Turku vai Tampere?? Kumpaan koti??
Helsinki alkaa olla nähty ja täältä ei ole varaa ostaa sellaista asuntoa, joka tuntuisi kodilta. Seuraavana vaihtoehtoina ovat Turku ja Tampere. Molemmissa olen joskus käynyt ja pintapuolisesti kivoja paikkoja.
Te jotka olette asuneet jommassa kummassa, millaisia paikkoja nämä ovat asua?
Kommentit (132)
Tampere, jos haluat liikkua julkisilla kulkuvälineillä kaupungin sisällä sekä muualle Suomeen.
Turku on jostain syystä umpiperä, jossa on heikot julkisen liikenteen kulkumahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Turkuun.í
Miksi?
Ehdottomasti Turku.
Toimiva julkinen liikenne, tunnelmallinen jokivarsi kahviloineen, paljon hyviä ravintoloita, meri ja saaristo (helposti saavutettavissa julkisilla), upeita luonnonsuojelualueita, joista osa kaupungissa ja joihin pääsee helposti julkisilla (Katariinanlaakso, Ruissalo, Kurjenrahka).
Keski-eurooppalainen ilmapiiri, hyvät yhteydet muualle Suomeen sekä ulkomaille (ja esim. Arlandan kautta koko maailma saavutettavissa).
Tampere. Ulkomaalaisia jengiytyneitä rikollisia Pirkanmaalla huomattavasti vähemmän kuin Turussa.
Siinä tuoretta tilastoa:
Vierailija kirjoitti:
Tampere, jos haluat liikkua julkisilla kulkuvälineillä kaupungin sisällä sekä muualle Suomeen.
Turku on jostain syystä umpiperä, jossa on heikot julkisen liikenteen kulkumahdollisuudet.
Umpiperä?
Turku sijaitsee lounaisrannikolla, sieltä kulkevat laivat ruotsiin, lentokoneet ruotsiin, Puolaan Italiaan ja ties minne, junan muualle Suomeen ja maanteitäkin kulkee joka suuntaan, jopa saaristoon.
Turun julkinen liikenne on muuten hyvä, bussit kulkevat joka suuntaan ja samalla lipulla voi matkustaa myös veneellä. Joen voi ylittää ilmaiseksi Förillä.
Vierailija kirjoitti:
No Turun keskustaa ei miehitä narkkarit niinkuin Tampereen muuten autioitunutta keskustaa. Turussa on lyhyet etäisyydet mihin tahansa niin että kävelemällä ja pyöräilemällä pärjää. Toki Föli ja Föri kulkee. Turussa on paljon tapahtumia, upea Jokiranta, kahviloita ja ravintoloita joka lähtöön. Runsaasti kulttuuria ja historiaa ja vapaa-ajanvietto mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Rutto vai kolera?
Täällä Helsingissä on nuo molemmat. Vihaan tätä paikka, vaikka olen syntynyt täällä. Mies etsii koko ajan töitä muualta, täältä junttilasta pitää päästä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Turun keskustaa ei miehitä narkkarit niinkuin Tampereen muuten autioitunutta keskustaa. Turussa on lyhyet etäisyydet mihin tahansa niin että kävelemällä ja pyöräilemällä pärjää. Toki Föli ja Föri kulkee. Turussa on paljon tapahtumia, upea Jokiranta, kahviloita ja ravintoloita joka lähtöön. Runsaasti kulttuuria ja historiaa ja vapaa-ajanvietto mahdollisuuksia.
Entäs yhdysana osaamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rutto vai kolera?
Täällä Helsingissä on nuo molemmat. Vihaan tätä paikka, vaikka olen syntynyt täällä. Mies etsii koko ajan töitä muualta, täältä junttilasta pitää päästä pois.
Miksei nainen etsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rutto vai kolera?
Meillä samat aatokset, heti kun saan töitä muualta, lähdetään.
Karistaminen tämän pascaläävån tomut kengistämne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rutto vai kolera?
Miksei nainen etsi?
Mietipäs sitä.
Tampereella kivempiä ihmisiä mutta Turussa nähtävyyksiä. Valitsen Turun koska kaupunki on kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rutto vai kolera?
Meillä samat aatokset, heti kun saan töitä muualta, lähdetään.
Karistaminen tämän pascaläävån tomut kengistämne.
Johan saatiin Turku vai Tampere -ketjusta taas Helsinkivihaketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rutto vai kolera?
Miksei nainen etsi?
Mietipäs sitä.
No kerro.
T. Mies
Vierailija kirjoitti:
Tampereella kivempiä ihmisiä mutta Turussa nähtävyyksiä. Valitsen Turun koska kaupunki on kaunis.
Millä tavalla kivempia?
Turku ehdottomasti. Meri ja saaristo, kaunis joen ranta, tunnelmalliset kahvilat, yhteys 'muualle maailmaa' lähempänä, vanhaa kulttuuria.
En ole Treelta kotoisin, mutta Tampere oli opiskelukaupunkini ja viihdyin, on kasvava ja Suomen suosituimmaksikin asuinkaupungiksi (monta?) kertaa valittu, siellä on kaikille kaikkea mielestäni. Nuorekas ja innovatiivinen kaupunki, kun taas Turulla on konservatiivinen ja "ummehtunut" maine.
Popeda vai Bogart co.
Kumman valitset, sen mukaan muutat.