PIKKU2 HELMIKUU
Kommentit (96)
Tatjuska........ 4/26-29.....yk4?
Inkku.............. 4/29-32.....yk4
Hapsiainen... 7/32-36.....yk2
Virva............... 8/35.....yk1
Roma............ 10/26-29.....yk3
Timantti76.... 13/28-35.....yk3
Viiru................ 16/30-36.....yk6
Jonttu............. 17/25-27.....yk7
Juuliska........ 20/27-29.....yk6
Fanny78........ 48/30.....yk?
Virva: tervetuloa mukaan! Jos laitat tiedot itsestäsi, niin lisään sinut tuohon esittelyyn. :)
Viiru: meillä ei ollut mitään hormonaalista ehkäisyä käytössä ennen tätä yritystä, vain kondomi ja välillä mentiin ihan tjot meiningillä, kun pikkukakkonen olisi periaatteessa ollut tervetullut milloin vain esikon jälkeen.
Me asutaan myös ok-talossa ja onhan tuota lunta ihan järkyttävä määrä tuossa pihalla. Mies meillä lumityöt tekee.
Meillä on mies ja tyttö flunssassa, tytöllä oli eilen ensimmäistä kertaa elämässään kunnolla kuumetta, 38,5 astetta. Yö meni ihan hulinaksi kun pikkuraukka sai yskänkohtauksia. Onneksi kuume saatiin sentään Panadolilla laskettua ja tänään on ollut jo virkeä ja jaksanut leikkiä yms. normaalisti. Toivottavasti menee pian ohi.
Muuten ovista yhä odotellaan, ovistestit näyttää samanvahvuista haamua jo neljättä päivää, saisi jo pikkuhiljaa vahvistua. Niin, millähän sitä varmistuisi että tämä on SE kierto? Meillä tyttö sai alkunsa maaliskuun alussa kaksi vuotta sitten, toivon kovasti että ehkä olisin erityisen hedelmällinen näihin aikoihin.. :D Greippimehua en nyt sitten juokaan tässä kierrossa, kun viime kierrossa ei ollut mitään sen tuomaa apua havaittavissa. Oviksen tikutusta, lämpöjen mittailua, ahkeraa peittojen heilutusta.. näillä eväillä yritetään sitä plussaa nyt saada aikaiseksi.
Toivon kyllä niin kovasti että meille tulee oikein plussaryöppy tässä kierrossa!!
Mulla taitaa ovikset mennä ohi, kun mies simahtaa iltaisin puol kahdeksan sohvalle ja meillä on ollut monta päivää niin paljo touhua, ettei oo ehditty peittoa heilutella aikaisemmin.
Miten Viirun ja Jontun ovikset?
Teillä Roma on mennyt hyvin, jos nyt tyttö vasta ekaa kertaa kunnolla kuumeessa? Mä luulin, et lapset sairastaa ihan koko ajan, mutta ehkä koskee sit taaperosta ylöspäin? Meilläkään ei poika oo sairastanut vielä perinteisiä flunssia tai muita, melkein paniikissa odottaa ensimmäistä kertaa...
Menis nukkumaan, jos huomenna sais aikaan jotain mitä sitten jännittää.
kuumetauti on nyt meilläkin. Poika on ollut hoidossa heti kun äippäloma loppui eikä montaa kertaa ole sairaana ollut. Eli ei kaikki lapset sairasta koko aikaa:)
Oviksesta. Olen tässä pohdiskellut (just joo..) että esikon kanssa LA ei muuttunut vaan pysyi siinä missä menkkojen mukaan oli ja silloinkin oli kuitenkin pitkä kierto. Se tieto täsmäisi viime kuun ja tän kuun oireisiin, eli menkkajomotusta nyt ollut muutamana päivänä, joten voisin sitä ovista veikata. Toivottavasti osuttiin oikeaan aikaan.. Tikkuja en siis ole saanut ostettua, kun en lähiapteekkiin halua mennä ostoksille. Tänään ne on ostoslistalla, saas nähdä onko jo myöhäistä.
Se taas omasta navasta. Mites muilla? Juuliskalla ja Jontulla näyttäis piinat olevan seuraavaksi edessä..
Tatjuska........ 5/26-29.....yk4?
Inkku.............. 5/29-32.....yk4
Hapsiainen... 8/32-36.....yk2
Virva............... 9/35.....yk1
Roma............ 11/26-29.....yk3
Timantti76.... 14/28-35.....yk3
Viiru................ 17/30-36.....yk6
Jonttu............. 18/25-27.....yk7
Juuliska........ 21/27-29.....yk6
Fanny78........ 49/30.....yk?
Kiitos tervetulotoivotuksista!
Inkku pahoittelut vatsataudista, toivottavasti olette jo paremmassa voinnissa. Sairastin itte varmaan juuri noron noin kuukausi takaperin, ja se oli ihan kamalaa! Tuli aivan mieletön kuumehorkka myös. Siitä jäi yhä vaivaava ällötys lohta, herneitä ja flora ruokakermaa kohtaan.. :D
Timantti, mulla oli kutakuin synnärillä jo vauvakuume. :D Meinaatko koska palailla töihin?
Ja tosiaan ollaan ihan mahdottoman onnellisia tästä yhdestäkin lapsesta, mutta toki toivotaan lisää. Ainakin yksi sisarus, mutta kolme lasta olisi miehen mielestä ideaali ja minun mielestä ehkä neljäkin.
Viirulle ehkäisystä, mä olen joskus syönyt e-pillereitä, mutta ne ei jotenkinsopineet minulle. Nyt ei olla ehkäisty oikeastaan mitenkään.
Ja sit oviksista semmoista, että luottaisin tuntemuksiin. Mä en ovuloi (läheskään) ilmeisesti joka kerta, ja tästä kierrosta josta sitten tyttö syntyi tunsin ihan selvät ovismerkit. Kokeilin sitten vielä sillä tikulla, niin ei näkynyt mitenkään kovin selvää viivaa siinä, mutta kumminkin vähän vahvempi kuin normaalisti. Eli jos ovistuntemuksia on, niin minä luottaisin niihin.
Sitten omiin juttuihin: Laskeskelin oviksen tulon tuonne 8-12.3 tienoille, ainakin siis jos kiertoihin on luottaminen. Koitetaan varmaan kohdata yössä miehen kanssa niihin aikoihin, ja tunnustelen sitten kolotuksia myös. Nyt tuntuu, että osaan (ehkä) suhtautua rauhallisemmin tähän yrittämiseen vaikka se kestäisikin, kun kerran on jo tällainen pallero. Nukkuu tässä sylissä nyt, on läppäri puoliksi jalkojensa päällä niinkuin hyvällä äidillä konsanaan. :D
Saa silti nähdä syönkö sanani jahka alkaa piinaviikot taas, taatusti sitten jänskään ja pillitän menkkoja. Hehee. Olispa mukava saada toinenkin lapsi! Toivottavasti tulisi tällainen suhteellisen helppo tyyppi siitäkin.
virva
virva
Minä 27, mies 30
Esikoinen 10/09
Yritys aloitettu 02/10
Virva: Olen itseasiassa juuri ensimmäistä päivää vuosilomalla, joudun palaamaan töihin jo huhtikuun puolessa välissä.. Olisin niin mielelläni kotona, mutta mies on työttömänä, joten ei ole juuri vaihtoehtoa. Aloitan puolikkaana, että saan pehmeän laskun. Ja toivon tulevani raskaaksi oikein nopeasti ettei tarvitsisi kauaa töissä olla. Mulla meinaa olla ammatillinen kriisi niin ahdistaa koko työ. Muutenkin olen viihtynyt niin hyvin kotona :).
Oviksesta: ennen esikoista en juuri ajatusta uhrannut ovulaatiolle, ei minulla ollut mitään tietoa oviksen ajankohdasta. Synnytyksen jälkeen oviksen aikaan tulee limat, mutta esim. viime kierrossa sitä limaa tuli kahteen kertaan, oli kyllä normaalia kiertoa pidempi. Niin että ehti jo innostua mahdollisesta raskautumisesta. Joillain ilmeisesti on selkeitä kipuja tms. jolloin tietävät ovuloivansa.
Onneksi olympialaiset on kohta ohi, että saa taas kunnon yöunet :)
Tatjuska........ 6/26-29.....yk4?
Inkku.............. 6/29-32.....yk4
Hapsiainen... 9/32-36.....yk2
Virva............... 10/35.....yk1
Roma............ 12/26-29.....yk3
Timantti76.... 15/28-35.....yk3
Viiru................ 18/30-36.....yk6
Jonttu............. 19/25-27.....yk7
Juuliska........ 22/27-29.....yk6
Fanny78........ 50/30.....yk?
Mies meni lapsen kanssa vanhemmilleen, että saisin luettua viimeiseen tenttiin (valmistuminen oikeasti lähestyy!), mutta nyt ainakin vielä olen koneella, soosoo. :D
timantti, toivottavasti raskaudut pian, niin pääset takaisin kotiin. :) Minustakin kotona on alkuihmettelyn jälkeen ollut tosi ihanaa olla. Ollaan miehen kanssa päätetty kituuttaa vaikka kuinka vähällä rahalla, että lapsi saisi olla pitkään kotona. Aika ankeaa toisaalta, mutta eipä me sitä rahaa niin paljoa tarvita. Kaikki on hankittu mitä tarvitsee, ja nyt vaan sitten juokseviin menoihin lähinnä.
OVis tuntuu minulla kipuina. Semmoisina pieninä juilimisina pari viikkoa ennen kuukautisia. Tässä kuussa se ehkä tulee sitten siinä kahdeksannen päivän jälkeen joskus, mutta saa nähdä sitten. :) Joillakin on kai tämä rakkulavamma helpottanut jonkin verran synnytyksen jälkeen, jospa kuuluisin siihen porukkaan.
Eipä muuta. Ekat katiskat laskettiin vesille näin etuaikaan eilen. Saas nähdä jos saatais joku pieni simppu kiinni!
virva
En ole ehtinyt käydä kirjoittelemassa vähään aikaan. Pikaisesti olen käynyt lukemassa viikolla kuulumisia, ettei aivan tipahda kärryiltä :). Kamala kiire ollut töissä ja illat on menneet lumitöitä tehden... saisi jo loppua tuo lumen tulo ;).
Tervetuloa uusille! Mukavaa, kun on pinoon kirjoittelevien määrä kasvanut. Silloin, kun aloitin tänne kirjoittelemaan saivat kaikki aikaisemmin kirjoitelleet plussat testeihin ja siirtyivät tuonne raskauspuolelle. Toivotaan, että tälle porukalle käy samoin ja siirrytään piakkoin tuonne r-puolelle ihmettelemään oireita ;).
ON: ei tullut tikuteltua sittenkään sitä ovista tässä kierrossa, mutta peittoja yritettiin heilutella, että toivottavasti osui oikeaan ajankohtaan... en esikoisen kohdalla myöskään tikutellut ja se tärppäsi heti toisella kierrolla. Nyt on jo kuudes kierros :(. Ei mitään ihmeempiä oireita ole ollut (rinnat ehkä vähän arat, mutta on tainneet olla tässä muillakin kierroilla). Saa nähdä saanko vihdoin ostaa r-testin ensi viikonloppuna :). En ole vielä kertaakaan ehtinyt ostamaan, kun täti on jo purjehtinut kylään.
Roma: otatko ensi kuunkin pinon päivityksen hoitaaksesi?
Juuliska 23/27-29 yk6
Tatjuska......... 7/26-29.....yk4?
Inkku............... 7/29-32.....yk4
Hapsiainen... 10/32-36.....yk2
Virva................ 11/35.....yk1
Roma............. 13/26-29.....yk3
Timantti76..... 16/28-35.....yk3
Viiru................. 19/30-36.....yk6
Jonttu.............. 20/25-27.....yk7
Juuliska......... 23/27-29.....yk6
Fanny78......... 51/30.....yk?
Juuliska: voin ihan mielelläni jatkaa tätä pinon päivitystä myös ensi kuussa.
Eli aloitan huomenna uuden pinon sitten, palataan silloin asiaan! =)
Juuliska, vähiin käy sinulla päivät.. Ehkä hyvä ettet ehdi tädin tuloa murehtimaan ?
Virva, toivotaan että niin onnellisesti kävisi että raskaaksi tulisin hetinytäkkiä :)! Minulla ei ollut vaihtoehtoja työn aloittamisen suhteen, kun mies on työttömänä. Meillä on ollut ihan huippuvuosi, kun on saatu olla kotona kaikki kolme! Nyt toivotaan, että mies pääsisi opiskelemaan itselleen uutta ammattia ja olisi minun vuoroni sitten syksyllä jäädä kotiin pojan kanssa. Eihän me tuota sydänkäpyä mihinkään hoitoon raaskita laittaa ja sama se meillä ettei oikeen mitään kaivatakaan. Jos jonnekin vielä enemmän korpeen pääsisi mökkeilemään kerran vuodessa, mutta ehtii sitä myöhemminkin.
Roma, kiitos pinosta huolehtimisesta :)!
Mukavaa ja plussarikasta uutta viikkoa teille!
Voi kääk kun aika menee äkkiä.
Olen kyllä käynyt lueskelemassa juttuja, mutta kirjoittelu on jäänyt, kun on työasiat taas mietityttänyt. Kerkesin kavereiden kanssa yöelämässäkin rentoutumaan, ja muutenkin tuntuu että koko ajan on jotain menoa. Kiireistä työttömän arkea. :)
Mutta täällä kai alkaa piinaviikko, vaikka tällä hetkellä olen ristiriitaisin tuntein jos niin onnellisesti kävis että plussa tulis. Ois yks ehkä mahdollinen työ tossa kiikarissa, ei tietenkään varmaa että sinne pääsis, mutta raskaus ei sit välttämättä sopis heti kuvioihin. Mut toisaalta kerkiän niitä töitä tekemään vielä useamman vuoden, ja todennäköisesti paikkoja tulis auki myöhemminkin.. :) Ja kun ikinä ei tiedä miten raskaus sujuu (nimimerkillä 3x km kokenut), joten näihin kuviin ja tunnelmiin: Toivottavasti se plussa nyt jo tulis! Mitään oireita ei kyllä vielä ole, enkä tiedä oliko oviksen aikoihinkaan. En taida edes tietää, millon se ovis mahdollisesti oli. :)
Mukavaa maaliskuuta!
piti vielä laittaa, että olipa ihana lukea kaikkien vaikeuksien jälkeen teille syntyneestä pikku ihmeestä :). Sitä niin toivoisi, että kaikki saisivat kokea sen oman lapsen rakkauden. Onnea teille uuteen yritykseen!