Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUVA! Suututin opettajan

Vierailija
28.01.2010 |

Olisikohan muita USA äitejä paikalla. Olin tänään niin tollo, että kävin viemässä luokan myyjäisprojektiin 15 taalaa. Lapsi oli kipeänä autossa odottamassa ja samalla kun vein rahan luokkaan huomasi, että opettajan pöydällä oli lapsen nimellä merkitty 2 työpaperi, joita muu luokka näyttikin jo tehneen. Nappasin paperit mukaan ja kirjoitin opettajalle vielä lapun, että näin tein ja btw 15 taalaa on pöydällä kirjekuoressa myyjäisiä varten.

Eukko lähettää sähköpostin, että voisinko ystävällisesti jättää rauhaan hänen pöydällään olevat paperit...

Lähetin jo anteeksipyyntömailin ja sanoin, että en enää tee samaa mokaa.

Mutta jotenkin ajattelin, että olisi ollut tyytyväinen kun huolehdin lapsen läksyt. Hänelläkin on ihan vaivaksi saakka vanhempia jotka eivät huolehdi lapsista, saatikka läksyistä.

Onko se opettajan pöytä sitten niin pyhä paikka? Eikä muuten edes kiittänyt panoksestani myyjäisiin. Käyn muutenkin auttamassa luokassa kerran pari viikossa. Tuli mieleen, että pitäköön tunkkinsa. Tulkoon vaihteeksi ne kotona löhöävät hiukan tummemmat rouvat tekemään hommia.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olemme idealisteja mieheni kanssa. Olemme vielä nuoria, mutta kunhan omaisuutta, elämänkokemusta ja suhteita karttuu, aiomme pyrkiä politiikkaan, jotta voimme olla siellä, missä päätökset tehdään. Toinen tavoitteemme, miksi myös haluamme kartuttaa varallisuutta, on stipendi-organisaation perustaminen, niin että voimme tukea lahjakkaita, kunnianhimoisia, mutta köyhiä nuoria, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta nousta ja valaista maailmaa kyvyillään. Mutta tämä tästä. Olen jo tarpeeksi vetänyt tätä keskustelua offtopickiksi.

Toivon sydämestäni, että onnistutte! Olisipas mahtavaa, kun olisitte seuraava Bill & Melinda Gates säätiön perustajat.

Toivon, että idealisminne ja uskonne säilyy. Toivon, että kyynisyys ja uskonpuute pysyvät teistä kaukana.

Vilpittömin mielin toivotan teille onnea!

Vierailija
42/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakoon se todellinen nro. 48 pitää oikeuden omiin ajatuksiinsa ;) Kirjoitin viestejä samalla, kun syötin lasta.

Itse asiassa olemme idealisteja mieheni kanssa. Olemme vielä nuoria, mutta kunhan omaisuutta, elämänkokemusta ja suhteita karttuu, aiomme pyrkiä politiikkaan, jotta voimme olla siellä, missä päätökset tehdään.

Toinen tavoitteemme, miksi myös haluamme kartuttaa varallisuutta, on stipendi-organisaation perustaminen, niin että voimme tukea lahjakkaita, kunnianhimoisia, mutta köyhiä nuoria, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta nousta ja valaista maailmaa kyvyillään.

Mutta tämä tästä. Olen jo tarpeeksi vetänyt tätä keskustelua offtopickiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonks sitä ylipainoa on?

Onpas vaikea arvioida. Varmaan kun ekan kerran näin opettajan oli ehkä sellainen 60-63 kg. Nykyisin lähentelee 90 kg, ehkä jo ylikin.

Vierailija
44/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sieltä otella itse mitään, ihan samalla tavalla kun et kenenkään muunkaan työpöydältä ota tavaroita ellei asiasta ole sovittu. Kuuluu ihan peruskäytöstapoihin.

Open työhön kun kuuluu vielä se vaitiolovelvollisuus - vaikka pöydällä ei niitä arkaluontoisia papereita säilytetäkään niin siellä voi olla sellaista, mitä ulkopuolinen ei saa nähdä (vaikkapa ihan lapsen tulevan kokeen luonnos).

Hyvä, että tajusit pyytää anteeksi, sen verran moukkamaista oli tuo käytöksesi.

Vierailija
45/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempää muihin juttuihin puuttumatta niin itse opettajana olisin TOSI VIHAINEN JOS JOKU ULKOPUOLINEN KÄVISI PÖYDÄLLÄNI JOS EN OLE PAIKALLA! Ei kai tuota tarvitse edes perustella - tai jos pitää niin tiedoksesi että opeilla ei yleensä ole mitään muuta paikkaa papereille, ei työhuoneita tai lukollisia kaappeja - joten kaikki on säilytettävä omassa luokassa. Mutta kyllä mun mielestä ihan peruskäyttäytymissääntö on, että toisen tavaroihin ei kosketa ilman lupaa.

Ja tässä ehkä enemmänkin painaa se, mitä olisit SAATTANUT nähdä pahemmassa tapauksessa...

Vierailija
46/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään kenenkään työpöydältä ei viedä mitään, ellei asiasta etukäteen ole toisin sovittu. Kuuluu tosiaan ihan peruskäytöstapoihin, mutta viestiesti perusteella ne ovat sinulta muutenkin hukassa. Olet oikein tavallinen keskiluokkainen junttimoukka, joka ulkokultaisuuteensa tuudittautuneena kuvittelee itsestään liikoja.

Vierailija
47/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempää muihin juttuihin puuttumatta niin itse opettajana olisin TOSI VIHAINEN JOS JOKU ULKOPUOLINEN KÄVISI PÖYDÄLLÄNI JOS EN OLE PAIKALLA! Ei kai tuota tarvitse edes perustella - tai jos pitää niin tiedoksesi että opeilla ei yleensä ole mitään muuta paikkaa papereille, ei työhuoneita tai lukollisia kaappeja - joten kaikki on säilytettävä omassa luokassa. Mutta kyllä mun mielestä ihan peruskäyttäytymissääntö on, että toisen tavaroihin ei kosketa ilman lupaa. Ja tässä ehkä enemmänkin painaa se, mitä olisit SAATTANUT nähdä pahemmassa tapauksessa...

Toisekseen joudun kyllä auttamaan myös arkaluontoisissa asioissa: laitanhan lasten kansiot aina viikon alussa kuntoon. Kansioissa on menneen viikon työpaperit, kokeet, postit koulusta kotiin... Enkä näistä tietysti kenellekään koskaan mitään huutele.

Toisekseen halusin laittaa rahan sellaiseen paikkaan, että opettaja sen löytää ja ei joudu vääriin käsiin.

Vierailija
48/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään kenenkään työpöydältä ei viedä mitään, ellei asiasta etukäteen ole toisin sovittu. Kuuluu tosiaan ihan peruskäytöstapoihin, mutta viestiesti perusteella ne ovat sinulta muutenkin hukassa. Olet oikein tavallinen keskiluokkainen junttimoukka, joka ulkokultaisuuteensa tuudittautuneena kuvittelee itsestään liikoja.

Kuinkahan paljon sinä teet vapaaehtoistyötä missään?

Minua loukkasi kovasti se, että vilpittömin mielin autan luokkahuoneessa ja koulussa. Yritän omalta osaltani tehdä asiat hyvin. Autan, jotta opettajalla menisi vähemmän aikaa rutiineihin ja jäisi enemmän aikaa opettamiseen. Näen luottamukselliset paperit (backround check on tehty ja olen luvannut pitää suuni supussa). Opettaja on itse laittamassa läksyjä mukaan toisen lapsen matkassa, jos tämä toinen on kipeänä...

Luulen, että tästä tuli nyt hänelle enemmänkin arvovaltakysymys. Yleensäkin työpaikat ovat hierarkisia ja ilman "pomon" lupaa ei tehdä mitään. Minä nyt ajattelin omilla aivoillani ja sekös jos mikä alkoi opettajaa kiukuttaa.

Voin olla juntti, en sitä kiellä. Keskiluokkainen olen ainakin. Ulkokultainen, ihan varmasti. Kuvittelen itsestäni liikoja? Tätä en allekirjoita. Uskon olevani kohtuullisen kelvollinen ihminen kaikkine vikoineni.

"Mikä se luulee olevansa" on etenkin naisten lyömäase.

Vierailija
49/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädestä käteen. Jos siellä on käynyt joku muu äiti vaikka tummempi ihoinen voi olla että kuori on hävinnyt ja ope ei ole tiennyt edes kiittää siitä rahasta.

Open pöytä on tietty pyhäpaikka mutta ne tärkeät paperit pitää laittaa lukolliseen vetolaatikkoon.

Omalla pöydälläni (ope) on tavaroita joita saa käyttää vapaasti. Luokkahuoneen yhteydessä on pieni työhuone jonne ei luonnollisesti ole kellään asiaa kaivelemaan yhtään mitään, ottaisin pultit.

Enempää muihin juttuihin puuttumatta niin itse opettajana olisin TOSI VIHAINEN JOS JOKU ULKOPUOLINEN KÄVISI PÖYDÄLLÄNI JOS EN OLE PAIKALLA! Ei kai tuota tarvitse edes perustella - tai jos pitää niin tiedoksesi että opeilla ei yleensä ole mitään muuta paikkaa papereille, ei työhuoneita tai lukollisia kaappeja - joten kaikki on säilytettävä omassa luokassa. Mutta kyllä mun mielestä ihan peruskäyttäytymissääntö on, että toisen tavaroihin ei kosketa ilman lupaa. Ja tässä ehkä enemmänkin painaa se, mitä olisit SAATTANUT nähdä pahemmassa tapauksessa...

Toisekseen joudun kyllä auttamaan myös arkaluontoisissa asioissa: laitanhan lasten kansiot aina viikon alussa kuntoon. Kansioissa on menneen viikon työpaperit, kokeet, postit koulusta kotiin... Enkä näistä tietysti kenellekään koskaan mitään huutele.

Toisekseen halusin laittaa rahan sellaiseen paikkaan, että opettaja sen löytää ja ei joudu vääriin käsiin.

Vierailija
50/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeästi opettajalla henk.kohtaisia ongelmia. Puhuisin rehtorille todistusten ja puhutun tiedon erosta. Tsemppiä tulevaan

Kieltämättä haluaisin arvosteluasiasta jutella. Taidan olla kuitenkin niin raukka, että en uskalla! Luulen, että opettajan ystävät tulevilla luokka-asteilla tämän kostaisivat lapselleni. Koulussa on oikeastaan vain pelkkiä naisia töissä. Ja se näkyy! Luulen, että osittain myös koko koulun ilmapiiri on käynyt happamaksi. Ehkä olisi aika katsella toista koulua. No, ei auta kuin taas huomenna hymyillä kun menen auttamaan... Kyllä tässä on poskilihakset lujilla.

olen huomannut, että opettajien kanssa ei kannata keskustella jollei ole samaa mieltä heidän kanssaan. Lapsesi vaan kärsii. Toisaalta tuo tilanne ei voi jatkua sekään ei ole lapselle hyvä.

Vierailija
51/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun mamun tai häirikön äiti. Teitähän riittää.

Vierailija
52/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon sinä teet vapaaehtoistyötä missään?

Minua loukkasi kovasti se, että vilpittömin mielin autan luokkahuoneessa ja koulussa. Yritän omalta osaltani tehdä asiat hyvin. Autan, jotta opettajalla menisi vähemmän aikaa rutiineihin ja jäisi enemmän aikaa opettamiseen. Näen luottamukselliset paperit (backround check on tehty ja olen luvannut pitää suuni supussa). Opettaja on itse laittamassa läksyjä mukaan toisen lapsen matkassa, jos tämä toinen on kipeänä...

Luulen, että tästä tuli nyt hänelle enemmänkin arvovaltakysymys. Yleensäkin työpaikat ovat hierarkisia ja ilman "pomon" lupaa ei tehdä mitään. Minä nyt ajattelin omilla aivoillani ja sekös jos mikä alkoi opettajaa kiukuttaa.

Voin olla juntti, en sitä kiellä. Keskiluokkainen olen ainakin. Ulkokultainen, ihan varmasti. Kuvittelen itsestäni liikoja? Tätä en allekirjoita. Uskon olevani kohtuullisen kelvollinen ihminen kaikkine vikoineni.

"Mikä se luulee olevansa" on etenkin naisten lyömäase.

Kyse ei nyt ollut tekemästäsi vapaaehtoistyöstä sun muusta, se ei kuulu asiaan muuten kuin siten, että minua ahdistaa ihmiset, jotka tekemänsä hyvän varjolla sallivat itsensä mm. arvostella muita, kuten sinä rasistisesti teet. Junttia siinä on se, että teet sen näennäisen totuuden varjolla, etkä siis itse tajua tai varmasti edes usko olevasi rasisti - siksi sanoin snun kuvittelevan itsestäsi liikoja.

Vapaaehtoistyön tekeminen ja opettajan auttaminen on hyvä asia, myös niiden x-, y- z-nimisten "african american" -lasten ruokkiminen. Mutta pitääkö se tehdä tuollaisella säälivän alentuvalla asenteella?

Suo anteeksi, jos pahoitin mielesi, se ei ollut tarkoitukseni.

Vierailija
53/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
54/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan olenkin mamun äiti, ja olen itsekin mamu. Sinun onneksesi en asu Suomessa, ja uteliaisuutesi tyydyttääksesi en edes asu sellaisessa maassa, jota voisit kutsua kehitysmaaksi. Mieheni ei myöskään ole "tummempi-ihoinen", eikä lapseni kylläkään ole häirikkö, vaikka mamu onkin.

Ainakin minä olen kaukana rasistista, ja siitä olen ylpeä.

Vierailija
55/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädestä käteen. Jos siellä on käynyt joku muu äiti vaikka tummempi ihoinen voi olla että kuori on hävinnyt ja ope ei ole tiennyt edes kiittää siitä rahasta. Open pöytä on tietty pyhäpaikka mutta ne tärkeät paperit pitää laittaa lukolliseen vetolaatikkoon. Omalla pöydälläni (ope) on tavaroita joita saa käyttää vapaasti. Luokkahuoneen yhteydessä on pieni työhuone jonne ei luonnollisesti ole kellään asiaa kaivelemaan yhtään mitään, ottaisin pultit.

Toisekseen joudun kyllä auttamaan myös arkaluontoisissa asioissa: laitanhan lasten kansiot aina viikon alussa kuntoon. Kansioissa on menneen viikon työpaperit, kokeet, postit koulusta kotiin... Enkä näistä tietysti kenellekään koskaan mitään huutele. Toisekseen halusin laittaa rahan sellaiseen paikkaan, että opettaja sen löytää ja ei joudu vääriin käsiin.

Olet muuten ensimmäinen, joka ymmärsi että lähdin varta vasten kantamaan korttani myyjäiskekoon sairaan lapsen kanssa. Olipa vielä niin tyhmä tilanne, että aamulla ei ollut laittaa rahaa kouluun toisen lapsen mukana, joten piti käydä pankissa että sain rahan vietyä. Muutenhan ei ongelmaa olisi tullut. Eilinen oli viimeinen palautuspäivä ja tiesin, että luokkamme myyjäisorganisaattori tuli rahat & tuotteet iltapäivällä hakemaan.

Jos olisin laittanut rahat toisen lapsen matkassa olisi hän tuonut mitä todennäköisimmin sairaan lapsen tehtävät mukanaan.

No, opinpahan tästä. Olen huomannut muutoinkin, että amerikkalaiseen työelämään ei sovi järjen käyttö ja hierarkia on hyvin tärkeä. Esim. kaupan kassat eivät koskaan päätä itsenäisesti voiko jostain tuotteesta antaa alennusta. Aina soitetaan pomo paikalle.

Minua harmittaa vietävästi tämä asia. Eihän se nyt iso ole, mutta moka mikä moka. Olisin jättänyt paperit sinne pöydälle ilman muuta jos olisin arvannut sen pahoittavan opettajan mielen. Ei se lapsi nyt kahden työpaperin tekemättäjättämisestä olisi tyhmistynyt. Toisaalta tekisi mieli kysyä maikalta, että näinkö koulu todellakin tukee oppilaan oppimista. Se minusta on se ensiarvoinen asia.

Vierailija
56/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon sinä teet vapaaehtoistyötä missään? Minua loukkasi kovasti se, että vilpittömin mielin autan luokkahuoneessa ja koulussa. Yritän omalta osaltani tehdä asiat hyvin. Autan, jotta opettajalla menisi vähemmän aikaa rutiineihin ja jäisi enemmän aikaa opettamiseen. Näen luottamukselliset paperit (backround check on tehty ja olen luvannut pitää suuni supussa). Opettaja on itse laittamassa läksyjä mukaan toisen lapsen matkassa, jos tämä toinen on kipeänä... Luulen, että tästä tuli nyt hänelle enemmänkin arvovaltakysymys. Yleensäkin työpaikat ovat hierarkisia ja ilman "pomon" lupaa ei tehdä mitään. Minä nyt ajattelin omilla aivoillani ja sekös jos mikä alkoi opettajaa kiukuttaa. Voin olla juntti, en sitä kiellä. Keskiluokkainen olen ainakin. Ulkokultainen, ihan varmasti. Kuvittelen itsestäni liikoja? Tätä en allekirjoita. Uskon olevani kohtuullisen kelvollinen ihminen kaikkine vikoineni. "Mikä se luulee olevansa" on etenkin naisten lyömäase.

Kyse ei nyt ollut tekemästäsi vapaaehtoistyöstä sun muusta, se ei kuulu asiaan muuten kuin siten, että minua ahdistaa ihmiset, jotka tekemänsä hyvän varjolla sallivat itsensä mm. arvostella muita, kuten sinä rasistisesti teet. Junttia siinä on se, että teet sen näennäisen totuuden varjolla, etkä siis itse tajua tai varmasti edes usko olevasi rasisti - siksi sanoin snun kuvittelevan itsestäsi liikoja. Vapaaehtoistyön tekeminen ja opettajan auttaminen on hyvä asia, myös niiden x-, y- z-nimisten "african american" -lasten ruokkiminen. Mutta pitääkö se tehdä tuollaisella säälivän alentuvalla asenteella? Suo anteeksi, jos pahoitin mielesi, se ei ollut tarkoitukseni.

Teen työstä valtaosan luokkahuoneessa. Näen ja kuulen siis aika paljon. Opettajan ajasta menee PALJON näiden energiasyöppöjen asioiden hoitamiseen. Jos oma lapseni saisi kaiken tämän huomion olemalla oma rauhallinen itsensä, niin johan olisi jo luokka-asteen pari ylempänä.

Eihän se näiden lasten vika ole. Toisaalta ei myöskään ole minun lapseni vika, että luokalla on häiriköitä, oppimisongelmaisia, apaattisia lapsia, joiden ohjaamiseen opettajalta menee paljon aikaa. Tuntuu pahalta, kun pieni lapsi ei hymyile, ei katso silmiin, on pelokas ja vielä nälissäänkin. Mutta tätä ei vaan saa sanoa ääneen. Sitten on rasisti.

Pitääkä vain hymyillä ja sanoa, että kaikki on hyvin? Niinhän se opettajakin tekee konferenssissa. Sitten paperilta, joka menee arkistoihin ja kaikille tiettäväksi katson, että itse asiassa asiat menevätkin päin prinkkalaa.

Vierailija
57/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeästi opettajalla henk.kohtaisia ongelmia. Puhuisin rehtorille todistusten ja puhutun tiedon erosta. Tsemppiä tulevaan

Kieltämättä haluaisin arvosteluasiasta jutella. Taidan olla kuitenkin niin raukka, että en uskalla! Luulen, että opettajan ystävät tulevilla luokka-asteilla tämän kostaisivat lapselleni. Koulussa on oikeastaan vain pelkkiä naisia töissä. Ja se näkyy! Luulen, että osittain myös koko koulun ilmapiiri on käynyt happamaksi. Ehkä olisi aika katsella toista koulua. No, ei auta kuin taas huomenna hymyillä kun menen auttamaan... Kyllä tässä on poskilihakset lujilla.

olen huomannut, että opettajien kanssa ei kannata keskustella jollei ole samaa mieltä heidän kanssaan. Lapsesi vaan kärsii. Toisaalta tuo tilanne ei voi jatkua sekään ei ole lapselle hyvä.

Opettajahan vaihtuu ala-asteella joka vuosi. Joten ei tarvitse kuin puoli vuotta yrittää jaksella.

Soimaan täällä itseäni, tyhmä mikä tyhmä.

Vierailija
58/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon sinä teet vapaaehtoistyötä missään? Minua loukkasi kovasti se, että vilpittömin mielin autan luokkahuoneessa ja koulussa. Yritän omalta osaltani tehdä asiat hyvin. Autan, jotta opettajalla menisi vähemmän aikaa rutiineihin ja jäisi enemmän aikaa opettamiseen. Näen luottamukselliset paperit (backround check on tehty ja olen luvannut pitää suuni supussa). Opettaja on itse laittamassa läksyjä mukaan toisen lapsen matkassa, jos tämä toinen on kipeänä... Luulen, että tästä tuli nyt hänelle enemmänkin arvovaltakysymys. Yleensäkin työpaikat ovat hierarkisia ja ilman "pomon" lupaa ei tehdä mitään. Minä nyt ajattelin omilla aivoillani ja sekös jos mikä alkoi opettajaa kiukuttaa. Voin olla juntti, en sitä kiellä. Keskiluokkainen olen ainakin. Ulkokultainen, ihan varmasti. Kuvittelen itsestäni liikoja? Tätä en allekirjoita. Uskon olevani kohtuullisen kelvollinen ihminen kaikkine vikoineni. "Mikä se luulee olevansa" on etenkin naisten lyömäase.

Kyse ei nyt ollut tekemästäsi vapaaehtoistyöstä sun muusta, se ei kuulu asiaan muuten kuin siten, että minua ahdistaa ihmiset, jotka tekemänsä hyvän varjolla sallivat itsensä mm. arvostella muita, kuten sinä rasistisesti teet. Junttia siinä on se, että teet sen näennäisen totuuden varjolla, etkä siis itse tajua tai varmasti edes usko olevasi rasisti - siksi sanoin snun kuvittelevan itsestäsi liikoja. Vapaaehtoistyön tekeminen ja opettajan auttaminen on hyvä asia, myös niiden x-, y- z-nimisten "african american" -lasten ruokkiminen. Mutta pitääkö se tehdä tuollaisella säälivän alentuvalla asenteella? Suo anteeksi, jos pahoitin mielesi, se ei ollut tarkoitukseni.

Teen työstä valtaosan luokkahuoneessa. Näen ja kuulen siis aika paljon. Opettajan ajasta menee PALJON näiden energiasyöppöjen asioiden hoitamiseen. Jos oma lapseni saisi kaiken tämän huomion olemalla oma rauhallinen itsensä, niin johan olisi jo luokka-asteen pari ylempänä.

Eihän se näiden lasten vika ole. Toisaalta ei myöskään ole minun lapseni vika, että luokalla on häiriköitä, oppimisongelmaisia, apaattisia lapsia, joiden ohjaamiseen opettajalta menee paljon aikaa. Tuntuu pahalta, kun pieni lapsi ei hymyile, ei katso silmiin, on pelokas ja vielä nälissäänkin. Mutta tätä ei vaan saa sanoa ääneen. Sitten on rasisti.

Pitääkä vain hymyillä ja sanoa, että kaikki on hyvin? Niinhän se opettajakin tekee konferenssissa. Sitten paperilta, joka menee arkistoihin ja kaikille tiettäväksi katson, että itse asiassa asiat menevätkin päin prinkkalaa.

Juuri siksi sanoinkin, ettet itse edes ymmärrä olevasi rasisti.

T. se häirikön äiti

Vierailija
59/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti tunnut selittelevän asiaa, mutta ilmeisesti et oikein itsekään tajua, että mokasit ihan aikuisten oikeasti eikä vain pikkusieluisen opettajan mielestä. Se että sinulla on vapaaehtoistyösi kautta tilaisuus välillä nähdä papereita yms. ei anna sinulle oikeutta ja pääsyä luokan ja opettajan papereihin.

Toisen työpöydälle ei mennä, oli kyseessä sitten opettaja tai vaikkapa juristi. Toisen pöydältä ei oteta tavaraa ellei se ottamisesta ole erikseen sovittu. Nämä on niin simppeleitä peruskäytöstapoihin kuuluvia juttuja, että luulisi jokaisen aikuisen osaavan.

Toisekseen näin opettajan näkökulmasta: mistä ihmeestä tiesit mikä tehtäväpaperi se oli? Ilmeisesti huomasit muiden tehneen ne (eli katsoit pöydällä olevia muitakin papereita?). Mistä tiesit, ettei kyseessä ole tietyllä ohjeistuksella tunnilla tehtävä paperi? Miten kenellekään tulee edes mieleen omatoimisesti ottaa papereita opettajan pöydältä?

Vierailija
60/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti tunnut selittelevän asiaa, mutta ilmeisesti et oikein itsekään tajua, että mokasit ihan aikuisten oikeasti eikä vain pikkusieluisen opettajan mielestä. Se että sinulla on vapaaehtoistyösi kautta tilaisuus välillä nähdä papereita yms. ei anna sinulle oikeutta ja pääsyä luokan ja opettajan papereihin. Toisen työpöydälle ei mennä, oli kyseessä sitten opettaja tai vaikkapa juristi. Toisen pöydältä ei oteta tavaraa ellei se ottamisesta ole erikseen sovittu. Nämä on niin simppeleitä peruskäytöstapoihin kuuluvia juttuja, että luulisi jokaisen aikuisen osaavan. Toisekseen näin opettajan näkökulmasta: mistä ihmeestä tiesit mikä tehtäväpaperi se oli? Ilmeisesti huomasit muiden tehneen ne (eli katsoit pöydällä olevia muitakin papereita?). Mistä tiesit, ettei kyseessä ole tietyllä ohjeistuksella tunnilla tehtävä paperi? Miten kenellekään tulee edes mieleen omatoimisesti ottaa papereita opettajan pöydältä?

b) lasten pulpeteilla olivat juuri nämä samat paperit työn alla -- ei tarvinnut kuin huomata 26 pulpetin päällinen

c) työpaperit tulevat yleensä kotiin joko toisen lapsen mukana tai myöhemmin oman lapsen mukana, jolloin esim. viikonlopun niitä värkkäämme

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan