Onko kukaan saanut töitä valtiolle.fi-sivuston
kautta? Olen hakenut vaikka kuinka montaa paikkaa tuon sivuston kautta, mutta yhteenkään ene edes ole päässyt haastatteluun, vaikka pätevyys ym. vaatimukset ovatkin täyttyneet.
Meneeköhän nuo valtion paikat jotenkin tiskin alta? Ne kun on pakko laittaa julkiseen hakuun. Jotenkin alkaa siltä vaikuttamaan.
Kommentit (143)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:23"]Asiantuntijat taas vauhdissa, hah!
[/quote]
???
Kova kilpailu kaikista paikoista.
Itse nyt määräaikaisena valtiolla ja hain pari päivää sitten sivuston kautta toisiin työtehtäviin, joita tehdään paljon yksikössämme. Talon sisältä otetaan yleensä eli jos et ole jo kyseisissä hommissa jossain päin, niin turhaa edes haaveilla koko virasta.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2011 klo 09:51"]
Olisiko kellään mitään hajua sellaisesta, kun etsitään assistenttia valtion virastoon, niin onko millään muulla kuin ylemmällä korkeakoulututkinnolla turha hakea? Onkohan mitään mahdollisuuksia AMK-tutkinnolla? Toisaalta 1800€ palkka ei varmaan monta akateemista houkuttele (tai ketään muutakaan)...
Työpaikkailmoituksessa ei tätä asiaa mainita, ainoastaan soveltuva koulutus.
[/quote]
Ei todellakaan assistentilla tarvitse olla korkeakoulututkintoa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2010 klo 10:43"]
Ei kaikki suinkaan mene mitenkään tiskin alta, mutta valtion työpaikat on äärimmäisen haluttuja. Jotain harjoittelupaikkaakin voi hakea yli puolensataa ihmistä vaikka paikasta ei edes ilmoitettaisi juuri mistään.
Vakiviroista nyt puhumattakaan. En ole saanut töitä valtiolle.fi:n kautta, mutta olen rekrytoinut sitä kautta ihmisiä meille töihin.
[/quote]
peesi. lisäksi on aloja, joihin ihmiset menevät ihan ilman palkkaakin valtiolle töihin. siis aluksi, harjoittelijaksi.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2011 klo 10:05"]
Valtiolla on äärettömän surkea työpaikkahenki, hirveästi riitoja ja tilanne, jossa kaikilla on kohta sama palkka, koska mitkään henkilökohtaiset lisät ei toimi (ei ole rahaa).
Valtion työntekijät, kannattaako valtiolle hakea? Hyvät lomaedut houkuttelevat, mutta jos surkea työilmapiiri on enemmän sääntö kuin poikkeus, eipä sekään houkuttele.
Valtio on niin laaja käsite, että ei tuohon kukaan voi oikein vastata. Itse olen ollut yksityisellä ja valtiolla ja molemmissa on puolensa. Tuo valtion lomien järjetön pituus on myytti, sillä minulla on ihan se 30 päivää vuosilomaa, joka minulla oli yksityiselläkin. Palkkaus valtiolla on heikompi kun yksityisellä puolella ja ainakin minun alallani valtiolla joutui tekemään enemmän hommia kun yksityisellä ja tämä vähän ihmetytti. Kaikki siis riippuu valtiolla paikasta mihin olet menossa kuten myös yksityiselläkin.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 23:46"]
Täällä ilmoittautuu yksi.
Hain valtiolle.fi:n kautta töihin heti kun valmistuin vuonna 1992, ja minulle tarjottiin viikon päästä siitä peräti kolmea virkaa. Valitsin mieluisen ja olen hoitanut sitä virkaa jo yli 20 vuotta.
[/quote]
Olet kyllä varmasti ensimmäinen tuon palvelun kautta töihin päässyt. Tosin muistaakseni internettiä ei oltu vielä edes varsinaisesti keksitty tuolloin :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:55"]
Mutta virassa pitäisi aloittaa elokuun alussa. No, niillä taisi olla siihen tyyppi katsottuna.
[/quote]
Tuskin oli vaan hakemuksesi upposi massaan eli mikään ei erottanut sitä muista. Kun noita lukee satoja, niin varmaan uskotkin että kun 80 on täysin identtisiä, niin ne jotka erottuvat pääsevät haastatteluun (jos siis muodolliset vaatimukset mm. koulutus täyttyvät).
Olen saanut kaksi määräaikaista paikkaa valtiolle.fi-sivun kautta 4 vuotta sitten. Olen täällä toisessa paikassa edelleen MÄÄRÄAIKAISENA. Toiseen en siis koskaan mennyt, koska olin jo aloittanut työt täällä.
Pöh. En päässyt haastatteluun. Olin mielestäni niin pirun pätevä :)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:55"]
Mutta virassa pitäisi aloittaa elokuun alussa. No, niillä taisi olla siihen tyyppi katsottuna.
[/quote]
Tuskin oli vaan hakemuksesi upposi massaan eli mikään ei erottanut sitä muista. Kun noita lukee satoja, niin varmaan uskotkin että kun 80 on täysin identtisiä, niin ne jotka erottuvat pääsevät haastatteluun (jos siis muodolliset vaatimukset mm. koulutus täyttyvät).
[/quote]
Joo varmaan saivat todella paljon hakemuksia. Höh. Luulen että jos ei ollut tyyppiä katsottuna niin ainakin etsivät tyyppiä erilaisella taustalla.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 23:46"]
Täällä ilmoittautuu yksi.
Hain valtiolle.fi:n kautta töihin heti kun valmistuin vuonna 1992, ja minulle tarjottiin viikon päästä siitä peräti kolmea virkaa. Valitsin mieluisen ja olen hoitanut sitä virkaa jo yli 20 vuotta.
[/quote]
Olet kyllä varmasti ensimmäinen tuon palvelun kautta töihin päässyt. Tosin muistaakseni internettiä ei oltu vielä edes varsinaisesti keksitty tuolloin :)
[/quote]
:D
Onko valtiolle muka vaikea päästä? =D
määräaikaiselle. Ihan tavatonta ja harvinaista on, että valittaisiin talon ulkopuolelta suoraan (vakituiseen) virkaan. Määräaikaisuuksia ja harjoittelupaikkoja voi ehkä saada.
Ei kaikki suinkaan mene mitenkään tiskin alta, mutta valtion työpaikat on äärimmäisen haluttuja. Jotain harjoittelupaikkaakin voi hakea yli puolensataa ihmistä vaikka paikasta ei edes ilmoitettaisi juuri mistään.
Vakiviroista nyt puhumattakaan. En ole saanut töitä valtiolle.fi:n kautta, mutta olen rekrytoinut sitä kautta ihmisiä meille töihin.
Jos kerran rekrytoit väkeä töihin, niin osaat varmaan vastata. Kuinka kauan rekrytointiprosessi suunnilleen kestää, jos on kyse vakivirasta? Oletetaan että hakijoita olisi vaikka 150. Kuinka kauan hakemusten lukeminen kestää ja kuinka pian kutsutaan haastatteluun?
En ole ap, mutta hakenut virkaa valtiolta. Nyt odottelen jännityksellä haastattelukutsua...
huudetaan siitä, kuinka he eivät pärjää palkkakilpailussa ja työvoimapula uhkaa juuri julkista, koska on niin kurja ja huonot palkat.
Mun kokemuksen mukaan edes määräaikaisen saaminen julkiselta on tosi vaikeaa. Olen hakenut useita paikkoja, olen koulutettu ja kokenut. Olen valmis vaihtamaan vakituisen määräaikaiseen ja vielä laskemaan palkkaanikin reippaasti. Tienaan tällä hetkellä noin 4000 Euroa/kk, yksityisellä voisin kevyesti saada duunin, jossa tienaisin enemmän. Sen sijaan julkiselta ei lohkea edes sellaista, jossa palkka olisi noin 3000 Euroa...
työvoimapulasta. Ainakaan toimistoalojen paikoissa sitä ei ole. Olen hakenut esim kunnan ja valtion paikkoihin, hakemuksia ollut aina 190-300. Ja palkkaakaan näissä ei ole tarjottu kuin max 2000. Vaan ei, vaikka on työkokemusta vaikka kuinka ja hyvät suositukset ja hyvät koulu- ja työtodistukset. Taidan sitten olla liian vanha tällaisena nelikymppisenä työnhakijana...
Työnsaaminen tuollaisen 190-300 hakijan joukosta tuntuu melkein mahdottomalta. Millainen ihmenainen/ihmemies sitä pitäisi olla että paikan saisi. Huhn huh.
Kuten joku jo totesikin, niin tosi paljon menee tavallaan tiskin alta. Valtiolla on massaa siirtyä helposti viran sisältä toiseen, ihan siis jo toimistopuolen ihmisetkin. Ja sitten tosiaan kaikki harjoittelijat ja aiemmin jossain valtion virassa olleet menee "tietyllä lailla" etusijalle.
Sanoisin, että 75%:ssa ilmoituksista työntekijä on jo valmiina ja tavallaan valittuna. Vaikka toki ne hakemukset luetaan, koska pätevin/sopivin pitää aina valita.
Tiedän myös muutamia tapauksia, joissa ei ole valittu niin sanotusti pätevintä/kokeneinta työntekijää, vaan jo viraston sisällä oleva. Näissä sitten meidän pitää pyöritellä ja miettiä, että "miten se Pekka saadaan siihen ja siihen tehtävään perusteltua, jos tulee jotain".
Mielenkiintoista! Harva pystyy aloittamaan uudessa työssä viikon varoitusajalla. Saitko yhtään pelivaraa?