Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Käytätkö illalla/yöllä astian- tai pyykinpesukonetta?

Vierailija
18.02.2010 |

Valvotko koneita muuten niiden ollessa käynnissä?

Tuolla aiemmassa ketjussa joku sanoi että vakuutusehdoissa kielletään jopa LEPÄÄMINEN koneen ollessa käynnissä.....

Onko kellään sattunut vesivahinkoa tai alkanut tulipaloa yöllä käynnissä olleen koneen kanssa? Saitteko vakuutuksesta mitään korvauksia?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän, yöllä harvemmin. En vahdi koneita sen kummemmin.

Vierailija
22/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako jääkaapissa olla töpseli paikallaan yöllä vai voiko siihenkin sähkölaitteeseen tulla joku oikosulku, kun en valvo viererssä koko aikaa?

Tosin ei kauhean välkkyä kuvaa anna, mutta se ei varmaan oo tarkoituskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneet pyörivät meillä sekä yöllä että päivällä, mun kotona ollessa tai poissa ollessa.

Astiskoneen saa ajastettua, joten usein ajastan sen siten, että on valmiina kun tuun töistä tai kun herätään.

Vierailija
24/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskikone pyörii aina öisin ja ehkä pyrittäisin pyykkikonettakin, jos ei tulisi pahanhajuista pyykkiä. En kyllä ymmärrä miten olisi vaarallisempaa pyörittää niitä koneita yöllä kuin päivällä. Meillä ainakin on yöllä paljon hiljaisempaa, jolloin kyllä helpommin kuulisin jos tiskikone kosahtaa.

Te jotka pesette vain päivällä, vahditteko myös konetta vähän väliä. Ettekö käy edes postilaatikolla, jos koneet ovat käynnissä? Ja entäs sitten kun lähdette kotoa parin päivän reissuille, uskallatteko jättää esim pakastimen ja jääkaapin päälle, vai sulatatteko nekin, etteivät syty sähkövian takia palamaan?

Vierailija
25/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivausrumpu kun tarvitsee aamulla puhtaita vaatteita.Käyn sen sitten sammuttamassa ,kun käyn yÖLLÄ vessassa.Meillä on yösähkö ,joka oli ennen halvempaa,nyt melkein samanhintaistaei kannata sen takia valvoa ja pestä yöllä.

Vierailija
26/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seiso vieressä mutta olen kotona.

Vierailija
27/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä on hiljaiset koneet, niin silti haluan että on totaalinen hiljaisuus kun nukutaan, tai minä nukun.

Vierailija
28/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin saivartelua siltä, joka kysyi ensimmäisenä jääkaapista? Eivätkö nämä ole samanlaisia sähkölaitteita? Joku muu oli hoksannut kysyä samaa, kun toiset vahtaavat pesu- ja tiskikoneen vieressä.

Vierailija
29/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin saivartelua siltä, joka kysyi ensimmäisenä jääkaapista? Eivätkö nämä ole samanlaisia sähkölaitteita? Joku muu oli hoksannut kysyä samaa, kun toiset vahtaavat pesu- ja tiskikoneen vieressä.

Vierailija
30/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevani ihan neuroottinen, kun en ikinä jätä koneita käymään lähtiessäni kotoa, mutta yleistähän tuo taitaa olla. Meidän pyykkikoneessa 40 astetta ohjelma kestää 3 h. (on lyhyempikin, mutta ei ollenkaan niin hyvä) ja mietin kyllä, että jos jollain muulla on noin pitkät ohjelmat ja kun ajattelee, kuinka paljon ihmisillä on menoja, niin eiköhän aika yleistä ole, että koneet surraa itsekseen. Kyllä minunkin tarvii erikseen pähkäillä milloin voi 3 h. ohjelman laittaa päälle, enkä ole kovin menevää sorttia.

Vierailija
31/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla saattaa olla, mutta mä olen hereillä ja sammutan virrat kun menen nukkumaan.

Täällä on aika paljon ihmisiä näköjään jotka ei piittaa, ei siinä mitään. Onneksi me asutaan omakotitalossa, niin ei ainakaan tartte naapureiden toheloinnin takia lähteä evakkoon.

Vierailija
32/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako jääkaapissa olla töpseli paikallaan yöllä vai voiko siihenkin sähkölaitteeseen tulla joku oikosulku, kun en valvo viererssä koko aikaa?

Tosin ei kauhean välkkyä kuvaa anna, mutta se ei varmaan oo tarkoituskaan.

t. ei alkuperäinen kysyjä

Vierailija
33/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla saattaa olla, mutta mä olen hereillä ja sammutan virrat kun menen nukkumaan. Täällä on aika paljon ihmisiä näköjään jotka ei piittaa, ei siinä mitään. Onneksi me asutaan omakotitalossa, niin ei ainakaan tartte naapureiden toheloinnin takia lähteä evakkoon.

sitten kun lähdette kotoa parin päivän reissuille, uskallatteko jättää esim pakastimen ja jääkaapin päälle, vai sulatatteko nekin, etteivät syty sähkövian takia palamaan?

Toistan tuon kysymyksen kun en saanut vastausta.

Vierailija
34/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä en...

Ja entäs sitten kun lähdette kotoa parin päivän reissuille, uskallatteko jättää esim pakastimen ja jääkaapin päälle, vai sulatatteko nekin, etteivät syty sähkövian takia palamaan?

Vierailija
35/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla saattaa olla, mutta mä olen hereillä ja sammutan virrat kun menen nukkumaan. Täällä on aika paljon ihmisiä näköjään jotka ei piittaa, ei siinä mitään. Onneksi me asutaan omakotitalossa, niin ei ainakaan tartte naapureiden toheloinnin takia lähteä evakkoon.

sitten kun lähdette kotoa parin päivän reissuille, uskallatteko jättää esim pakastimen ja jääkaapin päälle, vai sulatatteko nekin, etteivät syty sähkövian takia palamaan? Toistan tuon kysymyksen kun en saanut vastausta.

Mutta jos pidemäksi aikaa lähdetään niin sitten kyllä.

Vierailija
36/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun lähdette kotoa parin päivän reissuille, uskallatteko jättää esim pakastimen ja jääkaapin päälle, vai sulatatteko nekin, etteivät syty sähkövian takia palamaan? Toistan tuon kysymyksen kun en saanut vastausta.

ehtiihän ne syttyä sen parin päivän aikanakin. Ihan varmasti yhtä todennäköisesti, kuin se pesukone, joka pyörii yöllä pari tuntia makuuhuoneeni viereisessä huoneessa.

Vierailija
37/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtiihän ne syttyä sen parin päivän aikanakin. Ihan varmasti yhtä todennäköisesti, kuin se pesukone, joka pyörii yöllä pari tuntia makuuhuoneeni viereisessä huoneessa.

Ja sen aiheuttamat vahingot, mutta jos en ole paikalla niin se on oma syy. Jääkaapin kanssa ei ole samanlaista ehtoa.

Vierailija
38/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivälläkin.Kerran kun pesin villa vaatteita,niin koneenohjelmointi oli mennyt rikki.Kun menin jonkin ajan kuluttua katsomaan onko jo pessyt.Kone oliihan kuuma ja ohjelmointioli samassa kohti.Kun otin pyykit koneesta niin villatakki oli kutistunut ihanpienelle vauvalle sopivaksi ja muutkin vaatteet olivat koviakopperoita. En enää muista ,mutta taisi se vakuutusyhtiö jotain korvata.

Vierailija
39/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen aiheuttamat vahingot, mutta jos en ole paikalla niin se on oma syy. Jääkaapin kanssa ei ole samanlaista ehtoa.

kyse on vain vakuutusehdoista, eikä siitä, ettet halua vahinkoja tapahtuvan? Miksi sitten jeesustelet toisten piittaamattomuudesta, jos et itsekään välitä, kuin vakuutusehdoista?

Vierailija
40/48 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on vain vakuutusehdoista, eikä siitä, ettet halua vahinkoja tapahtuvan? Miksi sitten jeesustelet toisten piittaamattomuudesta, jos et itsekään välitä, kuin vakuutusehdoista?

Miten sua voi oikeesti ottaa päähän noin paljon että joku huolehtii omasta turvallisuudestaan ja omaisuudesta, oli syy sitten ihan mikä tahansa?

Taidat oikeesti olla todella typerä, mun puolesta sä voit ihan milloin tahansa aiheuttaa itsellesi ja naapureillesi vahinkoa, mutta älä ota ongelmaa siitä että mä en niin tekisi. Mä maksan korkeita vakuutusmaksuja ja oma koti on kallis ja mikä kalleimpia täällä asuvia aarteita ei pystyisi kukaan korvaamaan, en siis ota turhia riskejä. Ja jos vakuutusyhtiöni ehdoissa kielletään jättämästä pesukonetta yksin pyörimään, niin en sitä tee. Mulle ei tuota vaikeuksia pestä pyykkiä silloin kun olen kotona, siinä se!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan