Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko mielestäsi 5-vuotiaalle parempi paikka kerho vai päiväkoti?

Vierailija
16.02.2010 |

kerho olisi 3 kertaa viikossa 3 tuntia. päivähoito 3 kertaa viikossa 5-6 tuntia.

lapsi on luonteeltaan vähän arka, kuitenkin tutustuttuaan viihtyy hyvin muitten lasten seurassa ja on muille aina ystävällinen. puoliansa saisi jopa paremminkin välillä pitää.

puhuminen on hiukan ikäisiään jäljessä, samoin motoriset taidot. ei kuitenkaan huomattavissa määrin. tarvii paljon kannustusta uusien asioiden harjoittelemiseen.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aran lapsen on parempi mennä suoraan päiväkotiin kuin ensin kerhoon ja sitten päiväkotiin taas uuteen paikkaan ja ryhmään. Sinun teoriasi mukaan arka aikuinenkin voi paremmin, jos hän joutuu vaihtamaan työpaikkaa mahdollisimman tiuhaan. Huh huh.

Ei varmaankaan tykkää isosta työpaikasta, jossa parveilee ihmisiä ympärillä. Valitsee varmaan sellaisen ammatin, jossa ei tarvitse olla esillä tms. 5-v lapsi eivoi valita, jos vanhemmat tyrkkäävät suureen päiväkotiryhmään. Aralle aikuiselle tästä tulisi paniikkihäiriö vähintään!

Vierailija
82/94 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kävi ensin kaksi vuotta kerhossa, sitten meni puolipäiväiseksi päiväkotiin. Ja se oli ehdottomasti hyvä ratkaisu. Vaikka kerho-ohjaaja oli mukava, ei hänellä silti ollut samaa ammattitaitoa rohkaista arkaa lasta kuin päiväkodin henkilökunnalla. Päiväkodissa on lapsella enemmän aikaa harjoitella sosiaalisia suhteita kuin kerhossa, koska päiväkodissa on enemmän vapaata leikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuon ikäinen on päiväkodissa, josta jatkaa eskariin syksyllä.

Päiväkoti on todella iso, mutta ei mielestäni mitenkään laitosmainen. Plussaa on mm. se, että isossa ryhmässä on monta opettajaa/hoitajaa, joista minusta kaikki ovat tosi mukavanoloisia. Mutta yksi on selvästi lapselle tärkeämpi ja rakkaampi. Muistan nimittäin hyvin itse, miten vaikeaa oli olla kerhossa lapsena, kun minulla ei synkannut tädin kanssa.

Päiväkoti on minusta nimenomaan lapsen oma paikka, kerho on paljon väliaikaisempi.

Vierailija
84/94 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin mennään, jos vanhemmat käyvät töissä. Kerhoon mennään, jos vanhemmista toinen kotona.

Vierailija
85/94 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kotona on hoitaja tai 5-vuotias on pph:lla. Ja meillä lapsi kävi kerhossa, vaikka minä olinkin ns. työtä tekevä. Tein työni kotona, joten lomitin työt lapsen mukaan.

Kaikki ei ole niin mustavalkoista...

Vierailija
86/94 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii vuoden treenata ennen eskaria, eikä porukka tai paikka vaihdu yhtä paljon.

Ei sitten yhtikäs mitään.

Vierailija
87/94 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmään tottumisessa mm.

Ja jos joka tapauksessa aikoo laittaa jonnekin, on paljon fiksumpaa panna arka lapsi sellaiseen paikkaan, jossa se eskari on myös. Ei tule vaihdoksia, jotka ovat aroille lapsille vaikeita.

Vierailija
88/94 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä oli vaihtoehtona jatkaa seurakunnan kerhossa tai mennä päiväkotiin. Laitoin päiväkotiin.

Nyt menee ensi syksynä eskariin. Eskariryhmässä on 90 % tutut lapset ja myös hoitajat on tutut, koska eskariryhmä ja lapsen pk-ryhmä on samassa iltapäiväulkoilussa.

On huomattavasti pehmeämpi tapa ajaa lapsi sinne eskariin kuin pitää seurakunnan kerhossa ja tökätä sitten eskariin, jossa ei tunne yhtäkään lasta, hoitajaa, päiväkotia tai pk-rytmiä tms.

Tästäkin minulla on kokemusta, koska esikoinen meni eskariin näin.

Vierailija
89/94 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on ammattitaidottomat ohjaajat, liikaa lapsia per aikuinen, ei ulkoilua, ei ruokaa.

Vierailija
90/94 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli koulutukseltaan esikoulunopettaja, ulkoilivat aina tunnin aamulla ja omat eväät sinne pakattiin.

41

Vierailija
91/94 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On motivoitunut ja tykkää aidosti lapsista. On ollut vanhemman jo eskarissa olevan lapselle kerho-ohjaaja ja nyt nuoremman ja aikanaan viellä kolmannenkin lapsen. Tuntee lapset hyvin vaikka paljon ohjattavia. Aina on lapsia kannustamassa ja hymy huulilla.

Hetken oli meillä vanhin poika päiväkodissa ja pivät kului pääsääntöisesti itkien mm. sitä että ei tahdo päikkäreille kun ei ollut kotona nukkunut enää 2v. iän jälkeen. Pojasta päiväkodissa oli ihan liikaa "hoitoa" eli ei päässyt leikkimään. Lusäksi olisi joutunut toiseen eskariin mitä päiväkoti koska täällä ne lapset joilla ei kokopäivähoidon tarvetta menevät koulun eskariin. Kerhosta sinne tuli muitakin lapsia joten oli hyvä kun kerhossa kävi.

Vierailija
92/94 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siitä mitään tullut; poika ei viihtynyt yhtään. Ja kerhotädit jo parin kerran jälkeen päivittelivät ja tekivät lapsestani erikoislapsen. No, kerho sit jäi ja äidin huoli pojastaan oli kamala, kun eihän kukaan koskaan ollut kerhotätien mielestä yhtä hankala tapaus kuin meidän poika. Joten laitoin pojan ryhmäperhepäivähoitoon yhdessä veljensä kanssa ja jatkoin itse keskeytyneitä opintojani; ja kuinka ollakkaan; poika on ystävystynyt kaikkien kanssa ja tykkää olla. Hoidosta olen saanut vaan positiivista palautetta.

Olin itse seuraamassa pojan muutamaaa kerhohetkeä ja minua ihmetytti ohjaajien "kiire", tekivät toimistohommia kerhoaikana; eikö heidän pitäisi olla lasten kanssa? Eikä ollut syksyllä, kun mukana paljon uusia kerholaisia, mitään tutustumisleikkejä, joilla olisi saatu lapsien välille yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Toki kaikki kerhot ei ole tällaisia, mutta minulle jäi huono maku.

Vierailija
93/94 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin omalla kokemuksellani meidän arka lapsi sai paljon nopeammin kavereita päiväkodista, kun suunnilleen samat lapset ovat siellä joka päivä. Kerhossa oli monesti eri lapset eri päivinä (jos ei käy joka päivä), joten vaikeampi solmia ystävyyssuhteita.

Harrastuksista on myös ujon lapsen vaikea saada kavereita, jos ryhmä toimii vain kerran viikossa.

Vierailija
94/94 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhmm... Ihan uusi titteli :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän