vanha Testamentti kertoo juutalaisuuden historiasta, jossa on hurhia vaiheita. Ne ovat historiaa.

Vierailija
45/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.

Eiköhän tuo lupaus koske kaikkia, vaikka ns. tosiuskovaiset täällä tuntuvat nauttivan mahdollisuudesta toimittaa esim. eronneet, naispapit sekä homoseksuaalit alimpaan helvettiin.

Vierailija
46/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lainausmerkit eivät jostain syystä tulostu oikein.

Vierailija
47/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asiamme ei ole tuomita muita. Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Eiköhän tuo lupaus koske kaikkia, vaikka ns. tosiuskovaiset täällä tuntuvat nauttivan mahdollisuudesta toimittaa esim. eronneet, naispapit sekä homoseksuaalit alimpaan helvettiin.

yksin armosta, yksin uskosta. Tuomiovalta on yksin Jumalalla. Vaikka naispappeus ja homoseksuaalisuuden harjoittaminen mielestäni ovat väärin ja Raamatun vastaisia, ilman muuta naispappi ja homoseksuaali henkilö on pelastuva Jumalan armosta, jos hän on Jeesuksen oma. Nämä asiat eivät ole pelastuskysymyksiä. Pelastukseen vaikuttaa vain ja ainoastaan se, että asuuko Jeesus meidän sydämessämme, ja onko hän saanut armahtaa meidät synneistämme.

Vierailija
48/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jostain ilmestyisi Uutta Testamenttiakin uudempi teos, jolla voitaisiin kumota Uuden Testamentin hurjia juttuja? Sellaiselle olisi eittämättä tarvetta!

Vierailija
49/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastukseen vaikuttaa vain ja ainoastaan se, että asuuko Jeesus meidän sydämessämme, ja onko hän saanut armahtaa meidät synneistämme.

Nekö siis eivät pelastu, joille Jumala ei ole halunnut antaa uskoa Jeesukseen?

Vierailija
50/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jostain ilmestyisi Uutta Testamenttiakin uudempi teos, jolla voitaisiin kumota Uuden Testamentin hurjia juttuja? Sellaiselle olisi eittämättä tarvetta!

Johanneksen ilmestys 22:

18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.

19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.

20 Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." Aamen. Tule, Herra Jeesus!

21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.

Vierailija
51/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastukseen vaikuttaa vain ja ainoastaan se, että asuuko Jeesus meidän sydämessämme, ja onko hän saanut armahtaa meidät synneistämme.

Jännä juttu Nekö siis eivät pelastu, joille Jumala ei ole halunnut antaa uskoa Jeesukseen?

Jos haluat pohtia enemmän asiaa, kannattaa lukea esim Martti Lutherin kirja "Sidottu ratkaisuvalta".

Vierailija
52/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kulki vain niiden miespuolisten opetuslastensa kanssa... tiiä mitä tekivät keskenään. Ja lampaita paimensivat siellä aavikolla, jaa-a. Mitäs jos Paavali itse oli bi - ja piilotteli salaisuuttaan syynäämällä ja neuvomalla muiden käyttäytymistä?

Vierailija
53/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan Jeesus itse ollut geippari? Kun kulki vain niiden miespuolisten opetuslastensa kanssa... tiiä mitä tekivät keskenään. Ja lampaita paimensivat siellä aavikolla, jaa-a. Mitäs jos Paavali itse oli bi - ja piilotteli salaisuuttaan syynäämällä ja neuvomalla muiden käyttäytymistä?

epäilyt mahtavat juontaa juurensa? Tutki sydäntäsi.

Vierailija
54/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joiden yli ei minkään muun pidä mennä.

Kun uskoo Jeesukseen Kristukseen, niin miksi pitää myös uskoa Paavaliin ja hänen käsityksiinsä ja ohjeisiinsa? Vaikka kokisi niiden olevan ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa?

Vierailija
55/55 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on evankeliumeissa, jotka ovat kristinuskon ydin ja joiden yli ei minkään muun pidä mennä.

Kun uskoo Jeesukseen Kristukseen, niin miksi pitää myös uskoa Paavaliin ja hänen käsityksiinsä ja ohjeisiinsa? Vaikka kokisi niiden olevan ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa?

Kirkon opeista tulisi huomattavasti puhuttelevampia, jos Paavalin höpötykset (naisen vaikenemisesta, pään peittämisestä, homoseksuaalisuudesta jne.) jätettäisiin huomioimatta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi