esikoishaaveet syksylle -09 :)
Moi!
olen joko väsynyt tai vauvahuuruissa, mutta en löytänyt sellasta pinoa mikä olis sitä ihan ihka ensimmäistä oikeaa pikkukääröä toivoville/suunnitteleville vauvakuumeisille :D
itse olen 22.v tyttönen pohjois-pohjanmaalta ja asustelen avopuolison 24v ja koiran1v4kk kanssa. mulla on ollu koko viime syksyn ihan valtava vauvakuume ja marraskuun lopulla päätettiin sitten jättää pillerit pois..
elikkäs nyt ois ensimmäinen "yritys"kausi menossa ja ovista kovasti yritän bongailla :) ollaan ajateltu tää ihan rennosti niinkun varmaan kaikki muutkin aluksi eli tulee jos on tullakseen...
vaan minäpä tietysti roikun täällä sivuilla kaiket vapaa-ajat ja yömyöhään.. pelkästään vauva-asiat pyörii mielessä :D
olinkin tosi otettu kun avokki(ei ole siis yhtään hössöttäny eikä tosiaankaan yritämällä yritä eikä mieti vaan on siis sillä mielin täysin että vauva on tervetullut jos niin sattuu käymään) sano mulle että olishan se pieni muru kyllä tosi tosi rakastettu! nyt en enää pysy ollenkaan nahoissani...jaiiiikksss!!!!!!
hmmm..katsotaan löytääkö tänne muita esikkoa yrittäviä tai haaveilevia tiensä :) toivottavasti!! ja jos täällä on jo vastaava palsta niin kertokaahan! minä kyllä nuissa muissakin pinoissa kirjottelen ja seurailen :)
rosmariini yk1kp12/22-? ......ei mitään hajua milloin kierto mahdollisesti vakiintuu jos vakiintuu... viimeks oli 22pvä...mut luulen että nyt on pidempi..
Kommentit (263)
Kohta viikko oltu nyt ilman pillereitä. Oli on ollut koko viikon aika outo, alkuviikolla pahoinvointia ja nyt vilua. Tänään käytiin gynellä kontrollissa, että kaikki on ok ja onneksi niin myös on. Nyt yrittäminen alkaa vielä enemmän kun menneellä viikolla. Oviksia en ole laskeskellut tarkemmin, usein kun touhutaan niin luulis osuvan kohdalle. Pientä vuotoa tuli tänään mutta voi olla pillereiden lopetuksesta tai sitten on jo tärpännyt ja istukasta veri.
Onko muita joille tullut outoja oireita pillereiden lopetuksesta? Kertokaa kokemuksistanne.
Plussailuja :-)
Varmaan jo moni tiesikin tämän, mutta semmonen sivusto kuin fertilityfriend.com vaikuttaa aikas näpärältä, jos haluaa oikein tarkkaan laittaa ylös kk-kiertoaan, oireitaan, ennustaa ovistaan jne. Itse sen minulle vinkkas ystävä, ja hyvältä ja monipuoliselta sivustolta vaikuttaa. :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
Tää ei ole enää todellista! 6 päivää myöhässä jo! En ole edes päässy testailemaan ku olen kyläilemässä tämän viikolopun. Yritin netistä tilata testejä niin huomasin, että ei perhana.. Ei ole nettipankkitunnukset mukana.. Se on varmaan yritettävä päästä maanantaina terkkarille testi tekemään, ku tiistaina jo reissuun lähtö! Ei tuu mitään jos en saa ennen sitä varmistusta..
Tänä aamuna heräsin siihen että koski ihan älyttömästi kuukautiskipumaisesti mahaan. No ryntäsin vessaan, että nyt ne alko. Mut ei :) Kipukin meni ohi pelkällä pissillä käynnillä. Pitkin viikkoa on nyt koskenu, paitsi eilen. Toiveet alkaa taas herätä siitä keskiviikkosesta negasta huolimatta.
Joo ja tuosta kierron ylös kirjaamisesta niin oon harrastanu sitä nyt tän kierron ajan... :)
Ainiin ja jännä muuten ku oon yleensä ihan himona testailemassa niin nyt ku on kunnolla myöhässä niin ei tee edes mieli..
Reetu1 kp 36/30
reetu1, sullahan kuulostaa todella lupaavalta! minä ainakin jännäilen sun puolesta :) toivottavasti saat selvyyden pian!
Omaan jännäilyyn on vielä yli viikko aikaa.. ehkä pidempäänkin, jos kierto venyy pillereiden lopettamisen jälkeen. Oireista en osaa juurikaan mitään sanoa. Outoja tuntemuksia on jatkuvasti, mutta itse kehittämiä todennäköisiä :D ainoa varmasti todellinen oire on tuhruvuoto, mikä voisi olla merkki kiinnittymisestä..
Eilen ne sit alko... :(
Reetu1 kp 2/30-
Hei,
Mulla taitaa olla kaiken tämän odottamisen jälkeen sama tilanne tulossa kuin Reetulla. kp 38/30-40 menossa. Tänään testasin ja näytti negatiivista. Oikeasti, tulisivat jo! Sama homma, että välillä tuntunu ihan kovastikin alavatsassa, mutta nähtävästi ei merkitse tässä tapauksessa mitään. Kuinkahan kauan tässä saa odotella? Onko mahdollista, että vaikka nyt näytti negaa niin voisin olla? Onko muilla näin pitkää kiertoa? Pitäiskö käydä varmuuden vuoksi jossain tarkastamassa, että kaikki ok?
Täällä ollaan nyt sitten aloitettu vauvan "teko" oikein urakalla. Kp on 6/? . Kierron pituudesta kun ei vielä ole tietoa. Kovasti yritetään jos vaikka osuis kohdalle. Oviksia en ole testaillut mutta kyllähän sitä vähän tulee laskettua. ja silloin yritetään lujemmin. Olimme seurusteleva pari kun tänne ensimmäisne kerran kirjoitin mutta menimme kihloihin viime viikonloppuna.
Tessa, kuinkas sun on käynyt? Ja reetu1, harmi että alkoivat.
Yritystä vaan ja toivottavasti paljon plussia tälle ja ensi kuulle :-)
Heippa!
Olen lukenut teidän hauskoja, vakavaia ja surullisiakin kirjoituksia ja päätin nyt esitellä myös itseni, kun kerran ei tässäkään kuussa tärpännyt...:-(...jos hyväksytään vkä mukaan... Olen 30 v. pääkaupunkiseutulainen ja vauvan tekoa olemme mieheni kanssa harkinneet viime syksystä saakka. Raskauduinkin, mutta sain marraskuussa keskenmenon ja tässä sitä nyt taas yritellään uudestaan...
En odota ihmeitä...ainoastaan tädin visiittä. Tosin on jo kp 35/28-33 (tai jotain) muttei merkkiäkään raskautumisesta ja eilinen testikin näytti negaa. Eli toiveet aika nollassa.
Mutta toivon oikein paljon plussia teille muille - seuraan jännityksellä teidän kuulumisia! :-)
Hei, sama odotus jatkuu, menossa siis kp 43/30-40 hohhoijaa! Ei kuulu vielä mitään menkoista, mutta koska testi näyti negatiivista tuossa kp 40 niin tosiaan odottelen vain tätiä saapuvaksi.
Hienoa, että tänne on saatu lisää esikoisesta haaveilevia!
Tsemppiä kaikille!
Moii!!!
missäs täältä on porukka? onko ropissu plussia? täällä huhuilee Rosmis :)
mulla ei erikoista omaan oloon..melko oireetonta..tissit vaan ollu pari viikkoa kipeet mut muuten olo normaali.. lauantaina koko päivän sattu kummasti napaan...aivan ku siitä olis vetäny suonta alaspäin :D torstaina viimeksi testasin negan ja tässä täti odottelen ja toivon et kierto ei kovin kauheen pitkäksi veny..
kierto tällä hetkellä 32/27-?
´Mie olen espanjassa! Nyt paasin koneelle. :) En edes tieda etta mika kiertopaiva on menossa.. Hitsi ku ei saa a:han pisteita. Vehnaalkiooljya kokeilen nyt.. Greippemehua ei taalta loydy... Mutta mie palaan nyt auringon alle!
Reetu1
Tämä keskustelu ei oo kovin vilkas näköjään :D
Mullakaan oo mitään kovin jännää kerrottavaa. Kp28/28 eli huomiseks odotan menkkoja. Kun ei muitakaan oireita ole ja pari negaa jo testannut.
Reetu, ei ole reilua, että me muut joudumme täällä pakkasessa palelemaan! :D
No ei, nauti lomasta ;)
Mites muilla?
Eipäs tänne ihmeempiä, nyt vain odotellaan lähinnä, miten alkaa oma kierto toimia ilman progesteronia jne., mutta yritys tietty koko ajan päällä. :) Että aika hiljaista niinsanotusti...
Sekoilen koneen kanssa, saas nähdä kuinka monta kertaa tää viesti tulee näkyviin...
Ei oo tainnu vielä plussatuulet löytää tätä ketjua :(
omasta navasta: en oo häähumuissa ehtinyt kirjoitella tänne. Nyt on juhlat juhlittu ja olikin kyllä maailman parhaat juhlat :))) Olo erittäin onnellinen. Häämatkakin etelän aurinkoon loppukevääksi varattu!!
Vauvantekopuuhissa ei oikein mitään kerrottavaa. Kp 20/33+ menossa eikä mitään tietoa oviksesta tai mistään muistakaan oloista ja tuntemuksista. Mahdankohan ovuloida ollenkaan, en tiedä.. Greippimehua yritin juoda mutta se on kyllä niin kamalan makusta että se jäi... Vitamiineja oon itseeni tankannut, jospa se vaikka auttaisi. Täytyy taas ensi kierrolla paneutua enemmän tähän hommaan...
vaikka vauvantekoharjoituksia on kyllä riittänyt hääyön merkeissä, et eihän sitä tiedä jos tärppäisikin :)))
Rouva Santsuli
Alkajaisiksi onnittelut tuoreelle rouvalle, Santsuli :-)
Täällä pongattiin ovis nyt viikonloppuna ja kyllä sitten vuoteessa aikaa vietettiinkin. Nyt vaan jäädään sitten odottelemaan tuottiko tulosta. Tää päivä on mennyt itsellä siarastaessa mutta onneks nyt iltaa kohti vointi alkaa oleen jo hyvä niin voi jatkaa "projektia" vielä tänäänkin, varmuuden vuoksi. Vitamiinejä kanssa tänään hommasin jos niillä sais edes itseensä lisää virtaa. Kertokaahan nyt muutkin kuulumisia ja tuntemuksia. ja tietysti niitä plussia.
Ihanaa kun kevät alkaa pikkuhiljaa tulemaan lähemmäs ja lähemmäs, ei ole kesäänkään pitkä aika.
Omia kuulumisia tässä olis jonkin verran... Jokaisen kuukauden vaivoja tässä odotellaan edelleen, mutta ei oo näkyny. Voipi johtua siitä kun lopetin minipillerit nelisen viikkoa sitten vasta. Silti omituista, koska luulis et jotain tiputteluvuotoja tai jotain sellasii tulis, ainaki on ennen tullu... Sitten nännit on jotenki suurentunu ja ne `nystyrät` niissä kasvanu, mut voihan se johtua myös hormoonimuutoksista ku lopetin pillerit. Valkovuoto on lisääntyny (voi edelleenkin johtua pillereiden lopettamisesta :D) Pahoinvointia, pissahätää... Vaivaa on kaikkeen lähtöön! Saapi nähdä.
Haluaisin myöskin onnitella Santsulia! Paljon hyvää teille ja toivottavasti onnenne kantaa pian hedelmää! ;D
Plussaonnea myös kaikille muille! Ehkä kun kevät tulee ni plussiaki alkaa satelemaan! :)
siis kuulumisia,
tänne ei ihmeempiä. Menkat tuli ja meni ja jotenkin olen nyt halunnu olla ihan tiedostamatta koko vauvantekohommaa... täs lähiaikoina varmaan olis oviksen aika, kun viime menkoista on parisen viikkoa, mut en aio asiasta ottaa stressiä. Kyllä mä uskon että meille tulee vaavi sit kun hän haluaa itse, en aio nyt kalenteria tuijottaa ja ilmottaa ukolle milloin on sänkyhommien aika ;) vaan mennään omalla painollaan.
Ihanaa kevään odotusta kaikille :)
Angelina <3
Kuulumisia taas täältäkin laidalta. Kp14/? ja olo kauhea. Tänä aamuna on sitten ilmaantunut kaikkien muiden oireiden lisäksi etovaa oloa, eikä ruoka maistu. Itse epäilen jo kuvittelevani oireet ( johtuen ehkä kovasta vauvakuumeesta) mutta toivottavasti en. Rinnat on arat ja vaatteet ahdistaa. Kyllä sitä plussaa nin toivois jo tälle kuukaudelle. Parit testit kaapista löytyy mutta taidan vasta viikonloppuna tai alkuviikolla testailla, jos maltan odottaa.
Onkos teidän miehen kuinka innostuneita vauvan odottajia? Mun mies on ainakin niin täysillä mukana. Ollaan jopa käyty jo katselemassa vaunuja ja sänkyjä.
Mulla ei oo oikeestaan mitään ihmeempiä oireita toisaalta ku miettii, mut ihmettelen kyl ku ei oo mikäänlaista vuotoo ja valkovuoto on lisääntyny. Sitten alavatsan nippailua jne... tossa aikasemmin selitinki mut nyt en oo kauheesti edes tietoisesti miettiny noita oireita...
Munki mies on todella innokkaana, myöns jopa et sil on kova vauvakuume, yleensä se on vaikee saada irti miehestä. :D Meki ollaa käyty sänkyjä, vaunuja, vaatteita ja kaikkea kattomassa... turvaistuimiaki siinä sivussa. On tää odottaminen kyl niin tuskaa, toivotaan et pian plussa pärähtäis.
Kevättä odottelen... Plussaonnea kaikille!
Itse olen yllättävän hyvin jaksanut odottaa testaamista, voi johtua myös siitä ettei niitä juuri tuolla kaapissa ole ja ovatpahan myös kalliita. Itselläni on paaaljon oireita ollut jotka viittaisivat raskauteen, mutta niitähän tuo kieroutunut mielikin onnistuu tekemään. Ajattelin tehdä ehkä nyt viikonlopun aikana testin, saapi nähdä onko tärpännyt. Nyt on tosin vasta eka yrityskierto menossa, joten aika epätodennäköistä, mutta ei suinkaan mahdotonta. Plussaonnea kaikille! =)