Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lain mukaista rajoittaa "virikelapsien" päivähoitoaikaa?

Vierailija
03.02.2010 |

Meillä tulee rajoitukset; klo 15 asti saa virikelapset olla hoidossa. Mietin vaan että onko tämä laillista?

Huom. en siis kaipaa ettisiä tms. kannanottoja aiheesta "virikelapset".

Kiitos.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita niin saat tuon pienimmänkin pois jaloistasi.

Toki sulle jää taas se vauva mutta ajatus, että vanhemmat lapset muualle päiväksi houkuttaa, eikö?

Kysy ihmeessä saako lapsesi olla 17.00 saakka hoidossa ;)

En voi kun ihmetellä.

T:Pk:n johtaja

Vierailija
22/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti ollut tavallista 10 - 15 vuotta sitten pitää lasta hoidossa koko päivää, jos lapset oli kotona. Kyllä se on ihan viime vuosien ilmiö, vaikka oikeus alle 3-vuotiaitten osalta tuli jo v. 90, mutta alle kouluikäisille vasta 96.

Lapsen päivähoidon pituus saisi päivähoitolain mukaan olla enintään 10 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmotin viestisi asiattomana.

Olet kyllä säälittävä olento. Kiitos että haluat loukata. Tee itsellesi palvelus ja lähde happihyppelylle!

22

Vierailija
24/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmotin viestisi asiattomana. Olet kyllä säälittävä olento. Kiitos että haluat loukata. Tee itsellesi palvelus ja lähde happihyppelylle! 22

Vierailija
25/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa: vai että neuvolassa ihan huijataan. ;)

Ja miksi ihmeessä?

Kun kehasi jäädessäni äitiyslomalle että jokunen aika taaksepäin (lamasta kuullut) lapset oli hoidossa täyttä aikaa vaikka vanhemmat kotona.

TÄNÄ päivänä on yleisempää että kotiin jäävä äiti ottaa lapset kotiin, lyhennetään hoidon tarvetta jne.

Itsekin olen saamassa juuri lapsen ja jos kaikki käy hyvin, jää lapset kotiin jahka kotiudutaan.

Paikkoja en uskalla antaa pois, nyt jo meillä lapset kahdessa tarhassa.

Jos jotain tapahtuu ja joudun töihin niin mihin lapset?

Tämä "virike hoito" nimitys on täysin netin oma sepostus. Jossa ainoastaan kotona olevat mammat piikittelee niitä jotka lapsiaan vie hoitoon.

Lapselle haetaan ainoastaan tarhapaikkaa. Ei syytä kysytä.

Jos saanut työpaikan, kunta velvotettu järjestämään pikasijotuksen kahdessa viikossa enintään.

19

Vierailija
26/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osu ja uppos ;)

Ilmotin viestisi asiattomana. Olet kyllä säälittävä olento. Kiitos että haluat loukata. Tee itsellesi palvelus ja lähde happihyppelylle! 22

Vierailija
27/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska maku tollasesta tulee; jos toinen vanhemmista vaikka saa potkut niin sinusta "oikein" olisi ottaa lapset pois tarhasta kotiin katselemaan isää ja kun tämä saa töitä muutaman kuukauden kuluttua vaikka niin haetaan uudet tarhapaikat -ihan vaan että saadaan lapset sekasin.

mutta maksaa maksut? Koska jos menettää niin sitten ymmärrän tuollaisessa tilanteessa toki hyvinkin tuon että lapset viedään sinne hoitoon juuri niin pitkäksi aikaa kun mitä vaatii että se hoitopaikka säilyy.

Mutta käsittääkseni näin ei käy? Ja siinä tapauksessa en todellakaan tajua tuon ylläolevan pointtia. Itselle ei tuossa tilanteessa tulkisi mieleenikään viedä sitä lasta sinne päivähoitoon! Saman verranhan siitä joutuu maksaa oli se lapsi siellä tai ei ja on kai se nyt mukavampi pitää kotona sen muutaman kuukauden jos vaan voi!? Eikö??

Vierailija
28/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vain suositus. Meilläkin yrittivät, että virikelapset olisivat hoidossa 9-15. Ilmoitin että joko ovat 8-16 tai sitten lyhennetään hoitopäivää 5h. Eipä johtaja enää puhunut asiasta mitään. Minusta ei ole reilua, että sama hoitomaksu olisi pitänyt maksaa kuin työssä käyvälläkin ja vastinetta rahoilleen saisi vähemmän.

Vastinetta vähemmän...tollo äiti! Ajattele lapsiasi! Ehkä heille oiekasti on parempi, että ovat hoidossa kuin sinun kanssasi!!!

Vierailija
29/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huutelee RAHASTA niin saa rahasta vastatakin!

Me maksetaan täyttä maksua.

Hoitovapaalla olen ollut VAAN kuukauden.

Että se siitä "virikkeestä"

Mene itse pesemään pääsi sinne ulkoilmaan. Ei rahasta voi moittia.

Muutenkin noi lapsien tarhamaksut huomiodaan myös perheen KOON mukaan: kolmannen lapsen tarhaan laittaminen ei montaa kymppiä enää maksa: KAMALAA eikö vain?????

Sinä täälä mollaat lastensuojelutapauksesta ja muusta ala-arvosesta, et lainkaan huomioi sitä että kaikki ei vaan ole niinkuin sinulla sielä jossain. Ja joskus tilanteet vaihtelee: jos vanhempi ei ole työssä, niin puhutaan heti "virikkeestä".

Ei semmosta ole!! :D

22

Vierailija
30/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunkin viesti on ylläpidolla.

Miten voi olla noin törkeä?

Vierailija
31/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule paha olo näistä virikemammojen ajatuksista!! ÄLKÄÄ LISÄÄNTYKÖ, PLIIS!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
32/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
33/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan 2v on päiväkodissa ja minä töissä. Mutta minä en vaan ihan totta ymmärrä että miten joku vie "vapaaehtoisesti" lapsensa hoitoon jos on kotona? Kertokaa?? Siis ymmärrän jos on sairas, mutta se ei olekaan vapaaehtoista. Mutta siis minua jo riipii niin pahasti nytkin, että saa nähdä kuinka kauan menee että kyllästyn totaalisesti tähän etten saa olla lapseni kanssa ja perustan firman kotiin, työnteosta kun kuitenkin pidän. On vaan niin kamalaa menettää ainutlaatuisia hetkiä oman lapsensa kanssa.

Kertokaa siis virikemammat, minua ihan oikeasti kiinnostaa! En millään haluaisi tuomita, mutta en vain pysty käsittää. Oletteko ihan normaaleja ihmisiä, vai onko siellä taustalla aina joku valtava ongelma esim. sairaus tmv? Tapaan joskus viedessäni omaa lastani päiväkotiin yhden joka tuo vauvan kanssa 3v:n hoitoon 8-15 ja hän vaikuttaa ihan normaalilta?(menee siis vauvan kanssa kotiin)

Vierailija
34/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoito aika on alle seitsemän tuntia päivässä jos todellista hoidontarvetta ei ole eli äiti on kotona toisen lapsen kanssa.

LS-perheet on eri asia.

Ihan rehellinen jos olen niin päiväkodeissa ei hirveän hyvin ymmärretä tätä "buumia" tuoda lapsi päiväkotiin jos äiti on kotona toisen kanssa.

Vierailija
35/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopaikan todellinen hinta on ihan muuta kuin se, mitä vanhemmat yksittäisestä hoitopaikasta maksaa.

Jos huutelee RAHASTA niin saa rahasta vastatakin!

Me maksetaan täyttä maksua.

Hoitovapaalla olen ollut VAAN kuukauden.

Että se siitä "virikkeestä"

Mene itse pesemään pääsi sinne ulkoilmaan. Ei rahasta voi moittia.

Muutenkin noi lapsien tarhamaksut huomiodaan myös perheen KOON mukaan: kolmannen lapsen tarhaan laittaminen ei montaa kymppiä enää maksa: KAMALAA eikö vain?????

Sinä täälä mollaat lastensuojelutapauksesta ja muusta ala-arvosesta, et lainkaan huomioi sitä että kaikki ei vaan ole niinkuin sinulla sielä jossain. Ja joskus tilanteet vaihtelee: jos vanhempi ei ole työssä, niin puhutaan heti "virikkeestä".

Ei semmosta ole!! :D

22

Vierailija
36/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoito aika on alle seitsemän tuntia päivässä jos todellista hoidontarvetta ei ole eli äiti on kotona toisen lapsen kanssa. LS-perheet on eri asia. Ihan rehellinen jos olen niin päiväkodeissa ei hirveän hyvin ymmärretä tätä "buumia" tuoda lapsi päiväkotiin jos äiti on kotona toisen kanssa.

Vierailija
37/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis ihmettelee täällä näitä viestejä, joista aniharva otti kantaa esitettyyn kysymykseen.

Väittäisinpä että vähiin jäisivät tämänkin maan tulevat veronmaksajat jos lapsentekoluvan saisivat vain armoitetut ylimaalliset äidit.

Tosin, tuntuupa heitä olevan tämäkin palsta väärällään.

No, minä itse tiedän joka tapauksessa omat kuvioni, ja senkin että olen lapsilleni hyvä äiti juuri tällaisena.

Vierailija
38/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin hakemuksen virikehoitoon kun lapsi täytti 3v ja alkoi selvästi kaivata kavereita. Käytiin , puistoissa ja muissa mutta sieltä ei löytynyt ketään kenen kanssa leikkia. Lisäksi pikkuveljeljestä ei ollut kaveriksi kun ei sen kummemmin puhunut kuin myöskään ymmärtänyt asioita. Hoitopaikkaa jonotettiin vuosi kunnes saatiin pikkuveljen siivellä paikka "hoitavana" 3kertaa viikossa. Seuraava ongelma olikin sitten siinä että koko tarhan kahden isomman ryhmän lapsista oli vain 1/6osa samaa sukupuolta isomman kanssa ja nekin 4 jo "varattuja" omissa rynmissään.

Mietin vakavasti lasten pois ottamista päiväkodista koska se ei aja tarkotustaan, isommalla ei ole ainuttakaan kaveria koska samaa sukupuolta ei yksinkertaisesti ole ja muut ei leikkiin huoli, ja pienempää ei vahdita tai auteta vaikka on henkiseltä tasoltaan puolta ryhmäläisiään nuorempi sairaalan ja terapeuttien testien mukaan vaan tulee milloin rikotuissa vaatteissa takaisin, milloin naama tai keho piirrettynä tai muuten potkittuna tai mätkittynä.

Meillä kun tuo on nyt hoitavana, puuttuu lastenneuvola ja sosiaalitoimisto siihen että pois otetaan koska terapiat pienen kohdalla lopetettiin ja ajateltiin että päiväkoti kuntouttaa.

Ei mennyt meidän virikepäivähoito niinkuin piti, ja nyt selvittelenkin seuraavaksi mitä tässä voi tehdä.

Vierailija
39/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin mamma pitää päiväkodissa olevaa tyttöäni "virikelapsena", mutta tosia asiassa teen etätyötä kotona 1-vuotiaan nukkuessa päikkäreitä noin neljä tuntia ja pystyn jonkin verran tekemään hänen valveilla ollessaankin. Vien lapsen hoitoon jo aamulla, koska hoitajat toivovat näin ja haen kolme-neljän aikaan kun pieni on herännyt päiväunilta. Äitiysloman ajaksi harkitsin ottavani isomman pois, mutta 1. hän ei halunnut 2. hoitajat olivat sitä mieltä, että kannattaa jatkaa kolmipäiväisenä 3. en uskaltanut riskeeraa hoitopaikkaa.

Mutta tosiaan ilmeistä päätellen jotkut (av-mammat kenties?) mammat luulevat, että laiskuuttani tuon isomman päiväkotiin. Kannattaa siis pitää mielessä, että aina asiat eivät ole siltä miltä näyttää.

Vierailija
40/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlexixtä löydät päivähoitolain. Siellä ei puhuta mitään hoitopäivän pituuden rajoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan