Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

esikoishaaveet syksylle -09 :)

13.01.2009 |

Moi!

olen joko väsynyt tai vauvahuuruissa, mutta en löytänyt sellasta pinoa mikä olis sitä ihan ihka ensimmäistä oikeaa pikkukääröä toivoville/suunnitteleville vauvakuumeisille :D

itse olen 22.v tyttönen pohjois-pohjanmaalta ja asustelen avopuolison 24v ja koiran1v4kk kanssa. mulla on ollu koko viime syksyn ihan valtava vauvakuume ja marraskuun lopulla päätettiin sitten jättää pillerit pois..

elikkäs nyt ois ensimmäinen "yritys"kausi menossa ja ovista kovasti yritän bongailla :) ollaan ajateltu tää ihan rennosti niinkun varmaan kaikki muutkin aluksi eli tulee jos on tullakseen...

vaan minäpä tietysti roikun täällä sivuilla kaiket vapaa-ajat ja yömyöhään.. pelkästään vauva-asiat pyörii mielessä :D

olinkin tosi otettu kun avokki(ei ole siis yhtään hössöttäny eikä tosiaankaan yritämällä yritä eikä mieti vaan on siis sillä mielin täysin että vauva on tervetullut jos niin sattuu käymään) sano mulle että olishan se pieni muru kyllä tosi tosi rakastettu! nyt en enää pysy ollenkaan nahoissani...jaiiiikksss!!!!!!

hmmm..katsotaan löytääkö tänne muita esikkoa yrittäviä tai haaveilevia tiensä :) toivottavasti!! ja jos täällä on jo vastaava palsta niin kertokaahan! minä kyllä nuissa muissakin pinoissa kirjottelen ja seurailen :)

rosmariini yk1kp12/22-? ......ei mitään hajua milloin kierto mahdollisesti vakiintuu jos vakiintuu... viimeks oli 22pvä...mut luulen että nyt on pidempi..

Kommentit (263)

Vierailija
161/263 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!!!

Laitoin tämän viestin omana uutena aloituksensa, vaikka pitimäni liittyä tähän ketjuun. Kopsasin siis teksti tähän alle, pahoittelut kahdesta samasta tekstistä.

Nyt vihdoinkin voin liittyä virallisesti kuumeilijoiden joukkoon :) Meillä toinen yrityskierto meneillään, vaikkapa ei kai siitä nyt voi yrityksenä puhua, mutta tulee jos on tullakseen.

1 yk taisi jo tarttua matkaan, mutta kuukautisten oletettuna alkamispäivänä alkoi vuoto kesken yhdynnän. Sitä kestin tunnin-pari ja sen jälkeen 3 pv ilman vuotoa, kunnes potti räjähti: alkoi todella runsas ja kivulias vuoto, mitä kesti miltei viikon. Oletan, että oli varhainen keskenmeno :(

Osaako joku sanoa, että mistä tuo uusi kierto sitten lasketaan? siitä ekasta vuodosta vai kunnon vuodosta? (molemmat olivat ihan kirkkaan verisiä).

Vierailija
162/263 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole mitään ihmeitä tapahtunut ja palstailu vähän jäänyt.

Kuukautiset siis alkoivat, muutamaa päivää aiemmin ehdin testata negan. Mietin itse myös samaa kuin Mariahia, ensin tuli pari tuntia punaruskeaa vuotoa, jonka seassa pieni kiinteä klöntti jotain (ei samanlaista hyytelömäistä, mitä joskus kuukautisten aikaan). Päivä-pari ilman vuotoa ja alkoi kivulias vuoto. Olisikohan ollut varhainen keskenmeno? Niin ja kun viimeksi kirjoittelin niin "oireena" oli myös menkkamaiset kivut, joita kesti yli viikon. Näin kauan minulla ei menkkakivut ole koskaan kestäneet ennen kuin vuoto sitten alkanut.

Anteeksi ällöttävän tarkka kuvaus, mutta itseä jäi vaan ihmetyttämään nämä "oudot kuukautiset".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/263 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulpaani: en ole ikinä tikuttanu ovista niin en osaa sanoa.

Mariahia ja nannnak: nuo on aina inhottavia nuo keskenmeno epäilykset. :( itellä oli sama epäilys joulukuussa. Kerkesin testata negan päivä ennen kun menkat alko ja sitä ennen olin ollu ihan varma, että olin raskaana. En sit meinannu millään hyväksyä että en ole raskaana ja että en saa ikinä tietää olenko. Epäilin valekuukautisia ja vaikka mitä ties kuinka pitkään.

Niin ja ei se haittaa vaikka onkin noita lima/veri juttuja. Ku eikös tää palsta ole sitä varten, että niitkäkin saa kertoo?

Sit vielä omaa napaa ihan tästä päivästä: väsyttää ja kiukuttaa. Mahaa nipistelee. Tänään pitäis menkkojen alkaa, mutta en usko että alkaa vielä tänään, mutta lähiaikoina kuitenkin etenkin jos mielialoja ja viime viikkosia negoja kattoo. (tiistaina ja torstaina sain negat.)

Ärsyttää ku eka viesti ei tallentunu ja jouduin kirjottaa tän uusiks.

reetu1 kp 30/30-

Vierailija
164/263 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaks ihan hurjasti onnee ja vauva liimaa Santsuli ja Loppa!!!! ja oliks kukaan muu joka ois plussannu? sori jos oon missannu!

mulla ollu töissä kiirus ja vähän sellanen fiilis ettei oo huvittanu roikkuu näillä palstoilla ku kuume vaan yltyy ja tällä hetkellä tilanne se et sain tossa 17. pvä vahvan ovisplussan ja kivut illalla mut ei päästy peittoja heilutteleen 16-19 pvä ollenkaan...eli ei toivoa :( siks oon ollu vähän maissa tän yrityksen (tai siis tavallaan tjottailun) kans.. mut nyt sit kuiteski tuli nii ikävä teiän juttui et pakko oli tulla taas :) ja aivan huippu et plussia on tullu..mulla mieliala nousi ainaski 100 astetta :D

mut ootteko te siskot hyvät käyneet gynellä yrityksen alussa...niinkun ihan perustarkastuksessa ja maininneet yrityksen aloituksesta?

mulla tuli sellanen olo nyt että pitäiskö tuota käydä...viime gynekäynnistä kun muutenkin taitaa olla kohta 2v... selventääköhän se yhtään tilannetta tässä vaiheessa ku ykt vasta 3..

no mut tässä pirteenä kun peipponen konsanaan yritän keksiä puuhasteltavaa ku tuli otettua 2,5 tunnin päikkärit..heräsin 2 tuntii sitte :D ja huomenna ois aamuvuoroon meno...

Rosmis yk3 kp 21/32

Vierailija
165/263 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis Tervetuloa uusille minuki puolesta :) aina mahtuu mukaan!!

ja Tulppaani..mää tikutan ovista... tai siis tikutin viime kierrossa silleen et kiertopäivä 10 alotin ja tikuttelin sit vissiin kiertopäivälle 15 asti ja kp 14 oli lähes yhtä vahvat viivat mut ei ihan ja kp 15 oli jo selvästi vaaleempi viiva ku kontrolli... silloin en ponganut mitään limoja enkä kipujakaan... kp 19 tuli kuiteski semmosta paksua kirkasta klönttilimaa minkä ajattelin ehkä olevan oili? että en tiedä oliko koko ovista olleskaan..

nyt sitte aattelin et alotan tikuttelun vasta kp 13...mut sit tuli viikonloppureissu ja se jäi...päätin että en tikuta ollenkaan mut viime tiistaina ku mulla oli kp 16 piti lorotella tikku märäksi ja heti pärähti tosi vahva viiva ja sit kontrolli viiva ja se testiviiva jäi kontrollia vahvemmaksi eli tikun mukaan oli hyvinki oili tulossa...ja tuosta ylhäältä voikin sit lukea lopun..

huhuh...tulipas tehtyä romaania...

Rosmis

Vierailija
166/263 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille!!!

Kaikille paljon plussatuulia...

Tänne ei mitään ihmeempää.. Vein äsken miehen töihin ja nyt mietin mitä teen..

En jaksa vielä lähteä koiran kanssa ulos..

Tuossa aamulla olisi tarkoitus lähteä kaverin luona käymään..

KP

Vierailija
167/263 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs te suhtaudutte kun saatte kuulla, että kavereille tulee vauvoja ja itse saatte vaan niitä negatiivisiä tuloksia? Mä kuulit eilen taas, että kaksi kaveriani kesäkuussa vauvan. Olenhan mä toki iloinen heidän puolestaan mutta sitten muutaman tunnin päästä alko "masentaan" kun ite ei voi tuollaista uutista kertoa. Ei yrityksiäkään ole vielä montaa mutta silti se jotenkin vaikuttaa asiaan. Vai olisko tää vaan kevätväsymystä.

Vauva-10 kp10/23

Vierailija
168/263 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-10: alotettiin kaverin kanssa suht samaan aikaan yrittämään lasta (ei tiedetty kyllä että kummatkin yrittää ennen kun kaveri tuli raskaaks) ja nyt sillä on laskettu aika ihan kohta. Aluks oli tosi vaikeeta. Jouduin pakottaa itteni näkemään sitä ja on se edelleenkin vaikeeta, mutta nykyään pystyn olemaan jo oikeesti ilonen. Se kyllä vielä pelottaa, että kun vauva syntyy ja ottaa sen ekan kerran syliin, että rupeen itkemään. Ku on ihana pieni ihminen sylissä ja tietää että se ei ole oma. Ja kuitenkin haluis oman enemmän kun mitään muuta maailmassa. Ellen sitten ole siihen mennessä ite raskaana. Menkat ei ole muuten vielä alkanu mutta niitä odotellessa.

Reetu1 kp 31/30-

Vierailija
169/263 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon paljon paljon onnea plussanneille, haamuillekkin :):)

Todella ihanaa että plussia tulee tännekin. Tulee muillekin hyvä mieli ja ajatusta, että ehkä meille muillekin jonain päivänä vielä =)

Täällä menossa kp 4, eli täti pärähti kylään perjantaiaamuna. Ei ollu kyllä mikään yllätys, mut ihan kiva että nää kierrot alkaa vihdoinkin vähän vakiintumaan.. ja ovulaatiosta tasan 14 pv kun menkat alko. Ei mua nyt hirveesti harmittanut tädin vierailu, kyllä mä uskon et se oma vaavi tulee sit kun aika on oikea..

Angelina

Vierailija
170/263 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan olla mahdollista, että testi olisi näyttänyt negaa vielä kaksi päivää ennen keskenmenoa? Kuinka nopeaa raskaushormoni alkaa nousta? Kyllähän tuo nyt on jäänyt mieltä painamaan, vaikka aluksi tuntui, että tuskin se sitä edes on. Oli vaan niin uskomattoman kipeät kuukautiset ja muutkin kuvittelemani oireet sopisivat kuvaukseen..

Toivotaan reetu, että nyt plussaisit pitkän odottelun jälkeen!! :) ja jos ei ala plussia näkymään, niin minä ainakin kipittäisin lääkärin puheille, jotta saisin selvyyden tuohon sinun kaltaiseen tilanteeseen.

Rosmariini: Meillä ei ole varsinaista yritystä aloitettu, joten en ole sen vuoksi käynyt gynellä. Enkä kyllä itseasiassa minäkään pariin vuoteen, tainnut vähän unohtua..

Ja niin.. Onnea paljon kaikille plussanneille!

Vierailija
171/263 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille näin alkuun! :)

Minä en ole jaksanu nyt oikein kirjoitella tänne, kun tuntuu, ettei ole mitään kirjotettavaa. Kp 21 tuli tuossa maaliskuun alussa outo muutaman päivän niukka verinen vuoto, joka sitten loppu, ei selkeästi tavalliset menkat. Päättelin kuitenkin, että ehkä olivat menkat, ja nyt olis siis menossa kp 19/???. En ole vielä siis saanu selkoa omasta kierrosta, kun Terolutin poisjättämisen jälkeen ei ole kunnon "omia" menkkoja tullu. Enkä ole viittiny oviksiakaan testailla, kun ei oikein tietoa missä vaiheessa alkais testaamaan, enkä nyt ihan kierron jokapäivänä viitti testailla... ;) Kun ei niitä oireitakaan ole...

Juup, jonkinlainen tympäännys menossa asian suhteen, mutta ehkä se tästä. Menkkojen pitäis taas alkaa laskennallisesti ehkä ens la:na, mutta jos ei ala, on varmaan lähdettävä ens viikon alusta raskaustestiä ostamaan. Jospa sieltä plussa tulis! :)

Plussia odotellessa (kelpais pelkkä ovis-plussakin...:) ),

SaMaHa

Vierailija
172/263 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Minä jo tuossa eilen kirjoittelinkin, että taisi kaksi viikkoa sitten tulla varhainen km. Nyt olisi normi-kierron mukaan ovulaatiopäivien aika, mutta kroppa täysin seesteinen. Viime kierrossa tasan 14 vr ennen päivän kestävää vuotoa oli oikein tuntuvat ovulaatiokivut. Nyt tuon kierron mukaan kipujen olisi pitänyt olla jo eilen, mutta ainakaan vielä ei ole ilmennyt mitään oireita....Hmmm.

Meniköhän se kierto nyt ihan sekaisin ja jääköhän koko ovulaatio pois tästä kierrosta???

Mites te ovulaation tikuttajat, mistä sitä tietää, että itse ovulaatiohetki on kohdillaan? siis pitääkö niiden viivojen haaleudesta / tummuudesta osata päätellä? Itse en ole vielä ajatellut tikuttaa, mutta josko sitä kohta innostuisi :)

Vierailija
173/263 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne sit alko :´(

Reetu1 kp 1/30-

Vierailija
174/263 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, täältä löytyi plussanneita! Onnea kaikille plussanneille! Aivan ihanaa ku alkaa niitä plussiaki satelemaan! Montako yrityskiertoa teillä plussanneilla ehti ollakaan?

Virtsatietulehdus-kuuri on syöty loppuun, toivotaan nyt ettei iske pian uudestaan niinku mulle on välillä ollu tapana käydä. Mulla ei oo ollu muuta ku alavatsan nippailuja, nännit herkät, hajuaisti voimistunu, virtan väri ja haju voimistunu mut voi johtuu jostai ruuista ja sit ku alotin just syömää c-vitamiini tabletteja ni niistäki voi tietty johtuu. Menkat on myöhässä mut testaan vasta lauantai-aamuna ennen ku lähen juhlimaan. Olis se plussa kyl ihana! Ainii ja jano ja pissahätä on tullu useemmin, yölläki herään pissahätään. Pelkään vaa et noi pissaamiseen liittyvät liittyis johonki tulehdukseen ku just selvisin siitä äskeisestä tulehduksesta, mut toivotaan parasta. Täytyy jaksaa viel oottaa testaamista mut eiköhän sitä jaksa.

Plussaonnea kaikille ja kärsivällisyyttä peliin.

Reetu: Täältä suunnalta jaksamista sulle, eikun uutta yritystä vaan peliin!

Hentta, kevättä odotellessa ku talvi taas tuli. :(

Vierailija
175/263 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista miten voi ihmisellä olla unirytmit sekasin! Kiva ku ulkona paistaa jo aurinko ja tekis vaan mieli mennä ulos, mutta ei voi ku pitäis nukkua! ARGH!

Toivottavasti Hentta saat plussan lauantaina! :)

Mie tässä mietin, että pitäiskö tilata ovistestejä ja kokeilla itekkin, että miten ne toimii ku niistä nyt on ollu juttua. En tiedä raaskinko. On nyt jo menny niin paljon rahaa tähän "vauva-projektiin".

Reetu1 kp 2/30-

Vierailija
176/263 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Reetu :( Voimia uuteen yritykseen!

Suosittelen ovistikkuja kaikille :) meillä ainakin tärppäs heti kun löyty oikeesti ovis.

Meillä pillerit jätettiin pois joulukuun alussa eli noin 3 kuukautta meni raskautumiseen.

Vähänkö outoa oli soittaa neuvolaan ja varata aika ekaan käyntiin. Meen pääsiäisen jälkeen. Ei jaksaisi millään odottaa, kaiken pitäis tapahtua nyt ja samantien. Ollaan jo läheisillekin lörpötelty vaikka ei varmaan vielä pitäis mutta oon sellanen hölösuu ja tää on kuitenkin niin iso asia ni en keksi oikeestaan syytä miksi ei vois kertoa. Ne on kuitenkin sellasia ihmisiä joille voin huoletta kertoa myös jos jotain meneekin pieleen... Sellaista....

PLUSSAtuulia toivottelee Santsuli rv4+5

Vierailija
177/263 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Santsuli! vauvaliimaa nyt vaan matkaan, hienosti se menee! Voin kuvitella, että mahtaa olla outoa soittaa neuvolaan. Ja mä en varmaan kanssa osaa pitää salassa sitä jos sitten plussaa, vaan haluan kertoa läheisille heti. onhan se ihana päästä jakamaan. Ja jos tapahtuu jotain ikävää, niin onhan näiden läheisempien hyvä tietää, miksi on niin maassa.

ON: Sain eilen postista mammaksi ovistikkuja ja testasin ihan huvikseni, vaikka viime viikolla kun gyne ultras munasarjat, niin hän sanoi ettei oo mitään kehittymässä siellä juuri silloin. No sain viivan tikkuun, en yhtä tummaa kuin kontrolli, mutta melko tumman kuitenkin. Ja siis 37 kierron mukaan tänään olis ovis. Oon nyt ihan pihalla :| tietääkö joku tarkemmin noista munasarjojen toiminnasta, koska siellä tulee näkyviin jotain. Voisko olla että tässä kierrossa olis nyt kuitenkin tulossa ovis, joka ei vaan viikko sitten vielä näkynyt?

Vierailija
178/263 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonii nyt on ovistikut tilattu.Tikuttamisen alotan 5.4. Samoin ostettu raskausvitamiinit. Niitä vielä kokeilen ennen kun YRITÄN päästä jatkotutkimuksiin. Ei se kyllä luultavasti onnistu ennen heinäkuuta, mutta yritetään.

Tulpaani: neuvosin, että kannattaa laittaa peitot heilumaan gynen puheista huolimatta. ;) Kaikkihan on mahdollista.

Reetu1 kp 3/30-

Vierailija
179/263 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi mennä kierto ihan sekaisin. Ei kyllä olla pahemmin puuhailtukaan mun migreenin vuoksi. Mutta harmittaa vaan, kun varsinkin toi viime kuukausi meni niin loistavasti kierron suhteen, ovulaation tunsin ja muutenkin tiesin koko ajan missä mennään.

Nyt ei siis kierrosta hajuakaan, pitäisi varmaan tilata niitä ovulaatiotikkuja :(

Oletan kuitenkin nyt olevan meneillään jotain kp 10-14 väliltä. Joten toisaalta toivoa on vielä ovulaatiosta :)

Miten teillä muilla? Missä vaiheessa kiertoa te olette meneillään? Olisi kiva jatkossa fiilistellä niillä "raskausoireilla" (tai vähintään kuvitelluilla sellaisilla) yhdessä :)

Vierailija
180/263 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolessavälissä viikkoa mennään taas. Ja mun kp:t sen kun kasvaa.

Tänään kp 52 ja turhautuminen huipussaan. Koska voi lääkäriin soittaa jos menkkoja ei kuulu? Voivatko he tehdä asialle jotain? Vai pitääkö mun vaan odottaa loputtomiin? Ennen soittoa pitäisi varmaan vielä tehdä yksi varmistustesti.. viime testistä kun on kuitenkin taas aikaa. Vaikken uskokaan olevani raskaana. Eipä mulla juurikaan ole oireitakaan. Tänään huomasin tosin, että mun makeanhimo on hävinnyt johonkin. Yleensä syön joka päivä karkkia. Nyt en ole syönyt viikkoon.

No kai tämä tästä..