Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

esikoishaaveet syksylle -09 :)

13.01.2009 |

Moi!

olen joko väsynyt tai vauvahuuruissa, mutta en löytänyt sellasta pinoa mikä olis sitä ihan ihka ensimmäistä oikeaa pikkukääröä toivoville/suunnitteleville vauvakuumeisille :D

itse olen 22.v tyttönen pohjois-pohjanmaalta ja asustelen avopuolison 24v ja koiran1v4kk kanssa. mulla on ollu koko viime syksyn ihan valtava vauvakuume ja marraskuun lopulla päätettiin sitten jättää pillerit pois..

elikkäs nyt ois ensimmäinen "yritys"kausi menossa ja ovista kovasti yritän bongailla :) ollaan ajateltu tää ihan rennosti niinkun varmaan kaikki muutkin aluksi eli tulee jos on tullakseen...

vaan minäpä tietysti roikun täällä sivuilla kaiket vapaa-ajat ja yömyöhään.. pelkästään vauva-asiat pyörii mielessä :D

olinkin tosi otettu kun avokki(ei ole siis yhtään hössöttäny eikä tosiaankaan yritämällä yritä eikä mieti vaan on siis sillä mielin täysin että vauva on tervetullut jos niin sattuu käymään) sano mulle että olishan se pieni muru kyllä tosi tosi rakastettu! nyt en enää pysy ollenkaan nahoissani...jaiiiikksss!!!!!!

hmmm..katsotaan löytääkö tänne muita esikkoa yrittäviä tai haaveilevia tiensä :) toivottavasti!! ja jos täällä on jo vastaava palsta niin kertokaahan! minä kyllä nuissa muissakin pinoissa kirjottelen ja seurailen :)

rosmariini yk1kp12/22-? ......ei mitään hajua milloin kierto mahdollisesti vakiintuu jos vakiintuu... viimeks oli 22pvä...mut luulen että nyt on pidempi..

Kommentit (263)

Vierailija
101/263 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonii nyt ollaan takasin kotisuomessa. :) Tänään pongasin oviksenkin ja laitettiin peitot heilumaan joten toivotaan parasta. :) <3 Hentta siulla kuulostaa tosi lupaavalta! Mutta toisaalta nuo pillereiden lopettamiset ku niistä ei ikinä tiiä. En muista että kerroinko jo, mutta alotin nyt tässä kierrossa vehnäalkioöljyn. Se se vasta myrkkyä on. hyhhyh. Ainiin ja se punaviini puoli tuli sangrian muodossa! Ainiin ja onnea Santsuli!

Reetu1 kp 13/30-

Vierailija
102/263 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reetu, alkoi oikein hymyillyttää tuo vehnäalkioöljy! :D Kaiken maailman myrkkyjä sitä juokin! Nyt teillä olikin sitten hyvä aika puuhailla kun oviksenkin bongasit!

Sitten omaa napaa: Ei oikeestaan mitään ihmeellistä, alavatsaa nippailu ja se siitä. Rinnat on muuttunu omituisiks, mut ei kipeet... Että sellasta. Toivotaan parasta!

Hyvää illanjatkoa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/263 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista :)

Meilläkin mies ihan innolla mukana vauvapuuhissa ja kaikkeen siihen liittyvässä. Maasturi pitää saada :))))) Ainoo mitä se vähän karsastaa on tää sivusto, ei tunnu ymmärtävän et miks ihmeessä mun pitää tälläselle kirjotella...

Noista oireista... Mulla on ollut siitä lähtien kun pillerit jäi pois ni pitkin kiertoja (jonkin verran ehkä painottuneena loppupuolelle kiertoja) alavatsan nippailuja, rintojen arkuutta ja painon nousua. Ota niistä nyt sitten selvää että minkä takia, mutta plussaa ei oo ainakaan vielä kertaakaan ollut edes lähimailla :)

Nyt kun oon ollu stressivapaalla näistä vauvapuuhista tän kierron ni menossa kp24 eikä mitään havaintoa minkäänlaisista oireista :)

Mihin muuten tuo vehnänalkioöljy pitäis auttaa??

Onnellinen Santsuli

Vierailija
104/263 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko teidän porukkaan kuumeilemaan esikoista..

Pino jossa viime vuonna kirjoittelin on hautautunut jonnekin.. Itse olin kiireinen etten siellä sitten silloin kirjoitella..

Esikoista ollaan yritetty 08/2007 eli nyt menossa kp 36/28-35 yk 17.. en jaksa uskoa, että olisi tärpännyt.. Mutta koskaan ei voi olla sataprosenttisen varma..

Nyt taidan painua suihkuun kun tulin yövuorosta kotiin tuossa tunti sitten ja menin samantien käymään meidän koiranpennun kanssa ulkona..

KP

Vierailija
105/263 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa. Mulla on menossa kp 16/?. Kierron pituutta en tiedä kun eka kierto pillereiden lopettamisen jälkeen. Nyt on raskausoireita ollut viikon ajan. Ovis on bongattu ja tehokkaasti hyödynnetty. Mies ehdotti testin tekoa jo mutta itse pelkään testiä tehdä. Pelkään alitajuntaisesti negatiivistä vastausta. Milloin testi kannattaisi tehdä? Ja miten olette kestänyt negatiivisen tuloksen?

Vierailija
106/263 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi surullinen. Tein testin aamulla ja negaa se näytti. Oireet on kuitenkin edelleen, joten pientä toivoa on, että tein testin liian aikaisin. Tuuriahan se olis jos ekasta yrityksestä heti tärppäis. Nyt sitten vaan odotellaa menkkoja tai testaillaan myöhemmin uudelleen.

Vierailija
107/263 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi... eli kp 1/28-35 yk 18 alkoi..

KP

Vierailija
108/263 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaaa bongasin oikeesti oviksen. Mitään oireita ei oo ollu, mut tänään sit tuli kunnon limat ja tein sitten ovistestin (sattui hupsista vaan olemaan kaapissa ovistikkuja :)) ja kaksi viivaa siihen tuli. No tietysti laitettiin peitot heti heilumaan :) Nyt sitten parin viikon piina... Näköjään on taas pitkä kierto kun nyt jo kp25.

Vauva-10: ei mitään järkeä tehdä noin aikaisin testiä, ei voi mikään testi näyttää vielä plussaa tossa vaiheessa siis jos sulla tosiaan on vasta kp17 (eli 17 päivää viimeisten menkkojen alkamisesta). Eihan sulla ole kierto vasta ku just ja just yli puolivälissä vaikka olis lyhyempikin kierto. Iso mahdollisuus ettei ovistakaan ole vielä ollut. Ei kannata hätiköidä :)

Vierailija
109/263 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, hienoa, että tulee porukkaa lisää mukaan keskusteluun. Kuten odottelinkin, niin kp 45 alkoi menkat. Todella pitkä kierto. Nyt tikut käytössä, koska kierto vielä pillereiden jälkeen näyttää olevan tosi epäsäännöllinen.

Plussaonnea kaikille ja aurinkoista kevättä.

kp8/30-45 yk2

Vierailija
110/263 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh joo mie tiedän, että kaikkee sitä tekee... Se vehnäalkioöljy on nimittäin niiiiiin pahaa :D pakko myöntää, että en ole varma, että mikä siinä vaikuttaa raskaaksi tulemisen mahdollisuuksiin, mutta niin luki ainakin pakkausselosteessa, että auttais. Ja jos ei muuta niin ainakin tulee kiiltävämpi tukka. :D

Harmi että negoja on tullu, mutta jos sit vaikka vähän myöhemmässä kierron vaiheessa tulis niitä plussia. Kaikille. :)

Reetu1 kp 16/30- yk 8

Vierailija
111/263 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin vähän juhlatunnelmissa ja tuli jonkun verran juotua. Tein testin viimeksi noin 2 viikkoa sitten ja en jaksa olla liian toiveikas raskaudesta. Alkoholimäärä oli kyllä niin pientä, että ei vahingoittaisi pienokaista. Tuli kuitenkin huono omatunto ja vastuuton olo kun en testaillut. :( Mitä olette mieltä siitä? Ja nyt tuntuu että lähipäivinä pahoinvointi on liittynyt mukaan kuvioihin. Varsinkin aamuisin oksettaa, mutta olo kohenee hetken päästä kun on noussut ylös. Tiedä sitten johtuuko jostain muusta.

Plussaonnea kaikille!

Vierailija
112/263 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hentta: ite olisin varmaan varmistanu niinku varmistinkin viimeks ku olin kunnolla juomassa, mutta se on jokaisen oma asia ja jos siusta ei tuntunu aiheelliselta testailla niin sit ei kannata potea huonoa omatuntoa...

reetu

Vierailija
113/263 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen hiljaiseloa vietän, niinkun näkyy ;);) mutta myös minä bongasin oviksen tuossa loppuviikosta, olisko ollu torstaina, limojen perusteella!! siihen liitty myös mahan nippailuja aiemmin sekä tietty halut huipussaan... :) mut ei päästy hommailemaan kun vasta lauantaina illasta ja sillon alko jo rinnanpäät tuntua kipeiltä. Eli tais mennä meiltä juna ohi, mut luovutettu ei vielä olla :) mut niinku sanoin, niin vauva voi tulla sit kun hän haluaa, omalla aikataulullaan :)

Angelina, kp en nyt jaksa laskea.

Vierailija
114/263 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullu plussaa, joten ei oo enää huono omatunto vaikka tuli juotua. Testaan varmaan joskus parin viikon päästä uusiksi. Jos silloin ei ole menkat alkanut niin raskaus on aika varmaa... Voihan tietty pillereiden jälkeen kestää, mutta terveydenhoitaja sanoi, että noin pari kuukautta voi mennä ennen kuin kuukautiset tulee ja silloin on jo mennyt sellainen pari kuukautta. Täytyis vaan malttaa odottaa, mutta kyllä se vauva sieltä omalla ajallaan tulee, kuten Angelina sanoi. :)

Vierailija
115/263 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis kp 19/?. Eilen oli pieni verinen vuoto mutta menkkoja ei kuitenkaan ole vielä alkanut. Pitkin viikonloppua on ollut alavatsalla kipua, ei kuitenkaan menkkakipujen tapaista, mutta nyt on sekin helpottanut. Rinnat on edelleen arat ja voimakkaat hajut etoja. Huonoa oloa ei varsinaiseti enää ole. Testin tein viikonloppuna mutta negaa näytti, loppuviikolla uusi jos ei menkat ala.

Mitenkäs muilla? Onko tietoa, tuleeko veristä/rusehtavaa vuotoa vaikka olis raskaana?

Vierailija
116/263 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva-10: noin joka neljännellä naisella esiintyy jonkinasteista vuotoa raskauden alussa. Ja melko lupaavalta kuulostaa negasta huolimatta. On nimittäin liian vähän vielä päiviä, että vloppuna olisi plussa näkynyt.

Hentta: aika jännä että noin pitkään menee että menkat tulee pillereiden lopettamisen jälkeen. Ja harmi, että tuli nega.

Omaa napaa: Nyt on tuntunu pari päivää jotenkin erilaiselta. En osaa selittää, mutta on mahdollista että johtuu stressistä. Toiveet raskaudesta heräs kuitenkin taas. Muita oireita ei ole ku tuo ajoittainen tunne että jokin on eritavalla.

reetu 1 kp 18/30- yk 7 vai 8?

Vierailija
117/263 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Täällä edelleen odotellaan menkkoja alkaviksi. Minkäänlaisia raskausoireita ei ole ja kp jo 37/28? Viime testi näytti selkeetä negaa. Tein joskus viime viikolla. Vissiin perjantaina. Sunnuntaina tein ovistestin ja siihen kuitenkin sain viivan. Ei ollut yhtä vahva kuin kontrolli, mutta selvästi nähtävissä kuitenkin. Mitähän siitäkin pitäisi päätellä. Suunnittelin testaavani huomenna, mutta en sitten käynytkään ostamassa testiä.

Vierailija
118/263 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jansku: jos mitään raskausoireita ei ole niin on melko todennäköistä, että et ole. Mutta ei nyt kannata luopua toivosta. Voihan raskaus olla oireetonkin. Jostain luin, että joillan ovistesti näyttää hailakkaa viivaa kuukautisten alkuun asti. Toisilla taas se näyttää raskautta. Tai sit siulla oli myöhästyny ovis. Mutta joka tapaukessa tiedän, että osaa kyllä olla turhauttavaa tuollanen!

reetu1

Vierailija
119/263 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reetu1, tietoisesti en ainakaan stressaa mitään. En edes tätä vauvantekoa. Välillä tämä toki koettelee hermoja, mutta varsinaisesta stressistä ei voi kyllä puhua. Kun ei tässä minkään jäniksen selässä kuitenkaan olla tämän asian kanssa. Ja elämä muutenkin hymyilee tällä hetkellä eikä aihetta stressiin juuri ole. Olen miettinyt myös tuota myöhästynyttä ovista. Se kuulostaa todennäköisimmältä vaihtoehdolta. Enkä pidä kovin mahdollisena sitä, että olisin rakautunut. Toki kuukautiset nyt viivyttelee, mutta kun olo ei ole mitenkään erilainen.. Varmaan vaan kehoni oikuttelee. Olisi vaan mukava päästä uuteen kiertoon..

Vierailija
120/263 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin just kuuden tunnin päikkärit. :O herranjesta.