Onko lain mukaista rajoittaa "virikelapsien" päivähoitoaikaa?
Meillä tulee rajoitukset; klo 15 asti saa virikelapset olla hoidossa. Mietin vaan että onko tämä laillista?
Huom. en siis kaipaa ettisiä tms. kannanottoja aiheesta "virikelapset".
Kiitos.
Kommentit (82)
Kiitos, minä myös!
Maailma on täynnä mielenkiintoisia keskustelunaiheita, vaan eipä mullakaan ole ketään jota ne kiinnostaisivat.
Lapsi-arkea kun on kotona tarpeeksi. Olen myös aikuinen, en pelkkä äiti!
Siinäpä syy miksen viihdy mammakerhoissa, vaikka lapsen takia siellä käynkin. Kun minun maailmani on avarampi kuin pelkät vaipat ja korvatulehdukset. Lapsi haluaa nähdä muita lapsia, siksi siellä käyn. Itse en saa mitään irti.
Ja tuo syyllistäminen, halventaminen ja ties mikä arvostelu mammojen kesken.. hohhoijaa.
Eikö tässä maailmassa ole herraisä sentänsä enää mitään tukea ja lojaalisuutta tahi sympatiaa jaettavaksi muille?
Meillä 3-vuotias on "virikehoidossa", minä vauvan kanssa kotona. Hoitopäivä meillä on klo 7.30-15/16 (mies vie aamulla töihin mennessään, minä haen mikäli mahdollista), maksu täyden mukaan. Lapsi itse haluaa mennä hoitoon, koska siellä on leikkikavereita. Kotona valitettavasti tekemistä ei olisi, koska minä en jaksa/pysty, hyvä kun tällä hetkellä kykenen hoitamaan vauvan. Suunnitelmissa oli otaa lapsi pois hoidosta, mutta emme saakkaan kotiin apua kuten oli suunniteltu. Hoitopaikasta meille on vihjailtu siitä, että meidän pitäisi lapsi otta pois hoidosta... Vaikka heille on kerrottu terveydentilastani. Puolipäiväiseksi lapsi mahdollisesti voi siirtyäkin, mikäli terveyteni sen kestää.
Ja jos joku nyt alkaa urputtaa siitä, että olemme lapsen/ hankkineet, kun emme kykene heitä itse hoitamaan: Ihmisten terveydessä voi tapahtua todella nopeita ja yllättäviä muutoksia, joita EI voi ennakoida.
Saanen myös huomauttaa siitä, että todellinen hoitopäivän hinta ei myöskään ole 600-1000€, vaan on tuplat.