KAIKKIALLA muualla Euroopassa lämmintä, mutta EI tietenkään Suomessa!!!!!
Taas saadaan alkaa kiroilemaan tätä Suomen "kesää" :( Vuosi vuodelta enemmän harmittaa.
Ja en ole niin idiootti ettenkö ymmärtäisi Euroopan helteiden olevan epänormaaleja ja ehkä jopa vähän pelottavia, mutta onhan toisaalta jotenkin surkuhupaisaa, että meillä ilmastonmuutos näkyy vain talven katoamisena, mutta kesät säilyvät yhtä surkeina kuin ennenkin.
Kommentit (35)
Ap, kokeile valittaa EU:hun tai YK:hon.
Kyllä ne helteet meillekin tulee, vielä on vasta toukokuu.
Ap, Suomi sijaitsee Pohjois-Euroopassa. Tiesitkö?
Suomi on talvimaa. Muuta Espanjaan ei täällä kuulu olla kuuma.
Johan täälläkin ehti olla yli 30 astetta - ja se on epänormaalia toukokuussa todellakin. Vaikkakin oli vain vähän aikaa ja osassa maata. Ihan varmasti se helkeputki alkaa tänäkin kesänä ennemmin tai myöhemmin. Surkuhupasia nää, jotka manaa koko kesän jo ennen sen alkua.
Euroopan helteet sitten lasketaan ilmastonmuutokseksi myös täällä?
Sateinen kesä olisi toivottava, pohjavedet ovat jo nyt alhaalla, vaikka kesä vasta aluillaan.
Hei, nuija harvemmin vielä toukokuussa on helteitä. Joitain yksittäisiä hellepäiviä voi olla, mutta ei jokapäiväisiä. Ihan mukavan lämmintä on ollut, tuuli vain ollut turhan kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Euroopan helteet sitten lasketaan ilmastonmuutokseksi myös täällä?
Jaa, me ollaan sitten ihan eri pallukalla? jopa Kiina ja USAkin ovat samalla pallolla ja pilvet ja tuulet ja helteet ja pakkaset voivat liikkua yli rajojen.
Hyvin yksinkertasta. Jos kaipaa lämpimämpää ilmastoa, on muutettava etelämmäksi. Suomi on pohjoisessa, ilmeisesti tämä on vaikea sisäistää joillekin. Mutta tosiaan onpa täälläkin yleistyneet ne helleputket valitettavasti - tai onneksi tietty joidenkin mielestä. Mutta on se huvittavaa tämä jokakesäinen valitus: tousille on liian kylmä ja sitten taas toisille liian kuuma. No huumorillahan tähän on suhtauduttava, ei muu auta.
Jotenkin alkaa olla ihan hillittömän hauskaa tuo joidenkin liikuttava viha sanaa ilmastonmuutos kohtaan. Olen yrittänyt ymmärtää, mikä siinä niin pelottaa tiettyä väkeä?
Olen nyt Etelä-Euroopassa ja lähen aamulenkille, koska se on ainoa hetki kun haluan olla ulkona. Olen enemmän viileän ilmaston ihmisiä.
Ranskassa ja Isossa-Britanniassa on kuollut useita ihmisiä nyt toukokuussa kuumuuden takia. Kyllä ne helteet tännekin tulevat, ja sitten pääset taas palstalle valittamaan että on niin saatanan kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt Etelä-Euroopassa ja lähen aamulenkille, koska se on ainoa hetki kun haluan olla ulkona. Olen enemmän viileän ilmaston ihmisiä.
Miksi sitten olet Etelä-Euroopassa, jos joudut olemaan suurimman osan vuorokaudesta sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Espanja on monella tavalla parempi maa kuin suomi.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoititko talvimaalla maata, jossa on lokakuusta huhtikuuhun sellainen kiva sateinen nollakeli yksittäisine pakkaspäivineen?
Oho, eri maissa voi olla eri säätila