Päättääkö leski siis arkun valinnan vainajalle ja myös kukka-asetelman?
Kommentit (10)
Jos leski haluaisi näin tehdä niin antaisin hänen tehdä sen.
Jospa edesmennyt puoliso olikin tehnyt hautaustestamentin? Näissä voidaan yksilöidä vainajan toiveet arkkuvaatteista hautaustapaan ja hautakiveen saakka. Vainaja on voinut ilmaista tahtonsa muistotilaisuuden tarjoiluista, kukkien määrästä/väristä ja lajista, hautajaisvieraista ja heidän pukeutumisestaan. Kyllä, olen ollut järjestämässä hautajaisia juuri edellä kuvatussa tilanteessa.
Teoriassa leski päättää, eli pallo on ekana leskellä. Mutta jos leskellä ei ole rahaa järjestää hautajaisia, niin asetelma voi muuttua.
Itse sattuneesta syystä järjestin sisarelle hautajaiset. Toki leski oli mukana arkun valinnassa, eli sai sanoa mielipiteensä.
Vierailija wrote:
Teoriassa leski päättää, eli pallo on ekana leskellä. Mutta jos leskellä ei ole rahaa järjestää hautajaisia, niin asetelma voi muuttua.
Itse sattuneesta syystä järjestin sisarelle hautajaiset. Toki leski oli mukana arkun valinnassa, eli sai sanoa mielipiteensä.
Hautajaiset maksetaan usein vainajan varoista ei lesken.
Jos vainaja ei ole ilmaissut muuta toivomusta, niin leski järjestää. Siinäkin tilanteessa, että isin uusi ohittaa aikuisten lasten vaatimukset.
Normaaliperheessä on sellaiset välit, että lesken tukena on myös lapset auttamassa hautajaisten järjestämistä-
Vierailija wrote:
Jos vainaja ei ole ilmaissut muuta toivomusta, niin leski järjestää. Siinäkin tilanteessa, että isin uusi ohittaa aikuisten lasten vaatimukset.
Voih
Yleensä leski.
Tosin jos on kyseessä melko nuori henkilö niin voi olla mahdollisuus että joku muu. Esimerkiksi meillä isä pääasiassa järjesti nuorena kuolleen siskoni hautajaiset, koska siskon mies ei siihen silloin pystynyt ja hänellä oli muutenkin täyshomma pienten lasten kanssa. Tietty isä sitten sopi kaikesta siskon miehen kanssa.
No kuka nuo sitten sinun mielestäsi päättää? Leski on lähin omainen, joten siinä mielessä kyllä.