Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKKU2 HELMIKUU

01.02.2010 |

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä nyt kroppa, kierto ja kaikki systeemit ihan sekaisin!

Mullahan tuli se ovisplussa kolme päivää sitten kp 16 mutta lämmöt eivät vain lähteneet nousuun, mitä tuossa ihmettelinkin. Tein nyt sitten noita ovistestejä varuiksi tuon ovisplussan jälkeenkin, nähdäkseni että haaleneeko se viiva ollenkaan. Eilen ja toissapäivänä tulikin haaleammat viivat mutta sitten tänään. Ovistikkuun pärähti samantien erittäin vahva plussa, siis paljon vahvempi kuin kp 16. Tein sitten hätäpäissäni vielä CB digitestinkin ja plussa siitäkin. Tein vielä kolmannen testin erimerkkisestä liuskasta (josta en ole saanut edes haamua tähän mennessä aikaiseksi) ja plussa! SIIS MITÄ IHMETTÄ??? Tuolloin kp 16 sain kuitenkin sen plussan CB digitestillä, liuskaan tuli silloin hieman kyseenalainen plussa. Että onko se ovis sitten vasta tulossa?? Ei tästä ota ilman lääketieteen tohtorituntkintoa nähtävästi selvää, siis ihan ihme touhua.

Jonttu: josko noi oireet tosiaan viittaisi raskauteen? Mulla oli myös esikoista odottaessa alussa pyörrytystä.

Mä olen tytön kanssa kotona hoitovapaalla enkä töihin mene ennen kuin on pakko eli tyttö täyttää 3 v.

Vierailija
22/96 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui viimeksi toivottaa Fanny tervetulleeksi :-) Toivottavasti saat miehen pian innostumaan toisesta lapsesta. Meillä on ollut sama juttu, että miestä on saanut odotella josko suostuisi tähän touhuun. Itse olisin ollut jo kesällä valmis yrittämään tätä kakkosta. Mutta onneksi on sitten viimein lämmennyt jopa ilman painostusta ja nyt on kyllä ihan mukana täysillä :-)

Kun odotin esikoista niin mies ei ollut juuri mitenkään mukana siinä ja olikin aika rankkaa se odotusaika parisuhteelle. Ajattelin sillon että tuleekohan siitä ollenkaan kunnollista isää, mutta nyt on kyllä tytöllä ihan paras isä mitä toivoa voi. Joten toisen mahdollisen odotusajan varmasti olen itsekin rennompi ja tiedän että kaikki menee siltä osin hyvin.

Jonttu, kuulostaisi mustakin raskausoireilta...koska ajattelit testata? Toivotaan ainakin kovasti että olisi se syynä :-)

Mä oon töissä, tosin teen vähän vajaata työaikaa. Hoidetaan tyttöä kotona joka toinen viikko, eli hän on hoidossa vain sen 10 pvä/kk.

niin ja sitten se plaah, eli mä sain aamupäivästä ovistestiin jo viivan, tosin en mitään supervahvaa. Nyt illalla tein uuden testin ja ei taas mitään! Edelleen on kipuja vasemmalla alavatsalla, jotka kyllä tulkitsen oviskivuiksi. Hei Roma tehtäiskö niin että heitetään koko testit hevon kuuseen :-) Ja annetaan vaan palaa ;-) Itse en ainakaan tässä kierrossa niihin enää koske, onneks loppuvatkin kohta!

Nyt kattomaan maajusseja telkkarista. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkku......... 17/n.30.....yk3

Roma........ 20/26-27.....yk2

jonttu......... 27/25-27.....yk6

Juuliska.... 27/27-29.....yk5

Viiru........... 27/33-36.....yk5

fanny78..... 29/30

Vierailija
24/96 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkku: mä olen ihan valmis heittämään noilla testeillä vesilintua. Moiset stressinaiheuttajat... Mutta toisaalta pakko kai sitä on testailla kun olen sinne lääkärille menossa parin kuukauden päästä. Pitää varmaan jotain faktaa iskeä tiskiin silloin, että saisi avun näihin ongelmiin eli lyhyeen luteaalivaiheeseen, ovulaation puuttumiseen ja ties mitä vielä tässä ilmaantuu...

Mulla tosiaan taitaa sitten olla menossa kierto, jossa kahdesta ovisplussasta huolimatta ei ovulaatiota tapahdu. Lämmöt yhä 35,9. Netistä yritin asiasta vähän lueskella, nähtävästi yksi oire ovulaation puuttumiseen on pitkät ja epäsäännölliset kierrot, mitä mulla ei ole koskaan ollut. Että elän nyt toivossa että tätä ei nyt kovin usein sitten tapahtuisi mutta kai tämä ikäkin vähitellen tekee tästä lapsen teosta vaikeampaa.

Mutta miten muilla, onko kukaan jo testaillut? Miten Inkku, onko ovistesti antanut positiivisen tuloksen?

Plussatuulia kaikille ja mukavaa viikonloppua! :)

Vierailija
25/96 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetään piinailijoille. Eikö kukaan teistä (Jonttu, Fanny ja Juuliska) ole vielä testaillut? Täällä odotellaan teiltä plussia, ei siis paineita =)

Mihis Pandora ja Nuppu on kokonaan hävinneet?

Roma: eikös se niin mene että niin kauan kun menkat ei ole alkaneet niin toivoa pitäis olla (jos siis pupuiltu on:)? Ei auta muuta toivoa. Me nähtävästi päästään yhdessä jännäilemään. Sikäli mikäli jännäiltävää on. Toivo ainakin täällä tuntuu menneen. Ens kierrossa mä kyllä kokeilen niitä ovistikkuja, ihan varmasti.

Inkulle tsemppiä oviksen metsästykseen! Onko mahdollista et se ois kuitenkin ollut vaikkei testi sitä näytäkään? En tiedä, kun ei oo kokemusta...

ON:täällä on iskenyt himo ihan kaikkeen syötävään =( Toissapäivänä piti syödä ihan kaikkea koko ajan, kun tuntui että huippaa jos en syö. Nyt ahdistaa jo ajatuskin siitä mitä tuli sitten lopulta syötyä. Mutta olo on edelleen sama, mieli tekis syödä että heikotus menis ohi. Mistähän tää johtuu, outoa. Jos se olis raskausoire, niin tuskin tulis varmaan näin ajoissa. Tai sitten kierto on lyhentynyt lähemmäs 30:a. Toivottavasti ei kuitenkaan mitään vatsatautia ole. No, se selvinnee lähiaikoina. Raskaustestiä en kuitenkaan tee ennen kuin lähempänä kp 40, jos ei menkkoja kuulu.

Viiru ja yk5

Vierailija
26/96 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sain kun sainkin tänään tosi vahvan viivan ovistikkuun (juu en niitä vielä pois heittänytkään) :-) Meinas jo usko loppua, kun viime kierrossa plussa tuli jo kp13 ja nyt siis kp17. Eli aika paljon voi näköjään vaihdella, tosin kyllä mulla kierron pituuskin saattaa vaihdella ton 4 päivää. Mutta en usko, että ens kierrossa tarviinkaan enää mitään tikkuja jos nää oviskivut jatkuu yhtä kovina. Nyt siis kolmatta päivää kivut ja tänään kaikista kovimmat kun sain plussankin aikaan. Lueskelin tuolta netistä, että taitaa kuitenkin olla aika normaalia tällänen kipuilu. Onkos täällä muilla?

Toivotaan viiru parasta, että ois vaan tosi aikasin alkavia raskausoireita ;-)

Romalle tsemppiä! Ja tosiaan älä vielä luovuta tämänkään kierron suhteen, nyt katsos plussataan kaikki, eiks niin!! :-D

Vierailija
27/96 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkku: eikun peittoja heiluttelemaan! :)

Mä en oo vielä testannut, kun tosiaan ei oo testejä kaapissa. Aiemmin olen vaan tiennyt olevani varmasti raskaana (rinnat on olleet kipeet), joten en oo testejä tehnyt (raskauksia jo takana 4, joista vaan yks päättynyt onnellisesti), mut nyt todellakaan en tiedä. Menkat ei oo alkaneet, ei mitään punasta näkyvissäkään, ja pyörrytyskohtaukset jatkuu yhä. =/

Ei oo todellakaan mikään kovin hyvä olo välillä. Varsinkin kun päästä heittää (normaalia enemmän siis.. ). Rinnat ei oo sellaset arat, mitä olleet aiemmin.

Mut jos tässä nyt niin onnellisesti ois käynyt että testi plussaa näyttäs, niin sit mun ovis on ollut myöhemmin kuin kuvittelin. Tai ainakin niin luulisin. Ja jos testi plussaa näyttäs, niin toivottavasti raskaus ei keskenmenoon tällä kertaa päättyis. No, nää on vaan arvailuja. Ehkä maanantaina menen testin ostamaan, jos sillon ei oo menkat viel alkanu.

Saunaan! Kaipa sitä uskaltaa miehen lasista viel saunaoluesta hörpyn maistaa.. :)

Vierailija
28/96 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkku......... 18/n.30.....yk3

Roma........ 21/26-27.....yk2

jonttu......... 28/25-27.....yk6

Juuliska.... 28/27-29.....yk5

Viiru........... 28/33-36.....yk5

fanny78..... 30/30

Vierailija
29/96 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkku: onnea ovisplussasta!! Mulla on kyllä myös vatsakipuja oviksen aikaan, nytkin on jo ollut monta päivää pientä nippailua, eilen eniten. Viime kierrossa oli kovemmat kivut ja kestivät oviksesta tädin tuloon saakka.

Jonttu: sullahan on todella jännät paikat! Toivottavasti huomenna testiin ilmestyy plussa. :)

ON: lämmöt lähtivät vihdoin ja viimein nousuun, olivat aamulla 36,2. Ei siis mikään huima nousu mutta edes jotain, niin tasaista on lämpökäyrä tätä ennen ollut. Elän nyt siinä uskossa että ovis oli eilen, kun oli tuota mainittua vatsakipuakin tosiaan. Mutta tuskinpa tässä kuitenkaan tärppää, peittoja heiluteltiin toissapäivänä, eilen ei ehditty ja sekös harmittaa.. Ja kun mun menkat alkaa melko säännöllisesti kp 26-28 niin jää tuo luteaalivaihe jälleen täysin olemattomaksi. No, onpahan jälleen enemmän todistetta lääkärille että kierrossa ei ole kaikki kohdallaan.

Mutta, spekulaatiot sikseen, ehkä ihme tapahtuu ja tuleekin tärppi. Toivoa kai kuitenkin aina on.. :D

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Vierailija
30/96 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa iski taas viime viikolla päälle ja en edes jaksanut tulla tänne lukemaan kuulumisia. Menikin äsken tovi, kun päivitin itseni taas kartoille ;). Nyt alkaa flunssa onneksi helpottamaan.

ON: kp 27 muuttui lauantaina kp 1:ksi :(. No mutta sen nyt kyllä tavallaan tiesinkin, kun tuli pupuiltua vähän väärään aikaan... Nyt täytyy panostaa vähän enemmän tässä kierrossa :).

Jonttu: joko olet testannut? voi kun olisi tärpännyt!

Ollaan lähdössä perheen kanssa lomailemaan, joten minusta ei varmaankaan kuulu reiluun viikkoon mitään (en ota siis konetta mukaan).

Plussatuulia kaikille!!!

Juuliska 3/27-29 yk6

Vierailija
31/96 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuliska.... 3/27-29.....yk6

Inkku......... 19/n.30.....yk3

Roma........ 22/26-27.....yk2

jonttu......... 29/25-27.....yk6

Viiru........... 29/33-36.....yk5

fanny78..... 31/30

Vierailija
32/96 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuliska: pahoittelut tädistä. Oikein hauskaa lomaa teille! :)

Vierailija
33/96 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuliska: Mukavaa lomaa perheellenne! Lähdittekö oikein ulkomaille, vai kotimaan lomalle? Pahoittelut tädistä!

Ostin tänään apteekista Predictor (tai sinnepäin..) merkkisen testin. Se testiviiva kyllä tuli näkyviin, mutta eipä sitten muuta. Menkat ei ole alkaneet, joten en nyt tiedä mitä tämä kehoni temppuilee. :(

Mulla ei ole niin kovin kokemusta edes noista r-testeistä, mutta siinä paketissa luki että voi tehdä mihin vuorokauden aikaan vain. Iltapäivällä sen tein. Joten tässä nyt sit kai vaan odotellaan, josko ne menkat jo huomenna alkais. Mitään tuntemuksia ei puoleen eikä toiseen ole, tosin pyörrytyskohtaukset jatkuu.

Mitenkäs muut?

jonttu

Vierailija
34/96 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sit kp 1, ja yk ois kai 7. Eipä oo oikeen sanoja kuvaamaan taas näitä tuntemuksia. Kierto heittää ja stressi vaivaa, nyt pitäs vaan unohtaa kaikki stressaavat tekijät, eli kuumeilu/yrittäminen ja työttömyys.. helposti sanottu.

joo.

Toivottaasti nyt jollain muulla tulis plussaa, ettei se onni ois meitä kokonaan hyljänny! :)

Vierailija
35/96 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädistä Jonttu ja Juuliska!

Roma olis varmaan seuraava todennäköinen piinailija. Koskas olet ajatellut testata?

Mites Fanny, onko jo testattu? Toivottavasti ei ole joutunut tädin yllättämäksi.

ON:täälläkin on alkanut pyörryttää ja välillä sattuu alavatsaan menkkamaisesti ja joku toivonpilkahdus välähtää ja yhtä salamannopeasti tulee taas järki käteen ja isompi ääni käskee palata maanpinnalle. Kyllä se hiukan masentaa, kun jo puoli vuotta on yritystä takana ja tuntuu ettei mitään tapahdu. Jos taas tulee megapitkä kierto, niin painun saman tien lekuriin. Ei kestä minunkaan hermo ihan mitä vaan. Kaikkeen oireiluun löytyy aina selitys. Onneksi ei ole kun se digitesti kotona, niin ei tule testattua heti kun on niin kallis. Meinasin käyttää sen vasta JOS marketin malli (tai apteekin oma) näyttää plussaa.

Anteeksi, että tuli taas niin omanapainen viesti. Ensi viikolla taas hiljenen, kun se täti tulla tupsahtaa meillekin..

Viikonloppua odotellen Viiru

Vierailija
36/96 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonttu......... 1/25-27.....yk7

Juuliska.... 4/27-29.....yk6

Inkku......... 20/n.30.....yk3

Roma........ 23/26-27.....yk2

Viiru........... 30/33-36.....yk5

fanny78..... 32/30

Vierailija
37/96 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jontulle pahoittelut tädistä ja voimahali. Kyllä se plussa meille kaikille vielä joskus tulee! :)

Viiru: mä ajattelin testata ehkä viikonloppuna. Epäilen kyllä että täti tulee sitä ennen kyläilemään, mulla kun kierto on aina aika lyhyt (max. 28 päivää) ja se ovis onneton oli vasta kp 17 tai kp 20 tai ehkä molempina, ei tästä kierrosta nyt oikein ota selvää. Liian lyhyt luteaalivaihe, ei voi mitään. :(

Toiveikkaana seikkana tosin mainittakoon, että mulla on rinnat aivan mielettömän kipeät, tuolta sivuilta. Ja nännit ovat aranpuoleiset. Muita "oireita" on: hajuaistin selvä parantuminen, vatsanippailut ja jano. Tuolta alakerrasta sisältä on myös tänään sillai omituisesti viillellyt mutta onko se minkään valtakunnan oire, se on sitten eri asia. Muutenkin pistän nämä mun oireet ihan luulotaudin piikkiin, en usko yhtään mitään ennen kuin se plussa testiin ilmestyy.

Vierailija
38/96 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se täti löysi tiensä tänään. Ihan ilman varoituksia ja kierto jäi vaan 30 päivän mittaiseksi. Aivan outoa.

Roma: pidän peukkuja, että edes sulla tärppäis tästä kierrosta!

Oiskos teillä kokeneilla antaa mulle vinkkiä mitä ovistestejä kannattaisi kokeilla? Onko apteekin testit minkä hintaisia vai kannattaako tilata netistä? Nyt nimittäin aion ottaa ne käyttöön. Olen vieläkin ihan pökerryksissä tän "lyhyen" kierron ja oireettomuuden kanssa. Taitaa olla kerran aikasemmin käynyt niin etten yhtään arvannut tädin tulevan. Aina sen olen osannut lukea kivuista tms.

t.ällikällä lyöty viiru 1/30-36 yk6, plaah

Vierailija
39/96 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiru............ 2/30-36.....yk6

Jonttu......... 3/25-27.....yk7

Juuliska..... 6/27-29.....yk6

Inkku........... 22/n.30.....yk3

Roma......... 25/26-27.....yk2

Fanny78..... 34/30

Vierailija
40/96 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Viirulle yllätystädistä. Eikö se nyt millään tajua pysyä poissa??!!

Viiru: netistä ovistestit saa käsittääkseni halvemmalla kuin apteekista, olen tosin itse aina tilannut netistä kun ne tulee niin nopeasti ja helposti kotiin asti kannettuna. Itse olen käyttänyt mammaksi.fi, halpa-testi.fi ja kotitesti.fi liuskatestejä ja Clearbluen digitestejä. Omasta kokemuksesta mammaksi ja halpatestin liuskat toimii mulla, kotitestin ei (tai sain silläkin plussan aikaiseksi mutta en niin selvää kuin muilla liuskoilla). Olen kuullut myös babyplus.fi testejä kehuttavan mutta itse en ole niitä kokeillut. Clearbluen digitesti on mun mielestä kuitenkin paras, ei mitään ihmettelyä viivojen vahvuuksista vaan selvä plussa tai nega. Miinuksena sitten onkin hinta, yli 30 eur. Clearblueta myy ainakin halpa-testi, kotitesti, mammaksi ja raskauskeiju.fi.

Mä olen nyt tehnyt niin, että teen liuskatestin aamu- ja iltapäivällä alkaen kp 8-10 ja tikuttelen siihen saakka kun ovis on bongattu ja jatkan vielä muutaman päivän yli (mikä oli tässäkin kierrossa hyvä koska tuli bongattua se toinen ovisplussa kolme päivää edellisestä). Ja jos liuska näyttää plussalta, teen myös CB digitestin varmistuakseni että on tosiaan plussa. Näin on selvät plussat nyt löytyneet. Testejä tällä tavalla saa kyllä aikalailla käytettyä ja eihän nuo ilmaisia ole mutta testailuhullu mikä testailuhullu. :D

ON: rinnat vieläkin kipeinä ja valkovuotoa tulee paljon, yleensä ennen menkkoja ei tule mitään. Muuten ei tuntemuksia puoleen tai toiseen, ei ole kyllä yhtään raskautunut olo. No, viimeistään sunnuntaina pitäisi tädin ilmaantua, odotellaan siis..

Mitäs Fannylle, Nupulle ja Pandoralle kuuluu?