Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

esikoishaaveet syksylle -09 :)

13.01.2009 |

Moi!

olen joko väsynyt tai vauvahuuruissa, mutta en löytänyt sellasta pinoa mikä olis sitä ihan ihka ensimmäistä oikeaa pikkukääröä toivoville/suunnitteleville vauvakuumeisille :D

itse olen 22.v tyttönen pohjois-pohjanmaalta ja asustelen avopuolison 24v ja koiran1v4kk kanssa. mulla on ollu koko viime syksyn ihan valtava vauvakuume ja marraskuun lopulla päätettiin sitten jättää pillerit pois..

elikkäs nyt ois ensimmäinen "yritys"kausi menossa ja ovista kovasti yritän bongailla :) ollaan ajateltu tää ihan rennosti niinkun varmaan kaikki muutkin aluksi eli tulee jos on tullakseen...

vaan minäpä tietysti roikun täällä sivuilla kaiket vapaa-ajat ja yömyöhään.. pelkästään vauva-asiat pyörii mielessä :D

olinkin tosi otettu kun avokki(ei ole siis yhtään hössöttäny eikä tosiaankaan yritämällä yritä eikä mieti vaan on siis sillä mielin täysin että vauva on tervetullut jos niin sattuu käymään) sano mulle että olishan se pieni muru kyllä tosi tosi rakastettu! nyt en enää pysy ollenkaan nahoissani...jaiiiikksss!!!!!!

hmmm..katsotaan löytääkö tänne muita esikkoa yrittäviä tai haaveilevia tiensä :) toivottavasti!! ja jos täällä on jo vastaava palsta niin kertokaahan! minä kyllä nuissa muissakin pinoissa kirjottelen ja seurailen :)

rosmariini yk1kp12/22-? ......ei mitään hajua milloin kierto mahdollisesti vakiintuu jos vakiintuu... viimeks oli 22pvä...mut luulen että nyt on pidempi..

Kommentit (263)

Vierailija
61/263 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkavaa viikkoa vaan kaikille....:)

Ja ihanaa Reetu että kävit bailaamassa, niin sitä pitää :):) tekee hyvää silloin tällöin, ja tosiaan kun ei tiedä koska pääsee seur. kerran :)

Kerrompa ensin unista joita näin viime yönä... näin 3 kertaa unta että tein raskaustestin, johon tuli ne 2 viivaa! :):) ja kuinka suunnittelin miten kerron raskaudesta porukoille ym ym... ihania unia :D

teki niin mieli testailla aamulla, mutta en kuitenkaan viitsinyt, odottelen vielä tätiä jonkun aikaa ennen kun testailen. Tänään siis menossa kp 33/28---> ja kp30 tuli tosiaan hyvin niukasti vuotoa. Viikonlopun olen kuulostellu omaa kehoa,alamahassa alkuun oli menkkamaista kipua mutta nyt sekin hävinny. Hentoa vaal.ruskeita "tippoja" tullut vklopun aikana lähinnä pyyhittäessä näkynyt... mitään muita tuntemuksia ei ole, paitsi iltasella tuntunut lievää ällöttävää oloa syömisen jälkeen, ihan kun ruoka/juoma jäis pyörimään vaan mahaan... en tiedä kuvittelenko vaan nämäkin tuntemukset, mutta koko ajan vaan on niin toiveikas ja odottava olo...! =) pitäis nyt pitää vaan jalat tukevasti maassa ja lakata jännittämästä, mut minkäs teet.. tää jännityskin varmaan tehnyt tepposensa nyt mulle.

Kertokaas nyt, missä vaiheessa mun kannattais testata?? kaapissa polttelee yks testi....

Vierailija
62/263 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania unia kyllä.. :) Nyt ku ne vielä muuttuis todeks.. :) En osaa kyllä yhtään sanoo, kyl sie ainakin miun mielestä voit ihan hyvin testailla, vaikka huomissa aamuna.. :)

Miun koski viime viikolla menkkamaisesti mahaan, mut se hävis viikonlopun aikana.. Nyt ei ole mitään tuntemuksia.. Miulla on ollu kierto nyt sen kolmekymmentä viis kuukautta eli vaan yhen kierron oli pillereiden jälkeen sekasin.. ihan ihme miun kohalla että on nyt ollu säännöllinen ku ei ollu edes pillereiden aikaan aina..

Ja nyt on siis menossa 31/30 :) Mutta odottelen nyt ainakin keskiviikkoon, koska tein ne kaks testiä viimeviikon lopulla ja oon kyllä melko varma että niissä olis pitäny jotain näkyä..

Reetu1 kp 31/30 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/263 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päässä on nukuttu ihan järjettömän pitkiä yöunia, viime yönäkin taas helposti 10-11h. :o Outoa! Aamuisin ollut lievää pahaa oloa.

Eilen tein testin, kun ajattelin etten tänä aamuna ehdi tehdä (olisi pitänyt nousta kouluun aamulla, mutta onnellisesti nukuin kellonsoinnin yli! mitä ei oikeasti koskaan tapahdu, koska olen niin herkkäuninen!)

Ja unet! Näen todella ihmeellisiä unia, vaikka yleensäkin näen unia, niin nyt on jotenkin outoja :D Kuolee melkein nauruun, kun herää ja tajuaa, mitä unta sitä on taas nähnyt!

Eilinen testi 37/30-37 oli negatiivinen.

En muuten tiedä, että miksi joillakin testeissä näkyy se plussa hyvinkin aikaisin ja joillakin taas myöhässä. Itellä on näkynyt ekalla kertaa muistaakseni tosi myöhään, taisi olla menkat hukassa ainakin 2 viikkoa ennen kuin muutamien negojen jälkeen alkoi haaleaa viivaa tulla.

Itseä myös harmittaa, kun kierto on pysynyt pillereiden lopettamisesta säännöllisenä 30-32, mutta edellisen varhaisen keskenmenon jälkeen (haamuplussa tuli kp42 ja vuoto alkoi kp43) venyi kierto 37 asti. Eli nyt ei sitten tiedä, millaista kiertoa voi odottaa tässä kuussa :/

Rinnat edelleen arat ja tätä ihmettelen, kun on niin uusi tuntemus itelle. Myös lievää pahoinvointia varsinkin iltaisin ja aamulla heti noustua on tullut. Alaselkä oli eilen jo niin kipeä, että joutui napsia Panadolia, että sai istuttua jne. Kuukautismaiset alavatsakivut on pysyneet poissa, mutta tilalla on outoa nipistelyä ja varsinkin poltteen tuntua. Myös kovasti ilmavaivoja ja ummetustakin tullut nyt.

Ja lämmöt aamulla 37,0-37,2 ja iltaa myöten nousee 37,2-37,4.

En tosiaan tiedä, miten kauan itse nyt viitsii odottaa, kun testejä on nyt jo kulunut 3... Ehkä vasta loppuviikosta viitsii seuraavan kerran testata, ei tuu ainakaan pettymyksiä (toivottavasti)

Nyt kun vielä saisi ajatukset pois koko asiasta :)

Vierailija
64/263 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Täällä jälleen yksi lasta toivova. Olen syntynyt -83, samoin avomieheni, jonka kanssa olemme olleet yhdessä reilu 5 vuotta. Perheeseemme kuuluu myös koira.

Viime elokuussa päätimme jättää pois pillerit. Lähipiirissä alkoi olla paljon vauvoja ja raskaanaolevia, ja kaipa se vauvakuume sitten tarttui! :)

Menkat eivät ikinä ole olleet säännölliset ennen pillereiden poisjättöäkään, mutta niiden lopettamisen jälkeen kierto oli aivan kaamea: 2-3 kk tuli välivuotoja ja menkkoja, ns. valkovuotopäiviä ei ollut ollenkaan ko. aikana. Joulukuussa sitten kävin gynekologilla, joka totesi polykystiset munasarjat, jotka sinällään kuulemma minun tapauksessa luultavasti liittyivät pillereiden lopettamiseen, eikä luultavasti ollut siis kyse varsinaisesta sairaudesta. Sain Terolutit kiertoa säännöllistämään, ja niitä olenkin nyt 3 kuuria popsinut. Yhden kierron aikana yritin testata ovista, mutta ei tullut osumaa. :(

Nyt juuri taas kk päällä, ja tarkoitus olisi nyt näiden jälkeen katsoa, miten alkaa oma hormonitoiminta toimia, ja millaiseksi kk-kierto muotoutuu. Toivotaan, että kyseessä ei ole polykystiset munasarjat sairautena, koska se vaikeuttaa raskaaksitulemista.

Opiskelut loppusuoralla, työpaikka jo tiedossa, oma tontti ihan melkein näpeissä ja häät kesällä 2010. Pieni käärö olisi kyllä enemmän kuin tervetullut! :)

Vierailija
65/263 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin toivotaan esikoista!

Olen valmistunut ammattiin, mieheni on töissä ollut jo vuosia, hän onm inua 5 vuotta vanhempi. Asumme omakotitalossa ja vauva olisi tervetullut!

Liityn siis joukkoonne!

Vierailija
66/263 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille kuumeilijoille! :)

Reetu1

Vierailija
67/263 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille :)

Mulla tylsääkin tylsempi vaihe kierrosta menossa. Greippimehua ostin, mut se on kyllä ihan järkyttävän kaameen makuista, hieman vaatii totuttelua :) Viikonloppuna olin viihteellä ja oli kyllä ihan mielettömän hauskaa, unohtu vauvailut hetkeksi.

Niin ja kiitos kaikille onnitteluista, hääpäivä lähestyy koko ajan :))))))))))))

Santsuli kp6/33+

Vierailija
68/263 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolmen kympin molemmin puolin oleva pari, joka suunnitteli esikoista nuodelle 2010. Molemmat tosi innostuneita ja asiaa aikaistettiin. Pillerit jäi tänään pois, vauva tervetullut heti jos tärppää. Eli mahdollisesti esikoinen olisikin jo jouluvauva. Toivottavasti meillä kaikilla kuumeisilla tärppää ja esikoiset saadaan vielä syksyn aikana.

Vierailija
69/263 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi esikoisesta haaveileva liittyy joukkoon. Ollan miehen kans molemmat 24v. Lisäksi meidän perheeseen kuuluu koira. Päätettiin tos reilu viikko sitte että ehkäisy saa nyt jäädä ja vauva olis erittäin tervetullut. Nyt meneillään kp 5. Ovistikkuja en oo ostanu, mut vähä oon laskenu et koska olis ehkä kierron puoliväli ja sillon olis tarkoitus vähä ahkerammin puuhastella sängyssä. Tosin en ihan tarkalleen kierron pituutta tiedä niin ehkä nyt tulee vähä normaalia useammin heiluteltua peittoa koko kuukauden aikana. :) Menis nyt vaan aika nopeesti että pääsis jännittämään. :)

Vierailija
70/263 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, kertokaa nyt ihmeessä hölmöläiselle, mitä tämä teidän slangi tarkottaa: kp? Mitä tarkoittaa esim kp6/33+ ?

Ei niin mitään hajua... :/

;)

Vierailija
71/263 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tollo tosiaankaan :D mullakin meni aikaa ennenko hokasin mitä kaikki termit tarkottaa ja varmaan kyselin myös ;) nyt oon siis kohta pari kuukautta seuraillu näitä sivuja ja mulla menossa kp20/28 ja yk2.

kp tarkottaa kiertopäiviä elikkäs kp1 on se päivä kun menkat alkaa ja sit esim mulla on menny viime kuussa 28 päivää siihen että seuraavat kuukautiset alkaa, joten mun kierron pituus oli 28 päivää. mulla vielä vaihtelee tuo pituus niinkun monella muullakin ilmeisesti...mut aina vaan parempi jos se on säännöllisesti joka kuukausi saman verran. ja sit yk on yrityskausi..meillä on meneillään toinen yk siitä ku jätettiin ehkäsy pois. jos on vaikka tuo 6/33+ niin se + tarkottaa et voi olla vähän päälle 33...ei varmaan ole ihan säännöllinen kirto ja siks vaikee sanoo tarkkoja päiviä..

ööhh....tulipas sekavasti :D jos tarvii tarkennusta tuohon sekametelisoppaan niin hihkase!! en ihan selvästikkään ole verbaalisesti lahjakas...mikä on huomattu kyllä jo monen monta kertaa ennenki ;)

sitte omaa isoa napaa :D eli menossa EHKÄ dpo 5 (viides päivä oviksesta) ei ainaskaan vielä mitään oireita...mulla ei kyllä koskaan oo oireen oiretta...hmm tapahtuukohan mun kropassa yhtään mitään.. tai jos oikeen miettimään käyn niin muka oletetusta oviksesta joka päivä vähän vihlassu pienesti mahaa milloin mistäki kohtaa...ja tuo on taatusti normaalia tai sitte mieli tekee tepposia kun haluais jotain edes tuntee :) mutta jokatapauksessa se ei varmasti ainaskaan tärppiin liity mitenkään koska tosiaan jo ovispäivästä saakka nippailuja ollu.

rosmis

Vierailija
72/263 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SaMaHa, kp tarkoittaa kiertopäivää. Eli toi 6/33+ tarkoittaa sitä, että on 33 päivää tai enemmän kestävän kierron 6.päivä. Toivottavasti ymmärrät selityksen :D ehkä joku muu osaa selittää paremmin..

En oo ehtiny taas kirjottelemaan tänne vähään aikaan. Oviksen pitäs olla tässä lähiaikoina, ellei oo jo eilen ollut. Ja koska en tarkkaa päivää tiedä, niin ollaan varmuuden vuoksi puuhailtu joka päivä ;) oviksen tikuttelu ei oo oikein sujunu. En joko muista tai sit oon juonu liikaa nesteitä tai jotain. Eli mennään kuitenkin hakuammunnalla tää kierto :D

Vierailija
73/263 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpas hidas kirjottamaan tota viestiä kun rosmis kirjoitti siinä välissä noin pitkän tarinan :D mutta hyvä näin, koska rosmiksen selitys oli perusteellisempi ja paremmin ymmärrettävissä!

Vierailija
74/263 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen odotellaan tätiä saapuvaksi.. Ei näy ei kuulu, vaikka jo kaksi päivää myöhässä.. Ei muutenkaan mitään oireita.. Tai no ehkä vähän koskee tuohon kylkiluitten alapuolelle, mutta se nyt varmaan ei liity asiaan millään tavalla.. En kehtaa testatakkaan ku kuitenki menee vaan kalliit testit hukkaan... Ku sillo viimeviikolla kuitenki näytti negaa.. (Yritän siis vakuutella tässä itelleni, että ei ole järkeä testata, mutta sorrun kuitenki heti huomen aamulla :D) Mittee tässä voi ees tehä?

Mie mietinki et minne Janskut ja muut on unohtunu, mutta löydittehän työ ittene takasin. :)

Ja tervetuloa uusille kuumeilijoille!

Reetu kp 32/30

Vierailija
75/263 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no sieltähän ne mahakivutkin sit löyti perille. Huomenna siis luultavasti täti odoteltavissa.. :(

Reetu

Vierailija
76/263 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen testailin ja negaa tuli, ja alkoihan ne menkatkin taas runsaina ja kivuliaina... ! buranaa joutuu ottaa muutaman tunnin välein :/ jotenkin ottaa päähän kun ei nyt sit taaskaan onnistunut, mutta ei muuta kun uutta yritystä vaan, eipä tässä muukaan auta. Ehkä kokeilen nyt sitä greippimehua, kun sitä on muutkin lipitelly :D täytyis toi stressaaminen jättää vähemmälle, eikä tää nyt ollu kun vasta toinen kunnollinen yrityskierto. Jotenkin sitä niin vaan oli haaveillu...

Toisaalta parin viikon päästä olis yhdet kivat bileet tiedossa, eipä nyt sit tarvii miettiä miten saa ihmisille seliteltyä omaa juomattomuutta ;)

Ainiin ja paljon tervetuloa uusille minunkin puolesta :) ja tsemppiä piinailijoille!

Angelina kp2/28--->

Vierailija
77/263 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää suunnattomasti.. Täti neljä päivää myöhässä ja testi näytti eilen (illalla) negaa! Mahaan kyllä koskee mut ei vaan ala.. Mitä tää on? Haluunko vaan lasta niin paljon et sen takia jää pois?

Reetu 34/30

Vierailija
78/263 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reetu1, älä vielä luovu toivosta! Voihan ne kivut johtua muustakin ku tädistä. Mutta toki stressi voi jättää menkat pois.. Inhottava tilanne kyllä :/ toivottavasti ratkeaa pian suuntaan tai toiseen!

Itellä on vähän hämmentyneet tunnelmat. En tiedä onko mitään normaalista poikkeavia oireita ku en niitä ennen ole seurannut. Mahassa nipistelee ja nukuin ihan järjettömän pitkät yöunet :D ja kaikkein järkyttävintä on ettei suklaa maistu! Mutta sellaisten oireiden ei pitäisi vielä mielestäni tulla.. Vastahan mulla on ollut ovis. Ehkä oon vaan tulossa kipeeks.

Vierailija
79/263 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, hiukan aikaa itsekin pähkäiltyäni ymmärsin lyhenteet, mutta kiitos kuitenkin selityksestä! :) Vaan yk olis kyllä jääny epäselväks, jos et olis selittäny, ja DPO, ellei eräs ystäväni sitä olis selittäny...:)

Huh, jotenkin tuntuu niin hankalalta tämä "lapsen teko", ensin pitää kyttäillä oviksia ja sitten jos ja kun kiertoon saa jotain tolkkua, ni pitää alkaa miettiä onko raskaana vai eikö ole vai mitä oikein tapahtuu. Voi kun olis ihanat säännölliset kierrot, jolloin tietäis päivälleen milloin on ovis ja jopa tuntiskin sen pienenä pistona mahassa...

No, onneksi jätin pillerit pois jo hyvissä ajoin enkä sitten pahimpaan vauvakuumeaikaan, kun näkyy kestävän oman aikansa ennen kuin alkaa kroppa toimia omalla tavallaan...:/

Vierailija
80/263 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SaMaHa ei kannata panikoitua, vaikka tälläsillä palstoilla usein vaikuttaakin, että lapsen saanti on vaikeaa, se johtuu nimittäin vaan siitä, että ne joilla tärppää heti ensi yrittämästä harvoin ajautuvat tänne... Muista että jokainen ihminen on erilainen! Ei voi tietää, että esim miten nopeasti elimistö palautuu pillereistä.

Miulla ei mitään uutta. Mahaan koskee kun liikun ja on tukkonen olo. Tää on kyl piinaviikkojen piinaviikko. Ens viikolla pitäis lähteä taas reissuun ja haluisin selvyyden tähän ennen sitä!

reetu