Miksi olet kasvissyöjä?
Olen aina syönyt lihaa. Pihvejä en enää 20 vuoteen kuin todella harvoin. Välillä olen ollut syömättä lihaa 1-4 kk.
Mutta nyt olen viime aikoina huomannut itsessäni muutoksen etten lihansyönti maistu enää. Mitään ei ole tapahtunut tms mutta ei vaan maistu! Pohdinkin nyt onko lihansyönti kohdallani kohta historiaa.
Suurin syy että minusta tulisi kasvissyöjä on sääli eläimiä kohtaan. Mutta kertokaa tarinoita miksi olette kasvissyöjiä.
Ja pidetään ketju asiallisena, kun ei jaksa nyt mitään lapsellista muka hauskaa läppää.
Kiitos!
Kommentit (53)
Huomasin lihan pois jättämisen ruokavaliosta helpottavan sairauteni oireita. Olen samaa kuullut myös muilta samaa sairautta sairastavilta. Ei se tietenkään paranna, mutta jaksan paremmin töissä ja arjessa muutenkin.
Ilmastonmuutos on myös itselle yksi iso syy. Tiedän, ettei näin isoa ongelmaa ratkaise yhden ihmisen syömiset, mutta haluan silti yrittää jotakin. En myöskään matkustele lentokoneella tai omista autoa.
Toki myös eläinten kohtelu vaikutti päätökseen.
En ole koskaan pitänyt mistään liha- tai kalatuotteista. Lapsena oli pakko syödä liharuokia jonkin verran, nyt 35 vuotta kasvissyöjänä (viimeiset 5 vuotta vegaanina). Lopetin lihansyönnin varhaisteininä, koska vasta silloin se oli mahdollista (koulussa sain syödä aina kasvisruokaa, kotona vasta sitten kun opin laittamaan omat ruokani, kukaan muu perheestäni ei ollut kasvissyöjä eikä asiasta kiinnostunut). Nykyisin olen iloinen, että kasvissyönnin aloittaminen oli aikoinaan minulle niin helppoa, nyt keski-ikäisenä alkaa todella nähdä sen pitkäaikaiset edut terveydentilassa verrattuna omaan ikäluokkaan yleisesti. Plus kasvisyönnin ympäristöhyödyt ym. Huonoja puolia en kasvisyönnissä nää (ja tämä on kyllä varaa sanoa näin pitkäaikaisella kokemuksella).
Suosittelen.
Vatsa ei tykkää lihasta. Kalaa syön kyllä.
En kestä minkäänlaista ajatusta kuolemasta. Olen vahvasti lääkitty ja pystyn juuri ja juuri syömään juureksia.
Kotona lapsuudessa liharuuat oli pyhäpäivien pakotusta - läskistä mautonta kinkkua jouluna, palaneita t-luupihvejä, ylikypsiä kuivia naudanfileitä. Joten niitä ei ole ikävä. Liki 30 vuotta olin kasvissyöjä, nykyisin syön kalaa ja riistaa jos tarjotaan.
Kaikki ehdottomuus on naurettavaa pelleilyä. Syön kasvispainotteisesti, mutta myös liharuokia tai muuta eläinperäistä.
Toisinaan myös täysin vegaanisesti. Kalaa pyrin syömään sen pari kertaa viikossa
En ole. mutta miksi SINÄ väität olemattomia minusta.
Olen 90% kasvissyöjä. Alkoi vaan liha inhottamaan ja sen syönti väheni ja väheni. Jos menen kylään ja minulle tarjotaan liharuokaa, syön kyllä enkä sano mitään. Kunnon pihviä en varmaan enää pystyisi edes väkisin/kylässä syömään.
Lihan maku alkoi inhottamaan kuten ap:llä.
Ensimmäisenä alkoivat tökkiä leikkeleet, makkarat, nakit, leikkeleet yms. ja lopetin niiden syömiset. Sitten alkoi olla ongelmia syödä edellisen päivän liharuokia. Lopulta myös juuri tehdyn liharuoan syöminen alkoi tökkiä. Vaihtelin lihoja, mutta sekään ei muuttanut asiaa, vaan ruoka alkoi jäädä jopa syömättä kokonaan.
En ole ehdoton, vaan syön, jos muuta ei ole tarjolla. Kalaa tuntuu olevan sopivin liha nykyään, ja harkitsen sen palauttamista ruokavaliooni säännöllisesti.
En tiedä, muutuinko minä vai onko lihantuotanto muuttunut lapsuuteni jälkeen, koska ei vain enää maistu samalle.
Olen kasvispainotteisesti syövä sekasyöjä. Liha on kallista, ja epäeettistä. Mahani ei kestä esimerkiksi pekonia juuri lainkaan, ilmeisesti rasvan takia. Sama lohen kanssa.
Teen hyvää ruokaa, olipa se sitten eläinperäistä tai vegaanista. Kasvisruuat ovat usein nopeampia valmistaa, sekin on joskus tärkeää.
Pidän riistasta, porosta ja lampaasta -vahvan makuisia ja vähärasvaisia lihoja. Kanaa en syö lainkaan, se on kaikkein epäeettisintä.
Syön mielelläni hyvänmakuista ruokaa, joka ei aiheuta vatsanväänteitä, ja liha niitä näköjään aiheuttaa aina vaan enemmän.
Itse mies, syön edelleen lihaa, lähinnä kanaa. Punainen liha saa aikaan kuvotuksen.
-Tiedostan lihantuotannon eettiset ongelmat. Millä hemmetin logiikalla ihmisellä on oikeus tuhota tämän maapallon elämää tällä mittakaavalla? Jonkun metsästyksen juuri ja juuri voi ymmärtää, mutta tehotuotanto on sairasta ja jäänee historiaan yhtenä ihmiskunnan suurimpana virheenä.
-Karjatalous tuhoaa sademetsiä, aiheuttaa tolkuttomat päästöt.
-yhtäkään hyvää puolta en keksi, mutta silti syön lihaa. Itsekäs kun olen.
Olin kasvissyöjä, mutta se ei ollut mua varten. Hiukset lähtivät tukkoina, kynnet hapertuivat, väsytti koko ajan. Kasviksia syön kyllä, mutta lihaa tarvitsen voidakseni hyvin.
Alkoi vaan vuonna - 95 tökkiä kaikki eläimensyönti. Hampurilainen jäi kesken ja sillä tiellä ollaan edelleen.
En halunnut syödä eläimiä. Jotenkin se tunne siitä, että lampaat ja lehmät kuolevat ja menevät jauheena mahaani ja imeytyvät souihini ja verenkiertooni, ei ollut kiehtova.
Varaa vain perunoihin, kiitos fassarihallituksen.
Vttu mitä ituhippi nössöjä täällä on 🤣🤣 ei voi kuin nauraa 🤣🤣
En ole kasvissyöjä, mutta syön punaista lihaa erittäin harvoin. Naudanliha aiheuttaa oksennusrefleksin (vaikkei edes ole niin pahaa, en tiedä mistä tämä johtuu) ja sian ihra on vaan niin ällöä ettei sitä tee mieli syödä. Mutta onneksi olen jo aikuinen niin saan itse päättää mitä syön, ja syönkin sitten kanaa.
En halua tukea eläinten kasvatusriistoa. Monta vuotta jo ollut ilman lihaa.
No olen vain jotenkin aina ollut kasvisten perään ja muutos oli helppo.